Înmatriculările de maşini noi în Europa au scăzut în 2010 cu 5.5%
Anul trecut, europenii au înmatriculat cu 5.5% mai puţine maşini noi decât în 2009. Scăderea se datorează încheierii programelor de înnoire a parcurilor auto din multe state europene.
Piaţa auto din Europa a resimţit anul trecut efectul crizei economice, înregistrând o scădere a numărul de maşini noi înmatriculate. Conform Asociaţiei Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA), în 2010, pe teritoriul Europei s-au înmatriculat 13.360.599 de maşini noi, cu 5.5 procente mai puţin decât în 2009. De asemenea, această scădere se datorează şi încheierii programelor de înnoire a parcurilor auto din multe state europene.
În luna decembrie a anului trecut, în Europa, au fost înmatriculate 1.009.638 de maşini noi, cu 3.2 procente mai puţin comparativ cu 2009. Cele mai mari scăderi s-au înregistrat în Spania (29.9%), Italia (21.7%) şi Marea Britanie (18%). Piaţa auto din Fraţa a pierdut doar 0.7 procente, în timp ce Germania s-a bucurat de o creştere cu 6.9%.
Din ianuarie şi până în decembrie, sitaţia a variat pe marile pieţe auto din Europa. La finalul anului, înmatriculările din Spania şi Marea Britanie au crescut cu 3.1%, respectiv 1.8%. Cea mai mare creştere, de 54.7%, a fost înregistrată în Irlanda. La polul opus se află Germania, unde numărul de maşini noi înmatriculate a scăzut cu 23.4%, iar ultimul loc este ocupat de Bulagaria, cu un declin care măsoară 28.9 procente.
Via | GreenCarCongress
-
alinusu, sâmbătă, 15.01.2011 19:02
daihatsu avea vanzari foarte slabe in europa nefiind o firma cunoscuta in ultima vreme!nu se poate spune acelasi lucru despre ceilalti constructori japonezi!
-
@ alinusu, sâmbătă, 15.01.2011 19:30Dintre producatorii niponi, doar Toyota si Nissan stau relativ bine in Europa
Cel mai bine pozitionat constructor japonez in Europa este Toyota ( 4.1 % ), urmat de Nissan cu o cota de piata de 2.9 % . Restul producatorilor niponi stau foarte slab in Europa : Suzuki ( 1.3 % ), Honda ( 1.3 % ), Mazda ( 1.0 % ) si Mitsubishi ( 0.9 % ) . Subaru are o cota de piata mai mica de 0.3 % . Datorita parteneriatului cu VW Group, Suzuki are mari sanse sa-si mareasca cota de piata in Europa cu noul model de clasa compacta ( bazat pe VW Golf ) ce va fi lansat in 2012 . Situatia completa a pietei auto din Europa o gasesti in link-ul urmator : http://www.acea.be/images/uploads/files/20110114_PRPC-FINAL-1012.pdf
-
Costin, sâmbătă, 15.01.2011 19:42Dupa Daihatsu cred ca si Subaru va parasi piata auto europeana in viitorul apropiat
La fel ca si Daihatsu si Subaru este foarte afectat de yenul foarte puternic si de faptul ca nu are facilitati de productie in Europa . Cota de piata Subaru in Europa in 2010 a atins un nivel simbolic ( sub 0.3 % ), prin urmare nu ar trebui sa mire pe nimeni daca foarte curand si Subaru isi va anunta retragerea din Europa . Fani Subaru : Cumparati-va un Subaru cat mai aveti ocazia !
-
zarnesteanu, sâmbătă, 15.01.2011 20:01Afara cu orezu' !!!
Banii nostri trebuie sa ramana in Europa, nu sa finanteze industria din Asia. Daca pe termen lung ingenuncheaza Europa si raman fara concurenta, vom plati pe un tata nano cat pe un Golf si pe o janghina de toyota cat pe Mercedes. Chiar trebuie sa traim pe viu lucrurile astea ca sa le intelegem/credem? Piata isi are sughiturile ei si intr-o buna zi tot isi va reveni. Ramane de vazut cine supravietuieste dupa ce tot fumul se va fi risipit.
-
Abcd, duminică, 16.01.2011 21:50
Ar fi bine cam toate japonezele sa dispara usor usor de pe piata din Europa, sa ramana nemtii la facut masini adevarate iar restul producatorilor auto sa se apuce de masini de cusut sau altele....
-
Victor, luni, 17.01.2011 07:42Subaru va urma drumul lui Daihatsu si se va retrage din Europa in viitorul apropiat
De cand a intrat in orbita Toyota, Subaru a intrat intr-un puternic trend descendent care din pacate pentru fanii marcii Subaru, pare ireversibil . Ultimul exemplu in acest sens este Subaru Trezia ( Toyota Verso-S ) care cu siguranta ca nu va îmbunătăţi cota de piata europeana a lui Subaru ( sub 0.3 % ), ci o va afecta si mai mult . Pacat !
-
Victor, luni, 17.01.2011 07:50Subaru Trezia
http://es.autoblog.com/2011/01/16/el-subaru-trezia-se-estrena-en-europa-antes-de-tiempo/#comments
-
dan, luni, 17.01.2011 08:26
Eu cred ca Mitsubishi va urma in curand drumul deschis de catre Daihatsu, urmate de Honda, Mazda si Subaru. O cota de piata subunitara va fi pentru Honda, de exemplu, sfarsitul rentabilitatii. Mazda e deja la limita, iar Subaru merge in pierdere de ceva timp. De altfel, observ ca trendul niponilor este de a se concentra pe piata lor mai mult decat pe cea europeana, noile modele sau propuneri de modele sugerand acest lucru. Coreeni sunt cei care le vor lua locul, asta daca n-au facut-o deja. Secretul lor? Fabricile din Europa de Est si o politica corecta de pret.
-
Andrei, luni, 17.01.2011 08:50@ dan
Corect . Marea parte a constructorilor japonezi prezenti in Europa se confrunta cu aceieasi problema pe care au avut-o in SUA in anii 80 Fiat, Renault, Peugeot si Citroen . Rezultatul il cunoastem cu totii : retragerea de pe piata nord-americana a acestor constructori europeni . Sub 2 % cota de piata in Europa este practic imposibil sa inregistrezi profit daca esti constructor generalist unde marjele de profit sunt mult mai mici decat in cazul constructorilor premium . In aceieasi situatie cu Daihatsu ( nu au uzine in Europa ) se gasesc Subaru si Mazda, iar Mitsubishi se gandeste foarte serios sa inchida uzina sa din Olanda . Si Honda inregistreaza pierderi in Europa de cativa ani asa incat nici prezenta celor de la Honda nu pare sigura pe termen mediu in Europa . Dupa parerea mea, din randul constructorilor japonezi vor continua sa fie prezenti cu siguranta in Europa, Toyota, Nissan si Suzuki ( parteneriatul cu VW Group va conta foarte mult in acest sens ) .
-
lol, luni, 17.01.2011 11:43
clar japonezii se retrag toti, americanii raman la ei acasa, europenii vor toti dacia :))))))))))) mama cati vizionari pe aici, cum simtiti voi industria auto :)))))))))
-
@ lol, luni, 17.01.2011 12:36La ce cota de piata au in Europa, este absolut normal ca in viitorul apropiat si alti constructori japonezi sa paraseasca Europa
http://www.acea.be/images/uploads/files/20110114_PRPC-FINAL-1012.pdf
-
dan, luni, 17.01.2011 13:38
@lol Si ce, te oftici? Mori de ciuda? Crapa invidia in tine? Scuza-ne ca mai citim si altceva decat descrierea fetei de la pagina 5. Stii care este cel mai pregnant fenomen in vremuri de criza? Nationalismul. Toata lumea strange randurile si trage cu dintii de propria economie. Desi ai spus ceva care se vrea ironic o sa vezi peste cativa ani ca se va intampla acel ceva cam asa cum l-ai descris.
-
lol, marţi, 18.01.2011 18:47
da clar ma oftic... trebuie sa ai un motiv ca sa te oftici ori eu nu vad nici un motiv de invidie aici :) oricum ma bucura numarul impresionant de experti de pe site, stie tot romanul nostru :)))))))
Citeste si
-
ECONOMIC | luni, 25 iunieDodge Viper - primul exemplar s-a vândut cu 300.000 de dolariDodge a reuşit să vândă primul exemplar Dodge Viper cu suma de 300.000 de dolari. Suma va fi donată unei fundaţii care luptă împotriva cancerului. Citeste tot
-
ECONOMIC | luni, 25 iunieVolkswagen vrea să finalizeze achiziţia Porsche până în 2014Volkswagen a anunţat oficial că vrea să finalizeze preluarea întregului pachet de acţiuni rămas disponibil în cadrul porsche AG: Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 24 maiElveţia: BMW a primit o amendă de 163 de milioane de dolari de la Consiliul ConcurenţeiBMW a primit o amendă de 163 de milioane de dolari de la Comisia Elveţiană a Concurenţei pentru tentativa de blocare a importurilor de modele noi BMW din ţările vecine pentru a-şi susţine reţeaua internă de dealeri. Citeste tot
-
ECONOMIC | marţi, 22 maiBMW este cel mai valoros brand auto din lume, evaluat la 24.62 miliarde de dolariBMW şi Toyota s-au luptat şi anul acesta pentru cel mai valoros brand auto din lume. Germanii au câştigat uşor, bazându-se pe evoluţia bună înregistrată pe piaţa din China. Citeste tot
-
ECONOMIC | miercuri, 16 maiGM sistează investiţiile în publicitate pe Facebook: "Nu e deloc eficient"Chiar dacă cea mai mare reţea de socializare din lume este considerată un loc excelent pentru a aduna clienţi, unele companii reanalizează opţiunile. GM a anunţat azi că sistează investiţiile în reclame pe Facebook. Citeste tot
http://e.nikkei.com/e/fr/tnks/Nni20110114D14JF887.htm