Hyundai va lansa o versiune de productie a lui i-flow in 2011
Hyundai va dezvolta un model de productie bazat pe conceptul i-flow. Acesta ar putea prelua numeroase elemente tehnologice care au scopul de a reduce consumul de carburant si emisiile CO2.
Coreenii de la Hyundai au anuntat ca vor dezvolta o versiune de productie a conceptului i-flow prezentat la Salonul Auto de la Geneva. In timp ce acest concept prefigureaza design-ul purtat de urmatoarele modele Hyundai, acesta va da nastere unui model complet nou in gama constructorului Sud-Coreean. Hyundai i-flow este un hibrid echipat cu un motor diesel si este capabil sa parcurga 33.3 kilometri cu un singur litru de carburant, in timp ce emisiile de CO2 ale acestuia sunt doar de 85 grame per kilometru.
I-flow este echipat cu un motor diesel de 1.7 litri care beneficiaza de supraalimentare in doua trepte. Primul hibrid echipat cu un motor diesel de la Hyundai este echipat si cu o baterie litiu-ion-polymer, care ofera o capacitate sporita si performante deosebite, alaturi de un design compact si o racire imbunatatita. Transmisia acestui model are doua ambreiaje si beneficiaza de sase trepte.
Hyundai a folosit conceptul i-flow pentru a testa si prezenta numeroase idei noi. Conceptul coreenilor este echipat cu un generator termoelectric realizat impreuna cu germanii de la BASF, iar bateriile sunt incarcate si de panourile solare montate pe plafon. Spre deosebire de alte plafoane echipate cu panouri solare, acesta este mult mai flexibil. Motorul termic al acestui concept a fost incapsulat pentru a asigura atingerea cat mai rapida a temperaturii optime si retentia de caldura atunci cand motorul merge la relanti. Acest lucru reduce emisiile cu 5% in timpul verii si 9% in timpul iernii, in timp ce consumul de carburant este redus semnificativ. Generatorul termoelectric al acestui model capteaza energia calorica pierduta in mod normal prin teava de esapament si o transforma in energie electrica, pe care o trimite direct in acumulatorii lui i-flow.
Via | Paultan