Hulme, un supercar creat in Noua Zeelanda

Publicat miercuri, 19.09.2007 13:12 de Bogdan Mirică

Hulme este un supercar creat in 2005 in Noua Zeelanda, care va intra in productie cu un pret de 450.000 de euro.

Piata supercarurilor se va imbogati cu un nou exemplar, venit de aceasta data din Noua Zeelanda. Desi pare surprinzator, neo-zeelandezii au dezvoltat in 2005 un supercar botezat Hulme capabil sa se bata de la egal la egal cu un alt model de nisa, Caparo T1.

Se pare ca prototipul prezentat in premiera in 2005 va dispune si de o versiune de productie gata sa intre pe piata in 2008. Doar 25 de exemplare ale anonimului supercar vor fi produse in fiecare an, pretul stabilit de constructorul neo-zeelandez fiind de 450.000 de euro, o cifra obisnuita in acest segment de piata.

Designul foarte futurist al supercarului Hulme este inspirat din cel al monoposturilor de Formula 1, caroseria fiind construita in mare parte doar din fibra de carbon. Structura habitaclului este capabila sa gazduiasca doi pasageri, dotarile interioare fiind traditionale, asemanatoare celor regasite pe Caparo.

Sub capota va exista un propulsor imprumutat de la BMW capabil sa dezvolte 550 de cai putere, care va imprima cu siguranta performante notabile viitorului Helmo, masa acestuia fiind de doar 1175 de kilograme. Puterea motorului va fi transferata puntii spate prin intermediul unei cutii manuale cu 6 rapoarte, tractiunea beneficiind si de diferential autoblocant.

Supercarul neo-zeelandez a fost creat in cinstea pilotului national Denny Hulme. In viitor pentru celebrarea victoriilor lui Hulme in campionatul Can-Am din 1968 si 1970, neo-zeelandezii vor lansa probabil si o alta varianta de caroserie.

  • bavariarent.ro, miercuri, 19.09.2007 14:16
    tot bmw

    se pare ca pe partea de motorizare tot la bmw or sa apeleze...

  • fane, miercuri, 19.09.2007 15:09
    supersupercar :D

    ma gandesc ca la pretu` ala ar trebui sa depaseasca un Koeniggseg :>...Bv celor de la BMW:)

  • Clarkson, miercuri, 19.09.2007 16:34
    masa cantareste :))

    Faina exprimare, "masa cantareste", patul cat are?

  • AndreiRN, miercuri, 19.09.2007 17:52
    O aberatie

    O aberatie de ...... ca masina nu o pot numi. Trebuie chiar sa fi cu capul in nori ca sa dai bani pe asa ceva. Interesant este ca nimeni nu comenteaza faptul ca este o copie de ici si colo cum se comenteaza despre masinile chinezesti. Au ales un motor cu o istorie extrem de problematica la capitolul fiabilitati si ..... vor sta parcate putinele modele construite.

  • upercut, joi, 20.09.2007 08:57
    mah

    halo , halo , carcotasii....o masina de peste 400 000 euro nu poate fi "porcarie" decit in viziunea unora care nu au ce scrie , toate masinile din lume sunt facute sa placa unora si nu tuturor...mi-e de exemplu imi place masina si altora cu care am discutat de asemenea, daca a-ti vedea-o pe strada parcata sau sa treaca pe langa voi va-ti rupe capul uitandu-va dupa ea...aici face-ti pe grozavi si pe "ingnorantzii"

  • felix, joi, 20.09.2007 19:16
    dsdf

    Din punct de vedere grafic e o combinatie intre un Caparo T1 si un L.Galardo, nu pot sa zic ca e rau, dar nu nimic inovativ. Din punct de vedere tehnic nu ma bag, pretul isi justifica performanta. Insa ce are rost atatea detalii tehnice, cati dintre voi ati condus un ferarri sau Lambo? (inafara de nfs:). Supercars are fun to wach!;

  • inginerul, sâmbătă, 22.09.2007 19:48
    supercart

    asta e cart cu habitaclu mai oameni buni.si culmea, cantareste cat o masina din clasa mica cu toate ca e construit din fibra de carbon. si englezii au facut din astea multe, westfield (cred)e lider in anglia la asa ceva.