Hyundai Enduro Concept: inspiraţie din lumea motocicletelor pentru un SUV
Hyundai a prezentat la Salonul Auto de la Seoul un crossover numit HND-12 Enduro. El este gândit pentru oraşele aglomerate şi prezintă inspiraţie din lumea motocicletelor de teren accidentat.
Hyundai Enduro, cel mai nou concept prezentat de marca din Coreea de Sud, a debutat la Salonul Auto de la Seoul. Vorbim despre un crossover inspirat din lumea motocicletelor de teren gândit pentru clienţii care locuiesc în oraşele aglomerate. Caroseria sa este de SUV şi prezintă trăsături preluate de la coupe-uri şi are o siluetă musculoasă. Suspensia are o gardă la sol ridicată şi blocuirle optice frontale au un design angular şi folosesc exclusiv tehnologia LED. Pragurile laterale au spaţii speciale pentru picioarele şoferului, pentru a-l ajuta să acceseze mai uşor suporturile de bagaje care pot fi montate pe plafon. Tot la nivelul plafonului, montantul C are o ”lamă” aerodinamică specială pentru a reduce rezistenţa aerului.
În ceea ce priveşte dimensiunile, HND-12 Enduro are o lungime de 4.271 milimetri, o lăţime de 1.852 de milimetri şi o înălţime de 1.443 mimimetri. Ampatamentul modelului este de 2.650 de milimetri. La nivel tehnic, cei de la Hyundai au fost zgârciţi în detalii, dar au specificat faptul că motorizarea este o unitate 2.0 turbo şi este cuplată unei transmisii cu şapte trepte şi două ambreiaje, dar nu au specificat dacă puterea este livrată doar punţii faţă sau pentru toate roţile.
Habitaclul lui Hyundai Enduro Concept nu a fost prezentat în galeria foto oficială, dar cei de la Hyundai anunţă o consolă centrală şi un bord care folosesc ecrane TFT şi afişaje tactile pentru a-i furniza şoferului toate informaţiile necesare. Atât mânerele interioare ale portierelor, cât şi volanul prezintă forme inspirate din lumea moto, fiind similare cu manşoanele de ghidon specifice motociclurilor. Constructorul din Coreea de Sud a specificat deja că nu intenţionează să lanseze un model de serie inspirat de acest concept.
Via Hyundai
MASINA are o garda la sol ridicata. SUSPENSIA nu poate sa aiba garda la sol, ci doar sa o determine. De asemena, folosirea conjunctiei "si" in mod repetat ( "Caroseria sa este de SUV SI prezintă trăsături preluate de la coupe-uri SI are o siluetă musculoasă. Suspensia are o gardă la sol ridicată SI blocuirle optice frontale au un design angular SI folosesc exclusiv tehnologia LED") este deranjanta, aceasta putand fi inlocuita de cate o virgula. Sigur, repetitia este si o figura de stil , dar nu cred ca ai vrut sa ne surprinzi exprimandu-te artistic. Ce zici, Sebi ? Invatam si noi sa ne exprimam? Nu de alta dar avem pretentia ca suntem jurnalisti si trebuie sa dam exemplu. PS: Astept reactia vigilenta a cenzurii pentru "injuriiile" incalificabile de mai sus.