Încă un rival pentru Tesla Model 3: Hyundai Ioniq promite o autonomie de peste 320 de kilometri în 2018
Hyundai Ioniq va primi peste doi ani o versiune îmbunătăţită care va avea o autonomie de cel puţin 320 de kilometri, urmând astfel să devină un nou rival pentru Tesla Model 3.
Doar 7 luni au trecut de la prezentarea oficială a viitorului Tesla Model 3, maşina americană care promite o autonomie de 350 de kilometri. Între timp, lucrurile s-au schimbat însă radical în peisajul pieţei de maşini electrice, iar ultimul înscris pe listă este Hyundai.
Constructorul sud-coreean va lansa anul viitor noul model Hyundai Ioniq, disponibil ca hibrid, hibrid plug-in şi pur electric, iar ultimul dintre ele va avea o autonomie de până în 200 de kilometri. Evident, aceste cifre nu mai sunt atât de impresionante la nivelul anului 2016, motiv pentru care Hyundai anunţă deja un update pentru 2018, când Ioniq va putea parcurge peste 320 de kilometri fără alimentare de la priză.
"Ioniq se va lansa anul viitor cu o autonomie de 200 de kilometri, distanţă care va satisface cerinţele celor mai mulţi consumatori care fac naveta. Totuşi, 200 de kilometri nu sunt suficienţi şi avem în plan să extindem autonomia la peste 320 de kilometri până în 2018", a declarat Ahn Byung-ki, directorul grupului de performanţă pentru maşini ecologice din cadrul Hyundai.
De altfel, sud-coreenii consideră că "Ioniq va fi un erou pentru Hyundai în Europa" datorită calităţilor şi performanţelor sale. Cu o astfel de autonomie, Hyundai Ioniq va deveni un rival de temut pentru Tesla Model 3, care şi-a anunţat lansarea pentru finalul anului 2017 în Statele Unite, în timp ce în Europa este aşteptat undeva în 2019.
În plus, în primăvara anului viitor va apărea în Europa şi Opel Ampera-e, cu o autonomie de 400 de kilometri, în timp ce Volkswagen e-Golf, versiunea electrică a celui mai bine vândut model din Europa, va ajunge de asemenea la o autonomie de 300 de kilometri. Nu în ultimul rând, subcompacta Renault Zoe este disponibilă deja pe piaţa într-o versiune cu autonomie de 400 de kilometri.
Via Automotive News
Hyundai Ioniq este cu 10 nivele peste prajitura de Testla care sufera cam mult la calitate . Testla este un fel de VW electric, adica cu multe probleme de fiabilitate . Diferenta o face doar calitatea premium, atat . VW este low-cost, pe cand Tesla este premium.