În urmă cu 30 de ani, Mazda câștiga la Le Mans cu legendarul 787B și al său motor rotativ

Publicat luni, 28.06.2021 09:36 de Alexandru Monenciu

Constructorul japonez de automobile aniversează 30 de ani de la victoria legendarului 787B în cursa de 24 de ore de la Le Mans. Acesta este unicul prototip cu motor rotativ care s-a impus în celebra cursă de anduranță.

După ce a cochetat de câteva ori cu motorsportul, Mazda a reușit în 1991 să câștige legendara cursă de 24 de ore de la La Mans. A fost pentru prima dată când o marcă japoneză câștiga pe circuitul francez, un record care a stat în picioare 27 de ani.

Victoria japonezilor a fost cu atât mai însemnată cu cât prototipul 787B a fost echipat cu motor rotativ (cunoscut pentru lipsa de fiabilitate).

Mazda a intrat în cursă cu trei mașini, iar cea care a încheiat pe primul loc a fost pilotată de Johnny Herbert, Bertrand Gachot și Volker Weidler. De-a lungul cursei, desfășurată în 23 iunie 1991, prototipul Mazda 787B câștigător a acoperit 362 de tururi.

Motorul rotativ, denumit R26B, dezvolta 690 de cai putere la 9.000 de rotații pe minut. Principala sa atracție era, însă, sunetul inconfundabil.

Acum, cu ocazia aniversării celor 30 de ani de la această victorie, Mazda a conceput o pagină web specială, unde poți afla mai multe despre cursă, despre prototip, cât și despre cei trei piloți care l-au condus la victorie.

via Mazda

  • LUCCI LUCIANO, luni, 28.06.2021 10:21

    De ce mai dați astfel de stiri? Bateria e viitorul....sau nu? Spuneți-ne....ce a castigat o lanterna pe roti?

  • mog, luni, 28.06.2021 10:28

    un motor rotativ poate fi si viitorul, ca generator de curent pt o masina hibirid, are f multe avantaje un astfel de motor. mazda deja scoate ceva asa : https://newatlas.com/automotive/mazda-mx-30-electric-plug-in-hybrid-rotary-engine/

  • Costel, luni, 28.06.2021 10:41

    D-le Monenciu, minunat ca va aplecati atentia spre cea mai notorie intrecere a motorsportului, 24H Le Mans, sper insa ca deshidratarea cu care s-a confruntat Johnny Herbert pe final de cursa, cea care a generat lipsa acestuia chiar si de pe podiumul de premiere, sa nu cumva sa devina contagioasa 30 de ani mai tarziu tocmai pentru sectiunea AM-motorsport, e cu adevarat blamabil sa devenim martorii oculari la asanarea informatiilor cadentate ale Marelui Circ.....

  • Toshiro, luni, 28.06.2021 10:44

    https://youtu.be/sxXtpMngivM?t=21

  • someone23, luni, 28.06.2021 11:01

    nu voi zice nimic despre " un pagina web" , vreau doar sa imi reamintesc acel sunet deosebit in turatii maxime. ascultati-l ca merita

  • Edikkk, luni, 28.06.2021 14:04

    Acum 30 de ani era ceva formidabil şi de lăudat Azi, să vorbeşti încă de un motor termic, care pe lângă poluarea gazelor toxice, mai poluează fonic puternic.... Ce să zic, luați-vă casă pe zona aeroportului Otopeni, dacă vă plac zgomotele.

    GabiA, luni, 28.06.2021 15:59

    @Edikkk, mi-am dat seama de unde ti se trage delirul acesta pentru masini electrice: e de la gazele de esapament pe care le inspiri in fiecare dimineata de la dieselul tau poluant. In plus, cred ti-a afectat si timpanele, ca ti se mai zice pe aici ca electricele au si multe dezavantaje, dar tu batman-batman. Si ai ajuns atat de rau incat la orice articol despre motoare otto/diesel, tu vorbesti despre electrice!!

  • Wolfgang, luni, 28.06.2021 16:49

    Bobletikkk, tu esti hipoacuzic sau chiar nu ai deloc ureche muzicala? Care poluare fonica, neastamparatule ? Urechile mele percep aceeasi incantatoare simfonie si la treizeci de ani distanta.

  • unu, luni, 28.06.2021 17:53

    Ce arfe aveti in cap...visati simfonii cand de fapt urla un motor de acum 100 de ani...wtf? get a life people...viitorul nu asteapta pe nimeni

  • ^^^, marţi, 29.06.2021 10:38

    asa ti-au zis tie aia pe netflix?

  • Seriff, marţi, 29.06.2021 11:08

    Daca si aia e poluare fonica, eu credeam ca site-ul asta e despre pasionati de masini, nu despre hipsteri deranjati de orice, ofensati peste masura de orice, aveti grija sa nu faceti accident cu trotinetele alea de popo