Industria auto românească, afectată de Brexit: cei mai mari exportatori în Marea Britanie sunt Ford, Dacia şi trei producători de componente
Industria auto din România va fi afectată de ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană, întrucât cei mai mari exportatori în această ţară sunt Ford, Dacia şi trei producători de componente auto.
Decizia Marii Britanii de a părăsi Uniunea Europeană în urma referendumului organizat săptămâna trecute ar putea avea implicaţii economice şi pentru companiile care activează în industria auto din România, în special în cazul în care se vor aplica taxe vamale pentru exporturi.
Potrivit datelor oficiale furnizate de Institutul Naţional de Statistică (INS), firmele din România au exportat în Marea Britanie produse în valoare de 2.4 miliarde de euro în 2015, iar pe primele cinci locuri se află numai companii care activează în industria auto.
Astfel, cel mai mare exportator român în Marea Britanie este Ford România, prin fabrica pe care o deţine la Craiova. Pe locul al doilea se află Takata-Petri, producătorul japonez care în prezent este implicat într-un amplu scandal din cauza defectelor la airbag-uri. Compania deţine două fabrici în România: una la Arad, unde produce centuri de siguranţă şi volane, şi una la Sibiu, unde realizează airbag-uri. Al treilea exportator român în Marea Britanie este Automobile Dacia, în timp ce pe locul 4 este Sews România, o companie din Marea Britanie care produce cablaje auto într-o fabrică inaugurată în anul 2000 la Deva.
De asemenea, pe locul 5 în acest top este Draexlmaier, o companie germană cu facilităţi de producţie în Satu Mare, Piteşti, Timişoara, Hunedoara şi Braşov care realizează în ţara noastră sisteme de bord pentru Mercedes, Porsche şi BMW.
Via Mediafax
inainte de uniunea europeana era asa numita "piata comuna" brexit poate avea numai caracter politic,aspectul economic urmand a ramane neschimbat.