Renault renunță treptat la diesel: Clio, Captur și Kadjar nu vor mai putea fi comandate cu motoare pe motorină începând din ianuarie
Renault va elimina motorizările diesel de pe Clio, Captur și Kadjar începând din 1 ianuarie, ca urmare a noilor norme de poluare din Uniunea Europeană, potrivit mai multor surse din presa franceză.
Noile norme de poluare care vor intra în vigoare de la 1 ianuarie 2021 vor afecta gamele de motorizări ale celor mai mulți constructori prezenți pe Bătrânul Continent.
Printre ei se numără și Renault, despre care publicațiile franceze Caradisiac și L'Automobile Magazine susțin că va renunța la motoarele diesel de pe cel puțin trei modele ale sale: Clio, Captur și Kadjar.
Principala "victimă" va fi motorul diesel Blue dCi de 1.5 litri disponibil în versiuni de 85 CP și 115 CP, care ar urma astfel să dispară de pe Clio și Captur începând de la sfârșitul lunii decembrie.
Totuși, există și o concesie: potrivit publicației L'Automobile Magazine, Clio va primi cel mai devreme în primăvara anului viitor un motor diesel dCi de 1.5 litri și 100 CP, care va înlocui practic versiunile de 85 CP și 115 CP. Decizia ar avea la baza faptul că, cel puțin în Franța, versiunile diesel ale lui Clio sunt încă populare pentru flotele companiilor.
Sursa citată susține în schimb că motorul Blue dCi de 1.7 litri disponibil în prezent pe Kadjar și 150 CP disponibil în prezent pe Kadjar va fi eliminat din gamă fără să fie înlocuit de alte unități.
Eliminarea motoarelor diesel nu reprezintă o surpriză, în contextul în care Grupul Renault a anunțat recent câteva modele importante lipsite de astfel de unități.
Astfel, noul Renault Arkana și noile generații Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway nu vor avea deloc în gamă motoare diesel. În cazul lui Arkana și a altor modele Renault, francezii propun deja o gamă diversificată de sisteme miro-hibrid, hibride sau chiar plug-in hybrid.
asta in paralel se vede cu disparitia dlui PMC din zona chibitarilor AM.