Informaţii noi despre viitorul Renault Clio, o maşină pentru ”plăcerea de a conduce”

Publicat luni, 21.05.2012 15:46 de Bogdan Mirică

O publicaţie franceză a reuşit să afle mai multe despre viitorul Renault Clio. Modelul mic va avea motoare noi, un portbagaj generos şi un spirit dinamic.

Renault se pregăteşte pentru un nou moment istoric în data de 4 iulie. Francezii revin în forţă în segmentul mic cu noua generaţie a best-seller-ului Clio, aşteptat să se dueleze cot la cot cu actualele Volkswagen Polo şi Ford Fiesta.

Modelul de segment B este momentan învăluit în mister, însă, chiar şi aşa, jurnaliştii publicaţiei franceze Le Figaro au reuşit să afle câteva detalii noi.

Noul Clio, maşină dedicată plăcerii de a conduce

Potrivit jurnaliştilor din Hexagon, Clio va abandona spiritul confortabil al vechilor modele şi se va concentra pe o abordare nouă: o maşină orientată către şofer, menită să ofere o mai mare plăcere la volan. Această trăsătură se va oglindi şi în designul exterior, mult mai agresiv şi cu forme musculoase, aplicat pe o caroserie mai lungă cu 2 centimetri şi cu o înălţime redusă.

Chiar şi aşa, portbagajul va creşte în dimensiuni, reuşind să înghită 295 de litri.

Multe culori disponibile pentru planşa de bord

Designerii Renault vor pune la dispoziţia viitorilor clienţi o gamă largă de materiale şi culori atât pentru caroserie cât şi pentru interior, unde se va putea alege între roşu, negru, albastru, maro şi auriu. Instrumentele de bord vor fi modificate şi ele, urmând să fie un amestec între o abordare digitală şi una convenţională, tradiţională.

Nu va lipsi nici lista generoasă de gadget-uri, printre care noul sistem multimedia R-Link, care înglobează funcţiile CD-Player-ului şi iPod-ului, navigaţia şi conexiunea BLuetooth.

Viitorul Clio RS va avea motor 1.6 şi cutie automată EDC

Gama de motorizări va fi deschisă de un motor TCe pe benzină de 0.9 litri 90 de cai putere şi 135 Nm. Nu va lipsi nici dieselul dCi de 1.5 litri şi 90 de cai putere, oferit şi sub o versiune ecologică, capabilă să emită doar 83 g/km.

Pentru cei care îşi doresc o cutie automată va exista transmisia EDC, iar pentru cei care îşi doresc un urmaş pentru performerul Clio RS, Renault promite putere din belşug, stoarsă din motorul turbo de 1.6 litri al colegului Nissan Juke. Noutatea absolută va fi însă cutia automată EDC, modificată pentru un comportament sportiv, oferită în premieră pe Clio RS.

După ce vom vedea primele imagini cu noul Clio în luna iulie, Renault va expune modelul în cadrul Salonului Auto de la Paris, programat în septembrie. Varianta break va debuta câteva luni mai târziu, la începutul lui 2013.

  • antonny, luni, 21.05.2012 16:01
    *****

    oare ne asteptam la un booommmmm de la renault ????oare vor risca la fel cum au facuto si Nissan cu JUKE ...........

  • ScorpyonVAG, luni, 21.05.2012 16:19
    @

    Mai mult ca sigur va fi un model foarte reusit, precum si noua Laguna care va aparea. PS: Cred ca ma bag la 0.9-le TCe dupa ce apare :)

  • vlad, luni, 21.05.2012 16:44
    EDC-RS

    Cred ca o sa fac o gaura in buget daca o sa vanda rs-ul cu edc.

  • xss, luni, 21.05.2012 17:03

    Laguna nu va disparea, nu mai abera ScorpyonVAG. Ontopic: legat de noul Clio RS dotat cu motor de 1.6 T sper sa ofere minim 200 CP, dar cum pe deltawing l-au scos la ~300 CP sunt f optimist

  • ScorpyonVAG, luni, 21.05.2012 17:05
    @

    @vlad: in caz ca nu stiai si Renault a zis ca Laguna nu prea are succes, ca are un design nasol. Noua generatie va arata mult mai bine. In rest masina este buna.

  • @ScorpyonVAG, luni, 21.05.2012 17:08

    ai dificultati in exprimare.

  • ScorpyonVAG, luni, 21.05.2012 17:22
    @

    Ai tu dificultati pe undeva de nu poti percepe. Cati cai va avea noul RS ?

  • t, luni, 21.05.2012 18:28

    placerea de a conduce o masina construita cu cele mai ieftine solutii ingineresti posibile. wow. mai nou, infiniti by ghosn = copy-paste hyundai

  • TCe, luni, 21.05.2012 23:39
    Trecut si prezent

    Poate putini dintre voi stiu ca Renault in 1902 obtinea patentul pentru motorul supraalimentat. Iar asta e doar una din multele contributii aduse de Renault la evolutia tehnologica a masinilor. In 1977 Renault a revenit in forta cu motoarele turbo, direct in Formula 1. A reusit bineinteles sa se impuna si sa dea tonul la o adevarata moda in F1, la inceputul anilor 80 majoritatea echipelor de top adoptand solutia supraalimentarii. Renault a profitat imediat de experienta din Formula 1 si a implementat tehnologia pe masinile de serie. Cel mai reprezentativ propulsor, fiind 1.4 Turbo, montat pe numeroase modele, care insa pe versiunile agresive ale lui Renault 5 GT Turbo, ajungea si pana la 160 CP. Ceea ce pentru anii 80 era o adevarata performanta. Acum Renault a pregatit o noua gama de motoare turbo pe benzina, denumită TCe (Turbo Control efficiency), ce asigura o livrare constanta de putere, economie de combustibil si emisii de CO2 scazute. Din gama TCe, pe langa motorul 1.2 115 TCe , mai fac parte si motorul 1.2 100 TCe, motorul 1.4 130 TCe, motorul 2.0 TCe la 180 respectiv 265 CP si noul motor 0.9 90 TCe. De exemplu 0.9 TCe si 1.2 TCe ce vor echipa noul Clio 4 sunt propulsoare cu bloc din aluminiu, distributie variabila, turbocompresor cu inertie mica, injectie directa, pompa de ulei cu debit variabil, pistoane acoperite cu grafit, sistem Stop&Start cu recuperarea energiei de franare, distributie pe lant cu frecare redusa etc. http://www.automarket.ro/tv/prezentari/cum-funcioneaz-motorul-renault-de-09-litri-i-90-cp-2523.html http://www.youtube.com/watch?v=cia6pecKfNM 1.6 DIG-T este si el o realizare. Wikipedia confirma rapid: Sodium filled exhaust valves Nano finished camshafts Beehive valve springs Twin variable valve timing control (CVTCS on intake and exhaust valves) Turbocharger + intercooler Compression ratio of 9.5:1 Improved fuel efficiency and CO2 emissions Light weight design and reduced frictions http://www.youtube.com/watch?v=Rz9t1u5F6Uo