Hamilton a câştigat în Australia în faţa lui Rosberg. Vettel, debut cu podium pentru Ferrari
Lewis Hamilton a obţinut o victorie facilă la Melbourne în confruntarea cu coechipierul său de la Mercedes, Nico Rosberg, în timp ce Sebastian Vettel a debutat cu un podium pentru Ferrari.
Sezonul 2015 al Formulei 1 a început cu Marele Premiu al Australiei, care a oferit un debut fulminant cu numeroase abandonuri înainte ca strategiile cu o singură oprire la boxe să tranşeze prematur lupta pentru victorie, podium şi puncte.
Lewis Hamilton a profitat la maxim de pole position-ul obţinut sâmbătă pentru a genera un avans de aproximativ două secunde în faţa coechipierului său Nico Rosberg pe parcursul primului stint cu pneuri soft.
Trecerea la pneuri medium a fost de asemenea o simplă formalitate pentru pilotul echipei Mercedes, care şi-a păstrat cu lejeritate prima poziţie cu un avans consistent de peste trei secunde şi a început astfel sezonul cu o victorie facilă. Astfel, după greşelile comise în calificări care l-au împiedicat să lupte pentru pole position, Rosberg a fost nevoit să se mulţumească cu locul doi.
Vettel a câştigat duelul cu Massa pentru podium
O greşeală comisă în calificări l-a împiedicat pe Sebastian Vettel să obţină locul trei pe grilă, însă pilotul Scuderiei Ferrari şi-a luat revanşa în cursă. La start, Felipe Massa şi-a păstrat locul trei obţinut în calificări, însă Williams a adoptat o strategie greşită la unica intrare la boxe.
Brazilianul a efectuat trecerea de la cauciucuri soft la medium în turul 23 şi a rămas blocat în spatele lui Daniel Ricciardo, ceea ce i-a permis lui Vettel să obţină locul trei în momentul în care a schimbat la rândul său pneurile patru tururi mai târziu. Ulterior, germanul şi-a consolidat poziţia şi a păstrat în permanenţă cel puţin două secunde în faţa brazilianului, reuşind astfel să debuteze la Ferrari cu un podium, în timp ce Massa s-a mulţumit doar cu locul patru.
Lewis Hamilton, Nico Rosberg and Sebastian Vettel complete the podium: http://t.co/TOt4janaDt #SkyF1 #AustralianGP pic.twitter.com/kxJjoOwCVo
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) March 15, 2015
Felipe Nasr, revelaţia cursei cu locul 5
Felipe Nasr poate fi considerat marea revelaţie a Marelui Premiu al Australiei. Aflat la prima cursă în Formula 1, pilotul echipei Sauber a progresat la start de pe locul 11 până pe locul 5, chiar dacă în drumul său a fost protagonistul unui acroşaj cu Pastor Maldonado în urma căruia pilotul Lotus a fost proiectat în zid şi nevoit să abandoneze. Ulterior, brazilianul a reuşit să-şi păstreze poziţia, în ciuda faptului că l-a avut în spatele său pe Ricciardo, care a făcut o cursă anonimă pentru Red Bull Racing în faţa propriilor suporteri şi a terminat astfel doar pe locul şase.
Sauber a obţinut astfel o performanţă remarcabilă, cu atât mai mult cu cât Marcus Ericsson a terminat pe locul opt după ce a trecut de Carlos Sainz Jr. (Toro Rosso) cu numai două tururi înainte de final. Astfel, echipa elveţiană s-a clasat în puncte cu ambele monoposturi, după ce anul trecut nu a câştigat niciun punct. Nico Hulkenberg a obţinut locul şapte pentru Force India, în timp ce Sainz Jr. a debutat în Formula 1 cu un loc nouă pentru Toro Rosso, în ciuda faptului că a pierdut timp preţios la boxe după ce mecanicii au schimbat cu greu pneul stânga-spate.
What a great race for us! Felipe P5 and Marcus P8. Happiness all around #WeAreBackInThePoints #AusGP #F1
— Sauber F1 Team (@SauberF1Team) March 15, 2015
Verstappen, la un pas de un debut în puncte
Max Verstappen a ratat de asemenea oportunitatea de a debuta în Formula 1 în puncte, după ce s-a retras pe marginea circuitului cu o defecţiune la motor la scurt timp după efectuarea unicei sale schimbări de pneuri. Tânărul pilot olandez ocupa locul nouă în momentul revenirii pe circuit şi avea mari şanse să-l păstreze până la final.
LAP 34: Verstappen's debut cut short due to a problem with his engine: http://t.co/TOt4janaDt #SkyF1 #AustralianGP pic.twitter.com/EOgPLi444p
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) March 15, 2015
McLaren a ratat prezenţa în puncte: locul 11 din 11
McLaren a fost aproape să termine cursa în puncte în ciuda faptului că a ocupat ultima linie pe grila de start. Principalul motiv a fost însă o rarefiere semnificativă a plutonului încă dinainte de startul primei curse.
Manor nu a participat deloc la Marele Premiu, Valtteri Bottas nu a primit acordul medicilor să concureze pentru Williams din cauza unei leziuni suferite la spate în calificări, Kevin Magnussen a suferit o defecţiune tehnică la motorul Honda al monopostului McLaren în turul de recunoaştere, în timp ce Daniil Kvyat a abandonat de asemenea în drumul spre grila de start din cauza unei probleme la cutia de viteze a monopostului Red Bull Racing.
Astfel, doar 15 piloţi au luat startul în cursă, iar Button a rămas pe ultima poziţie a cursei, dar pe locul 11, după alte patru abandonuri în cursă. Ascensiunea sa a fost posibilă ca urmare a abandonului suferit la start de Pastor Maldonado şi a retragerii premature a coechipierului său Romain Grosjean din motive tehnice. Pilotul echipei McLaren a ocupat temporar locul 10, însă a fost depăşit de două ori de Sergio Perez, cu care a avut parte şi de un acroşaj în urma căruia mexicanul a derapat şi a pierdut câteva componente nesemnificative ale monopostului Force India.
Pitwall: “Well done, mate. Not remotely where we want to be but we learned a lot.” JB: “Let’s keep pushing and we’ll see progress.” #AusGP
— McLaren (@McLarenF1) March 15, 2015
Raikkonen, trădat de strategia şi de greşelile Scuderiei Ferrari
Dacă Vettel a avut parte de un debut pozitiv pentru Ferrari, nu acelaşi lucru se poate spune şi despre coechipierul său Kimi Raikkonen. Scuderia a adoptat o strategie diferită cu două opriri la boxe pentru pilotul finlandez, care a intrat la standuri în turul 17, când a pierdut paroape cinci secunde din cauza dificultăţii de a schimba cauciucul stanga-spate.
În turul 40, Raikkonen a efectuat a doua oprire la boxe şi a revenit pe locul 5, însă mecanicii nu au montat corespunzător pneul stanga-spate, astfel că pilotul a fost nevoit să abandoneze din motive de precauţie. În plus, nu este exclus ca Raikkonen să primească o penalizare pe grila de start a cursei din Malaysia, o decizie urmând să fie luată după cursă.
LAP 42: Kimi Raikkonen pulls off at Turn Five and his race is over: http://t.co/TOt4janaDt #SkyF1 #AustralianGP pic.twitter.com/7Vt9Qr66AO
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) March 15, 2015
Australia - Rezultate cursă:
Loc | Pilot | Echipa | Diferenta |
---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1h31m54.067s |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | -1.3 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 25.523s |
4 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 29.196s |
5 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1m26.149s |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1 tur |
7 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1 tur |
8 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1 tur |
9 | Carlos Sainz Jr. | Toro Rosso/Renault | 1 tur |
10 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1 tur |
11 | Jenson Button | McLaren/Honda | 2 tururi |
- | Kimi Raikkonen | Ferrari | abandon |
- | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | abandon |
- | Kevin Magnussen | McLaren/Honda | abandon |
- | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | retragere |
- | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | abandon |
- | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | abandon |
- | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | coliziune |
- | Will Stevens | Marussia/Ferrari | retragere |
- | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | retragere |
Clasament piloti:
Loc | Pilot | Puncte |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 25 |
2 | Nico Rosberg | 18 |
3 | Sebastian Vettel | 15 |
4 | Felipe Massa | 12 |
5 | Felipe Nasr | 10 |
6 | Daniel Ricciardo | 8 |
7 | Nico Hulkenberg | 6 |
8 | Marcus Ericsson | 4 |
9 | Carlos Sainz Jr. | 2 |
10 | Sergio Perez | 1 |
11 | Jenson Button | 0 |
Clasament constructori:
Loc | Echipa | Puncte |
---|---|---|
1 | Mercedes | 43 |
2 | Ferrari | 15 |
3 | Sauber/Ferrari | 14 |
4 | Williams/Mercedes | 12 |
5 | Red Bull/Renault | 8 |
6 | Force India/Mercedes | 7 |
7 | Toro Rosso/Renault | 2 |
8 | McLaren/Honda | 0 |
ce a fost asta ma?exista cineva care sa i fi placut asa ceva?si daca totusi o fi ,de ce?