Honda CR-Z va fi disponibil exclusiv in versiune hibrida
Noul Honda CR-Z va fi disponibil numai in versiune hibrida, iar dezvoltarea unei eventuale versiuni de performanta este anulata. Modelul va debuta in vara anului 2010.
Oficialii Honda au declarat ca este exclusa posibilitatea ca modelul CR-Z sa fie disponibil doar cu un motor cu combustie interna. Potrivit primelor informatii, modelul CR-Z va fi echipat cu un motor i-VTEC de 1.5 litri care va dezvolta in jur de 120 CP alaturi de un motor electric de 14 CP. Desi modelul nu va excela la capitolul putere maxima iar Honda nu va crea o versiune de performanta a acestuia, japonezii insista sa sublinieze faptul ca CR-Z va fi un punct de referinta pentru tehnologia vehiculelor ecologice.
Honda CR-Z va rivaliza modele precum Volkswagen Scirocco si Mini Cooper, dar performantele modelului japonez s-ar putea sa nu fie tocmai apropiate de cele ale rivalilor sai. Oficialii Honda caracterizeaza noul CR-Z ca fiind "responsiv la comenzi si distractiv de condus". Performantele dinamice promise de catre oficialii Honda ar putea fi obtinute gratie masei reduse a acestui model, nu prin intermediul cailor putere.
Hibridul CR-Z utilizeaza o platforma bazata pe cea a lui Insight, dar care are un ampatament mai mic. Astfel, Honda CR-Z va imbina piese de Jazz si de Civic intr-un model sub-compact ecologic. Mai mult decat atat, Honda CR-Z va fi echipat cu o transmisie manuala cu sase trepte, element inedit pentru un hibrid. Modelul este asteptat sa debuteze in cea de-a doua jumatate a anului viitor.
Via | Autocar
In schimb, circula niste zvonuri: Performance drive type: FWD base number of cylinders: 4 max horspower: 6300 rpm max tourque: 4300 rpm base engine size: 1.8 liters horsepower: 160 hp torque: 204 ft-lbs Engine : 20 hp @ 2000 rpm (electric motor) 76 ft-lbs. @ 0 rpm (electric motor) 1.8L displacement single overhead cam (SOHC) inline 4 cylinder configuration hybrid engine sport front seats engine 16 valves variable valve timing 160 hp @ 6300 rpm 204 ft-lbs. @ 4300 rpm regular unleaded nickel-metal hydride electric motor battery regenerative braking system electric motor output 15 kilowatts permanent magnet motor system engine auto stop/start deceleration fuel cut-off asa da :)