Îngrijorați că Europa nu ține pasul cu China: Comisia Europeană convoacă industria auto la un summit al mașinilor electrice
Cei mai importanți producători și furnizori din industria auto au fost invitați de Comisia Europeană să participe săptămâna viitoare la un summit al mașinilor electrice.
Autoritățile de la Bruxelles sunt îngrijorate că Europa nu ține pasul cu China în ceea ce privește dezvoltarea tehnologică pentru bateriile mașinilor electrice.
Comisia Europeană va organiza pe 11 octombrie un summit al mașinilor electrice la care au fost invitați cei mai importanți lideri ai industriei auto din Europa, precum BMW, Volkswagen, Renault, Daimler sau Continental.
Vicepreședintele CE Maros Sefcovic susține ideea înființării unui “consorțiu european al bateriilor electrice”, cu mai multe companii care să colaboreze pentru dezvoltarea acestor tehnologii și care să concureze direct cu producătorii din China. Peste 2 miliarde de euro ar urma să fie puse la dispoziție ca fonduri europene pentru începerea proiectului.
În prezent, Europa nu are fabrici de baterii pentru mașinile electrice, cu toate că producătorii și-au anunțat intențiile în acest sens. În schimb, China, SUA și Japonia au deja asemenea fabrici, de aici plecând și îngrijorarea Comisiei Europene. Mercedes-Benz ar urma să deschidă prima fabrică de acest fel din Europa, pentru producția conceptului EQ.
“Ambiția noastră este să creăm o producție reală în Europa: un circuit întreg, inclusiv reciclarea bateriilor. Susținerea introducerii bateriilor pentru mașinile electrice este obligatorie dacă vrem să vorbim în mod serios despre o tranziție către conceptul de e-mobility”, a spus Maros Sefcovic.
Cu toate că și europenii asamblează baterii pentru mașinile electrice, piața este dominată momentan de Asia (Panasonic, NEC, LG, Samsung) și SUA, prin compania Tesla.
Cererea de mașini electrice rămâne deocamdată scăzută din cauza lipsei infrastructurii și a costurilor ridicate de achiziție. Situația se va schimba în funcție de evoluția prețurilor pentru bateriile electrice, care au scăzut cu 18% în 2016.
capete patrate, viitorul e benzina si motorina n'asha?