Ipoteze de design: Aşa ar putea arăta mezinul Porsche Cajun!

Publicat vineri, 07.01.2011 16:55 de Bogdan Mirică

Viitorul frate mai mic al actualului Porsche Cayenne se va numi Cajun şi se va lansa în 2013. Sub capota sa se va afla un motor de provenienţă Audi, capabil să ofere 300 de cai putere.

Porsche a făcut, se pare, o fixaţie pentru profit. După Cayenne şi mai apoi Panamera, constructorul din Stuttgart se pregăteşte să dea naştere unui nou model destinat mai mult cifrei de vânzări, decât tradiţiei sportive a brandului.

Este vorba despre fratele mai mic al actualului Cayenne, crossover-ul de lux dezvoltat pe platforma lui Audi Q5, confirmat deja de oficialii din Stuttgart. Botezat deja Cajun, mezinul gamei Porsche va debuta pe piaţă în versiune finală abia în 2013, împrumutând o serie de linii ale fratelui mai mare.

Având în vedere decizia de a folosi componente împrumutate de la Q5, ne putem aştepta ca modelul din Stuttgart să se încadreze în aceleaşi dimensiuni generale: o lungime de 4.57 metri şi un ampatament de 2.79 metri.

Referindu-se la viitorul Cajun, Porsche declara în luna noiembrie că "modelul a fost gândit pentru a atrage clienţi noi şi tineri în interiorul brandului. Principalele atuuri ale noului produs vor fi masa totală scăzută, manevrabilitatea deosebită şi agilitatea."

Având în vedere că Audi a fost desemnat de grupul Volkswagen să se ocupe de conceperea şi dezvoltarea viitoarelor SUV-uri ale concernului, este de aşteptat ca viitorul Cajun să adopte sub capotă o unitate foarte populară în gama colegilor din Ingolstadt. Este vorba despre motorul V6 de 3.0 litri, supraalimentat, capabil să livreze un total de 300 de cai putere, bagaj suficient pentru fanii Porsche care nu vor dori să facă compromisuri la capitolul performanţă.

Americanii de la Edmunds s-au grăbit să anticipeze deja liniile viitorului produs al laboratoarelor din Stuttgart şi au realizat o serie de prelucrări digitale ale viitorului Cajun. 

via | insideline

  • Bethurbazal, vineri, 07.01.2011 17:22
    Opinie

    Porsche face volume! Puneti bani la pusculita!

  • tzenu_bmw, vineri, 07.01.2011 17:32
    zdreanta de masina.........

    'Avand in vedere decizia de a folosi componente imprumutate de la Q5........' putem sa ne asteptam la aceeasi marie cu alta palarie........ ma da cat de nepasatori pot fi astia de la VAG...... cred ca toata lumea e constienta de criza sau ca e la moda utilizarea de platforme comune la greu insa pe vw chiar nimica nui mai opreste....... bani astia ce fac din om......... cred ca nui usor sa fi Becali........

  • JAN, vineri, 07.01.2011 17:46

    Asa se fac banii, presedintele VW cred ca este cel mai bogat om de pe Pamant. Asta este un Q5 cu fata si spate de Porsche. Ce a ajuns si Porsche asta.

  • Dan, vineri, 07.01.2011 18:21

    Degeaba dati manute rosii, au dreptate baietii, toti vor profit si platforme comune, dar ce vor sa faca din Porsche totusi? Da de fapt ce intreb eu aici, daca de fapt se va cumpara, sa scoata si monovolum Audi din partea mea

  • Andrei, vineri, 07.01.2011 18:31
    @ Bogdan Mirica

    Care este " raison d'être " a fiecarei companii auto sau non-auto din lumea asta daca nu profitul ? Fara " masinile de facut bani " si mentionez aici Cayenne si Panamera, Porsche nu ar avea resursele necesare sa dezvolte seriile pur-sportive ca 911, Boxster / Cayman sau noua serie 918 . Aceieaşi situaţie o intalnim si in cazul BMW, unde X-urile ( X1, X3, X5, X6 si urmeaza X4 ) sunt responsabile cu peste 50 % din profitul total BMW . Alt exemplu este Maserati, detinut de FIAT SpA care va prezenta in viitorul apropiat un SUV bazat pe noul Jeep Grand Cherokee .

  • Dan, vineri, 07.01.2011 18:47
    @Andrei

    Platformele tehnice de la x-uri sau de la serie 3, 5 de ex nu le mai vezi pe alte 10 marci, asta e dif, Porsche mergea f bine chiar si inainte de Cayenne , reusind sa aiba profit fiind independent, fara sa fie sub umbrela VW, acum daca sunt cooptati de VW ce rost mai are sa dezvolte 15 modele noi de nisa?

  • Andrei, vineri, 07.01.2011 19:05
    @ Dan

    Cu ajutorul primei generatii de Porsche Cayenne ( dezvoltat cu sprijinul VW Group ), Ferdinand Piech ( presedintele VW Group ) si familia sa ( Porsche/Piech ) au ajuns sa detina 51 % din actiunile cu drept de vot din VW Group . Preferintele clientelei auto s-au schimbat radical in ultimii 10 ani, la fel si pricipalele piete auto din lume acolo unde pietele BRIC ( Brazilia, Rusia, India si China ) devin de la luna la luna tot mai importante . Constructorii auto care nu se vor adapta la noile realitati din lumea auto VOR DISPAREA !

  • Dan, vineri, 07.01.2011 19:44

    De acord cu tine ca se schimba lucrurile, dar eu unul nu pot sa agreez ca apar tot felul de ciudatenii de modele ale marcilor consacrate .Ai pomenit de Bmw...pai Bmw nu face parte din ditamai concernul, are Mini si Rolls, e normal sa-si extinda propriile modele sa tina piept marilor concerne, nu ca agreez si acolo tot felul de modele de nisa, dar eu vorbeam strict de Porsche, dc e nevoi si de acest Cajun, adica in afara de clasicele 911, Boxster, au Cayenne, Panamera care se vinde f bine, deci deja 2 modele de nisa pt ei, intr-un mare concern credeam ca atunci cand sunt multe marci se ofera modele care sa acopere toata gama de clase, dar fiecare cu ce stie mai bine sa faca si rezulta un tablou complet nu si Q5, Tiguan, Cajun, si Polo si Fabia si Ibiza si A1, vor scoate A9 care va avea mai multi concurenti din propria ograda decat din afara, in ritmul asta nici ei nu vor mai sti care model concureaza pe cine

  • Andrei, vineri, 07.01.2011 20:08
    @ Dan

    VW Group pentru a functiona fara probleme trebuie sa aibe mereu potrivit Hans Dieter Pötsch ( directorul financiar VW Group ) aprox. 5 miliarde euro lichiditati pentru nevoile curente . In prezent, VW Group are lichiditati de 20 miliarde de euro, prin urmare dispune de 15 miliarde de euro pe care poate sa-i foloseasca pentru diverse achizitii . Insa la planuarile ambitioase VW Group ( preluarea totala MAN SE, minim 51 % din Suzuki si probabil Alfa Romeo, IVECO si Mazda ) aceste 15 miliarde euro nu ajung . Aici intervine Porsche Cajun, care in " bunul obicei " al constructorului Porsche va deveni foarte probabil o noua masina de facut bani pentru VW Group . Porsche este constructorul auto cu cea mai mare marja de profit ( 16 % ) urmat de Ferrari ( 13 % ) si Audi ( 11 % ) . In privinta marjei de profit, Porsche este egalat in lumea auto doar de catre Scania AB ( detinut de VW Group ), constructorul suedez de camioane fiind de departe cel mai profitabil constructor de camioane din lume cu 16 %, rivalii Daimler Trucks, Volvo Trucks si MAN SE avand marje de profit sub 9 % .

  • Dan, vineri, 07.01.2011 22:02

    Mda, or sa-si dea cu firma in cap pana la urma, vor detine jumate din marcile din Europa si din afara ei cateva, este o vorba, ce-i prea mult strica

  • Andrei, vineri, 07.01.2011 22:22
    @ Dan

    Nu si daca sunt raspandite pe glob exact fiecare unde trebuie . Aici este diferenta majora intre VW Group si GM . Daca pana mai ieri, GM nu avea nicio marca globala ( majoritatea fiind comercializate in America de Nord ) pana cand s-a luat decizia inspirata ca Chevrolet sa se vanda pe toate pietele importante din lume, majoritatea marcilor VW Group sunt globale, singura exceptie fiind Seat ( ce se comercializeaza in proportie de 90 % in Europa ), chiar si Skoda se comercializeaza pe toate pietele din lume ( inclusiv China, India si Australia ) cu exceptia SUA si Canada . Incepand cu 2012, Seat va debuta in China si India si sunt convins ca finantele Seat se vor imbunatati foarte mult . Marcile VW Group sunt ca piesele unui puzzle, ele se completeaza formand un tot unitar, concurenta interna fiind neglijabila . Priveste Suzuki, peste 2 milioane de masini din cele 2.5 milioane vandute in 2010 se comercializeaza pe piete in care VW Group a vandut sub 100,000 de masini . In aceieasi situatie cu Suzuki este si Mazda in caz ca VW Group se va hotari sa o achizitioneze in viitorul apropiat . Referitor la sectorul industrial, Ferdinand Piech doreste sa realizeze aceleasi sinergii ca in sectorul auto, intre Scania, MAN si foarte probabil IVECO . Doar intre Scania si MAN vorbim de economii anuale ( rezultate din folosirea acelorasi platforme ) de peste 1 miliard euro . In sectorul camioanele acest lucru este realizabil mult mai usor decat in sectorul automobilelor, o simpla diferentiere a cabinelor fiind suficienta, pentru soferul de camion si firmele de transport primand fiabilitatea si costurile de exploatare cat mai mici si nu faptul ca MAN si Scania urmeaza sa aibe motoare comune . VW Group a reinventat modul de producere a masinilor si toti constructorii auto importanti au preluat sau vor prelua modelul VW ( ultimul caz este cel dintre Toyota si Subaru ) .

  • gelu, vineri, 07.01.2011 23:07
    @Andrei

    ceea ce spui tu este PERFECT adevarat. Si corect. Corect din punctul de vedere al producatorului. El urmareste profitul. Si atat. Dar eu ca si client nu ma intereseaza profitului si sinergiile sale de succes. Io ca si client vreau un Porsche. Unul original. Acel Porsche ce se distingea total de orice automobil de pe piata. Acum, Porsche nu e decat copia mai bine executata a originalului. Iar asta nu-mi convine. Asta se numeste nesimtire din partea lui pitchi ala. Lui i se flutura de traditie, imagine, etc. Sunt absolut sigur ca adevaratii fani sunt scarbiti de ce se intampla. Dar ce conteaza? cota de piata e in crestere, orice puzta-bleaga ce visa odata porsche acum il poate cumpara la colt de strada. A devenit la fel de "rar" ca si cocalarii danubiano-pontici. Si am o intrebare. Pana sa faca panarama ori piperul ala, nu isi puteau dezvolta modelele? Ba da. Oferind un automobil incredibil ce in afara de condus putea fi si PILOTAT Din punctul meu de vedere Porsche si-a pierdut aerul de exclusivitate devenind o marfa ca oricare alta indiferent daca se numeste 911, Cayman, Boxster. Nici nu ma mira atat timp cat pe site-ul oficial este evidentiata informatia "am vandut jdemii de exemplare"

  • Andrei, vineri, 07.01.2011 23:40
    @ gelu

    Ai dreptate dar " clientul nostru = stapanul nostru " se aplica si in industria auto . In prezent, gamele 911 si Cayman/Boxster reprezinta sub 30 % din vanzarile totale Porsche . In China ( cea mai importanta piata auto din lume ), peste 90 % din automobilele Porsche vandute sunt Cayenne si Panamera . Gusturile clientului nu se discuta ! Daca nu exista o cerere enorma de masini gen Cayenne sau Panamera, Porsche nu le fabrica ! Aici este diferenta intre Porsche si VW Group pe deoparte si restul constructorilor auto . Au abilitatea de a descoperi nise auto, cu mult inaintea concurentei . Priveste Maserati, va lansa un SUV pe baza lui Jeep Grand Cherokee, dar la peste zece ani distanta de la momentul lansarii primei generatii de Porsche Cayenne . Industria auto este intr-o profunda transformare, pentru ca au aparut in prezent piete auto ( vezi China si India ) care in urma cu zece ani erau din punct de vedere al vanzarilor, cantitati neglijabile, iar constructorii auto care nu se vor adapta noilor realitati din industria auto vor avea foarte mult de suferit .

  • Dan, vineri, 07.01.2011 23:46

    Da, Andrei , esti f bine informat in legatura cu marketingul si strategiile, dar ai vorbit parca prin prisma unui manager din grupul VAG, din partea mea sa fabrice 50 de mil de masini pe an, dar eu ca potential client ce dracu cumpar? Nu e valabil doar la VAG, doar ca ei se intind cel mai mult cu platformele astea...au o nestavilita foame sa lanseze modele chiar inutile zic eu , primul ex Audi A9 sa concureze cu cine cu Aston Rapide? Pai au Bentley, au Bugatti, au Lamborghini, asta imi denota diperare chiar, arunca in lupta o gramada de modele pe aceeasi clasa, sa fie acolo...adica urmeaza Lamborghini Estoque, sedan supersportiv, un sedan Bugatti peste cativa ani pe baza viitorului A8, la fel supersportiv, Bentley Gt si Flyng Spur actual plus ca produc in continuare si Phaeton plus A8 si Panamera...e o hiperoferta, mult prea mult .

  • Andrei, sâmbătă, 08.01.2011 00:03
    @ Dan

    Este aproape sigur ca va fi lansat Audi A9, dar eu tind sa cred acea parte a presei germane care anunta ca Audi A9 va fi un coupe cu 2 usi concurent cu Mercedes CL, acest Audi A9 fiind primul Audi desenat de Giorgetto Giugiaro de cand ItalDesign-Giugiaro a fost cumparata in proportie de 90 % de catre VW Group . Referitor la Bugatti, eu nu cred cred in varianta Audi A8 ca baza pentru Galibier ci baza va fi mai mult ca sigur oferita de catre Porsche Panamera ( ceea ce nu este un lucru rau ), chiar si formele conceptului Galibier semanand putin ( din lateral ) cu Porsche Panamera . Bugatti va ramane in continuare cea mai exclusivista marca a VW Group ( maxim 50 masini produse anual ), ca argument fiind suma de peste 1.5 miliarde de euro pentru producerea lui Veyron ( si renasterea totodata a marcii Bugatti ) si din acest motiv sunt convins ca nu isi vor bate joc de investitia in Bugatti si ca marca cu sediul in Molsheim va ramane una dintre cele mai exclusiviste marci auto din lume .

  • mijai, sâmbătă, 08.01.2011 00:11
    ...

    It's all about the benjamins si cam atat:)

  • @ Dan, sâmbătă, 08.01.2011 00:26
    Porsche : There is no substitute !

    Review Porsche Cayenne Turbo facut de americanii de la leftlanenews.com ( http://www.leftlanenews.com/porsche-cayenne-turbo-review.html ) .

  • claxonu, sâmbătă, 08.01.2011 01:16
    @gelu

    de acord cu tine...marci ca si porsche sau lamborghini erau apreciate pentru aerul exclusivist, pt faptul ca nu le vedeai la fiecare colt de strada, vorba ta acuma orice putoi se plimba cu cate un cayenne

  • @ claxonu, sâmbătă, 08.01.2011 01:39
    Porsche ramane in continuare o marca exclusivista

    In 2010, Porsche a vandut aprox. 85,000 de masini in toata lumea . La nivel global, vanzarile de automobile in 2010 au depasit 70 milioane de masini . Socoteste si tu procentual cota de piata a celor de la Porsche la nivel mondial si iti va daun procent mai mic de 0.2 % . Faptul ca Romania este un paradox si ca in Bucuresti sau Constanta vezi mai multe Mercedes S-Klasse sau Porsche decat in Stuttgart sau Munchen este o alta problema .

  • Dan, sâmbătă, 08.01.2011 11:33
    @claxonu

    Nu mai e atat de exclusivista in comparatie cu Ferrari si Lamborghini, faptul ca faci referire la vanzarile globale ale tuturor producatorilor este irelevant, pastrand proportiile si Dacia fabrica vreo 300 si ceva de mii anual, care raportat la productia anuala globala inseamna sub 1%, deci e destul de exclusivista si Dacia?:) Pt mine porsche 911 si Boxster raman singurele adevarate si de traditie, sper sa le pastreze asa in continuare, motor boxer cu 6 cilindri si super tehnica, daca vor schimba aceasta reteta celebra pt reducerea costurilor s-a dus cu Porsche dupa parerea mea, in sensul ca nu mai e cea fost, chiar daca vor vinde sute de mii anual

  • gelu, sâmbătă, 08.01.2011 15:05
    @Adrian

    continuii sa te pozitionezi in zona "uite ce face managementul companiei" DAR NU DESPRE ASTA ESTE VORBA nu ma intereseaza, repet, nu ma intereseaza geniul managerial al celor de la WV. SUnt client si mi se flutura de asta. Eu sunt mai "limitat" iar punctul meu de inetres este produsul final (porsche in cazul nostru) SI inca o chestiune: WV nu identifica nise de piata decat dupa ce le-au inventat ceilalti. Ultimul lucru ce se poate spune despre WV e ca sunt creativi.