India: Doar 20% din clienţii de Nano au ales versiunea cea mai ieftină
Tata Nano a sfidat aşteptările inţiale în ceea ce priveşte clienţii. În loc să atragă posesorii de motociclete cu ataş, Nano a fost ales de clienţii care doreau o maşină doar pentru oraş.
Atunci când Ratan Tata a conceptul modelul Nano, şeful Tata Motors vroia să dezvolte un model ieftin pentru a scăpa familiile cu venituri reduse de povara motocicletelor cu ataş. Totodată, modelul Nano era destinat celor care nu îşi permiteau o maşină şi achiziţionau o motocicletă sau un vehicul second-hand. Din păcate pentru visul lui Ratan Tata, modelul Nano este cumpărat în principal de clienţi care mai deţin încă unul sau mai multe autoturisme şi îl utilizează în oraşele aglomerate din India. Între 60 şi 80% dintre clienţii lui Nano sunt în această situaţie.
Doar 20% din clienţii de Tata Nano au ales cea mai ieftină versiune de echipare, în timp ce versiunea de top s-a dovedit a fi extrem de populară. Alegerea clienţilor indieni este paradoxală, din moment ce au ales cea mai ieftină maşină din lume cu cel mai bogat nivel de echipamente opţionale. Având în vedere evoluţia neaşteptată a versiunii respective, nu-i de mirare că indienii de la Tata Motors vor să facă o versiune de lux a lui Nano.
Cei de la Tata Motors estimau că noul lor model va taia din piaţa de motociclete din India. Din păcate pentru ei, nici acest lucru nu s-a întâmplat, dat fiind faptul că majoritatea clienţilor posedau deja automobile şi nu erau interesaţi de o motocicletă pentru transportul de zi cu zi. Pe de altă parte, se pare că aspectul lui Tata Nano a fost apreciat de clienţii din India, iar acest lucru nu face decât să sporească interesul publicului pentru modelul respectiv.
Via | Indianautosblog
superba masina asta ..... abia astept varianta de lux sau iese si varianta exotic , racing .... ? tata stie