Înmatriculările de mașini noi au crescut cu 58% în România în octombrie: Dacia și-a dublat numărul de unități înmatriculate
Românii au înmatriculat peste 10.000 de mașini noi în luna octombrie, în creștere cu 58%, dintre care aproape 3.700 de unități sunt Dacia, care și-a dublat numărul de înmatriculări.
Luna octombrie a fost una prolifică pentru piața auto din România, potrivit celui mai recent raport al Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vechiculelor (DRPCIV).
În a 10-a luna a anului, românii au înmatriculat 10.649 de mașini noi, în creștere puternică cu 58% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Rezultatul se datorează însă unei "reglări" a înmatriculărilor ca urmare a introducerii noilor teste de emisii WLTP în luna septembrie a anului trecut, care a distorsionat piața timp de câteva luni.
Interesant este că Dacia a înmatriculat în acest interval 3.698 de unități, în creștere cu peste 94% comparativ cu octombrie 2018, ceea ce înseamnă practic o dublare a numărului de înmatriculări.
Astfel, Dacia a avut o cotă de piață de aproximativ 36%, iar următoarele locuri în topul mărcilor sunt Skoda cu 851 de unități și Ford cu 725 de unități. O surprinză majoră este creșterea celor de la Hyundai, care au înmatriculat 716 unități și au urcat pe locul 4 în fața celor de la Renault, care s-au oprit la 543 unități.
Pe baza acestor date, în România s-au înmatriculat 134.698 de unități în primele 10 luni ale anului, în creștere cu 18.85% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Dintre acestea, 40.813 unități sunt Dacia.
Înmatriculări mașini second-hand ianuarie-octombrie 2019
Între timp, în luna octombrie, românii au înmatriculat 41.756 de mașini second-hand, în scădere cu 4% comparativ cu octombrie 2018.
Practic, piața a evolutat în același ritm, în contextul în care la nivelul primelor 10 luni numărul de mașini second-hand înmatriculate a ajuns la 370.987, în scădere cu 5% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Via DRPCIV
După cum se vede piaţa se reglează singură. Oamenii îşi schimbă maşinile cu maşini noi, când o pot face. Nimeni nu vrea să stea mereu (în fiecare trimestru, semestru) cu maşinile SH în service. Taxa de poluare trebuie pusă în carburant, să nu fie puternic punitivă ci cu acei bani pe 1 eurocent să fie daţi direct la fondul de mediu pentru bonusuri privind maşinile PHEV şi BEV !! Dar bonusuri calibrate pe România nu de 10.000€ unde nici Germania, nici Norvegia nu ajunge la astfel de sume. Un bonus de 3000-5000€ dar să fie triplu sau dublu ca beneficiari este mult mai normal decât un enorm 10.000€.