Inlocuitorii lui Smart Fortwo si Forfour vor fi creati alaturi de Renault-Nissan
Parteneriatul dintre Renault si Daimler va duce la crearea unor modele Smart mai late si mai lungi.
Modelele Smart Fortwo si Forfour sunt primele vizate de parteneriatul Daimler-Renault-Nissan si singurele al caror viitor a fost dezvaluit de cei doi parteneri. Cei doi giganti ai industriei auto s-au pus de acord in urma cu aproape un an, desi nu au semnat inca un constract propriu-zis care sa marcheze formarea unei aliante. Viitoarea alianta dintre cei trei constructori ar forma o veritabila axa intre francezii de la Renault, germanii de la Daimler si japonezii de la Nissan. Toate modelele acestor constructori vor imparti costurile de dezvoltare, fie ele modele de clasa mini sau vehicule comerciale.
Viitoarele Smart Fortwo vor pastra motorul in spate si vor avea in continuare tractiune spate. Cu toate acestea, trenul de rulare si sasiul vor primi o serie de modificari majore, iar nemtii vor modifica si caroseria. Viitorul Smart Fortwo va fi ceva mai lat si ceva mai lung, fiind aproape la fel de mare ca prima generatie a lui A-Klasse. Potrivit primelor informatii, latimea viitorului model va fi crescuta cu aproape 12.5 centimetri. Pe de alta parte, modelul cu patru usi va fi cu 60 de centimetri mai lung decat Fortwo si va avea un sistem special de deschidere al usilor din spate.
Motoarele viitoarelor modele Smart vor fi dezvoltate de cei de la Mercedes-Benz, in acest acord fiind incluse si motoarele electrice si celulele de energie. Propulsoarele diesel nu vor mai fi disponibile in gama Smart, in timp ce Renault-Nissan va oferi trei motoare de 1.2 litri cu trei cilindri, care vor fi disponibile in trei versiuni de putere – 61, 69 si 88 CP, toate avand injectie directa. Software-ul care va controla sistemul electric al acestor modele va fi realizat tot de cei de la Mercedes-Benz, pentru a asigura o compatibilitate optima intre sisteme.
Contrar primelor afirmatii, Mercedes si Renault ar putea imparti anumite componente, dar nu vor crea platforme comune. Un prim punct de plecare ar fi motoarele cu patru cilindri, dar natura colaborarii dintre concernul german si alianta franco-japoneza nu a fost inca dezvaluita. Lansarea unui motor Renault-Nissan cu patru cilindri in gama Mercedes-Benz ar duce la o schimbare semnificativa in randul producatorului german, care nu folosea pana acum motoare realizate de alti constructori.
O alta veste interesanta este ca Infiniti ar putea folosi o platforma comuna cu Mercedes-Benz. Practic, viitoarele modele EX, FX, M si G, dar si Nissan Fuga, Skyline, Pathfinder si Murano ar putea utiliza o versiune modificata a unei platforme Mercedes-Benz, in timp ce nemtii vor trece la noua forma modulara MRA, care va debuta in 2012. Acest tipar a fost aplicat in urma cu cativa ani de cei de la Chrysler, care aveau pe atunci o alianta cu germanii de la Daimler si au folosit o platforma de E-Klasse pentru modelele 300C, Dodge Charger si Dodge Challenger.
Via | Automobilemag