Iata cum vede General Motors viitorul: EN-V Concept!
General Motors a dezvaluit la Shanghai trei concepte care folosesc aceeasi platforma dar adopta stiluri diferite. Prototipurile sunt electrice si sunt reunite sub denumirea generala EN-V.
GM a dezvaluit la Shanghai trei concepte revolutionare, botezate Xiao, Jiao si Miao, desenate de studiouri de design diferite ale constructorului american. Dupa cum o sugereaza si forma, cele trei concepte, denumite general EN-V, reprezinta viziunea americanilor despre vehiculul urban al viitorului si sunt clasificate ca importanta imediat dupa Chevrolet Volt.
Conceptul este electric si masoara 1.82 metri inaltime, 1.21 metri lungime si 1.21 metri latime. Asadar, dimensiunile nu ii permit sa transporte mai mult de doua persoane insa ii faciliteaza accesul in locurile de parcare, unde patru astfel de concepte pot ocupa spatiul unui vehicul conventional.
Propulsia este asigurata de doua motoare electrice pozitionate pe fiecare roata, gata sa dezvolte in total 8 cai putere, suficienti pentru transportul urban. GM sustine ca vehiculul poate circula cu o viteza maxima de 40 de km/h in timp ce bateriile litiu ion ii pot oferi o autonomie de 40 de kilometri.
Dezvoltat pe durata a trei ani, EN-V preia principiul de functionare al celebrului Segway dar se foloseste de metode conventionale de manevrare: un volan, o acceleratie si o frana comandate de mana. Masina este mult mai manevrabila decat una conventionala cu doua axe, sistemul de functionare, care adapteaza caroseria la pozitia sasiului, permitandu-i sa intoarca usor la 180 de grade si sa fie parcata in cele mai inguste spatii.
Conceptul GM se remarca insa si prin capacitatea sa de a comunica cu un alt vehicul similar sau cu o retea. EN-V poate detecta usor locatia, poate culege informatii despre semnele de circulatie si despre blocajele din trafic sau poate invata drumul pana la locul de munca si inapoi.
Aceste facilitati ii vor permite modelului sa isi aduca proprietarul la munca si apoi sa se intoarca acasa pentru o reincarcare. Conexiunea la o retea de vehicule similare ii va permite soferului sa desfasoare alte activitati decat condusul in drumul spre casa, masina inscriindu-se pe o traiectorie urmata de fratii din trafic, reducand astfel coeficientul aerodinamic si micsorand consumul.
Un asemenea sistem de comunicare, bazat pe o multime de camere de luat vederi si GPS-uri, poate avea efecte pozitive si atunci cand vorbim de siguranta in trafic. Conceptul nu dispune de structuri de siguranta fiind protejat de o multime de sisteme care ii permit sa evite orice impact. Din aceste considerente, conceptul a fost construit numai din materiale usoare si fibra de carbon, masa finala fiind de numai 400 de kilograme.
Ken Parkinson, vicepresedinte al operatiunilor internationale de design GM, a declarat ca "vor exista multe intrebari ce necesita raspuns pana cand vom putea pune in productie un asemenea concept. Se vor naste probleme legate de infrastructura, de siguranta si de fiabilitate. Momentan incercam sa raspundem acestor intrebari", a incheiat Parkinson.
via | autocar
Sa mearga inginerii de la GM cu masinile astea, de fapt nu sunt chiar masini, sunt niste chestii...