Hyundai a lansat primul sau motor cu injectie directa in Coreea
Constructorul Sud-Coreean Hyundai a dezvaluit primul sau propulsor pe benzina echipat cu tehnologia injectiei directe. Unitatea Theta II de 2.4 litri dezvolta 198 CP si va debuta pe Hyundai Sonata.
Inginerii de la Hyundai au lansat motorul Theta II GDI in Coreea de Sud. Motorul are 2.4 litri si este alimentat pe benzina, unitatea urmand sa echipeze modelul Sonata. Coreenii au cheltuit 170 de miliarde de woni pentru a dezvolta motorul acesta, iar intregul proces a durat 4 ani. Potrivit coreenilor, sistemul de injectie directa mareste puterea motorului si reduce consumul de carburant, in timp ce scade emisiile.
Versiunea coreeana a motorului Theta II de 2.4 litri dezvolta 198 CP la 6.300 rpm si are un raport de compresie ridicat, de 11:3:1. Sistemul de injectie special ii permite convertorului catalitic sa atinga temperatura optima de functionare mult mai rapid, ceea ce reduce emisiile la pornirile la rece cu 25 de procente.
Oficialii Hyundai nu au anuntat data la care acest propulsor va fi oferit si in Europa, dar ne putem astepta ca acesta sa fie introdus odata cu noul Sonata. Pe langa sistemul de injectie directa, noul motor Theta II beneficiaza de un sistem de distributie variabila DCVVT, care opereaza modifiari in timp real atat asupra supapelor de admisie, cat si asupra supapelor de evacuare.
Via | Autocar
Raportul de compresie nu e 11.3:1 ? Oricum cam toti constructorii dezvolta mai nou astfel de motoare (benzina cu injectie directa), pentru ca se obtin performante cu un consum rezonabil, dar cel mai important, cu emisii poluante mai mici. Chiar si Ferrari....