Informații noi despre un posibil model electric Dacia: "În doi-trei ani vom avea un model electric sau hibrid în gamă"
Oficialii Renault anticipează că Dacia va avea cel puțin un model hibrid sau electric în gamă în următorii doi-trei ani pentru a respecta normele de poluare.
Presa franceză a anunțat la începutul lunii noiembrie că Renault va comercializa SUV-ul electric K-ZE (foto) pe piața europeană sub sigla Dacia începând din 2021, iar prețul de pornire va fi de aproximativ 15.000 de euro.
Până în prezent, aceste informații nu au fost confirmate oficial de Renault, însă Philippe Buros, președintele Grupului Renault pentru Europa, a oferit o serie de detalii despre planurile Dacia în această direcție.
Într-un amplu interviu acordat ediției electronice a publicației Automotive News Europe, Buros a confirmat că, în cel mult trei ani, Dacia va avea un model electric sau hibrid.
"Dacia va prelua tot ce are Renault în termeni de electrificare pentru că va fi nevoită să electrifice brandul, fie prin modele electrice, fie prin hibrizi. Cred că în doi sau trei ani vom electrifca Dacia", a declarat oficialul Renault.
Până în prezent, cel mai plauzibil scenariu rămâne cel al unei versiuni Dacia pentru Renault K-ZE, care în varianta pentru China oferă însă doar 45 de cai putere și o autonomie de 350 de kilometri în regim urban, conform vechiului standard NEDC. Totuși, întrebat dacă Dacia ar putea lansa un model electric bazat pe hatchback-ul electric Renault Zoe, Buros nu a exclus această posibilitate.
"Poate, dar ar trebui comercializat la aceeași diferență de preț care există între Dacia Sandero și Renault Clio", a adăugat el.
De altfel, prețul de comercializare rămâne cel mai important factor de decizie în privința strategiei Dacia, iar acest lucru este valabil pentru orice model al mărcii, nu doar pentru cele electrificate.
"Trebuie să ne asigurăm că păstrăm diferența de preț dintre Dacia și restul pieței, care este în prezent de circa 20%. Altfel, vânzările vor scădea. Trebuie să oferim valoare pentru bani și un nivel relativ înalt de echipare, dar la un preț mai mic. Nu este doar o mașină cu patru roți", a mai precizat Buros.
În acest context, Dacia va introduce o serie de sisteme de asistență doar atunci când acestea vor fi impuse de Uniunea Europeană, pentru a evita o creștere a prețurilor.
"Clienții noștri nu cer (n.r - sisteme precum Lane Keeping Assist sau Adaptive Cruise Control). Ei au nevoie să ajungă din punctul A în punctul B, iar pentru asta vor aer condiționat și geamuri electrice, dar nu vor sisteme autonome. Când vom fi obligați să le introducem, o vom face. Dar vom încerca să le introducem cât mai târziu pentru a nu afecta modelul de afaceri al Dacia", a completat Buros.
Cu aproximativ o lună în urmă, Uniunea Europeană a aprobat lista sistemelor de siguranță care vor deveni obligatorii pe toate mașinile comercializate începând din 2022, iar printre acestea se numără frânarea automată de urgență și sistemul pentru menținerea benzii de circulație.
Via Automotive News
" Trebuie să oferim valoare pentru bani și un nivel relativ înalt de echipare, dar la un preț mai mic. Nu este doar o mașină cu patru roți " Dar ce este mister Buros, nevastă de rezervă, aur, platină ? Hai că-ți spun eu ce este, ESTE DOAR O MAȘINĂ. Niște argumente mai tâmpite n-am mai citit. Mari tâmpiți mai sunt în cercurile astea de așa ziși producători europeni, mai zic românii de a noștrii că scot pe gură prostii, eh, se pare că mai sunt destui și prin Europa. Parcă Dacia ar fi confirmat acu ceva timp că fabricarea unui model Dacia electric ar fi irelevant pentru gama Dacia și în cel mai fericit caz va fi un hibrid, în nici un caz electric, acum ce ? Electricele sunt un mare zero, dacă sunt băieți isteți mai bine s-ar uita în curtea celor de la Toyota puțin, apoi să mai mediteze în legătură cu electricele. Până și Pinifarina ar fi scos recent un concept pe hydrogen, ce a fost prezentat in Shanghai, deci.. Kia deja ar avea o fabrică pentru producția celulelor. Honda ar fi și ea interesată de această tehnologie +de stații de alimentare.