Inginerii Volvo lucreaza la sunetul viitoarelor hibride in Suedia

Publicat luni, 05.10.2009 18:41 de Sebastian Toma

Suedezii de la Volvo lucreaza deja la sunetul viitoarelor hibride plug-in in cadrul noii lor facilitati de test din Torslanda. Laboratorul acustic Volvo are rolul de a asigura sunetul premium al marcii in toate modelele pe care le vor crea acestia.

Scandinavii de la Volvo au deschis un nou laborator acustic, pentru a acorda cu atentie sunetul motoarelor pe care le construieste, alaturi de sunetele de la interior pe care le experimenteaza pasagerii. Laboratorul a fost construit in Torslanda, Suedia, chiar in inima complexului de productie Volvo. Acest laborator are o incapere speciala, care nu permite intrarea sunetelor de fundal si elimina orice fel de unda perturbatoare.

Desi laboratorul acustic al celor de la Volvo nu permite accesul sunetelor din exterior, acesta este creat special pentru a imita anumite conditii – cum ar fi rularea pe asfalt pentru a putea simula toate mediile pe care le vor infrunta modelele lor in viata reala. Laboratorul Volvo din Torslanda include si o camera pentru acordare a sunetelor. De asemenea, aceasta facilitate de testare poate sa efectueze teste atat asupra modelelor cu tractiune fata, cat si pentru modelele cu tractiune integrala.

In camera NVH (Noise, Vibration and Harshness) lucreaza peste 60 de persoane care sunt specializate in crearea unui anumit tipar de sunete, specifice pentru un Volvo. Acestia au impartit sunetele pe trei categorii: sunete enervante, sunete informative si sunete impresionante. Astfel, inginerii Volvo incearca sa elimine din fasa orice fel de scartaieli sau zgomote enervante, alaturi de zgomotele de rulare si altele elemente similare. In acest timp, sunetul motorului si al elementelor de atentionare si simulatoarele de releu sunt inca perceptibile pentru sofer, pe cand sunetele create de inchiderea usilor sau a motoarelor la turatii ridicate vor fi acordate special pentru impresia clientilor.

Aceasta facilitate Volvo are scopul de a crea sunetul primilor hibrizi de tip plug-in pe care ii va crea constructorul scandinav. Suedezii trebuie sa stabileasca nivelul de zgomot pe care il va emite un hibrid si cat de silentios va fi el in timpul rularii si al functionarii. Clientii Volvo care vor alege acest tip de hibrid vor primi un sunet tipic suedez care va caracteriza apartenenta de clasa premium a acestor modele. Pentru moment, inginerii Volvo nu au stabilit un etalon pentru crearea acestor sunete, dar promit ca vor dezvolta unul in curand.

Via | auto-media

  • Aditza, luni, 05.10.2009 19:05
    Lucru inurtil

    Masinile hibride nu reprezinta viitorul. Doua motoare inseamna costuri de achizitie mai mari, problemele de service iar se inmultesc cu 2, iar consumul la cele pe benzina se apropie de un diesel mai performant. Viitorul (parerea mea) e al masinilor exclusiv electrice sau al celor care folosesc un motor cu o singura sursa de energie ( aici ma duce gandul spre hydrogen).

  • Fraierul, luni, 05.10.2009 19:24

    Volvo maine poimaine va umbla la fundurile chinezilor, dupa ce vor fii cumparati.Punct

  • roland_st, luni, 05.10.2009 21:48
    @Aditza

    ....viitorul este electric. Pentru ca viitorul inseamna ceva ani pana la el, solutia temporara si de compromis este hibridul. Pentru ca nu se stie cand va veni "viitorul" pur electric (si cu siguranta cei de la Volvo "simt" ceva putred) se vor dezolta (de catre toti marii producatori) ghici....chiar hibrizii. Sa crezi ca poti sari de la puturoasa benzina la simandicosul hidrogen e ca si cum i-ai cere elevului de clasa I sa iti explice formula relativitatii restranse. Nimic nu e inutil toate la timpul lor, nenii aia de la Volvo (si nu numai) nu arunca cu bani in caini doar pentru a da unor jumatati de creier de genu "Fraierul" de mai sus motive sa se afle in treaba.. Punct.

  • LauCalin, luni, 05.10.2009 22:13
    Interesant

    Bine zis Roland! ;) Pe de alta parte nu asta era ideea stirii, cat de bine e sau nu cu masini hibride. Oricum traim intr-o lume dominata de masini cu motoare conventionale, un hibrid nu are acelasi sunet cu al unei masini cu motor normal (nici nu vreu sa ma gandesc cum se "aude" un Tesla fata de un Aston Martin si tot sportive sunt amandoua). Ideea celor de la Volvo este de a "adapta" pe cat posibil un hibrid de caracteristicile unei masini normale, inclusiv sunetul produs sa fie asemanator, ceea ce nu e un lucru deloc rau. In plus Volvo nu a aruncat niciodata cu banii in vant pentru analize care s-au dovedit a fi niste compromisuri ieftine. Si sunt singur ca nu o va face nici acum.

  • Fraierul, luni, 05.10.2009 22:24

    Ce prosti si handicapati sunt LauCatalin si roland_st

  • LauCalin, luni, 05.10.2009 22:26
    :)))

    A zis un Fraierul! :)))

  • tzenu_bmw, luni, 05.10.2009 23:46
    vitoru suna prost

    .........atat pt VOLVO cat si pt. majoritatea producatorilor. Vom creea masini care nu vor mai avea 'glas' si cred ca ne va parea rau dupa un sunet de v8AMG sau v10///M. Dar asta este ce sa mai si facem...........

  • Marian, marţi, 06.10.2009 11:13

    Astia de la Volvo sa faca intai masini si sa le mai si vanda sa nu mai fie pe minus si apoi sa adauge briz-briz-uri din astea. Sunetul il pot obtine dintr-un difuzor amplasat sub capota si un mic mp3 player care sa se coreleze cu turatia motorului electric si viteza de deplasare. Nu ar fi mare inventie ca doar acelasi lucru se intampla si in jocurile video. Acum cat de fidel o sa fie sunetul redat si cat de "sportiva" o sa sune masina nu prea ma incalzeste prea tare cand stiu ca am autonomie de 100 km cand cu banii cheltuiti puteau sa ajunga la 200. Deci consider ca e pierdere de timp si bani ceea ce face volvo cu acest "proiect".

  • illy, miercuri, 07.10.2009 13:44
    Marian

    relax , nu te ambala