În România există 6 milioane de mașini: 20% au o vechime de peste 20 de ani, iar 58% au motor pe benzină
Parcul auto national a ajuns la 5.99 milioane de mașini la finalul anului trecut, dintre care numai 200.000 de unități au o vechime de cel mult 2 ani. Cea mai populară marcă este Dacia, cu peste 1.3 milioane de unități.
Românii au înmatriculat pe parcursul anului trecut peste 624.000 de mașini, dintre care peste 520.000 de unități second-hand, iar creșterea comparativ cu 2016 a fost una puternică, de 59%.
În acest context, parcul auto national a ajuns la finalul anului trecut la 5.99 milioane de unități, potrivit unor date furnizate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) și citate de publicația Hotnews.
Din păcate, parcul auto national este unul îmbătrânit, în contextul în care peste 1.2 milioane dintre mașinile aflate în prezent în circulație au o vechime de peste 20 de ani (20%). În schimb, 4.5 milioane de mașini sunt mai vechi de 10 ani, 970.000 au între 6 și 10, iar 255.000 de unități au o vechime cuprinsă între 3-5 ani. În prezent, doar 200.000 de mașini au o vechime de cel mult 2 ani.
Chiar dacă în ultimii ani românii au preferat propulsia diesel, în parcul auto national motoarele pe benzină sunt prezente pe 3.46 milioane de mașini, în timp ce unitățile diesel au ajuns la 2.51 milioane.
De asemenea, DRPCIV a furnizat și un top al celor mai populare mărci în cadrul parcului auto. Deloc surprinzător, prima poziție este ocupată de Dacia cu 1.33 milioane de unități, în timp ce Volkswagen este cea mai populară marcă de import, cu 991.000 de unități. Clasamentul este completat de Opel (679.000 unități) și Ford (446.000 unități), în timp ce locul 5 le revine francezilor de la Renault cu 321.000 de unități.
Via Hotnews
-
Arogantul, duminică, 04.02.2018 15:59
si clasamentul mertanelor, haudilor si bemveelor vechi de 30 ani ani unde e?
-
mircea badea, duminică, 04.02.2018 22:20
prea multe dieseluri. sa puna o taxa la ele!
-
Kolul, duminică, 04.02.2018 23:24
Sugi ... Dacă vrei taxa la diesel. Pentru Mircea Badea.
-
tzenu_bmw, luni, 05.02.2018 01:31
De curand am luat o Alfa 147 1.6TS din 2001.....si chiar daca e veche are deja la 17 ani....nu as renunta la ea pe un Logan 2018..... 4 geamuri electrice, dublu climatronic ABS,ESP, scaune incalzite, cruise control.....configureaza un Logan cu dotari similare si o sa ajungi la un pret de 13-14k euro...si nu merita....... Mai bine o straina de 10-15 ani....si o sa fi si mai in siguranta si mai in confort si o sa te simti si mai 'bastan'(daca crezi ca conteaza treaba asta)
-
Godfather Leo, luni, 05.02.2018 07:54
Treaba e foarte simpla. Ca inginer in domeniu sincer consider ca a iti lua o masina noua este cea mai proasta investitie si voi enumara de ce: 1-fiabilitate scazuta nimic nu e facut sa tina mai mult decat garantia 2- pretul de intretinere mult ridicat fata de una second hand 3- calitatea materialelor este net superioara la unele masini vechi 4-confortul nu se regaseste in enspemii de gadgeturi pentru fraeri 5-masinile vechi iti creaza o senzatie de activitate. Singurul beneficiu ale masinilor noi sunt sisteme active de safety care se pot monta si pe masinile vechi. Idiotenia mare la noi este ca nu ti se permite sa schimbi motorul unei masini vechi cu ceva mai non-poluant. Atata vreme cat masina respectiva nu necesita interventii din punct de vedere structural pentru asta lasa omu sa isi puna pe o masina de o cilindree anume orice motor mai nou cu aceasi cilindree sau cilindree mai mica si caracteristici de cuplu/putere similara. Problema rezolvata. Eu garantez ca masinile din anii 90 poate inceput de 2000 sunt calitativ NET superioare celor din ziua de azi. Eu sunt unu din aceia care au Range Rover din 96 cu cutie manuala fara mambo-jambouri electronice care s faca treaba mea. Pentru ca asa imi doresc nu vreau un RR nou pentru acele mici imbunatatiri in confort dar pierderea placerii de a conduce.
-
@ Godfather Leo, luni, 05.02.2018 09:00
Varza!Stai jos - pt azi ai nota 2.
-
Moldovean, luni, 05.02.2018 09:10
@tzenu Eu aș lua acel Logan chiar și varianta de top. Știi care e avantajul pe care acea Alfa nu îl va avea niciodată? Că e NOUĂ! Am băgat prea mulți bani în mașini SH ca să le țin îngrijite și funcționale și sincer următoarea mașină aș vrea să fie o Dacie nouă (Logan MCV Stepway, Duster, dar chiar și Logan sedan). O mașină SH te va secătui de bani la un moment dat indiferent de sigla de pe capotă.
-
sandu, luni, 05.02.2018 11:07
@tzenu: moldovean are dreptate, niciodata o masina veche nu o sa se comporte ca una noua. nu vorbim de dacii, care sunt niste cutii pe roti, dar una de 17 ani sigur are vreun joc, vreo problema, vreo hiba undeva si nu are rost sa bagi bani in ea. numai la caroserie sa te gandesti ca nu tine atata timp ca si structura la gropi, greutate si restul. la un accident masina aia se va comporta ca un logan. nu zic ca daca pui o femeie sa conduca o masina veche nu cred ca pleaca cu ea de pe loc la cat de greu se conduce(ambreiaj, volan, cutie). eu sunt adeptul ca dupa 10 ani masinile pot fi aruncate. masina mea are 8 ani, la 10 ani o vand, pur si simplu. nu ca nu merge bine,sau are vreo problema, doar ca vechime.
-
@Godfather Leo, luni, 05.02.2018 13:48
Salut Godfather, in 5 ani implinesc 18 ani si vreau sa-mi iau masina daca imi cumar una SH fabricatie 2017 e OK,? adica eu vreau sa simt ceva activitate cand conduc si nici gadgeturile pentru fraieri si babalaci nu ma intereseaza. Sau sa-mi cumpar una din 1997 pentru ca piesele sunt mai ieftine? multumesc
-
Sam93, luni, 05.02.2018 15:49
Comentariile de mai sus dovedesc ca suntem o natiune de cretini. Sa cumperi o masina noua e cea mai cretina decizie financiara posibila. Faceti asta doar daca vreti sa aruncati bani pe apa sambetei si sa fiti sclavii bancilor. "Vai, dar eu imi iau un Logan nou si simt ca am masina noua si nu mai bag bani in ea." Da, nu bagi bani in ea pentru cativa ani. Dar o cumperi cu 10,000 de euro si peste 5 ani o vinzi cu mai putin de 5000, deci pierde peste 50% din valoarea initiala. Cu aia 5000, intretineai 5 masini mai vechi in perioada asta, sa nu mai vorbim de una. Varul meu si-a luat un Matiz nou, prin 2006. A platit 10 ani rate la el. In total cu dobanzile a ajuns la vreo 10,000 de euro platiti. Acuma e un cazan ruginit care nu mai valoreaza nici 1000 de euro. La fel e valabil pentru orice Logan din aceiasi perioada. In schimb, eu mi-am luat un Volvo V40 din 1997 cu 1000 de euro de la o firma de import auto de incredere. Nu a avut nici o problema majora. In ultimul an, cu exceptia consumabilelor, am investit urmatoarele in el. Schimbare temostat 100 de lei, schimbare cilindru receptor ambreiaj 120 de lei si un reglaj directie 60 de lei. Suma total investita in masina 280 de lei. Masina merge impecabil. Porneste de fiecare data fara ezitare. Este o masina premium, cu interior premium si dotari premium. Comfortul oferit este extraordinar, in principal din cauza scaunelor Volvo. Am facut 530 de km cu ea intr-o zi si nici nu eram obosit. Sunt mai comfortabil in al meu Volvo decat acasa in fotoliu. Are suspensie independenta spate, sta extraordinar in curbe. Are motor aspirat natural invincibil cu 140 de cai. Nu e deloc greu de condus, il poti conduce cu un deget. Pentru un motor de 2 litri benzina, consumul de 7.5 este extraordinar. Caroseria are 21 de ani dar are mai putina rugina ca un Logan de 5 ani. Cand l-am dus la ITP, tehnicianului nu-i venea sa creada ca-i din 97. Cel mai important e ca al meu Volvo e mai sigur ca orice Logan nou. Avea 12 puncte la impactul frontal, punctaj care nici in prezent Loganul nu-l are. Are frane pe disc la toate 4 rotile, lucru pe care nici acum Loganul nu-l are. Sa nu mai vorbim ca are montantii A mai grosi ca un Logan nou. In aceiasi perioada, in ultimul an in care am investit 280 de lei in Volvo-ul meu, un Logan nou se devaloriza 2000 de euro. Cine a pierdut mai mult? Un vecin si-a luat Logan nou in 2010, l-a tinut in garaj, a mers putin cu el, si acum e epava. Ruginit, franele abia prind, sta prost in curbe. Scaune proaste. Nici servo nu are. Al meu Volvo are reglarea luminozitatii in bord si reglare electrica a pozitie farurilor, ceea ca nici Duster-ul nou nu are. Si da, masinile vechi din anii 90 si 2000 erau mai fiabile, pentru ca la fiabilitate intra si usurinta intretinerii. Masinile noi sunt extrem de complexe si greu de reparat. Nu le poti duce la service-ul in cartier, le duci la reprezentanta, unde esti jefuit. Sunt si extrem de scumpe la intretinere. Un Volvo V40 din 2018 are farurile mai scumpe ca masina mea. Doar farurile originale cu LED. E o tampenie. Atata timp cat pot folosi o masina veche in mod consistent, in fiecare zi, fiabila, imi indeplineste toate dorintele auto si toate necesitatile familiare, nu am nici un motiv sa arunc 10,000 de euro sau mai mult pe ferestra sa imbogatesc gigantii auto si sa traiesc in datorii. Masinile se cumpara doar cash. Daca ai bani cash pentru o masina noua, atunci ti-o permiti. Daca nu, atunci nu ti-o permiti. Romanii sunt cea mai sarantoaca natie din Europa dar viseaza masini noi. Masinile vechi sunt infinit mai rentabile financiar, atata timp cat cumperi de la proprietari, cunoscuti sau firme de incredere, nu samsari auto. La romani le put masinile vechi dar americanii au un parc auto la fel de vechi, daca nu chiar mai vechi, iar vanzarile la masini noi sunt in scadere la ei. Piata e saturata. Sunt infinite optiuni de masini vechi si fiabile. Repet, o masina noua e un moft nu o decizie financiara inteleapta. Deprecierea te omoara. Si nu, nu avem masini prea multe in tara. Avem cea mai mica densitate de masini/cap de locuitor din Europa. Ce avem e o infrastructura demna de evul mediu, pentru ca suntem o natie de fraieri.
-
@Sam90, luni, 05.02.2018 16:04
concluzia e doar una - doar fraierii isi cumpara masini noi - romanilor le put masinile vechi ca dovada ponderea incredibila de masini noi pe soselele patriei, Sa nu mai zic ca americanii, singurii cu care merita sa te compari sub toate aspectele au un parc mai vechi ca al nostru Sic!. Si culmea au sosele nu gluma. Deci nu pot sa-i pricep pe romani...daca avem o infrastructura proasta de ce sa vrem masini noi? Asaaa....sa ne fudulim cu ele? Da=le dreacku de table, pardon plastice. Numai bine tabla de 2 din 97? - io zic sa ne luam cu totii masini din '97 toamna pentru ca....Sam93 e "deseptaciunea si mandria noastra". Si mecanicu de mai sus. copilu' de 13 ani PS eu sunt convins ....abia astept sa cumpar masina lui Sam peste 5 ani care nu va avea pic de rugina si are un istoric ireprosabi, gen: s-a mirat ITP-istu de "al meu Volvo"!
-
Sa-m lustruiesc 93-u, luni, 05.02.2018 19:06
Bă sân născut în 93! Dacă n-ar fi cretini ca mine care cumpără doar maşini noi, tu ce dreaq de cazan ai mai avea? Ai umbla toată viaţa cu pejosu!
-
Coco, marţi, 06.02.2018 06:25
@Sam Frumoasă pledoarie pentru SH dar inutilă și dezamăgitoare. Poate prinde doar la.... necunoscători și la cei care, din păcate, chiar nu își permit efortul pentru un produs auto nou. Mai stai nițel cu auto din 1997 ??!! și o să ai de platit pentru ea câteva taxe în plus, mai apar și câteva verificări tehnice ( anuale ) că de este beton și poate și câteva interdicții de deplasare în anumite zone. Dar cea mai mare bucurie o să vină de la UE care lucrează la o directivă privind vechimea produselor auto care pentru cei ce vechime mare va însemna costuri suplimentare. Succes. Și nu uita că trebuie să existe fraieri care să ia decizii cretine financiar că si tu să poți avea avantajos un auto....altfel perpedes.
-
Un baiat, marţi, 06.02.2018 14:33
@Sam93 Corect Sam. Asta e purul adevar. Numai ca romanasul nostru care daca isi cumpara masina noua mai mult de Logan, Duster sau Sandero nu isi permite, crede ca are masina buna ca e noua. E un cazan de fapt inca de pe linia de productie. Evident ca mai bine o masina veche intretinuta decat o coaja noua. Ori iti iei masina noua de la 40 de mii in sus ori te lasi pagubas. Si daca o iei noua cum ai spus, nu te apuci sa te indatorezi 10 ani pt. ea. Ai bani o iei ! Nu ai, alegi varianta SH. Dar ce roman isi permite masina noua cu banii jos de peste 40 de mii ? Doar cativa care au firme isi cumpara masini bune noi. Restu sunt loganisti.
Citeste si
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembriePrețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euroNoua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. Citeste tot
Practic populatia activa a tarii are si masina. Restu sunt copii sau batrani in mare parte. Vechimea parcului auto, reflecta saracia populatiei care nu isi permite o masina mai noua. Asta e realitatea ! Si in viitor lucrurile nu se vor schimba in bine ci in rau. Masinile astea vor imbatrani si mai mult. Iar noi se vor cumpara din ce in ce mai putine.