Hamilton a câştigat în Australia în faţa lui Rosberg. Vettel, debut cu podium pentru Ferrari

Publicat duminică, 15.03.2015 08:17 de Daniel Popescu

Lewis Hamilton a obţinut o victorie facilă la Melbourne în confruntarea cu coechipierul său de la Mercedes, Nico Rosberg, în timp ce Sebastian Vettel a debutat cu un podium pentru Ferrari.

Sezonul 2015 al Formulei 1 a început cu Marele Premiu al Australiei, care a oferit un debut fulminant cu numeroase abandonuri înainte ca strategiile cu o singură oprire la boxe să tranşeze prematur lupta pentru victorie, podium şi puncte.  

Lewis Hamilton a profitat la maxim de pole position-ul obţinut sâmbătă pentru a genera un avans de aproximativ două secunde în faţa coechipierului său Nico Rosberg pe parcursul primului stint cu pneuri soft. 

Trecerea la pneuri medium a fost de asemenea o simplă formalitate pentru pilotul echipei Mercedes, care şi-a păstrat cu lejeritate prima poziţie cu un avans consistent de peste trei secunde şi a început astfel sezonul cu o victorie facilă. Astfel, după greşelile comise în calificări care l-au împiedicat să lupte pentru pole position, Rosberg a fost nevoit să se mulţumească cu locul doi.

Lewis Hamilton nu i-a dat nicio sansa lui Nico Rosberg

Vettel a câştigat duelul cu Massa pentru podium

O greşeală comisă în calificări l-a împiedicat pe Sebastian Vettel să obţină locul trei pe grilă, însă pilotul Scuderiei Ferrari şi-a luat revanşa în cursă. La start, Felipe Massa şi-a păstrat locul trei obţinut în calificări, însă Williams a adoptat o strategie greşită la unica intrare la boxe.

Brazilianul a efectuat trecerea de la cauciucuri soft la medium în turul 23 şi a rămas blocat în spatele lui Daniel Ricciardo, ceea ce i-a permis lui Vettel să obţină locul trei în momentul în care a schimbat la rândul său pneurile patru tururi mai târziu. Ulterior, germanul şi-a consolidat poziţia şi a păstrat în permanenţă cel puţin două secunde în faţa brazilianului, reuşind astfel să debuteze la Ferrari cu un podium, în timp ce Massa s-a mulţumit doar cu locul patru. 

Felipe Nasr, revelaţia cursei cu locul 5

Felipe Nasr poate fi considerat marea revelaţie a Marelui Premiu al Australiei. Aflat la prima cursă în Formula 1, pilotul echipei Sauber a progresat la start de pe locul 11 până pe locul 5, chiar dacă în drumul său a fost protagonistul unui acroşaj cu Pastor Maldonado în urma căruia pilotul Lotus a fost proiectat în zid şi nevoit să abandoneze. Ulterior, brazilianul a reuşit să-şi păstreze poziţia, în ciuda faptului că l-a avut în spatele său pe Ricciardo, care a făcut o cursă anonimă pentru Red Bull Racing în faţa propriilor suporteri şi a terminat astfel doar pe locul şase.

Sauber a obţinut astfel o performanţă remarcabilă, cu atât mai mult cu cât Marcus Ericsson a terminat pe locul opt după ce a trecut de Carlos Sainz Jr. (Toro Rosso) cu numai două tururi înainte de final. Astfel, echipa elveţiană s-a clasat în puncte cu ambele monoposturi, după ce anul trecut nu a câştigat niciun punct. Nico Hulkenberg a obţinut locul şapte pentru Force India, în timp ce Sainz Jr. a debutat în Formula 1 cu un loc nouă pentru Toro Rosso, în ciuda faptului că a pierdut timp preţios la boxe după ce mecanicii au schimbat cu greu pneul stânga-spate.

Verstappen, la un pas de un debut în puncte

Max Verstappen a ratat de asemenea oportunitatea de a debuta în Formula 1 în puncte, după ce s-a retras pe marginea circuitului cu o defecţiune la motor la scurt timp după efectuarea unicei sale schimbări de pneuri. Tânărul pilot olandez ocupa locul nouă în momentul revenirii pe circuit şi avea mari şanse să-l păstreze până la final.

McLaren a ratat prezenţa în puncte: locul 11 din 11

McLaren a fost aproape să termine cursa în puncte în ciuda faptului că a ocupat ultima linie pe grila de start. Principalul motiv a fost însă o rarefiere semnificativă a plutonului încă dinainte de startul primei curse.

Manor nu a participat deloc la Marele Premiu, Valtteri Bottas nu a primit acordul medicilor să concureze pentru Williams din cauza unei leziuni suferite la spate în calificări, Kevin Magnussen a suferit o defecţiune tehnică la motorul Honda al monopostului McLaren în turul de recunoaştere, în timp ce Daniil Kvyat a abandonat de asemenea în drumul spre grila de start din cauza unei probleme la cutia de viteze a monopostului Red Bull Racing.

Astfel, doar 15 piloţi au luat startul în cursă, iar Button a rămas pe ultima poziţie a cursei, dar pe locul 11, după alte patru abandonuri în cursă. Ascensiunea sa a fost posibilă ca urmare a abandonului suferit la start de Pastor Maldonado şi a retragerii premature a coechipierului său Romain Grosjean din motive tehnice. Pilotul echipei McLaren a ocupat temporar locul 10, însă a fost depăşit de două ori de Sergio Perez, cu care a avut parte şi de un acroşaj în urma căruia mexicanul a derapat şi a pierdut câteva componente nesemnificative ale monopostului Force India.

Raikkonen, trădat de strategia şi de greşelile Scuderiei Ferrari

Dacă Vettel a avut parte de un debut pozitiv pentru Ferrari, nu acelaşi lucru se poate spune şi despre coechipierul său Kimi Raikkonen. Scuderia a adoptat o strategie diferită cu două opriri la boxe pentru pilotul finlandez, care a intrat la standuri în turul 17, când a pierdut paroape cinci secunde din cauza dificultăţii de a schimba cauciucul stanga-spate.

În turul 40, Raikkonen a efectuat a doua oprire la boxe şi a revenit pe locul 5, însă mecanicii nu au montat corespunzător pneul stanga-spate, astfel că pilotul a fost nevoit să abandoneze din motive de precauţie. În plus, nu este exclus ca Raikkonen să primească o penalizare pe grila de start a cursei din Malaysia, o decizie urmând să fie luată după cursă.

Australia - Rezultate cursă:

LocPilotEchipaDiferenta
1 Lewis Hamilton Mercedes 1h31m54.067s
2 Nico Rosberg Mercedes -1.3
3 Sebastian Vettel Ferrari 25.523s
4 Felipe Massa Williams/Mercedes 29.196s
5 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1m26.149s
6 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1 tur
7 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1 tur
8 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1 tur
9 Carlos Sainz Jr. Toro Rosso/Renault 1 tur
10 Sergio Perez Force India/Mercedes 1 tur
11 Jenson Button McLaren/Honda 2 tururi
- Kimi Raikkonen Ferrari abandon
- Max Verstappen Toro Rosso/Renault abandon
- Kevin Magnussen McLaren/Honda abandon
- Valtteri Bottas Williams/Mercedes retragere
- Daniil Kvyat Red Bull/Renault abandon
- Romain Grosjean Lotus/Mercedes abandon
- Pastor Maldonado Lotus/Mercedes coliziune
- Will Stevens Marussia/Ferrari retragere
- Roberto Merhi Marussia/Ferrari retragere

Clasament piloti:

LocPilotPuncte
1 Lewis Hamilton 25
2 Nico Rosberg 18
3 Sebastian Vettel 15
4 Felipe Massa 12
5 Felipe Nasr 10
6 Daniel Ricciardo 8
7 Nico Hulkenberg 6
8 Marcus Ericsson 4
9 Carlos Sainz Jr. 2
10 Sergio Perez 1
11 Jenson Button 0

Clasament constructori:

LocEchipaPuncte
1 Mercedes 43
2 Ferrari 15
3 Sauber/Ferrari 14
4 Williams/Mercedes 12
5 Red Bull/Renault 8
6 Force India/Mercedes 7
7 Toro Rosso/Renault 2
8 McLaren/Honda 0
  • fgfg, duminică, 15.03.2015 08:39

    ce a fost asta ma?exista cineva care sa i fi placut asa ceva?si daca totusi o fi ,de ce?

  • loko, duminică, 15.03.2015 08:45

    Minunat, Raikkonen cu aceleasi probleme ca in 2014. Curios, atunci ciuripaii de net dadeau vina pe Alonso, pentru esecurile, strategiile ciudate ale lui Raikonen. Acum cine e de vina? Cu a doua masina de pe grila!

  • Florin, duminică, 15.03.2015 08:56

    O cursa frumoasa. Daca Mercedes ar avea o secunda mai putin pe tur ar fi si mai bine...

  • McLaren-Honda, duminică, 15.03.2015 08:56

    Mercedes ca de obicei , cei mai buni, Mclaren una călduță , una rece Ferrari n-au impresionat nici ei , Vettel obținând ultimul loc pe podium în urma unei strategii mai bune , în dauna celor de la Williams ..Noroc cu Arnie , care a salvat finalul

  • fgfg, duminică, 15.03.2015 08:59

    ce sunt porcariile astea ?voi stiti ce inseamna o cursa?in curand o sa fiti satisfacuti cand o baga astia in regulament si o limita de viteza ,sa nu care cumva sa consume multa benzina.Mercedes la ani lumina ,inteleg asta ,dar sa nu vezi tu un duel o depasire ,o tensiune nimic nici de la locul 3 in jos ,si voi veniti aici sa spuneti cat de frumoasa a fost?uau,uau

  • F1-Racing, duminică, 15.03.2015 09:09

    Hamilton in rol de favorit la titlu cu o masina absolut fulminanta. Ferrari, un mare pas inainte fata de 2014 dar cu aceleasi probleme la boxe. Williams in nota lui 2014, motorul Mercedes ii propulseaza insa au un deficit fata de Ferrari pe partea de aerodinamica. Surpriza placuta este Sauber, Nasr si tanarul Sainz. Monoposturile motorizate Renault cu un mare handicap. Mclaren au testat o cursa finalizata pentru Button.

  • 91Schumi06, duminică, 15.03.2015 09:10

    Imi pare rau de Raikkonen. A facut o cursa extraordinara pana-n turul 42. Ce ma surprinde, este ca si la prima oprire la boxe a avut probleme similare. Imi mai pare rau si de Verstappen. In schimb chiar mi-a placut de Nasr, nu ma asteptam sa termine-n fata lui Ricciardo. Ce m-a surprins in mod neplacut, sa ai 13 masini in cursa dupa 3 tururi.

  • WickedSick, duminică, 15.03.2015 09:13

    O cursa dezamagitoare. Is prea putine echipe, monoposturi. Pai termina cursa 12 piloti si se premiaza primele 10 locuri. Aproape ca nici nu mai trebuie sa muncesti pentru punctul ala. Poate mai pleaca vreunu de la boxe cu 3 pneuri medium si 1 soft, la unu ii mai ia foc motorul si gata. Ma bucur pentru Ferrari. Mi se par usor mai rapizi decat Williams. Nu stiu daca e masina sau pilotul. Oricum F1 arata tot mai rau. E normal sa fie putine depasiri cand se tot reduc nr. de echipe.

  • Matei, duminică, 15.03.2015 09:15

    Bravo AMG! McLaren pamant! Cat de sclerozat a devenit Ron cu decizia lui de a renunta la un motor bun si sa-l pui pe Matrin W la conducere. Fucked-up choice Ron

  • McLaren-Honda, duminică, 15.03.2015 09:15

    @fgfg - Ai dreptate man :)))) Dar ne uităm la ce ni se oferă :)))

  • McLaren-Honda, duminică, 15.03.2015 09:19

    @ Mate- 1. Whitmarsh a încheiat parteneriatul cu Honda... 2 . Câte monoposturi clent mercedes crezi că vor câștiga curse în 2015 dacă echipa de uzină n-o să aibă probleme de fiabilitate ? Eu cred că niciunul :)))

  • Soxy, duminică, 15.03.2015 09:24

    Cursa fara surprize ... Ham a fost mult mai rapid si decat Ros Mecanicii Ferrari ar trebui sa exerseze opririle ... Kimi si echipa au pierdut 10 puncte dintr-o prostie ... inacceptabil In rest BV Seb, debut destul de OK BV Sauber Pacat ca Bottas nu a concurat, poate era mai intens duelul pt locul 3 Forza Ferrari!

  • fgm, duminică, 15.03.2015 09:26

    F1 si-a pierdut total din farmec , a ajuns sa fie o insiruire de masinute ca la jocurile de gradinita .... mai mare rasul ! Cat priveste echipele , Merc este in alt campionat , Ferrari a reinviat de cand nu mai il are pe pilotul intergalactic , Williams a avut ghinion cu un cangur pe pista care i-a stricat mersul lui Massa , restul sunt PRAF si PULBERE !!! Ma bucur ca nu i-am auzit numele intergalacticului decat in ultimul minut de transmisiune .... va face rahatul praf peste doua sptamani ... si inca ceva - toata lumea il ridica in slavi ca e cel mai bun , eu spun ca masina face 99% din rezultat , sa ne amintim de Button si Honda .... in rest, cred ca a fost ultima cursa de F1 la care ma mai uit dupa mai bine de 20 de ani in care nu am pierdut niciuna ...

  • F1-Racing, duminică, 15.03.2015 09:27

    Honda nu si-a facut temele corespunzator si au nevoie de timp sa isi puna la punct motorul. Cand nu participi la curse e greu sa ai feedback-uri de calitate. Ecartul e mare insa e artificial, in conditiile in care motorul Honda functioneaza redus cu peste 100 CP in minus.

  • McLaren-Honda, duminică, 15.03.2015 09:28

    Eu sper ca la următoarele curse , printre persoanele chemate să-i intervieveze pe piloți , să se numere și Nicole Scherzinger...Poate numai în cazul acesta Lewis Hamilton va ceda și altora o clasare pe podium :)))

  • @fgm, duminică, 15.03.2015 09:34

    Tie ti se pare ca Ferrari au facut altceva decat faceau in anii cu Alonso? Altceva decat sa fie pe locul 2? Macar Alonso debuta cu victorie pentru Ferrari in 2010! Dimpotriva, in afara de faptul ca inginerii Ferrari ay facut o masina mai buna nu vad nimic. Aceleasi probleme penibile pentru Kimi, care nu a avut nicio vina. Nu te mai uita, oricum nu intelegi nimic din sportul asta.

  • ., duminică, 15.03.2015 09:36

    So, marele champion a aterizat la Ferrari. Direct pe 3. E bine. trendul revolutiei rosii continua pozitiv. Ferrari se va bate pentru locul.....2. Suna cunoscut?

  • GrosJan, duminică, 15.03.2015 09:46

    25 sec de lider ... diferenta nu e atat de mare pe cat se vehicula. Problema nu ar fi Mercedes ci echipele mici. Doar 5 masini in acelasi tur cu liderul, asta e problema pacat de Kimi. El are nevoie de o masina cu positive front end ca sa-si puna stilul rapid in valoare. Probabil este si o limitare a regulamentului tehnic de nu reuseste Ferrari asta. Nici pentru Vettel masina nu e chiar ce ii trebuie dar uite ca in ciuda acestui fapt face o treaba cel putin la fel de buna ca Alonso.

  • Alex, duminică, 15.03.2015 09:49

    Corect dar acum toti se bat pt locul 2, iti suna cunoscut punctule?? Raikkonnen fara sa fie acrosat termina pe 4, fara sa aiba probleme in 42, termina pe 4 pt ca Massa intra vrand nevrand la boxe ca venea Raikko peste el.

  • Alex, duminică, 15.03.2015 09:51

    Acum serios, oare Ferrari nu gasesc un croitor sa ii faca vitelului un combinezon pe masura? Sta ca pe umeras. Nu toti sunt bine facuti ca si Raikko.

  • McLaren_Honda, duminică, 15.03.2015 10:12

    Alex, unde ai vazut tu blond sa ii stea bine in rosu, galben, alb, portocaliu, etc, culori ce nu pot contrasta? Crezi ca ar putea pilota cu un combinezon necalibrat perfect pe corp in f1 unde totul e calculat la precizie maxima?

  • McLaren_Honda, duminică, 15.03.2015 10:18

    vettel i-a dat clasa vodkangiului inainte de primul viraj, ricci-pici deja a devenit un anonim, nu are cine sa mai dezvolte rbr-ul, mercedes este in alta lume, exact ca la masini, mercedes si altii, rosberg anul asta nu se va mai apropia de hamilton, e mult prea slab. Surpriza vine de la sauber, cinste lor!

  • nikipercea, duminică, 15.03.2015 10:18

    plictisitoare cursa de azi, eu chiar am atipit putin dupa start. Ham campion 2015 si gata

  • nikipercea, duminică, 15.03.2015 10:20

    cred ca mircea a plecat dintre noi dupa cursa....

  • fgfg, duminică, 15.03.2015 10:22

    ma adresez baietilor de aici care cu adevarat inteleg ce inseamna f1.in mod normal dupa ce s a petrecut astazi urmatoarea cursa ar trebui sa aibe audienta 0,si chiar mitinguri de protest pt ca cei care conduc aceasta competitie sa inteleaga ca pt noi astia care ne uitam e o rusine de nedescris

  • Lucky70, duminică, 15.03.2015 10:23

    @loko,Raikonnen nu are nici o vina pt greselile de la boxe si pt strategia impusa(probabil).Poate trebuia sa fie mai agresiv in debut si sa treaca de Vettel,dar cred ca nu a vrut sa riste un acrosaj si mari probleme cu echipa!CRED CA STIE CA E NR 2!

  • Ha,ha,ha..., duminică, 15.03.2015 10:24

    Ma scuzati,dar eu zic ca aceste comentarii bosumflate despre F1 nu isi au rostul!Sunteti printzese bosumflate,sau urmaritori de F1?!Parca acum ati deschis ochii si ce sa vezi,vai,nu va place ce vedeti?!Exista mai multe variante printre care una foarte eficienta:telecomanda! Revenind la cursa...intradevar nimic concludent,in afara de Mercedes,mai astept 2-3 curse si apoi incerc sa-mi fac o idee...a,pacat de Kimi,sau de echipa...nici nu stiu sigur :) ! Daca ati trecut cu vederea,reamintitiva ca de cativa ani,depasirile pe care le mai vedem se datoreaza in mare,foarte mare parte, pneurilor...uzura,specificatia folosita fata de adversar...! Ati vazut si voi azi ca diferentele de putere nu sunt atat de concludente,una e sa te apropii,alta sa si depasesti.Au nevoie de spatiu si timp mai mult decat ofera 90% din circuitele actuale,cel mai bun exemplu Button vs Perez sau Kimi vs Ricci...etc...degeaba se vede diferenta de viteza pana ajunge in spatele celuilant,daca nu trece,si cat mai repede...degeaba! Mercedes mai are ceva in plus,nu e vorba doar despre motor,ceva ce restul nu au implementat sau nici macar nu s-au gandit,ceva ce nu este la vedere.Va amintiti desigur era RBR,nu aveau cel mai puternic monopost,nici cel mai rapid in linie dreapta,dar compensau asta cu viteza in viraje,la iesirea din ele...si poate va aduceti aminte si de o declaratie a lui Vettel in care spunea ca adversarii nu stiu si nici nu vor afla secretul succesului monopostului RBR din acele vremuri!Deci...e destul de greu de crezut ca daca nu vor schimba sau nu vor permite anumite aspecte din regulament,ne vom uita la F1 asa cum este ea acum,inca doi ani,cel putin ! Scuze pentru cuvintele multe,m-am scurtat cat am putut ! ;)

  • 91Schumi06, duminică, 15.03.2015 10:58

    @Ha,ha,ha...: e foarte adevarat si corect ce spui tu. Mercedes are un monopost net superior celorlalte echipe, si nu cred ca aceasta superioritate se datoreaza doar motorului. Ca fan al altui pilot, este normal sa nu-ti convina superioritatea Mercedes, insa asa cum ma bucuram cand Schumacher sau Vettel luau titluri dupa titluri, asa trebuie si acum sa accept ca Mercedes sunt cei mai buni de pe grila. In schimb, nu sunt de acord si nu-mi plac gesturile lui Hamilton (desi sunt convins ca d-aia nu mai poate el). Nu te duci pe podium cu ochelari de soare pe ochi si nu-ti aranjezi sprancenele in timp ce-ti canta imnul. Desi e englez, da dovada de lipsa de educatie. A, inca un aspect referitor la acest week-end, nu inteleg cine le-a permis celor de la Manor sa intre-n competitie.

  • Soxy, duminică, 15.03.2015 11:03

    @91Schumi06 Bernie did! Comentatorii de la Duna ziceau k vor fi trasi la raspundere pentru prezenta pe "hartie" Vedem ce va fi Forza Ferrai!

  • ZZZ, duminică, 15.03.2015 12:01

    Manor a scapat fara nicio penalizare..

  • ZZZ, duminică, 15.03.2015 12:04

    Nici Ferrari n-a fost penalizata pentru unsafe release..

  • Dragon, duminică, 15.03.2015 12:10

    Hamilton imperial ! Din ce am observat eu Ferrari are un ritm de cursa foarte bun Kimi daca nu abandona avea sanse mari sa treaca de Masa !

  • bigu, duminică, 15.03.2015 12:14

    Salut la toata lumea , sunt mare fan f1 dar chiar sa ajuns mult prea departe , e timpul sa se schimbe ceva .Nu cred ca spectacolul trebuie ucis in detrimentul banilor si intereselor . Pilotii trebuie lasati sa-si faca treba nu sa execute comenzi ca niste robotzi .

  • Ha,ha,ha..., duminică, 15.03.2015 12:26

    Nu stiu daca ceea ce scriu este sau nu adevarat,poate vom afla la un moment dat...sau nu,insa nu cred ca putem vorbii de diferenta asta doar datorita motorului!Scurta "istorie" a perioadelor de dominatie "clara" a unor constructori/piloti: - perioada Schumacher cu Ferrari : se banuia ca Ferrari ar utiliza un sistem de racire al combustibilului,fapt ce ar fi dus la o crestere semnificativa de putere.Nu a fost demonstrat acest fapt...cu toate acestea au mai fost ani in care Ferrari au avut adversari egali prin cei de la McLaren! - perioada Alonso cu Renault : se discuta despre existenta unui fel de compensator ce stabiliza monopostul in viraje(principiul giroscopului),considerat neregulamentar,nu a fost demonstrata existenta lui!A existat cat de cat o concurenta pentru ei prin Ferrari,McLaren...! - perioada Button cu Brown GP : implementarea blown diffuser-ului,de aici in colo perioada "romantica"a F1 cam ia sfarsit!Era la "vedere"dar nu au avut cum sa-l interzica pentru ca...se incadra in regulament.Impresia mea a fost ca ori au incurcat serios planurile FIA&Berie,ori a fost o miscare tocmai din partea lor pentru cine stie ce afaceri de capital,negocieri sau alte chestii ascunse si doar de ei stiute...dovada ca echipa s-a destramat la fel cum a aparut,iar regulamentul schimbat pentru a nu intra si altii in acest "joc"!Nu mai exista concurenta! -perioada Vettel RBR : sunt o gramada de speculatii si controverse,de la "nasul elastic"al monopostului,la suspensia ce putea fi modificata in timpul cursei,podeaua cu o configuratie nu tocmai regulamentara...unele au fost probate si luate masuri,altele...ramase la stadiul de banuieli,nedemonstrate ca ar fi ilegale sau ca ar fi existat!FIA a fost mai partinitoare ca niciodata! Vettel intr-un interviu spunea ca adversarii nu vor stii niciodata care este secretul succesului lor...poate a aruncat-o la plesneala,cine stie?!Adversari...doar coechipierul si Alonso cam doi ani,dar a stat aproape cu eforturi mari,(pilot f bun,fara suparare pt cei ce nu-l suporta),si cu "ajutorul"unor situatii nefavorabile pentru Vettel!Putem spune ca a existat concurenta,si lupta pentru titlu...dar fortele erau inegale total! - Perioada Hamilton cu Mercedes : deocamdata nu exista suspiciuni despre ceva neregulamentar la monopostul Mercedes,se merge pe ideea ca au un motor mult mai eficient si mai puternic decat ceilanti.Personal ma indoiesc,nu cred ca doar motorul face aceasta diferenta,mai este ceva...ceva ce probabil ca nu o sa aflam in viitorul apropiat,sau niciodata...ca si in cazurile precedente.Adversar(i)...doar coechipierul,cel putin anul trecut...diferenta fata de restul echipelor este mare,nimeni nu va reusii sa se apropie macar...nici anul asta,(sper sa ma insel)! :P Nu vreau sa o dau in teorii ale conspiratiei,dar in multe cazuri parca sunt date cu dedicatie unele titluri in anumiti ani...dupa contributia cu bani in sport,nu neaparat doar in F1,dupa amenintari cu retragerea,pentru actiunile unora sus pusi...!Si culmea,pare ca toti joaca in acelasi film,isi stie fiecare rolul pe ani!Ganditi-va doar la faptul ca au acceptat in competitie echipe care nu au buget nici pentru competitii inferioare,de ce unii s-ar baga si altii ar accepta?!Nici unul dintre noi nu ar arunca banii pe fereastra,deci undeva,cumva,toti castiga,chiar daca o dau in "faliment"dupa un an,doi.... Inca o data scuze pt plictiseala ! :)

  • KALEL, duminică, 15.03.2015 13:40

    alonso, unde e alonso ? daca era pe pista, la cat talent are, cu siguranta ar fi castigat cursa !

  • Fane F1 Fan, duminică, 15.03.2015 13:42

    Cursa a fost un pic monotona, dar deh, probabil in afara de Mercedes, restul nu au folosit motoarele la putere maxima pentru ca este prima cursa. Red Bull a pierdut un motor, McLaren a pierdut un motor, si asta doar in prima cursa. Sincer idea asta cu bai testam putin ca voi dezvoltati motoarele nu se stie cum, nu merge. Nu poti sa te lupti cu o alta echipa daca nu poti sa lucrezi un pic la motor, lar sa pierzi un motor din patru... in prima cursa este dezastruos. Sunt un pic curios despre cei de la Williams, nu cumva motorul lor desi pare identic cu cel folosit de Mercedes, are cumva pe partea software si sau diferitele setari de cursa, ceva lipsa? Dupa calificari mi-am pus intrebarea asta, iar dupa cursa sunt cam sigur ca ceva nu este chiar ceea ce pare. Sper ca cei de la Mercedes nu le-au furnizat celor de la Williams motoare doar pentru ca Williams sa fie iepurele (la figurativ evident). Mercedes in fata, Ferrari poate in urma lor, Williams la fel, prima surpriza.. o masina Sauber care a depasit un Red Bull si s-a tinut bine in fata lui. Pacat de masinile Lotus, nu stiu ce s-a intamplat acolo, la fel si de o masina Red Bull, o masina Toro Rosso si o masina McLaren (au busit un motor, nu se poate asa ceva in prima cursa, in nici primele 5 ture?). Au terminat 11 piloti, 10 in puncte, daca cumva abandonau doi piloti, nu aveau nici cui sa dea punctele, scuze dar asa este penibil. Inteleg ca au primit echipa Manor dar... desi cei de la Ferrari le-au furnizat motoarele... echipa tehnica nu avea nici macar echipamentul de IT pus in functiune. Bine ca aveau prizele, lipseau rack-urile... functionale. S-a dus prima cursa, sper ca urmatoarea nu o sa fie la fel... nu doresc sa vad 10 masini care termina cursa si toate in puncte. Realmente nu doresc sa vad asa ceva. P.S. Weekend placut in continuare!

  • 91Schumi06, duminică, 15.03.2015 14:43

    Exceptand Manor, care nu inteleg ce cauta pe lista, sunt 9 echipe, 18 piloti. Din 18, au luat startul 15, unul a abandonat dupa primul viraj, inca unul dupa doua tururi,in concluzie au ramas 13 monoposturi. Pe parcursul cursei au mai abandonat 2 piloti si asa au ramas 11. Pai ce ne facem la Monte Carlo??? O sa avem 6 masini la finalul cursei? Pai cum vrei tu sa reduci costurile daca schimbi regulamentele din 2 in 2 ani, doar pentru a le oferi tuturor posibilitatea sa castige? Adica vine x la tine si spune:" ba, eu vreau sa implementez nu stiu ce sistem pe masina mea, da' regulamentul nu-mi permite. Ce e de facut?". Jap, schimbam regulamentul.

  • Vali, duminică, 15.03.2015 15:56

    E prima data cand scriu si sunt mare fan Ferrari (de pe vremea lusi Alesi). Nu despre Ferrari vreau sa vorbesc ci despre McLaren. Ori mii s-a parut mie ori doar eu am observat ca in batalia lui Button cu Perez masina britanica parea mult, dar mult mai rapida pe viraje, si pe iesirea din viraje decat masina force india. Asta inseamna ca sasiul si pachetul aerodinamic al McLaren sunt foarte ok singura problema fiind lipsa de fiabilitate si de aici si lipsa de putere a motorului Honda.

  • rommy f1, duminică, 15.03.2015 15:58

    Ceva se schimbă, FERRARI au un ritm FB de cursă, SAUBER este pe felie, WILLIAMS nu se vor lăsa cu una cu două, STR bravo, astea sunt cursele, MERCEDES este prea departe dar vom urmări tot ce se întâmplă, nu sunt fan FERRARI dar î-mi pare rău de KIMI pt că a făcut o cursă bună. Î-mi place cum s-au descurcat la prima cursă LUPII TINERI. Să nu uite cineva că de pe grilă au lipsit Bottas şi Grosjean cu motoare MERCEDES care se spune că sunt foarte fiabile.SUCCES TUTUROR ECHIPELOR ŞI PILOŢILOR.

  • Sak, duminică, 15.03.2015 16:09

    Din cate imi aduc eu aminte si anul trecut a fost haos in Australia. Asa ca vom vedea de la a doua/treia cursa care cum sta.

  • Singaporezul, duminică, 15.03.2015 17:04

    Kimi a mers foarte bine,cu exceptia startului cand a dovedit ca e un baiat prea bun,Vettel a dovedit cine este(Mai bine nu se putea,deci e comparabil cu debutul lui Alonso si Kimi La Ferrari).Cursa destul de plictisitoare si e un lucru frumos sa-l vezi pe Vettel intr-un Ferrari.ATAT

  • McLaren-Honda, duminică, 15.03.2015 17:45

    Team principal Christian Horner believes the FIA should step in for the sake of the sport's "best interest" – otherwise he rules out his squad from contending for the title. After a frustrating weekend for the Renault-powered team, Horner has called for action to stop fans from losing interest in the sport because one team is clearly ahead of its rivals. Mercedes dominated the 2014 season, winning 16 of the 19 races, as its cars and power unit proved a cut above the rest. Cursa s-a terminat , discuțiile au început :))

  • 91Schumi06, duminică, 15.03.2015 18:05

    Pai bai domnu' Horner, voi n-ati luat 4 titluri consecutive??? Lasati-i si pe altii sa se bucure! Red Bull au castigat noua curse consecutive in 2013, atunci nu si-au mai pierdut fanii interesul?As fi ipocrit sa spun ca nu m-am bucurat, fiind fan Vettel, insa asa cum Red Bull si-au tras partea, e cazul ca acum sa mai castige si altii.Ca Mercedes au gasit solutia potrivita,sau ca au fost regulamentele facute pentru ei, mai putina importanta are, da' nu cred ca e Horner cel mai in masura sa comenteze.

  • rommy f1, duminică, 15.03.2015 18:08

    Dacă VETTEL era un pilot adevărat şi ţinea cu echipa acu FERRARI ar fi avut mai multe puncte care ar fi contat mai târziu, ce să faci cu egoismul , plus incidentele care au fost după, "bine că nu a murit capra mea", celelate pot să moară chiar şi a colegului de echipă, referire strictă pt. începutul cursei. în cursă am obsevat total o viteză mai mare la KIMI. vettel nu cred că a avut vre-un FASTED LAP. Mai sunt destule curse

  • saab 88, duminică, 15.03.2015 18:29

    Atâtea limitări,restricții si regulamente tâmpite! Am auzit mesaje radio din pit wall de neimaginat in urma cu 10, "economisete benzina,protejează motorul,ai grija de pneuri etc" perfect valabile daca ești lider si ai 10 secunde avans,dar sa-i ceri așa ceva celui de pe locul 2 aflat la 1,5 sec de locul 1, scuzati-ma dar asta nu motorsport! Sunt șoferi de camion care merg la economie. Vreau v10, realimentari in curse,anulat parc ferm-ul si nelimitat la motoare!

  • saab 88, duminică, 15.03.2015 18:35

    Adevărata reducere de costuri se poate face numai prin revizuirea calendarului competițional,sa numai treci jumate de glob de la o cursa la alta când ele pot fi grupate in așa fel încât deplasările sa fie cat mai scurte,nu din europa in canada iar in europa si iar in america

  • 91Schumi06, duminică, 15.03.2015 18:53

    @rommy f1: In primul rand e fastest lap, in al doilea rand nu stiu cat de vinovat e Vettel ca Ferrari are acum doar 15 puncte. Si ca sa-ti explic si de ce era Kimi mai rapid chiar si decat Mercedes: Kimi era pe soft in vreme ce restul erau pe medium.

  • Sumi7, duminică, 15.03.2015 18:56

    Un fleac, ne*au ciuruit din nou cei de le Petronas........ Mercedes. Singura satisfactie a fost sa vad un monopost ferrari mai bun decat anul trecut. In rest boring, o cursa cu 11 monoposturi pe pista, doua "rachete" gri in fata si cateva "dueluri" clasice Perez-Button. Pacat de Raikonen ca nu a putut sa-si faca cursa, ar fi putut sa incheie pe pozitia 5. In rest graz ptr. incepatori, Felipe Nasr, Carlos Sainz si Max Verstappen.

  • McLaren_Honda, duminică, 15.03.2015 18:56

    Alo, nenea rommy, de strategie de cursa ai auzit? A fost o simpla formalitate sa treaca de massa dupa primul schimb. De ce trebuia vettel sa rupa motorul in gura pentru un amarat de fastest lap cand fiecare pilot are alocate 3 motoare/sezon??? Crezi ca putea sa ajunga din urma sagetile argintii? Degeaba te uiti la f1, pe bune!

  • ss76, duminică, 15.03.2015 19:12

    Am vrut sa critic din nou Mclaren , dar nici reno si nici ferarri nu au facut progrese spectaculoase dupa un sezon intreg , ba chiar reno un pas inapoi , totusi sa mai avem putina rabdare macar pina in europa sa vedem ce-o fi ,,,,,Mirciulica stiu ca te pregatiseei pt inmormintare , dar speranta moare ultima si sa mai avem putina rabdare, ,,,,

  • fgfg, duminică, 15.03.2015 19:47

    au doar 4 motoare ,li se spune in casca la un moment dat al cursei sa mearga la consum,benzina nu au voie sa alimenteze in timpul cursei,mai e nevoie sa le dea o limita de viteza pe liniile drepte de 120 .Astora le ar trebui o audienta 0 si sa si bage in cur ceea ce ei numesc formula1 a zilelor noastre

  • ferr1, duminică, 15.03.2015 20:39

    Trebuie să recunosc că @91Schumi a avut dreptate. Asta e. Bottas m-a trădat, în el mi-am pus toată speranța. În altă ordine de idei, cursele de Formula 1 sunt mai plictisitoare de la an la an. Mașini mai puține, zgomot mai mic, mașini nu prea frumoase, piloți nu prea carismatici, se urcă imediat pe podium după cursă și pleacă acasă. Aș spune că F1 e așa... ca un lux al bogătașilor. Cred că audiența TV va fi într-o continuă scădere, probabil la fel și nr spectatorilor din tribună. Au fost inspirați cei de la Digi să renunțe la F1 și să rămână cu motociclismul, unde echipele au o libertate mult mai mare de a-și dezvolta jucăriile și în fiecare an apar inovații, iar noile echipe se pare că nu se descurcă atât de rău cum o fac cele din F1. În fine, sporturi diferite, dacă se pot numi sporturi, dar aș prefera să plătesc un bilet la o cursă de MotoGP decât la una de Formula 1. Sunt dezamăgit că m-am trezit la 7 ca să văd cursa, bine că am adormit repede la loc.

  • ha, duminică, 15.03.2015 20:41

    Prietenul Vettel i-a dat un branci discret finlandezului in debutul meciului :).....sa nu mai vorbim de inteligenta strategie facuta de echipa pentru el....

  • F1 Vision, duminică, 15.03.2015 20:45

    " FASTED LAP" lol :P

  • rommy f1, duminică, 15.03.2015 20:46

    McLaren Honda eu te-am susţinut tot timpul , de ce nu eşti corect în aprecieri? priveşte în urmă

  • rommy f1, duminică, 15.03.2015 20:53

    poţi să fii pe ce vrei tu atât timp cât nu ai trasa ideală, normal că VETTEL a inchis unghiul şi de acolo au pornit problemele, el a plecat dar busculada s-a creat ,

  • rommy f1, duminică, 15.03.2015 21:04

    Vă rog să-mi spuneţi că nu mai ştiu de azi dimineaţă câte FASTED LAP a avut KIMI şi câte FASTEST LAP a avut VETTEL . Cu mulţumirile de rigoare.

  • @romy, duminică, 15.03.2015 21:07

    Vetel n-a avut niciunul, a avut Kimi pt ca era pe softuri proaspete cand toti ceilalti erau pe medii

  • 91Schumi06, duminică, 15.03.2015 21:32

    Bai rommy, intelege si tu ca nu conteaza cate tururi rapide a avut unul si cate a avut celalalt. Vettel era pe 3, nu-i mai putea ajunge pe Mercedes, in timp ce Kimi avea pozitii de recuperat si era si pe o strategie diferita, comparativ cu Vettel. Pe langa toate astea mai avea si gumele soft.

  • rommy f1, duminică, 15.03.2015 21:40

    las-o baltă habar n-ai ce scrii, sper că nu şi ce gîndeşti, termină cu gumele tale soft, corect ar fi fost să nu fi forţat unghiul de închidere mai ales că KIMI era înaintea lui, şi cred că nu ar fi fost acele acccidente inutile, sau safety -car,am spus mai înainte şi de trasă, TOTUŞI AI VĂZUT CURSA????

  • F1 Vision, duminică, 15.03.2015 21:55

    Deci Vettel este de vina pentru accidentul lui Maldonado, pentru aparitia HIV si evident pentru posibilul razboi din Ucraina. Am si am uitat, Vettel nu a salvat balenele desi a promis c-o face. Pentru accidentul lui Maldonado, Vettel trebuia exclus din cursa, este numai vina lui. P.S. Glumesc lol :P

  • rommy f1, duminică, 15.03.2015 22:04

    f1 vision dacă ai văzut doar poza de mai sus te cred, dar dacă ai văzut cursa şi afirmi aşa ceva cred că nu ştii ce spui. felicitări!

  • rommy f1, duminică, 15.03.2015 22:10

    cred că de asta uneori unii nu îţeleg de ce se întâmplă accidentele în lanţ pt că unul se crede mai şmecher decît ceilalţi , dar să ne mai uităm totuşi cu încetinitorul la startul cursei,

  • WickedSick, duminică, 15.03.2015 22:10

    @rommy - Sincer mie mi s-a parut ca atat Vettel cat si Raikkonen s-au ferit unul de celalalt sa nu ajunga sa se acroseze. Daca Vettel era coechipier cu Webber il scotea pe Mark afara de pe pista cu riscurile de rigoare. Oricum nu asta a fost problema ci faptul ca Kimi a fost "atins" de 2 ori in acel viraj.. prima oara pe puntea spate si a doua oara a intrat Nasr daca imi amintesc corect, ca ciibanul si i-a avariat aripa fata. A si declarat asta Kimi dupa cursa ca de aia a pierdut atatea pozitii in virajul ala. Sa mai si gandim putin nu aruncam cu noroi asa fara motiv.

  • F1 Vision, duminică, 15.03.2015 22:18

    @Rommy F1: La inceputul cursei, primul viraj, au fost doi piloti care nu s-au lovit, dar s-au atins un pic fara sa se intample ceva. Este foarte greu de stiu care trebuia sa fie acolo in viraj. Raikkonen era pe dreapta, Vettel pe stanga, bine ca nu s-au busit, dar vina a lui a lui Felipe Nasir care l-a lovit pe Maldonado. Ciudat este cum a reactionat Maldonado pentru ca un pilot mai experimentat nu cred ca abandona, si ma refer la alte incidente asemanatoare cu piloti experimentati in care desi s-au "pupat" nu a abandonat nici unul dintre ei. Au fost si cate trei chiar o cursa de anul trecut, Vettel intre Raikkonen si Alonso si nu a abandonat nici unul desi a fost mult mai strans contactul. Dar Maldonado nu este saracul, nici varianta de pilot talentat si nici cea de pilot experimentat, ci doar varianta de crashing often :P Evident imi pare rau ca Raikkonen a abandonat dar sa stii ca problema a fost montarea pneului drepta spate si nu lovitura mica de la inceputul cursei. Raikkonen s-a "pupat" si cu Nasir si nu pe partea dreapta ci stanga deci cu totul altceva. Acuma intrebarea este simpla, treci peste sau nu? Pentru ca cursa s-a terminat deja, nu cred ca Raikkonen a dat vina pe Vettel pentru abandon si pentru ca nu a fost nici unul penalizat, putem considera ca au fost incidente de cursa.

  • rommy f1, duminică, 15.03.2015 22:22

    WickedSick mulţumesc, apreciez părerea ta pertinentă, dar rămân la ideea vizionării startului cu încetinitorul. pace

  • 123, duminică, 15.03.2015 22:31

    F1 vision se pare ca incurca stanga cu dreapta...wow, sunt invers amice.

  • rommy f1, duminică, 15.03.2015 22:33

    mulţumesc, apreciez părerea ta pertinentă, dar rămân la ideea vizionării startului cu încetinitorul. pace

  • F1 Vision, duminică, 15.03.2015 22:40

    @123: Nu te stresa, nu vezi ca nu citeste nimeni comentariul, doar incepe cu frustrare si injuraturile. Puteam sa spun si ca s-a intamplat pe Luna, tot degeaba.

  • 123, luni, 16.03.2015 08:33

    K buddy.

  • Sak, luni, 16.03.2015 10:10

    @F1 Vision Esti un pic in eroare, probabil din cauza pasiunii/emotiei. Kimi NU s-a atins cu Vettel in primul viraj. Vettel a intrat primul in viraj si de aceea Kimi a fost obligat sa-i faca loc, ceea ce a facut. Din aceasta cauza a fost acrosat la iesirea din primul viraj de Sainz din spate. In al doilea viraj s-a acrosat cu Nasr in lateral dreapta (Kimi reintrand pe circuit). Daca urmareai analiza ce urmeaza cursei ai fi vazut si te-ai fi calmat. Chiar Kimi a declarat ca el nu s-a atins cu Vettel si a fost lovit din spate, asta la intrebarea unei jurnaliste care dorea senzationalul si insista ca totusi cei doi s-au atins.

  • Sak, luni, 16.03.2015 10:26

    @F1 Vision scuze era pentru rommy f1. Incurcasi neuronii :)

  • F1 Vision, luni, 16.03.2015 13:45

    @Sak: It's ok mate, am facut si eu o greseala cu stanga-dreapta si nu s-a stresat nimeni :P

  • mercedes motor, luni, 16.03.2015 19:40

    Mercedes au intampinat dificultati mari... Au fost nevoiti sa circule sub limita de viteza normala. Asta a dus la incalzirea motoarelor (din lipsa de viteza, aerul nu intra cu acelasi volum in radiatoare). Daca rulau la maxim, dupa ce dadea 2-3 ture locului 3, erau amendati de FIA, in diverse moduri (de obicei regulament de functionare f1). Formula 1 trebuie sa devina spectaculoasa. Pacat ca FIA nu are idei.

  • imperiul?, marţi, 17.03.2015 15:27

    unde este imperiul lui MIRCEA?

  • gogu, miercuri, 18.03.2015 14:08

    mi s-a parut mie sau rakionen a vrut sa-l depaseasca pe vitelu la start, a franat in extremis foarte tarziu, un pilot l-a evitat dar l-a acrosat pe altul care a fost scos de pe circuit si a intrat SC se pare ca l-a final si-a primit pedeapsa