Hyundai, Volvo şi Mercedes vor să-şi vândă maşinile pe internet
Tot mai mulţi constructori auto caută să îşi comercializeze modelele pe internet. Volvo, Hyundai şi Mercedes fac primii paşi în această direcţie.
Internetul devine un mijloc tentant de a vinde produse şi pentru constructorii auto. Tesla a experimentat deja această practică în Statele Unite, iar în Europa tot mai mulţi constructori cochetează cu ideea. Dacă ne aducem bine aminte, în anul 2011, divizia italiană a celor de la Dacia a vândut şi ea modelele sale online , însă pentru o scurtă perioadă. Celebra publicaţie Automotive News susţine că tot mai mulţi constructori aleg această variantă.
Clienţii Volvo vor să evite discuţiile cu oamenii de vânzări
Cele mai recente exemple i-au avut în prim plan pe cei de la Mercedes, Hyundai şi Volvo. Suedezii chiar s-au bucurat de un succes nebun cu ediţia specială Volvo XC90 First Edition, produsă în doar 1927 de exemplare, toate epuizate în doar 47 de ore. Surpriza a fost cu atât mai mare cu cât maşina era abia lansată, iar clienţii au cumpărat-o fără a vedea nici măcar un test.
Volvo XC90 First Edition: cele 1927 de exemplare vândute online s-au epuizat în 47 de ore
Strategia celor de la Volvo a fost doar începutul unui nou plan de marketing, care presupune comercializarea maşinilor pe internet. Suedezii vor ca întreaga lor gamă de modele să fie disponibilă spre comercializare online până în anul 2016. Alain Visser, directorul executiv de vânzări Volvo, susţine că această metodă se dovedeşte a fi populară pentru că majoritatea clienţilor vor să sară peste discuţiile cu oamenii de vânzări.
Clienţii Mercedes sunt reticenţi pentru că vor bonusuri
Nu acelaşi entuziasm este împărtăşit de Ola Kaellenius, directorul exexcutiv Daimler, care este de părere că potenţialii clienţi evită să finalizeze procesul de achiziţie online pentru că îşi doresc anumite bonusuri pe care le primesc de obicei în showroom. Studiile Mercedes arată că viitorii clienţi vor să stea de vorbă cu oamenii de vânzări şi să testeze maşinile.
În prezent, Daimler testează vânzări online ale automobilelor Mercedes în oraşele Hamburg şi Varşovia, cu posibilitatea de a extinde serviciul şi în alte oraşe în decursul acestui an.
Hyundai aduce modelele sale în centre comerciale
Şi Hyundai a încercat acest serviciu, încercând să completeze neîncrederea clienţilor în achiziţia online cu expunerea produselor în locuri intens frecventate de publicul larg, cum ar fi centrele comerciale. Aici, publicul poate vedea pe viu maşina sau o poate testa. Pentru cei care se decid să cumpere maşina pe internet, Hyundai promite livrarea ei la domiciliu.
nu pot sa cumpar fara discount !!!!!ce fac cum cumpar pe internet????