Honda Civic Station Wagon vine la Geneva în versiunea concept

Publicat miercuri, 06.02.2013 11:01 de Sebastian Toma

Honda a prezentat o nouă schiţă a lui Civic Station Wagon. Conceptul care prefigurează acest model va fi expus la Salonul Auto de la Geneva, organizat în luna martie a anului curent.

Honda Civic va primi o versiune Station Wagon la Salonul Auto de la Geneva. Reprezentanţii mărcii nipone au prezentat deja o schiţă a acestui concept înainte de debutul public al modelului. Noul Honda Civic Station Wagon Concept va debuta alături de o evoluţie a conceptului NSX. Împreună cu cele două concepte, Honda va expune şi o versiune 1.6 diesel a noului CR-V, echipată cu motorul 1.6 i-DTEC de 130 CP.

Honda Civic Station Wagon Concept prezintă direcţia pe care o va urma modelul de serie la nivel exterior. Noua versiune de caroserie, a doua din gama Civic, este menită să întărească gama Civic în materie de vânzări şi imagine. La fel ca în cazul lui Civic Station Wagon Concept, evoluţia conceptului NSX sugerează o potenţială direcţie de design pentru modelul de serie, conceptul respectiv prezentând şi un interior redesenat. Însă, versiunea de serie a modelului prefigurat de conceptul NSX nu a fost confirmată încă.

Versiunea 1.6 diesel a lui CR-V va fi echipată cu o transmisie manuală şi va avea o configuraţie cu tracţiune faţă. CR-V se va mândri cu cel mai uşor motor diesel din segment, alături de costuri de exploatare reduse şi manevrabilitate îmbunătăţită. Această versiune a lui CR-V va fi oferită pe piaţă începând cu toamna anului curent. Reprezentanţii Honda spun că noua motorizare îi asigură lui Civic un consum mediu de 3.6 litri la sută, în timp ce emisiile de CO2 sunt de 94 de grame pe kilometru pentru modelele care au jante din aliaj de 16 inch. Honda nu a dezvăluit informaţiile respective pentru gama CR-V 1.6 i-DTEC.

Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013

Automarket va fi prezent în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă va prezenta live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.

Via Honda

  • zonax, miercuri, 06.02.2013 11:11

    Spatele arata promitator. sa vedem ansamblul si versiunea de serie.

  • Faurelianu, miercuri, 06.02.2013 11:24

    Seamana cu Hyundai si Opel.

  • Dorin, miercuri, 06.02.2013 11:35

    @Faurelianu: mai degraba hyundai si opel seamana cu civic. Honda a fost prima cu designul avantgardist, si dupa mine, inca ramane cea mai futurista, mai ales la interior.

  • Octav72, joi, 07.02.2013 00:10

    De acord cu ceea ce spune Dorin, Honda a venit cu un design avangardist in cazul lui Civic, care impresioneaza si astazi. Nu degeaba unii proprietari au ales numar de inmatriculare cu initialele ''UFO'' :) Chiar si o reclama difuzata recent la noi, face ''apel'' mai in gluma, mai in serios, la modelul anterior Honda Civic, asemanandu-l cu un ozn. Si nu numai design avangardist inseamna acest model. Cel putin motorizarea 1.8 benzina i-VTEC, cred ca este foarte reusita. Are distributie pe lant, iar un anumit test (realizat de oameni cu multa experienta) releva ca motorul acesta trage ca un 2.0 normal aspirat si consuma cat un 1.6. Datele de consum sunt, conform acelui test, apropiate de cele ale motorizarii 1.4 TSI de la VW. Deci un motor destul de economic, chiar si fara downsizing. Motorizarea pe benzina de la Honda a primit aprecieri atat in teste ADAC, cat si in teste JD Power din SUA. Asta ar trebui sa dea de gandit multora. Imi plac materialele folosite la interior in cazul generatiei anterioare Honda Civic, plus grija pentru detalii. De asemenea, sistemul ''Magic seats'' creeaza mult spatiu, prin rabatarea sezutului banchetei din spate. In acest fel, pot incapea acolo obiecte de dimensiuni respectabile. Plus ca portierele spate se deschid la un unghi de aproape 90 de grade. Dupa 1990, un vecin a intrat in posesia unui Honda Civic model 1984 si parca vad si acum masina, pe care o consideram uimitoare la vremea respectiva. In prezent au lansat a 9-a generatie Civic si asta inseamna ceva, daca au ajuns pana aici. In ceea ce priveste noul motor 1.6 i-DTEC, am citit despre planuri ambitioase din partea constructorului japonez, care isi doreste un motor comparabil la fiabilitate, cu motoarele din anii 80. Vor sa garanteze (daca nu cumva deja il garanteaza...) acest nou motor cu 10 ani sau 1 milion de kilometri!?! Probabil cu anumite clauze si pentru anumite tari, unde motorina este de calitate, asa cum spunea cineva, dar totusi... mi se pare un plan fantastic si pentru beneficiul viitorilor proprietari, o grija pentru calitate cam iesita din comun, avand in vedere realitatile vremurilor in care traim. Vom vedea cat este marketing si cat se va confirma in timp din ambitiile legate de acest nou motor. Pot sa spun: Bravo lor! atata vreme cat depun eforturi si cred in ceea ce spun. Mi-aduc aminte de titlul unui articol despre lansarea noului model de clasa D de la Honda, care spunea asa: ''De Accord cu Honda'' :) Schita prezentata in acest articol arata foarte interesant, asa cum ne-a obisnuit Honda in ultimii ani. Unora le place aceasta marca, altora nu, este dreptul fiecaruia sa aleaga ce prefera. Este loc pentru toti fanii auto pe planeta :) Personal, am inceput sa apreciez din ce in ce mai mult aceasta marca, pe marginea si a celor citite in ultima vreme. Si personal imi place, este altfel, intr-un mod original :) Vom vedea ce surprize ne rezerva salonul auto de la Geneva.