Ford Fiesta suflă în ceafa lui Volkswagen Golf: compacta germană are cel mai mic avans din ultimul an în clasamentul celor mai bine vândute modele
Ford Fiesta se apropie de detronarea lui Volkswagen Golf în topul celor mai bine vândute modele din principalele pieţe europene, în timp ce Nissan Qashqai este SUV-ul preferat al clienţilor.
Volkswagen Golf este în mod tradiţional cel mai bine vândut model din Europa, însă compacta germană începe să-şi piardă din ce în ce mai mult avansul în preferinţele clienţilor.
În luna septembrie, Golf a avut 35.954 de comenzi în cele 5 pieţe principale din Europa (Marea Britanie, Germania, Franta, Italia şi Spania), în scădere cu 15% comparativ cu luna august. De această scădere accentuată a profitat Ford Fiesta, care a pierdut doar 8%, astfel că s-a apropiat la numai 5.559 de unităţi de compactă germană. De altfel, acesta este cel mai mic avans pe care îl are Golf din martie 2015.
"Lupta strânsă de la vârf este semnificativă, întrucât demonstrează că Volkswagen Golf are rival în ciuda faptului că rămâne pe primul loc. În ciuda dominaţiei sale istorice, liderul pieţei va avea provocări semnificative spre finalul anului, pe măsură ce rivalii se apropie", notează compania de analiză a datelor Jato Dynamics.
Totuşi, Golf va avea ocazia să recupereze avansul ca urmare a faptului că Volkswagen a anunţat vineri lansarea "unui update considerabil" pentru compacta germană în prima parte a lunii noiembrie, cel mai probabil sub forma unui facelift. Locul 3 este disputat de Opel Corsa (25.495 unităţi) şi Volkswagen Polo (25.349), cu Renault Clio pe locul 5 (21.434).
Locul 6 îi revine lui Nissan Qashqai (19.028 unităţi), care este astfel şi cel mai bine vândut SUV, întrucât a surclasat Renault Captur şi Volkswagen Tiguan pe toate cele 5 pieţe majore din Europa.
De altfel, segmentul SUV îşi continuă ascensiunea în preferinţele clienţilor şi a ajuns acum la o cotă de piaţă de 27.1%, în detrimentul maşinilor de oraş şi a monovolumelor, care au scăzut cu 5.8% şi, respectiv, 3.6%.
Via Jato
Golf 7 este o masina extraordinara, dar prea fada. Desi are dimensiunile interioare si confortul unui Passat, seamana la design cu un Polo si prea tare cu Golf 6. Farurile cu led de zi ce-i schimba infatisarea costa 1000 de euro...Asa ca degeaba are diferential blocabil si airbag pentru genunchi in standard, daca-i prea banal ca desing. Orice am zice masinile care arata foarte bine sunt bine vandute. Fiesta profita din plin de aspectul de Aston Martin.