Honda CR-V facelift e disponibil în România: SUV-ul restilizat pleacă de la 26.000 de euro şi primeşte tehnologie de top
Cel mai vândut model din gama Honda primeşte un facelift prin care modelul nipon îi spune adio motorului diesel de 2.2 litri. În locul său apare un 1.6 biturbo de 160 CP care poate fi cuplat unei transmisii automate cu nouă trepte semnate ZF.
După ce a fost prezentat în premieră mondială în cadrul Salonului Auto de la Geneva din luna martie, noul Honda CR-V facelift se alătură din această săptămână gamei pe care importatorul oficial în România o pune la dispoziţia clienţilor în showroom-urile mărcii japoneze. SUV-ul compact al celor de la Honda primeşte o mulţime de modificări tehnice şi stilistice care au rolul de a prelungi cariera de piaţă a acestualei generaţii atrăgând în acelaşi timp noi clienţi pentru brandul nipon.
1.6 diesel biturbo înlocuieşte vechiul 2.2 diesel
Cea mai importantă modificare apărută pe noul CR-V este înlocuirea tradiţionalului motor diesel de 2.2 litri şi 150 de cai putere cu un propulsor diesel biturbo i-DTEC de 1.6 litri şi 160 CP şi 350 Nm. Acesta face parte dintr-o nouă generaţie de propulsoare dezvoltate de Honda şi reuşeşte un raport putere/consum record în segmentul SUV-urilor de aceste dimensiuni. Mai mult, noul 1.6 diesel marchează debutul unei transmisii automate cu nouă trepte care va putea fi comandată în gama SUV-ului Honda începând cu această vară. Aceasta înlocuieşte vechea cutie cu cinci trepte de pe 2.2 diesel şi aduce cu sine o îmbunătăţire a consumului, a răspunsului şi a reprizelor. Noua transmisie este produsă de ZF şi reprezintă alternativa la cutia manuală cu şase trepte pe care clienţii lui CR-V o vor primi standard la achiziţia unui exemplar al modelului nipon.
Consumul mediu mixt anunţat de Honda pentru noul 1.6 i-DTEC biturbo de 160 CP este de 4.9 litri/100 km.
FAŢĂ ÎN FAŢĂ: 2.2 i-DTEC vs. 1.6 i-DTEC Biturbo | ||
Motorizare | 2.2 i-DTEC | 1.6 i-DTEC Biturbo |
Putere (CP) / rpm | 150 / 4000 | 160 / 4000 |
Cuplu (Nm) / rpm | 350 / 2000 | 350 / 2000 |
Transmisie | Man. 6 / Aut. 5 | Man. 6 / Aut. 9 |
Acceleraţie 0-100 km/h (Man/Aut) | 9.7 / 10.6 | 9.6 / 10.0 |
Consum urban în l/100 km (Man/Aut) | 6.7 / 8.2 | 5.3 / 5.6 |
Consum extraurban în l/100 km (Man/Aut) | 5.3 / 6.0 | 4.7 / 4.8 |
Consum mixt în l/100 km (Man/Aut) | 5.8 / 6.8 | 4.9 / 5.1 |
Pe lângă motorul diesel de 160 de cai putere, Honda CR-V facelift puna la dispoziţia clienţilor alte două motoare. Este vorba de o versiune de 120 CP a aceleiaşi unităţi 1.6 diesel şi despre motorul pe benzină i-VTEC de 2.0 litri şi 155 CP, ambele deja existente în oferta CR-V dinainte de facelift. Foarte important este faptul că, spre deosebire de versiunile anterioare, toate cele trei motoare respectă acum normele Euro 6, ceea ce înseamnă că taxele de înmatriculare sunt zero.
Premieră mondială: Cruise Control care anticipează mişcările din trafic
Iubitorii tehnologiei accesibile vor regăsi pe noul Honda CR-V facelift un display central cu diagonala de 7 inch pe care inginerii mărcii japoneze îl compară cu o tabletă. Motivul: acceptă funcţiile pinch, zoom, swipe şi tap, are instalat un sistem de operare Android în versiunea 4.0.4. Sistemul se numeşte Honda Connect şi permite accesul la toate funcţiile vitale ale maşinii, de la navigaţia prin satelit semnată de Garmin (element opţional) la accesul la internet, conexiunea Bluetooth, camera de marşarier sau informaţiile legate de consum, de viteză sau de timpii de deplasare. Dacă beneficiaţi de o conexiune mobilă de internet, Honda CR-V vă oferă aplicaţia preinstalată "Aha", care include servicii precum internet radio, sau căutare a punctelor de interes din jurul localizării maşinii.
Tehnologia modernă a ajuns şi în zona sistemelor de siguranţă, acolo unde cei de la Honda anunţă un sistem inteligent de Cruise Control Adaptiv care anticipează posibilele mutări ale colegilor de trafic pe autostradă, reducând sau crescând viteza în funcţie de situaţie. Sistemul este considerat o premieră mondială de către cei de la Honda, care susţin că acesta analizează constant benzile de rulare şi calculează posibilitatea ca o maşină să intre pe banda curentă dinainte de manevra în sine. Sistemul a fost dezvoltat prin teste extensive la nivel european.
Cruise Controlul Adaptiv şi celelalte sisteme de asistenţă a şoferului - cel de frânare automată, de notificare la schimbarea involuntară a benzii, de recunoaştere a semnelor de circulaţie, de avertizare pentru unghiul mort, de monitorizare a traficului perpendicular sau de păstrare a maşinii între benzi pe autostradă - fac parte din pachetul denumit oficial Honda Sensing.
Modificări estetice moderate
Facelift-ul operat de Honda la nivel estetic pe CR-V nu este unul major, însă reuşeşte să-i confere SUV-ului japonez o identitate modernizată vizibil. Astfel, farurile şi grila primesc elemente noi, precum luminile de zi LED integrate în forma blocurilor optice frontale şi posterioare, iar lista de culori exterioare se îmbogăţeşte cu nuanţa Golden Brown Metallic care completează paleta deja existentă pe SUV-ul Honda. Interiorul este şi el schimba uşor, apariţia display-ului de 7 inch modificând liniile precedentei versiuni a modelului nipon. CR-V rămâne în top la capitolul spaţiu dedicat bagajelor, cei 589 de litri (1648 de litri cu bancheta rabatată) fiind una dintre valorile de vârf ale segmentului din acest punct de vedere.
Alte modificări notabile pentru CR-V în raport cu generaţia anterioară includ un ecartament (distanţa dintre roţile stânga şi dreapta) mai mare cu 1.5 centimetri, un set de suspensii reglate pentru un comportament mai bun la viteze de top şi o direcţie rafinată. Inginerii Honda anunţă şi o izolare mai bună a habitaclului, testele interne dovedind o îmbunătăţire cu 6% a insonorizării.
Preţuri
Noul CR-V păstrează nivelurile de echipare ale versiuni ante-facelift - Comfort, Elegance, Lifestyle şi Executive. Preţul de pornire al noului CR-V facelift rămâne neschimbat - 26.000 de euro cu TVA inclus pentru varianta 2.0 benzină cu transmisie manuală în echiparea de bază. Preţul de bază pentru diesel este de 27.500 de euro (1.6, 120 CP, cutie manuală în echiparea Elegance), iar versiunea de 160 de cai pleacă de la 31.600 de euro. În sfârşit, un 1.6 diesel biturbo cu automată cu 9 trepte şi echipare Executive va scoate din buzunarele clienţilor 41.400 de euro.
De notat faptul că poziţionarea lui CR-V este una foarte interesantă, cei de la Honda aşezându-şi SUV-ul între zona modelelor de volum şi zona modelelor premium. Astfel, într-o comparaţie directă a versiunilor de echipare de top pe motorizarea diesel de 1.6 litri şi 160 de cai putere, notăm aşezarea dintre segmente a lui CR-V, aşa cum se poate observa în tabelul comparativ de mai jos.
MOTOR | PUTERE CUPLU |
NOUL HONDA CR-V facelift | |||
4x2 | 4x4 | ||||
Manuală (€ cu TVA) |
Automată (€ cu TVA) |
Manuală (€ cu TVA) |
Automată (€ cu TVA) |
||
ECHIPARE Comfort | |||||
2.0 benzină | 155 CP 192 Nm |
26.027 | - | - | - |
1.6 diesel | 120 CP 300 Nm |
27.515 | - | - | - |
ECHIPARE Elegance | |||||
2.0 benzină | 155 CP 192 Nm |
- | - | 30.739 | 32.227 (5 trepte) |
1.6 diesel | 120 CP 300 Nm |
29.995 | - | - | - |
1.6 diesel biturbo | 160 CP 400 Nm |
- | - | 33.219 | - |
ECHIPARE Lifestyle | |||||
2.0 benzină | 155 CP 192 Nm |
- | - | - | 36.071 (5 trepte) |
1.6 diesel biturbo | 160 CP 350 Nm |
- | - | 37.064 | 39.171 (9 trepte) |
ECHIPARE Executive | |||||
2.0 benzină | 155 CP 192 Nm |
- | - | - | 38.303 (5 trepte) |
1.6 diesel biturbo | 160 CP 350 Nm |
- | - | - | 41.403 (9 trepte) |
HONDA CR-V facelift vs. Concurenţii direcţi |
||||
MODEL/VERSIUNE | PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
HONDA CR-V facelift 1.6 diesel Executive 4x4 Auto |
160 | 5.1 | 10.0 | 41.403 |
FORD Kuga 2.0 TDCI Titanium Powershift |
150 | 5.4 | 10.9 | 32.550 |
MAZDA CX-5 facelift 2.2 D 4x4 Revolution Top Auto |
175 | 5.5 | 9.4 | 36.590 |
OPEL Antara 2.2 CDTI Cosmo 4WD Auto |
163 | 7.9 | 12.0 | 32.570 |
TOYOTA RAV4 2.2 D-CAT Luxury Auto |
150 | 6.7 | 10.0 | 38.102 |
VOLKSWAGEN TIGUAN 2.0 TDI Cityscape 4x4 DSG |
177 | 5.9 | n/a | 34.339 |
AUDI Q5 2.0 TDI EU6 STronic quattro |
177 | 6.4 | n/a | 45.670 |
BMW X3 facelift 2.0 xDrive20d Auto |
190 | 5.4 | 8.1 | 44.829 |
MERCEDES GLK facelift 2.1 220 Bluetec Auto 4Matic |
170 | 6.1 | 8.8 | 46.822 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Motorizarea de 1.6 120 Cai nu prea are ce cauta pt acest model. Nu are un raport tocmai potrivit la masa ei. Mazda 2 chiar si de 90 CP il bate. On topic : Imi place ca au situat CR-V in liga cu GLK si X3 ( probabil si-au dat seama si redactorii ca astea doua nu-s asa premium in entry-level ). Cat despre acest model arata de o calitate superioara concurentei de volum in acest segment, si la egalul celei premium dar in versiuni medii.