Honda CR-V: versiune PHEV, alimentată cu hidrogen, disponibilă în SUA
Honda prezintă noul CR-V e:FCEV sau, cu alte cuvinte, o versiune plug-in hybrid alimentată cu hidrogen. Momentan este disponibilă doar în SUA, dar s-ar putea să ajungă și pe piața din Japonia.
Honda CR-V tocmai a primit o versiune interesantă, din punct de vedere al motorizării, în Statele Unite ale Americii. Este vorba despre CR-V e:FCEV, adică un plug-in hybrid alimentat cu hidrogen.
SUV-ul este echipat cu un motor electric, montat în față, care dezvoltă 176 de cai putere și 311 Nm. Mai departe, avem un rezervor de hidrogen, cu o capacitate de 4.3 kilograme, și o baterie de 17.7 kWh. Mașina are o autonomie de 435 kilometri, în ciclul american EPA.
Așa cum spuneam, este un plug-in hybrid, așadar poate funcționa doar cu energia provenită de la baterii, caz în care poate acoperi până la 47 de kilometri.
Sistemul de propulsie alimentat cu hidrogen a fost dezvoltat împreună cu cei de la GM.
Noua Honda CR-V e:FCEV beneficiază și de un încărcător bidirecțional, ceea ce înseamnă că poate alimenta cu energie electrică diverse echipamente casnice.
Pentru a compensa creșterea în greutate, inginerii Honda au fost nevoiți să recalibreze suspensia și să modifice șasiul.
Din punct de vedere estetic, noua versiune se diferențiază de celelalte printr-un spoiler frontal revizuit, cu prize de aer mai mari, avem și embleme e:FCEV, portul de încărcare este montat pe aripile față, iar portul de alimentare cu hidrogen este integrat în spate.
Noul model este oferit doar în nivelul de echipare superior, adică Touring. Echiparea standard include, printre altele, instrumentar digital de 10.2 inch, display central de 9 inch pentru sistemul multimedia, conexiune Apple CarPlay și Android Auto, scaune față încălzite, climatizare pe două zone și un sistem audio Bose cu 12 incinte.
Așa cum spuneam, noua Honda CR-V e:FCEV este oferită, momentan, în SUA, dar sunt șanse să ajungă și pe piața din Japonia.
via Carscoops
Da, aceasta e o varianta buna la combustie. Investitiile insa vor fi uriase si nu se justifica atata timp cat masinile Diesel si Otto sunt curate si sigure, spre deosebire de mizeriile electrocaznice cu tehnologie veche de 30 - 40 de ani. Dar da, varianta pe hidrogen e buna si probabil va inlocui combustia pe masura ce va deveni tot mai ieftina. Cu investitii TREPTATE in dezvoltare si infrastructura. Bine-nteles ca tolomacii epilati si pudrati pe nasuc de la plusereu nu stiu ca primele masini au fost "electrice". :)