Hyperloop, mai aproape de realitate: primul test cu "trenul" care parcurge 650 de kilometri în 30 de minute a fost un succes

Publicat joi, 12.05.2016 16:05 de Daniel Popescu

Compania Hyperloop One a dezvăluit sistemul de propulsie pentru viitoarea reţea de transport pe care o dezvoltă şi care presupune parcurgerea unei distanţe de 650 de kilometri în numai 30 de minute.

Cu aproape trei ani în urmă, Elon Musk, CEO-ul Tesla Motors, a imaginat un nou sistem de transport bazat pe un tub din oţel în care presiunea este scăzută şi în care este introdusă o "capsulă" presurizată care poate găzdui până la 28 de pasageri.

Capsula este menţinută într-o stare de semi-imponderabilitate cu ajutorul jeturilor de aer "suflate" de "şinele" sale şi este propulsată cu o viteză de până la 1220 km/h cu ajutorul unui accelerator linear electromagnetic. Astfel, o distanţă de 650 de kilometri, asemănătoare cu cea de la Timişoara la Constantă, ar urma să fie parcursă în numai 30 de minute.

Musk nu a dorit să se implice financiar în proiectul cunoscut sub numele de Hyperloop, însă două companii lucrează în prezent la un astfel de sistem de transport. Una dintre ele este Hyperloop One, care a efectuat primul test pe un circuit în aer liber din Las Vegas. Vehiculul de test a inclus doar sistemul de propulsie electromagnetică, fără capsula propriu-zisă pentru transportul pasagerilor, şi a ajuns de la 0-100 km/h în numai o secundă. Viteza maximă atinsă în cadrul testului a fost de aproape 640 km/h.

Oficialii companiei susţin că Hyperloop va deveni operaţional în 2021.

Via Electrek

  • vlad, joi, 12.05.2016 16:41

    Este un proiect ireal. Daca se va opri accidental insuflarea de aer la o viteza de 1200 km/h, capsula va intra in contact direct cu peretii tunelului, si va lua probabil foc.

  • AlexDon, joi, 12.05.2016 16:49

    Cum rezolva explozia datorata bangului sonic ?

  • zarnesteanu, joi, 12.05.2016 17:03

    Unii transpira, inventeaza, creeaza si isi fac viata lor si a altora frumoasa. Altii stau pe margine, crapa semnite, scuipa si cobesc. Unii traiesc in secolul XXI, si cauta solutii la problemele si provacarile pe care viitorul le arunca in fata. Altii stau desculti, in praf, inacriti si incainiti in micimea sufletului si inimii. Unii vad lumina si merg spre ea. Altii raman in noaptea mintii si urla infricosator. Daca nu se vor schimba vreodata, va fi tot ce le mai ramane de facut.

  • maglev, joi, 12.05.2016 19:03

    Mai zarnesteanu-madalescu, iar ai inceput sa copiezi texte de prin reviste ? Cu ce ajuta umanitatea un vagonel de 28 de pasageri, cand deja exista trenuri care merg cu 600 km/ h ?

  • zarnesteanu, joi, 12.05.2016 19:19

    @maglev, fa-ne un bine si arata-mi din ce revista am copiat.

  • DAC, joi, 12.05.2016 19:46

    "Viteza maximă atinsă în cadrul testului a fost de aproape 640 km/h. ..................Hyperloop va deveni operaţional în 2021." PANA ATUNCI ASTA VA FI UN PROIECT CA ORICARE ALTUL.

  • Seat, joi, 12.05.2016 20:58

    adio zboruri continentale daca e lasat sa devina realitate.

  • andrei, joi, 12.05.2016 21:59

    Ideea nu este deloc noua si vine tocmai de la al nostru Henri Coanda. https://www.youtube.com/watch?v=V20y5cH1Ot0

  • zen, vineri, 13.05.2016 08:12

    @zarnesteanu De acord cu tine cu o precizare:"problemele si provocarile" de care aminteai nu ni le arunca viitorul in fata, ni le "aruncam" singuri.E ca si cum ai merge pe o directie si arunci in fata ta, pe unde o sa calci , cuie. Cand iti vor intra in picior iti pui intrebari si incerci sa rezolvi problema.(parerea mea).

  • maglev, vineri, 13.05.2016 10:15

    Mai zarnesteanu-madalescu, iar ai inceput sa copiezi texte de prin reviste ? Cu ce ajuta umanitatea un vagonel de 28 de pasageri, cand deja exista trenuri care merg cu 600 km/ h ? Au atins in jur de 600 km/h in PREZENT adica nivelul pe care l-au atins si altii, dar cu un tren in toata regula. Cine stie ce va fi in 2021? Poate ca aia care tac si fac, vor lansa o tehnologie superioara Hyperloop in 2021.

  • 2-20, vineri, 13.05.2016 10:29

    zarnesteanu a luat o pauza. Nu-si mai da voturi in disperare, s-a dus la muncile campului, sa coasa lucerna pentru magar. Magar electric, pentru ca tocmai s-a atins de gardul vecinului bogat.

  • offy, vineri, 13.05.2016 13:33

    la noi e important sa fie tubul subteran. daca e la suprafata vor veni derbedeii cu magnetul sa vada daca e de cupru si vor influenta negativ traiectoria bolidului.

  • Pai da..., vineri, 13.05.2016 14:56

    Apoi, la noi in tara deja avem acele capsule cu 28 pasageri, sunt multe "sageti" la CFR care sunt aproape goale. Si la cum arata, numai a tren nu.... Sa mai lucreze ei un pic la viteza medie (care nu sare de 50km/h) si gata, i-am batutu pe Americani :)

  • maglev, duminică, 15.05.2016 21:55

    Cu ce ajuta umanitatea un vagonel de 28 de pasageri, cand deja exista trenuri care merg cu peste 600 km/ h ? Au atins in jur de 600 km/h in PREZENT, adica nivelul pe care l-au atins si altii, dar cu un tren in toata regula. Nu-i nicio tehnologie revolutionara. Pana in 2021 va trece multa apa pe garla. Poate sa-mi raspunda pertinent zarnasteanu la chestiunea asta, sau se multumeste sa-mi dea manute rosii ptr a nu se vedea comentariul. Cumva ii e frica sa se dea in vileag cu educatia rurala ? Ce, nu-ti mai ofera niciun raspuns revista din care ai copiat textul postat? Astepti urmatorul numar? *Two can play this game!

  • Io, luni, 16.05.2016 00:25

    Elon Musk si-a imaginat-o pe masa plimbandu-se cu un tren inventat si testat de HENRI COANDA

  • Gigel Purcel, marţi, 17.05.2016 17:11

    Ce o zice Henri Coanda de proiectul furat de Elon Musk ?