Honda: "Noul nostru motor diesel le va da nopţi albe celor de la Volkswagen"
Honda va lansa un motor diesel de 1.6 litri, care va dezvolta un cuplu de 300 Nm şi va emite mai puţin de 100 de grame de CO2 pe kilometru.
Honda a dezvoltat un motor diesel de 1.6 litri pentru a le răspunde rivalilor de pe piaţa din Europa. Propulsorul va dezvolta 120 CP şi 300 Nm şi va emite mai puţin de 100 de grame de CO2 pe kilometru. Primul model care îl va utiliza este Civic, iar debutul în gama de compacte de la Honda va avea loc în 2013, conform primelor informaţii. Până atunci, gama Civic va avea două motoare otto aspirate şi un diesel de 2.2 litri.
Noul motor diesel de la Honda promite să fie cel mai uşor din segment, având o masă de 180 kilograme, ceea ce contribuie la emisiile reduse de CO2. În plus, masa redusă a motorului reduce subvirarea şi îmbunătăţeşte manevrabilitatea. Propulsorul de 1.6 litri este cu 50 de kilograme mai uşor decât unitatea de 2.2 litri din gama Civic şi este realizat din aluminiu. Inginerii Honda au declarat că speră ca noul lor motor diesel de 1.6 litri să ledea câteva nopţi de nesomn omologilor de la Volkswagen, deoarece şi ei au lucrat din greu la dezvoltarea respectivului propulsor.
Cei de la Honda au pierdut în trecut în faţa competitorilor direcţi pe fondul lipsei motorizărilor diesel de cilindree mică şi pe concentrarea pe motoarele aspirate i-VTEC în defavoarea motoarelor otto supraalimentate, dezvoltate de constructorii care au aplicat o filozofie de downsizing. Situaţia se va schimba şi în ceea ce priveşte motoarele pe benzină, cei de la Honda promiţând unităţi turbo cu injecţie directă în viitor. În termen de trei ani, cei de la Honda vor să aibă cel mai economic motor din fiecare segment în care activează, deci japonezii ne pregătesc numeroase suprize de proporţii. Pe lângă noile motoare, cei de la Honda vor lansa şi transmisii cu dublu-ambreiaj în viitor, urmate de transmisii automate cu opt şi cu nouă trepte.
Via | AutomotiveNews (înreg.)
-
suporter, vineri, 09.12.2011 12:13carcotasii
erau cativa pe aici care sareau in sus de bucurie ca honda si subaru merg pe urmele saab.Uite ca vorba aia romaneasca se potriveste : 'nu mor caii cand vor cainii'.Bv lor, astept cu nerabdare sa vad ce iese.
-
horea1979, vineri, 09.12.2011 13:06Bravo lor
Motorul pare promitator, dar cum spunea Ducu motorul de la Renault e etalonul motoarelor diesel de 1.6 litri. Alianta Renaul Nissan se pare ca a fost foarte buna pentru ambii membrii.
-
zone, vineri, 09.12.2011 13:36Alo VW!??!! Ne mai mai mananci mult timp banii cu 1.6, 105cp/250Nm???
Sincer, eu un plus pentru noi cei care le folosim si as ar trebuie sa procedeze orice constructor serios, nu sa-ti dea aceeasi Marie dar cu alta palarie!!!
-
Clarens, vineri, 09.12.2011 13:44VW e in urma rau la diesel!! ha ha aha !
Vezi 1.6 diesel de la Renault /Nissan/ Hyiunday/Honda/ 1.4 FIATurmeaza si pe BMW cu puteri si cuplu net superioare hotilor de VW care au dat si garantie 4 ani crescand pretul vehicului cu valoare din optionale ptr garantie extinsa!!!
-
raoul, vineri, 09.12.2011 13:46
Putin in urma cei de la Honda cu motorizarile diesel( ca si performante) ...pe langa Renault, VW , Peugeot , Fiat ( care are de cativa ani 1.6 Mjet de 105/120 cp ( cuplu 320 Nm ) si emisii de CO2 114g/km. Poate dpdv ecologic sa fie peste concurenta dar in 2 ani banuiesc ca nici ceilalti nu vor sta degeaba.
-
Nimeni, vineri, 09.12.2011 13:47Vin VW si dau minusuri ca berbecii :)))
Imi pare rau ptr voi cu 1.6 de VW asta e!! Ati luat TZEAPA!!!
-
mkt, vineri, 09.12.2011 13:55honda
se pare ca la honda totul este la viitor ... vor avea 1.6 diesel, vor avea dublu ambreiaj, vor avea injectie directa si turbo pe benzina ... La constructorii europeni aceste lucruri sunt la trecut sau la prezent ...deci japonezii cred ca au ei imsomnii ca nu pot tine pasul (si de altfel se vede si la vanzari). Ce vor scoate ei peste 2 ani va fi deja fumat ...
-
george, vineri, 09.12.2011 14:24DAR EXISTA BASISTI SI IN JAPONIA. CHIAR LA HONDA
Am devenit o obisnuinta la japonezi sa fie aroganti chiar si atunci (mai ales atunci) cand nu prea mai au cu ce sa se laude. In primul rand, pana in 2013 mai e multa vreme. Extrem de multa, pe bune... In al doilea rand, un motor bun (sa presupunem ca nu va fi o gherla de genul celor cu care ne-a obisnuit Honda in ultima vreme) nu inseamna neaparat o masina buna. Iar o masina buna nu inseamna neaparat succes comercial (la Honda se stiu lucrurile astea foarte bine). Prin urmare, putem sa fim si noi mai putin manelisti sa sa vorbim despre lucruri care exista sau care se vor intampla maine - poimaine iar de lucrurile care se vor intampla peste 1 - 2 ani sa vorbim peste cateva luni (bune)?
-
Carlos, vineri, 09.12.2011 14:29@mkt
Eu as fi mai rezervat cand as face referire la "tehnologia japoneza" atat de general... asta pt ca japonezii sunt maestii ai gadget-urilor de tot felul. Sunt priviti cu respect chiar si de francezi si germani, asa ca mai usor cu acuzele... Honda chiar face masini bune, insa problema e ca sunt singuri, iar investitiile necesita un efort mai mare decat la Nissan de exmplu, care colaboreaza cu Renault. Japonezii de la Nissan au cele mai avansate tehnologii in 1.6dci, 1.6 DiG-T, 3.8 V6, 5.6 V8, ATESSA, HBMC etc. In fine, ideea e ca de aia se fac intelegerile astea peste tot in lume (vezi alianta Renault-Nissan si Mercedes sau BMW cu Toyota). Asta e, traim vremuri dificile. Tehnologia si inovatia e singura scapare.
-
Calingura, vineri, 09.12.2011 14:44
Eu sunt printre cei care vad cu ochi rai soarta Honda pe termen scurt si mediu. Nu vor ajunge ca Saab pentru ca mai au si alte produse in portofoliu dar nici nu vor intrece pe nimeni. Pana in 2013 motorul lor nu va mai fi atat de special. Deja s-au mentionat motoare mai interesante iar in 2 ani si Chevrolet o sa aiba caracteristici cel putin identice.
-
Paul, vineri, 09.12.2011 16:09@All
Unde sunt toti cei mentionati de voi ca vanzari, comparativ cu VW? Pe nicaieri, aceasta este realitatea. Pana una alta, Polo a fost masina anului prin 2010 sau 2009, golf domina topurile de vanzari din Europa, samd. Cat priveste Honda, motoarele lor nu au legatura cu trendul actual in domeniu, atat in ceea ce priveste capacitatea cilindrica, cat si performantele. Nici motoarele de 2 l pe bezina, nici cel diesel de 2.2 nu ofera performante comparabile cu concurenta europeana si japoneza. Idem transmisiile automate.
-
io, vineri, 09.12.2011 16:30@Paul
ho, ho nu te grabi asa tauras... pana una alta VAG a fost locul 4 mondial pe 2010 la vanzari... si apropo de europa... megane 3 e cea mai vanduta masina in spania, nu golf, asa ca sezi bland...
-
george, vineri, 09.12.2011 16:46IMPARTIAL SI ECHIDISTANT CA TOT RUMANU`. DUH...
@ io Hai sa vedem ce s-a intamplat in 2011 ca anu` e ca si gata: locul 2. Iar Honda care e pe locul 14, vrea sa ceva (nu se stie clar ce)... Iar Megane e cea mai vanduta masina in...in...SPANIA. FOARTE TAREEEE! Hai tauras, mergi inapoi la pajistea ta...
-
Carlos, vineri, 09.12.2011 17:09@george
VW n-a venit cu nimic revolutionar in industria auto... macar Honda a venit cu proiect convingator pe hidrogen (FCX Clarity e prima masina de serie din lume care functioneaza cu pila electrica), iar Renault-Nissan au o sarabanda de masini electrice premiate si raspremiate (Leaf e prima masina electrica de serie accesibila din lume). Deci au contribuit cu ceva la binele umanitatii. Nu s-au gandit numai la ei, asa cum in propria aroganta intelege VAG sa faca afaceri...
-
yok, vineri, 09.12.2011 18:32
Cum a spus si paul mai sus motoarele honda sunt cam depasite comparativ cu restul producatorilor(recunoasteti),care au scos motoare noi si scot cifre foarte bune Motorul 1.6 tdi de la vw este o gluma pe care nici vw nu prea o inghite. Revenind la subiect,pana in 2013 o sa mai apara motoare,mai bune sau mai putin bune asa ca pana nu apare motorul de la honda pe piata nu avem cu ce sa il comparam.
-
AndreiRN, vineri, 09.12.2011 19:04Fiabilitate
Este chiar bizar cum nimeni nu vede relatia dintre putere multa/motor mic si rezistenta unui motor in timp. Aceste motoare sunt pt 5 ani de folosinta. Hai sa iei iar o masina noua.
-
Marius, vineri, 09.12.2011 20:54Honda, VW - motoare diesel
1. Subiectiv si obiectiv, Honda e un brand prezent in top 100 companii mondiale. Imi zice si mie vreun papagal de-aici daca vreo companie romaneasca este in acest top? Merci. Stiam raspunsul. Evident ca nu exista nicio companie romaneasca. 2. Filosofia asiaticilor este foarte simpla. Ei nu au imaginatie la design. La acest capitol sunt amatori. Dar, ei copiaza, simplifica, imbunatatesc si fiabilizeaza la maxim maximorum. Prin urmare, poate ca acest motor nu e la fel de rafinat ca un diesel rasat de casa europeana, dar macar este fiabil pana la dezintegrare. Deci, de cele mai multe ori, ieftinul + simplitatea + fiabilitatea bat orice lucru complex si rasat. Intrebari, neclaritati, nelamuriri? Merci.
-
paulietgm, vineri, 09.12.2011 21:03
Este oarecum logic ca Honda sau Mazada sau alti producatori japonezi nu au implementat mai repede tehnologiile gen turbo benzina sau motoare mici diesel ci au dezvoltat in continuare motoarele aspirate deoarece piata europeana este mai putin importanta pt ei decat piata asiatica sau americana ( inca fana motoarelor aspirate de cilindree relativ mare) ce nu agreeaza ideea de diesel.
-
Krakatau, sâmbătă, 10.12.2011 00:41distinsilor
Sunt curios cati au mers cu un civic/accord diesel 2.2 i-ctdi 100.000 km si apoi au mers intr-un TDI 2.0 la fel... terminati cu prostiile ca nu sunteti nici ingineri nici mari savanti in ale motoarelor... aveti probabil un tractoras obosit nu stiti ce inseamna un motor aspirat si aveti impresia ca turbina cu un chip tuning va face orice masina care nu are cauciucuri de iarna... stati in banca voastra si vedeti-va de telenovele si de pus motorina de 43 de lei pe sapt ca eu nu merg mult da de ce iau benzina ca ma rupe la buzunar
-
LauCalin, sâmbătă, 10.12.2011 04:09@Ducu, @Horea
Si cu tot etalonul lor, orice Honda este mai fiabila decat orice Renault si lucrul asta nu il spun doar eu. Cine a avut pe mana un Accord si o Laguna intelege la ce ma refer. Motiv pentru care ma doare undeva ca Renault are 1.6 130CP 320 Nm. Cand Honda a scos pe piata diesel-ul de 2.2 140 CP a fost o referinta, iar aprecierile curgeau pe banda rulanta in intraga lume (sa mai amintesc cate premii Engine of the Year are Honda si cate are Renault?)
-
anti-prostie, sâmbătă, 10.12.2011 08:27@LauCalin
Cine a avut pe mana o Laguna 3 o sa-ti spuna ca esti un mare prost ! Da, Honda face masini bune, dar de la a spune asta, pana la arunca cu noroi aiurea in Renault, e cale lunga! Mintea ta coclita confunda fiabilitatea cu premiile "engine of the year". N-are nicio treaba!
-
LauCalin, sâmbătă, 10.12.2011 08:47
Exact ce spueam la stirea despre fiabilitatea Daciei. Cine are un Accord ar spune acelasi lucru despre tine. Amice, nu am aruncat cu noroi in nimeni. Daca 1.6 dci 130 CP era o referinta nu o spuneau niste anonimi de pe un site auto, o spuneau niste priceputi in ale masinilor, de la jurnalisti pana la ingineri. Asa cum au zis de motoarele Honda. Si ghici ce: Honda are un motor foarte apreciat si dupa mai bine 10 ani de la aparitie. Pariu ca nu sti despre ce e vorba? Un motor bun (a se intelege fiabil) nu inseamna doar cifre pe hartie. Dar te iert. Asa cum ziceam , toti ne pricepem la masini. Noapte buna!
-
Carlos, sâmbătă, 10.12.2011 09:11@LauCalin
Un anonim esti si tu! Si faptul ca 1.6dci e o referinta o afirma si cei din presa de specialitate. Dar deh, e scumpa hartia nu-i asa? Stirile / noutatile nu se gasesc in hartia igienica- singura care ti-o permiti, ci in hartia presei scrise. Pana una alta, tu te contrazici singur: un produs Renault este si gama Dacia, care admiti ca e fiabila. Asta da prostie! Dar nu esti singurul... poate te consoleaza cu ceva asta...
-
edi80, sâmbătă, 10.12.2011 10:13frumos
imi place k a pus deja pe jar pe toti baietasii aia jemekeri cu cazane de prin 95...sau mai nou pe cei care au dat 30 de mii pe una noua si au constat cu stupoare k au luat teapa...:))) se aprind k doar atat pot.. Honada e recunoscuta pt fiabilitatea ei care lasa in urma multe marci ...
-
LauCalin, sâmbătă, 10.12.2011 11:02@Carlos
Intentionat nu m-am legat de primul tau post. Domn', omiti (sau nu sti) un lucru important pe care ca fan Renault ar trebui sa sti: cam toata tehnologia electrica pe care o are Renault in acest moment este conceputa de Nissan. Iar Renault a dat multi bani lui Nissan pentru cercetare in domeniu. Au preferat asta pentru ca Nissan are mai multa experienta in domeniul asta si era mai simplu si mai ieftin. Reversul a fost imbunatatirea imaginii Nissan in Europa datorita Renault, livrarea motoarelor DCI japonezilor si evident folosirea de componente mecanice comune. Iar fiabilitatea Dacia este la nivel ridicat raportat la nivelul ei de pret si pretentiilor medii ca masina. Atata tot. O masina echivalenta, chiar Renault, este cu 3-4000 de euro mai mult decat orice Dacia. Oricum m-am convins de fanatismul fanilor Renault. Si mai zic unii ca fanii VAG sunt frustrati. Apropo, tu sti la ce motor m-am referit mai sus? Ca vad ca sa jignesti te pricepi de minune. Sti ca pana anul trecut tot japonezii aveau un motor care la cilindreea lui era considerat cel ma bun din clasa, timp de 10 ani? Si inca e in productie. Si nu intamplator il folosesc nu doar japonezii. Cate motoare nemodificate tine Renault pe piata mai mult de 5 ani de exemplu? Cand ai sa-mi raspunzi la intrebarile astea atunci sa imi spui mie ca hartia igienica este singura pe care mi-o permit. Pana atunci, esti foarte amuzant cu jignirile tale de 2 lei. Poti sa continui si tu si altii, ma amuzati copios cand vad atata "smecherie pe sistem". Asta e. Repet, ne pricepem toti la masini. :))
-
Carlos, sâmbătă, 10.12.2011 11:37
Mars mah, nu-mi dai tu mie lectii cine face ce. Da, tehnologia e conceputa in colaborare cu Nissan, insa da exemplu de furnizori daca te tine!? Nuuu, tu esti providentialul coborat printre muritori, care le stie pe toate :)) Fiecare constructor are politica diferita. Daca un constructor tine un motor nemodificat mai mult de 5 ani, nu inseamna ca-i mai breaz, ci ca pregateste ceva mai bun sau nu si-a scos inca "parleala". Pana la urma e o afacere! Ca si alti constructori, Renault are motorizari nemodificate perioade mai lungi de 5 ani (1.9dci sau 1.6 16v sunt doar cateva exemple), insa motoarele au fost/ sunt in durata de viata normala. Oricum, un Accord e cu 10.000 euro mai mult decat o Laguna la dotari echivalente, asa ca nu-mi vbi mie de tehnologie. Laguna nu are ca target Accord. Da tu 10.000 euro in plus si iti garantez ca inginerii Renault iti pun in fund Honda. Ce e Civic Type R pe langa Megane RS Trophy? Ador pasiunea pt automobile a celor de la Honda, insa toate au o limita. PS: imi scrii mie de fanatism, dar tu cu volvo ce rahat esti?
-
LauCalin, sâmbătă, 10.12.2011 15:09
Deci acesta e un limbaj de fan inrait Renault. Bravo tie! Tine-o tat asa! In mintea ta si a posesorilor de Renault un Renault este mai bun decat o Honda. Pana una alta Honda se poate lauda cu masini care au ajuns la muuulte sute de mii de km intregi si nu cu masini ultimul tip. Dar tot nu mi-ai raspuns la intrebari.
-
ducu, sâmbătă, 10.12.2011 15:37@LauCalin
Hai sa fim seriosi. Nu stiu cati au condus o Honda, dar o masina cu motor 1.5 DCI au condus majoritatea si se stie ca sunt motoare f fiabile.Dovada sunt mulkte loganuri cu 4-500.000Km acre merg fara probleme. 1.5 DCi, cea mai buna variant are 110cp/270NM si e un motor de 10 ani care a fost cei drept imbunatatit de-a lungul timpului. 1.6 DCI are 130 cp si va avea 160 CP in 2013 cand va fi disponibil si 1.6 Honda. Deci??? Nu ma intereseaza ce motoare are Honda peste 2.0, cand toata lumea se orienteaza azi la motoare pana in 2.0 si pe viitor pana in 1.6, dar AZI Renault sta cel mai bine la motorul de 1.6 DCI fata de toata concurenta si se pare ca AZI sta mai bine decat va sta Honda in 2013 la aceeasi cilindree. E adevarat Honda s-a raportat la VW care nu prea vine cu inovatii spectaculoase, sa nu mai zic de 1.6 TDI care e la nivelul concurentei din 2003-2005.
-
ScorpyonVAG, sâmbătă, 10.12.2011 16:50@
Dupa Renault si Honda, vor mai aparea motorizari diesel in acest segment (1.4-1.600cm3). Sau motorizarile care sunt acuma, se vor dezvolta, astfel in cat sa fie cat mai eficiente. Voi credeti ca gigantul VW, sta si se uita la Renault si Honda in acest moment ? Au demonstrat cu 1.9TDI de ce sunt capabili, si mai au multe de demonstrat.
-
Vlad, sâmbătă, 10.12.2011 19:54tdi vs tsi
Vw s a axat pe dezvoltarea tehnologiei tsi, si nu s a concentrat atat de mult pe micile tdi uri pt ca nu vei avea niciodata placerea dintr un benzinar (turbo / biturbo) cu cilindree mica intr un diesel de cilindree mica. Astfel 1,4 tsi 160 cp a castigat o gramada de engine of the year, lucru pe care motorinele renault nici nu l pot visa. Dieselul e alternativa celui ce nu si permite sa se deplaseze cu un benzinar de o certa calitate, mai ales in noile declinari turbo. Sau pentru cei mai zgarciti :)))
-
dan, sâmbătă, 10.12.2011 23:54
Ca de obicei, o gramada de termintati si frustrati isi dau cu parerea aiurea, tragand concluzii din ce a citit nu stiu cine in nu stiu ce revista obscura, sau ascultand cu nesat pe nu stiu ce "pretenar" de-al lui care a avut imaginatia unei molusti si mai mult de Reno sau Vag habar nu are ca mai exista si alte marci, de confunda Honda cu Hyundai si alte aberatii de genul asta. Exista si oameni care au condus destule masini sau care au vandut destule masini incat sunt suficient de calificati sa dea un verdict cat de cat veridic, dar care nu-si pot dovedi "acreditarile" in obscuritatea promovata de internet. Si acesti oameni, ce sa vezi, din punctul de vedere al gloatei mancatoare de shaorma si admiratoare de beemve, sunt chiar idioti cand insista ca masinile japoneze in general si Honda in special se situeaza pe un alt nivel cand e vorba de grija fata de inginerie si lucru bine gandit din toate perspectivele. Tot ii trage poporul cu turbo, cilindree mica si turbo, si dsg, parca v-au spalat creierele reclamele de la VW. Asta nu e o dovada ca VW are succes, asta demonstreaza insa cat de prosti sunt multi de inghit orice rahat comercial pe care unii smecheri incearca sa-l vare pe gatul poporului. Ce mai conteaza nene, statistici din service-uri, rapoarte ale unor organizatii total independente asupra procentului de defecte la suta de masini, nu mancati-as, motor de 1.4, 2 turbine si dsg 'e' cele mai tari. Idiotii aia de americani care au cultura procesului in sange si cele mai aspre organizatii de aparare a dreptului consumatorului sunt niste cretini de insista sa cumpere Toyote si Honde pana la loc comanda, insa nu dau ei 2 cepe degerate pe motoare turbo de cilindree mica desi statul California are cele mai aspre legi in domeniul poluarii, iar de diesel nici macar n-ai dreptul sa vorbesti acolo. Dar, ce sa faca si Honda, se poate pune cu habaucii? Da gloatei motoare diesel daca asta vrea, dovedite fiind ca cele mai bune din lume, desi au niste "martzoage" aspirate de toata frumusetea, cu 90% din cuplu disponibil pe o plaja a turatiei la care doar poate visa ud un motor turbo (dar deh, daca nu-s Nm cu sutele, nu trece bine la taran), cu un consum care poate rivaliza cu orice motor diesel de cilindree mai mica decat e el, motorul aspirat, cu niste cutii de viteze care dau maximumul de eficienta la costul cel mai bun (insa deh, nu e dsg care sa schimbe cu 5 milisecunde mai repede, dar cu care sa stau in service 2 luni pe an si sa cantareasca cat o baterie de hibrid) si cu o fiabilitate de care ar putea sa profite pana si nepotul primului propietar. Recunosc, insa, ca si Honda are un mare defect: sunt atat de rupti de realitate incat nu se coboara la nivelul gloatei. Pur si simplu, nu rezoneaza la nivel de marketing cu "boborul", ei tot incearca sa ne arate timid ca, totusi, nu mai putem baga picioarele in pedala de parca ne-am lovi nevasta cu scandura de la pat si ca ca ei totusi, cauta sa ofere un nivel maxim de satisfactie insa cu un impact ecologic cat mai mic. Dar, ce sa-i faci, vorba reclamei, n-ai cu cine. Pana si sarmanii aia de la Subaru s-au chinuit sa faca un boxer diesel, doar doar i-o baga si pe ei cineva in seama. Injurati-ma cat vreti, bagati manute rosii cate vreti, dar adevarul ramane ca...adevarul deranjeaza.
-
LauCalin, duminică, 11.12.2011 02:13
La cele spuse de Vlad (ma refer la prima parte a comentariului) as mai adauga faptul ca VAG a preferat multi ani sa-si perfectioneze gama de motoare pe benzina in general, pentru ca era o perioada in care 1.9 TDI era considerat pe buna dreptate un motor foarte robust care nu avea nevoie de modificari substantiale. Mancator de ulei sau nu, tractor sau nu motorul asta a parcurs multe sute de mii de km fara prea mari probleme. Cand ma refer la perfectionare ma refer la FSI, la SDI (e drept, e diesel), 1.2 TDI care a fost initial pe Lupo (tot diesel), la V10 TDI (care la aparitie era cel mai puternic diesel - 313 CP), W8, ca sa nu mai zicem de W12, W16 (puterea e celebra). Apoi a urmat o asa zisa imbunatatire a gemei de motoare, gen 1.6 TDI, 2.0 TDI si TFSI, care in opinia mea au fost nu tocmai niste reusite (din nou ma refer ca fiabilitate). Cam astfel de motoare a facut VAG in 10 ani.
-
LauCalin, duminică, 11.12.2011 02:44@ducu
Hai, ca vad ca se poate discuta omeneste si cu unii. In primul rand nu am zis niciodata ca DCI-urile ar fi motoare proaste. Daca atat i-a dus capul pe unii sa inteleaga e fix problema lor. Da, raporat la cilindreea lui 1.6, este cel mai puternic diesel de pe piata. Dar asta nu cred ca inseamna ca nu are concurenta. Sunt Loganuri care asa cum zici si tu, au ajuns la 400-500 000 de km. Te-ai interesat insa cam cate randuri de injectoare s-au schimbat de exemplu? Si asta pentru ca, de exemplu injectoarele de pe Dacia sunt mai ieftine din motive de costuri (iti spun asta din surse interne ale fabricii). Multi posesori de Renault vorbesc despre o atentie aparte cum sa ai grija de masina si te va time fara probleme.Si ca daca ai grija ce tip de motorina ii pui, la fel, te va tine mult. Imi vorbesc de fiabilitatea unor masini aparute pe piata acum 3-4 ani, cum ca ar fi etalon in ale fiabilitatii. Putini spun acelasi lucru despre masini mai vechi. Stiu, e vorba de promisiunea facuta de Renault, bla, bla bla... Tot ei dau exemple de statistici unde Laguna 3 si Megane 3 sunt pe primele locuri ca fiabilitate (vorbim de masini de 3-4 ani vechime si in mare parte nici 100000 de km - concluzia cred ca esti in stare sa o tragi tu). Zilele trecute s-a afisat un astfel de clasament si pe automarket.ro, adica o chestie din aia pe care o dau exemplu multi fani Renault. Pe ce locuri e Renault? Daca iesea pe primele locuri era facut clasamentul pe bune. Renault e la coada, nemtii sunt cretini. Ca o concluzie, si imi doresc macar tu sa intelegi ce vreau sa zic: 1.nu e vorba ca Renault nu stie sa faca masini bune. Din contra, fara retineri face masini bune. Dar nu foarte bune, asa cum zic unii si asa cum fac unii concurenti. 2. Pe principiul "cat dai, atat face" in opinia mea Dacia este o masina buna. PS: gandeste-te si la faptul ca preturile aproape tuturor modelelor Renault sunt cu cateva mii de euro bune mai mici decat aproape toata concurenta. Te-ai intrebat vreodata de ce? Cum un Golf, Astra sau Focus au preturi aproape la fel si Megane e mai ieftin din start cu 1000-1500 de euro (vorbesc de versiunile de baza, iar pe masura ce cresti cu dotarile si motoarele diferentele pot ajunge si la peste 3000 de euro). O seara buna!
-
dion_vrg, duminică, 11.12.2011 03:38LauCalin
Renault castiga mult la intretinerea masinilor:revizii,piese.Tinand cont ca dupa un numar de revizii se recupereaza si cele cateva mii bune de euro ,adica diferenta la pret dintre un renault si un VW(sau o alta masina din clasa ei) putem spune ca este pur si simplu o strategie de marketing.Nu are nimic de a face cu calitatea masinii ;) .
-
dion_vrg, duminică, 11.12.2011 03:45
Ca un comentariu la titlul articolului:nu este un lucru greu de facut.Au reusit-o si altii;)
-
LauCalin, duminică, 11.12.2011 08:32@Dion
Evident ca e o strategie de marketing. Pana la urma toti au strategii proprii, inclusiv politica de pret inferioara concurenetei. dar te referi cumva la reviziile alea ieftine? Ceva nu mi se pare ca se leaga... adica si francezul cand stabileste lista de preturi zice "lasa, ca oricum ii umflam pretul la revizii si astfel ajunge tot la pretul unui Golf"?
-
RTS, duminică, 11.12.2011 08:35@dion_vrg
Tu scrii povesti baiatule... imi spui mie ca un golf are piese si costuri de intretinere mai mici decat un megane?! cred ca n-ai calcat in viata ta intr-un service autorizat renault sau vw... lasa basmele auzite de la altii si du-te sa vezi cu ochii tai... vrei sa-ti dau exemple de preturi comparative golf-megane? doar spune-mi...
-
realitatea zilei, duminică, 11.12.2011 08:54@dion_vrg
Speculezi prost. O diferenta importanta la pretul de achizitie o reprezinta MARJA DE PROFIT. Volkswagen e un constructor ce si-a permis sa ridice preturile de achizitie tocmai prin prisma imbunatatirii imaginii date de un MARKETING EFICIENT.
-
mudava@laucalin, duminică, 11.12.2011 12:55
"gen 1.6 TDI, 2.0 TDI si TFSI, care in opinia mea au fost nu tocmai niste reusite (din nou ma refer ca fiabilitate)" vorbesti de parca ai fi mecanic la reprezentatnta lor! dc si tfsi/tsi-urile nu sunt fiabile ...ma faci sa rad! tfsi-urile sunt niste motoare excelente care s-au facut remarcate inca de la debutul lor pe R8 le mans in 2000 pana la "banalele" 1.4/2.0 tfsi ambele castigatoare IEOY(International Engine of the Year) in nenumarate randuri! cam aceeasi poveste si cu diselurile
-
dion_vrg, duminică, 11.12.2011 14:02LauCalin
Da ,ai inteles bine!
-
dion_vrg, duminică, 11.12.2011 14:16RTS
RTS,nu inteleg de unde ai dedus tu ca nu am calcat niciodata intr-un service autorizat.De ceva timp scriu comentarii la articole pe site-ul asta,si daca ai fi citi,la un articol asemanator(referitor la cat de fiabila este dacia logan),am declarat ca am avut mai multe autoturisme dacia logan decand au aparut iar de vreo 2 ani am si un renault megane ultima generatie.Pai tin sa te dezamagesc prietene ...ai o intuitie foarte proasta .Absolut toate reviziile si reparatiile mi le-am facut la reprezentanta Renault -Dacia ,indiferent ca am fost in perioada de garantie sau nu .Sunt adeptul reviziilor facute la reprezentanta .Repet daca ai mai fi citit comentarii pe site inevitabil ai fi dat si de parerea mea ,pentru ca sustin cu multa tarie ca reviziile trebuie facute la reprezentanta!Unul din prietenii mei are VW Siroco si vreau sa-ti spun ca plateste mai putin decat mine la o revizie la renault megane dar in schimb a avut pretul de achizitie mai ridicat.Asta ce inseamna ?Ca VW este mai slab decat renault?...NU...Pur si simplu este o strategie de a te face sa cumperi masina pentru ca este ieftina ,dar apoi iti scot banii din buzunar pentru intretinerea ei .
-
dion_vrg, duminică, 11.12.2011 14:28i-realiatatea zilei
Baiatule...dupa nick name faci o impresie buna ,dar dupa cum bati campii demonstrezi ca esti total dezorientat.Nu contrazic cele zise de tine,dar esti pe langa subiect.Mai citeste odata ce am scris!Esti in eroare.Ai inteles prost.Iti repet:Diferente de calitate foarte mari nu exista intre cele doua marci(VW si Renault).Exista in schimb o diferenta la pret in sensul ca un renault este mai ieftin cu o mie-doua decat un VW(sa zicem megane comparativ cu golf).Asta nu inseamna ca Megane-ul va iesi in pierdere,ci pur si simplu isi va recupera din bani ,ulterior prin costurile de intretinere mai ridicate decat cele ale golfului(revizii,reparatii,piese de schimb).La o astfel de strategie de marketing m-am referit .
-
sith, duminică, 11.12.2011 19:29unde-i japan?
uitati-va ce motoare au castigat "motorul anului" in ultimii ani. n-am prea vazut motoare japoneze
-
sandman, luni, 12.12.2011 09:05diesel?
pana in 2013 o sa fie asa scumpa motorina si o sa aiba asa taxe mari masinile pe motorina, ca nu o sa mai merite deloc. tot masinile pe benzina raman de baza, eventual turbo.
-
dan, luni, 12.12.2011 09:46fiat 1.6 multijet
Fiat are 1.6 multijet cu 120 cp si 300 NM din 2008. Sa nu mai vorbim de benzina cu T-jet sau multiair. Mai stie cineva o companie cu aceste inovatii ? Nu cred...
-
Paul, luni, 12.12.2011 09:58@Dan
Inainte sa scri tot eseul despre cat de bune sunt Honda, cred ca puteai sa te uiti pe comentariile anterioare si ai fi observat ca nimeni nu contesta faptul ca acestea sunt masini bune si fiabile. Insa orice argumente suplimentare ai produce, nu cred ca poti sa nu recunosti ca au ramas in urma pe componenta de dezvoltare si inovare tehnica. Pe de alta parte, cand ai in oferta 3 niveluri de echipare, 3 motoare si 2 variante de transmisii, e mai mica probabilitatea unor defectiuni. Cand ai 10 motoare si 5 tipuri de transmisii plus N variante de configurare, pot aparea mai multe probleme. Mi-a mai comunicat cineva ca Renault este pe primul loc la vanzari in Spania. Nu pot decat sa :))). Daca acesta e argumentul lui... nu mai au rost alte discutii.
-
klu, luni, 12.12.2011 18:43Fiat Bravo
Bravo 1.6 multijet cu 105 cp, 290 NM, 6 trepte !! Aparut inca din 2008... Nici in prezent nu exista alt motor cu aceste caracteristici.
-
motoriciu, luni, 12.12.2011 19:39nemuritoarea retardeala mioritica
Urmaresc site-ul asta de catva timp si nu sunt sigur de ce. Stirile sunt "importate" de obicei din surse externe care imi sunt in egala masura accesibile,... Nu am probleme de limba sa citesc si sa inteleg informatia din site-urile de afara.... Musai ca tre' sa fie comentariile si tonul mocirlos de cele mai multe ori care ma atrag ca musca la cacat. Presupun ca atractia pentru jegul asta provine din curiozitatea daca romanul nostru s-a mai desteptat intre timp si sunt "bucuros" sa vad ca NU. Sunt cativa posesori de creier care ma dezamagesc si imi lasa impresia ca au adoptat civilizatia dar din fericire sunt minoritari - mizeria primeaza! Celalalt motiv e ca nu ma costa decat... timpul meu: bilete gratis la un circ ieftin cu saltimbanci prosti care n-au mai nimic de a face cu lumea auto. E ceva la nivel subconstient care te face sa te uiti la bataile in mocirla. Hai baieti ca se poate!
-
just, miercuri, 14.03.2012 17:03Honda
Daca am ajuns sa comparam Honda cu Renault la motorizari am ajuns departe rau. Honda va face treaba buna cu motorul de 1.6 nu va sparge record de vanzari dar cu siguranta vor creste.In continuare o Honda nu va avea oricine si va fi apreciata de cei ce o detin.Pentru oricine stramba din nas faceti un test drive macar cu motorul de 1.4 100cp vtec aspirat de pe jazz fara turbo :) .
-
tudor, joi, 15.03.2012 16:24take it easy
ca de obicei vad ca fanii honda ( cei cu subaru ) sunt cei mai talibani in a-si sustine marca preferata,
-
daniel, duminică, 03.02.2013 17:28
culmea toti vorbesc de performante in sensul cuplului si caiilor putere in primul rand si de abea apoi despre fiabilitate si consum.faceti comparatie intr-un renault megane1.6 115 CP si o honda civic 1.8 la 142 CP consum in primul rand ,la fiabilitate ,costuri de intretinere confort si pret de achizitie.honda este peste renault la toate aceste capitole.la diesel va fi la fel, fiabilitatea va fi pe primul loc pt honda ,in al doilea rand in articol nu se spune daca acest motor va avea si un sistem start and stop insa daca nu va avea emisiile de co2 sunt foarte mici ,ganditi-va ca volvo cu start and stop are emisiile mai mici de 100 CO2. plus de asta cei de la honda se pare ca se orienteaza in fc de piata ,acuma ca sunt cautate motoarele mai mici sau orientat si ei ,pt piata noastra e f bine .ganditi-va in primul rand la impozit diferenta de la motorul de 2.2 actual la 1.6 intretinere etc.cat despre motoarele turbo intrebati pe cineva care are si care este parerea despre ele(in general una negativa mai ales de skoda fabia)oricum cei de la honda nu se grabesc sa scoata un lucru decat cand stiu ca acel lucru va dura o viata ,ei investesc timp si bani pt a scoate un produs fiabil si acest lucru se vede.
Citeste si
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieAston Martin DB9 1M, modelul desenat pe Facebook de fanii mărciiEnglezii de la Aston Martin şi-au invitat fanii să aleagă cel mai potrivit design pentru un model nou. În urma votării, cei de la Aston Martin au decorat un DB9 conform preferinţei publicului şi l-au prezentat pe pagina lor. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieToyota GT86 TRD va fi disponibilă pe piaţa englezeascăClienţii britanici ce doresc o Toyota GT86 mai agresivă vor putea alege varianta TRD. Varianta hot va fi lansată în Regat cu ocazia Festivalului de la Goodwood. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieViitorul Toyota Prius va fi mai uşor şi mai economicToyota pregăteşte deja noua generaţie a lui Prius, model care va fi mai uşor, mai aerodinamic şi mai economic. A patra generaţie a lui Prius va fi echipată cu anvelope speciale, menite să reducă semnificativ rezistenţa la rulare. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieInfiniti nu va folosi platforma lui GT-R pentru vârful gameiOficialii Infiniti au infirmat posibilitatea utilizării platformei lui GT-R pentru cel mai sportiv model din gama Infiniti. Citeste tot
-
MODELE NOI | marţi, 26 iunieSkoda Rapid, imagini şi informaţii noiSkoda a prezentat imagini noi cu ultima adăugire a gamei sale - Rapid. De data aceasta, imaginile au fost însoţite de informaţii tehnice. Citeste tot
Il scot abia in 2013 si se pare ca e deja sub 1.6 DCI de la Renault care la 1.6 are 130CP/320Nm. Pe cei de la VW probabil osa-i bata, dar mai sunt si alti constrctori in Europa care au motoare f bune.