Informații neoficiale: Renault dezvolta un nou motor turbo pe benzină cu trei cilindri: unitatea de 1.2 litri și 170 de cai putere va debuta pe Kadjar
Renault dezvolta un nou motor turbo cu trei cilindri de 1.2 litri derivat din actualul motor TCe de un litru, potrivit unor informații neoficiale. Unitatea va respecta standardul Euro 7 și va debuta într-o versiune de 170 de cai putere pe viitoarea generație Kadjar.
Constructorii auto încep să pregătească dezvoltarea unei game de motoare care să respecte normele de poluare Euro 7, care vor fi introduse în Europa începând din anul 2025.
Publicația franceză L'Argus susține că a intrat în posesia unor informații despre planurile celor de la Renault în această privință. Astfel, sursa citată afirmă că Renault a început dezvoltarea unui motor turbo pe benzină TCe cu capacitatea de 1.2 litri, derivat din actualul motor TCe de un litru.
Noua unitate va avea rolul să îmbunătățească eficiența, iar utilizarea unei capacități mai mari comparativ cu unitatea de un litru va permite introducerea ciclului Atkinson. Acest lucru va permite în special reducerea consumului de carburant.
Deloc surprinzător, noul motor va fi dezvoltat special pentru electrificare și va debuta într-o versiune hibridă E-Tech de aproximativ 170 de cai putere pe viitoarea generație Kadjar.
L'Argus afirmă că noua unitate va avea rolul de a înlocui în gama Renault actualul motor de 1.6 litri, oferit de exemplu pe actualul Captur într-o versiune E-Tech plug-in hybrid care oferă în total 160 de cai putere.
Viitoarea generație Renault Kadjar va fi prezentată în toamna anului viitor și va fi disponibilă pe piață în cursul anului 2022. Până atunci, presa internațională a relatat recent că Renault va renunța la motorizările diesel de pe Kadjar, Clio și Captur începând din 1 ianuarie, atunci când va intra în vigoare noul standard pentru emisii Euro 6d.
Via L'Argus
Iată o confirmare pentru ceea ce nemții de la VW au făcut deja încă de acum 3 ani când au lansat motorul de 1 litru în 3 cilindri la puteri de 110 - 115 CP. Mulți le-au criticat din start, că ar fi prea mici, prea forțate, dar uite că au trecut 3 ani și nu s-a plâns nimeni de ele. Ba dimpotrivă, Renault urmează aceeași cale.