Înmatriculări în România în 2018: peste 130.000 de mașini noi, în creștere cu 23%. Piața de vehicule second-hand a scăzut cu 9%

Publicat luni, 14.01.2019 12:45 de Cornel Șocariciu

În 2018, românii au înmatriculat 130.919 mașini noi, în creștere cu 23.06% față de 2017. În tot acest timp, pe piața locală au fost înmatriculate și 473.616 de mașini second-hand, în scădere cu 9%.

Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) a publicat raportul complet pentru înmatricularea de mașini noi și second-hand pentru anul 2018, iar cifrele sunt în creștere puternică comparativ cu 2017.

Anul trecut, românii au înmatriculat 130.919 mașini noi, în creștere cu 23.06% față de 2017. Dintre acestea, 36.873 de unități au purtat sigla Dacia. Rezultatul obținut de constructorul de la Mioveni este mai bun cu 23% față de cel obținut în 2017.

Podiumul de pe piața locală este completat de Skoda și Renault. Anul trecut, 11.148 de exemplare Skoda au fost înmatriculate pe piața din România, în creștere cu 22.32%. În același timp, românii au înmatriculat 10.629 de mașini produse de Renault, în creștere cu 37.72%.

Loc Marca Unități
1 Dacia 36.873
2 Skoda 11.148
3 Renault 10.629
4 Volkswagen 10.060
5 Ford 9.681
6 Opel 7.767
7 Hyundai 5.753
8 Toyota 5.097
9 Mercedes-Benz 4.251
10 Suzuki 3.984

Anul trecut, românii au înmatriculat 473.616 mașini second-hand, în scădere cu 8.99% față de 2017. Ca de obicei, Volkswagen domină piața de vehicule rulate cu 119.260 de unități, în scădere cu 12.67%. Pe locul secund s-a clasat Opel (48.960 de unități, -23.5%), iar ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de BMW (45.998 unități, -0.8%).

Loc Marca Unități
1 Volkswagen 119.260
2 Opel 48.960
3 BMW 45.998
4 Audi 44.695
5 Ford 42.800
6 Mercedes 24.933
7 Skoda 21.645
8 Renault 20.117
9 Peugeot 10.249
10 Mazda 7.185

În total, în România au fost înmatriculate anul trecut peste 604.535 de unități, în scădere cu 3.55% față de 2017.

Via | DRPCIV

  • Costel, luni, 14.01.2019 14:32

    ii doar 21 la suta masini noi anu trecut nu ii procent de lauda is multe de facut

  • Costele,, luni, 14.01.2019 15:51

    îs și mai multe de tăcut!

  • alex, luni, 14.01.2019 16:56

    Ar fi bine sa faca AM un research si sa ne spuna cate masini SH au fost aduse din afara si cate sunt de la noi. Apoi ar fi bine sa vedem cum arata raportul noi/sh in alte tari. Mi-e ca nu exista raport supraunitar nicaieri in lumea asta. De ex, in SUA pentru 2016 cifrele arata asa: total masini inmatriculate 260 milioane, vanzari SH, 41 milioane, vanzari noi 17.5 milioane. Ar iesi un 2.3 masini SH la o masina noua. Si asta nu e cel mai bun exemplu cu care sa ne comparam dar mi-a fost usor sa obtin datele. Ar fi bune niste cifre la nivelul UE.

  • Costel, luni, 14.01.2019 17:07

    nu faina liniste ii faina socializare

  • @alex, luni, 14.01.2019 22:09

    Ideea e ca SH-ul luat de americani e "un pic" diferit fata de SH-ul luat de romani. Majoritatea americanilor isi iau masini vechi de 1-3 ani, pentru ca s-au devalorizat dar inca sunt destul de noi. Noi ne luam cazane vechi de 20 ani sau, in cel mai fericit caz, masini de vreo 5 ani cu juma' de milion de km si vreo 3 accidente la activ. GLUMESC evident, noi luam doar masini conduse de babute pana la farmacie si inapoi....ale dracu babe, numa' cu seria 7 merg la farmacii.

  • mircea badea, marţi, 15.01.2019 06:22

    bravo psd!

  • hazard, marţi, 15.01.2019 07:51

    mumu psd!

  • lulu, marţi, 15.01.2019 08:53

    @alex - sa nu exageram, hai sa vedem si reversul: oare cati isi vand masina dupa 1-3 ani ? Oamenii aia sunt nebuni sa piarda banii aiurea? In alta ordine de idei, statistica prezentata de AM e normala. explozia inmatricularilor de masini vechi dupa anularea taxei auto a fost consecinta inmatricularilor masinilor care CIRCULAU deja de multi ani in tara cu numere de BG sau altele. Acum s-a intrat in normal si se dovedeste inca odata ca taxa auto aducea mai multa pierdere decat castig statului!