Infiniti a lansat primul sau motor diesel: V6 de 238 CP si 550 Nm
Infiniti a lansat primul sau mtor diesel din istoria de 20 de ani. Unitatea este un V6 de 3.0 litri, capabil sa dezvolte 238 de cai putere si un cuplu motor de 550 de Nm inca de la 1750 de rotatii.
Infiniti Romania a anuntat astazi oficial ca anul acesta gama modelelor sale se va imbogati cu o noua motorizare performanta, venita in intampinare celor care isi doresc un motor cu un cuplu impresionant, dar economic.
Divizia de lux a celor de la Nissan va lansa pe piata europeana un motor diesel complet nou, cu sase cilindri in V si o capacitate de 3.0 litri. Primul motor diesel din istoria de 20 de ani a marcii japoneze s-a bucurat de intreaga atentie a specialistilor Infiniti, care au colaborat cu omologii lor din partea Renault si Nissan pentru a reusi sa obtina un echilibru intre performanta si consum.
Unitatea, botezata V9X, este capabila sa dezvolte 238 de cai putere si sa livreze un cuplu impresionant, de aproximativ 550 de Nm, inca de la 1750 de rotatii. Plaja maxima de cuplu se opreste la 2500 de rotatii. Infiniti sustine insa ca soferul beneficiaza de 500 Nm chiar de la 1500 de rotatii ceea ce plaseaza V6-le in topul motoarelor diesel.
Unitatea va fi folosita pe SUV-ul FX, pe crossover-ul EX si pe noua generatie a sednului M, in toate cazurile versiunile urmand sa primeasca indicativul 30d.
Resursele de sub capota le permit modelelor EX si FX sa atinga 100 de km/h in 7.9, respectiv 8.3 secunde. Chiar si asa, unitatea Euro 5 nu face compromisuri in materie de consum, valoarea medie a modelelor de mai sus fiind de 8.4 litri/100 km in cazul lui EX si de 9 litri/100 de km in cazul lui FX. Valorile emisiilor scad si ele pana la 224 g/km, respectiv 240 g/km.
Motorul, care a fost testat pe o distanta de 1.250.000 de kilometri dispune de un bloc de cilindri construit din CGI (Compact Graphite Iron), un material brevetat in 1949, mai rezistent si mai rigid decat fonta cenusie cu 75%.
Jim Wright, vicepresedintele diviziei Infiniti Europa, Asia, Africa si Orientul Mijlociu, a declarat ca "noul motor diesel ofera acces la un sector mult mai extins de piata, fara a face compromisuri. In plus, este un motor cu un cuplu impresionant de la turatii reduse, care ofera o acceleratie progresiva ?i liniara, fara niciunul din dezavantajele obisnuite ale motoarelor diesel: zgomotul si vibratiile nedorite. Prin crearea unui motor diesel sport special am fost in masura sa pastram combinatia dintre performanta si lux, pe care clientii o a?teapta de la un Infiniti, oferind in plus un bonus constand in reducerea emisiilor si a consumului de carburant", a incheiat Wright.
Unitatea diesel va fi expusa la Geneva pe noile versiuni, alaturi de noul sedan de lux Infiniti M si un nou model care asteapta sa intre in productie, dar despre care Infiniti a refuzat sa vorbeasca.
via | Infiniti
Ura!!