Hibridizarea în gama BMW M: "Lucrăm la acest aspect, dar nu pe modelele-simbol ale gamei, adică M2, M3 sau M4"
Markus Flasch, directorul diviziei BMW M, susține că gama de modele M va primi sisteme de propulsie hibride sau hibride plug-in, dar SUV-urile sunt cele mai pretabile la aceste tehnologii. "Dacă o anumită tehnologie nu se califică în a fi mai bună decât precedenta, nu se va întâmpla".
Moda electrificării parțiale sau totale va vizita și birourile diviziei BMW M, însă adaptarea la noile tendințe nu va afecta încă modelele-vedetă ale gamei, adică M2, M3 și M4. Declarația îi aparține lui Markus Flasch, directorul diviziei BMW M, și a fot oferită într-un interviu acordat jurnaliștilor australieni.
Conform oficialului BMW, electrificarea este "working in progress" în cadrul diviziei M, prototipurile hibride și hibride plug-in fiind testate intern de echipa de dezvoltare a sub-brandului german. Totuși. Flasch spune că M2, M3 și M4 nu se grăbesc să adopte noua modă.
"Pot să vă asigur că lucrăm la electrificare. Am condus mașini cu sisteme de propulsie benzină-electric dezvoltate de echipa M. Am condus hibride plug-in dezvoltate de echipa M. Dar nu pot să vă ofer informații despre ele, nu pot să vă spun o dată a lansării. Lucrăm la ele. Totuși, modelele care vor fi electrificate nu sunt mașinile-nucleu, pure, distilate, așa cum sunt M2, M3 și M4. Dacă vom face ceva în această direcție, electrificarea va veni cu greutate în plus, deci cel mai probabil se va întâmpla pe un model mai mare, mai greu. X5 M este un model greu și mare în gama noastră de astăzi", spune oficialul german.
Totuși, marea problemă pe care BMW o vede în cazul electrificării parțiale a gamei M este legată mai degrabă de diluarea imaginii modelelor reprezentative decât de adoptarea tehnologiei în sine. "În cazul în care clienții nu le cumpără, noi nu producem mașini doar pentru a demonstra că putem face lucruri. Producem în schimb mașini dedicate clienților și clienții M știu foarte, foarte bine ce vor să vadă în gama noastră. Un model va exista pe piață doar dacă e mai bun decât cel pe care îl înlocuiește. Așa că dacă o anumită tehnologie nu se califică în a fi mai bună decât precedenta, nu se va întâmpla", subliniază același Markus Flasch.
via caradvice