Hamilton a câştigat cursa din Spania! Rosberg şi Ricciardo au completat podiumul
Lewis Hamilton a obţinut la Barcelona a patra victorie consecutivă şi a devenit liderul clasamentului general după ce l-a învins pe Nico Rosberg, care nu a reuşit să-şi atace decisiv coechipierul de la Mercedes. Daniel Ricciardo a urcat de asemenea pe podiumul de premiere.
Mercedes şi-a respectat statutul de mare favorită la titlu şi în Marele Premiu al Spaniei, pe care l-a dominat prin Lewis Hamilton şi Nico Rosberg fără niciun fel de probleme.
Plecat din pole position, Hamilton nu a comis nicio greşeală pe parcursul celor 66 de tururi ale cursei, însă a avut emoţii spre final prin prisma strategiei diferite la schimburile de pneuri.
Cei doi au efectuat câte două opriri la boxe, însă, la fel ca în Bahrain, cei doi au adoptat strategii diferite, astfel că Rosberg a fost echipat cu cauciucuri medium în ultimul stint, spre deosebire de pneurile hard ale britanicului. Acest lucru i-a permis germanului să se apropie la mai puţin de o secundă, însă nu a reuşit în niciun moment să iniţieze un atac decisiv, în ciuda avantajului reprezentat de sistemul DRS.
Astfel, Hamilton a obţinut a patra victorie consecutivă cu un avans de numai şase zecimi de secundă şi a preluat conducerea clasamentului general cu trei puncte în fata coechipierul său.
Red Bull, cei mai buni din "restul lumii"
Daniel Ricciardo a a confirmat încă o dată forma bună pe care o traversează în sezonul de debut la Red Bull Racing. Chiar dacă a fost depăşit la start de Valtteri Bottas, australianul s-a menţinut în imediata sa apropiere pe tot parcursul primului stint şi şi-a recuperat poziţia a treia după prima serie de intrări la boxe.
Ulterior, pilotul echipei Red Bull şi-a construit un avans liniştitor în fata rivalilor, însă nu a avut nicio şansă să lupte cu cei de la Mercedes şi a terminat la aproape 50 de secunde în spatele învingătorului.
Coechipierul său Sebastian Vettel a atras însă toate privirile printr-o revenire spectaculoasă în pluton. Plecat doar de pe locul 15 ca urmare a problemelor din calificări şi a unei penalizări de cinci poziţii, pilotul echipei Red Bull Racing a ajuns pe nouă după prima serie de opriri la boxe, a efectuat câteva depăşiri în pluton datorită unui ritm foarte bun, pentru că la cea de-a treia oprire la standuri să reuşească să treacă şi de Fernando Alonso.
În ultimele tururi, germanul a iniţiat un atac decisiv şi asupra lui Bottas şi a urcat astfel pe locul patru. Pilotul echipei Williams a fost nevoit astfel să se mulţumească cu locul cinci, însă performanţă a venit pe fondul unei curse bune fără greşeli majore.
Raikkonen, depăşit cu un tur de Mercedes
În contextul dominaţiei Mercedes şi a performanţelor înregistrate de Red Bull Racing, Ferrari a fost nevoită să se mulţumească cu o banală lupta internă pentru locul şase.
Kimi Raikkonen a fost avantajat încă de la start de poziţia superioară (locul 6), pe care şi-a păstrat-o pe aproape întreaga durată a cursei, iar finlandezul ar fi putut termina în tandem cu Alonso pe locurile cinci şi şase dacă Vettel nu ar fi avut o revenire spectaculoasă.
Spre finalul cursei, Alonso a mărit semnificativ ritmul şi, după câteva tururi de tatonare, a reuşit să-l depăşească pe finlandez pentru a-şi adjudecat locul şase. În spatele său, Raikkonen a sfârşit prin a fi depăşit cu un tur din urmă de Hamilton şi Rosberg, element care demonstrează încă o dată perioada modestă pe care o traversează Scuderia din punct de vedere al performanţelor.
Primele puncte pentru Lotus
Lotus şi-a adjudecat duminică primele puncte din sezonul 2014, însă cursa nu a decurs conform aşteptărilor echipei. La start, Romain Grosjean şi-a păstrat locul cinci obţinut în calificări, însă după prima serie de intrări la boxe a fost depăşit cu uşurinţă de Raikkonen şi Alonso, pentru ca ulterior să mai piardă un loc în favoarea lui Vettel.
Francezul se poate considera însă mulţumit cu cele patru puncte alocate locului opt, mai ales după ce coechipierul său Pastor Maldonado a ocupat doar locul 15, nu înainte de a fi penalizat cu 5 secunde pentru un incident în care a fost implicat la start împreună cu Marcus Ericsson de la Caterham.
În spatele său s-au poziţionat cei doi piloţi ai echipei Force India, Sergio Perez şi Nico Hulkenberg, care au obţinut astfel ultimele puncte puse în joc.
McLaren a ajuns la cea de-a treia cursă consecutivă în care nu obţine niciun punct, în ciuda optimismului afişat de oficialii echipei înaintea acestei etape. Kevin Magnussen şi Jenson Button au ocupat doar locurile 11 şi, respectiv, 12, în faţa lui Felipe Massa (Williams) şi a lui Daniil Kvyat (Toro Rosso).
Marele Premiu al Spaniei a consemnat doar două abandonuri: Jean-Eric Vergne s-a retras la boxele Toro Rosso după o defecţiune la sistemul de evacuare, în timp ce Kamui Kobayashi a avut probleme cu frânele monopostului Caterham. Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Vettel, care a fost cronometrat cu 1:28.918 în turul 55.
Spania - Rezultate cursă:
Pos Driver Team/Car 1. Lewis Hamilton Mercedes 2. Nico Rosberg Mercedes 3. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 4. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 5. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 6. Fernando Alonso Ferrari 7. Kimi Raikkonen Ferrari 8. Romain Grosjean Lotus-Renault 9. Sergio Perez Force India-Mercedes 10. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 11. Jenson Button McLaren-Mercedes 12. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 13. Felipe Massa Williams-Mercedes 14. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 15. Pastor Maldonado Lotus-Renault 16. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 17. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 18. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 19. Max Chilton Marussia-Ferrari 20. Marcus Ericsson Caterham-Renault Retirements: Kamui Kobayashi Caterham-Renault Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault
Drivers' championship: Pos Driver Points 1. Lewis Hamilton 100 2. Nico Rosberg 97 3. Fernando Alonso 49 4. Sebastian Vettel 45 5. Daniel Ricciardo 39 6. Nico Hulkenberg 37 7. Valtteri Bottas 34 8. Jenson Button 23 9. Kevin Magnussen 20 10. Sergio Perez 20 11. Kimi Raikkonen 17 12. Felipe Massa 12 13. Romain Grosjean 4 14. Jean-Eric Vergne 4 15. Daniil Kvyat 4 Constructors' championship: Pos Team Points 1. Mercedes 197 2. Red Bull-Renault 84 3. Ferrari 66 4. Force India-Mercedes 57 5. Williams-Mercedes 46 6. McLaren-Mercedes 43 7. Toro Rosso-Renault 8 8. Lotus-Renault 4 9. Sauber-Ferrari 0 10. Marussia-Ferrari 0 11. Caterham-Renault 0
-
X_Zone, duminică, 11.05.2014 16:50
un fleac ...i-a ciuruit :))
-
loco, duminică, 11.05.2014 16:53
Ferrari, Vettel is faster than you!
-
YOLO, duminică, 11.05.2014 16:53
We are building an empire =))
-
Bogdan, duminică, 11.05.2014 16:53
Uau ... cata tensiune! Desi pare ca Rosberg a pierdut din nou, eu prefer sa vad ca a reusit sa reduca sitanta fata de Hamilton. Nu neaparat in timp efectiv in cursa, cat in atitudine si contanta in cursa. Totusi, nu am inteles de ce la ambele schimburi a intrat cu doua tururi mai tarziu decat hamilton. La fiecare din cele doua schimburi a pierdut cate doua secunde si ceva. Pe Raikkonen imi face impresia ca l-au facut la boxe. Bravo Vettel. Omul a facut o cursa extrem de buna. Poate ca au reusit sa mai remedieze din problemele masinii. Foarte bine si Ricciardo. Excelent Botas. Se pare ca, cel putin pentru moment, i-a cam luat fata lui Massa.
-
R_a, duminică, 11.05.2014 16:54
mda noroc cu finalul unde s-au mai animat putin treburile...raikkonen pacat ca nu l-au tinut pneurile pana la final ...bravo lewis....bravo ricciardo...poate la monaco va fi mai interesant ...sper sa fie mai interesant ;)
-
macarena, duminică, 11.05.2014 16:55
ce nu face maimuta pentru un cos cu banane! :)) bravo Vettel !!! pentru cei cu dispozitive andorid, descarcati aplicatia "Cable TV", se poat urmari cursele de F1 pe dolce, gratis, merge foarte bine
-
VJohann, duminică, 11.05.2014 16:55
o cursa slaba, contrar a ceea ce-mi place vetel a facut o cursa super, restul fara cuvinte, in ca 3 ture si ham ii depasea pe ferari cu 1TUR, rosberg o sa fie in umbra lui ham, nu are suficient tupeu, c-am asta e tot
-
marian06, duminică, 11.05.2014 16:55
Per total o cursa care nu am vazut mai nimic. Cred ca mai multe depasiri vedem la Monte Carlo. Nu inteleg cum de rezista, de atati ani circuitul asta in F1! Dpmv e primul circuit care la care ar trebui sa se renunte in F1.
-
@Bogdan, duminică, 11.05.2014 16:55
Pe Kimi l-au facut din strategie,pe ultimul stint el era cu dure si ferdi cu medium. La fel si la Mercedes,dar Lewis e o nuca prea tare pentru Nico.
-
nikipercea, duminică, 11.05.2014 16:56
vitellu pe locul 4.... si ferrari ramas cu o tura in urma fata de mercedes. Ma bucur pt ham
-
Vettel, duminică, 11.05.2014 16:57
deci fanii spanioli au platit bilet sa vada cum Vettel il invinge pe Alonso desi a plecat hat din spate? Le ramane doar depasirea lui Alonso in fata lui Kimi DAR si aia din cauza pneurilor, Kimi avand pneuri uzate. Daca mergea ca toata lumea si Kimi cu o strategie cu 3 opriri se clasa si inaintea lui Vettel. Felicitari lui Hamilton dar Rosberg a fost foarte foarte aproape. Pai Schumacher e fara nici un dubiu cel mai bun pilot din toate timpurile daca la 41 de ani (2011) a putut sa bata un pilot de mare clasa precum Rosberg si sa faca pole la Monaco fara macar sa aibe cea mai buna masina
-
Flav, duminică, 11.05.2014 16:59
Omul cursei , Vettel.In rest Mercedes sunt inca departe.
-
., duminică, 11.05.2014 17:00
marele luptator la titlu cu o masina inferioara o sa lupte acum pentru locul 3 cu Ricciardo si cu Vettel? Tic tac tic tac ...
-
Bogdan, duminică, 11.05.2014 17:03
Hopa ... care-i treaba? Nu exista conferinta de presa dupa cursa ?
-
Bogdan, duminică, 11.05.2014 17:05
Scuzati. Tocmai ce a inceput la Dolce. Transmisia de la Sky pe care o urmaream pe net s-a intrerupt si astia de la Dolce o dadeau in lambada.
-
91Schumi06, duminică, 11.05.2014 17:06
Mascarada marca Mercedes! Rosberg nu l-ar fi depasit pe Hamilton nici daca-si oprea ala masina pe circuit.
-
sandu, duminică, 11.05.2014 17:06
si eu crd ca l-au facut din strategie pe Kimi. Cand au mers amandoi de manuta toata cursa normal ca va avea castig de cauza cine are pneuri mai bune pe final. Si e ciudat cum de a mers Kimi cu doua opriri cand toata lumea a facut 3. Daca aproape toata lumea a mers cu 3 oprisri inseamna ca pe simulare strategia cu 3 opriri era clar mai buna, fara niciun dubiu
-
Bogdan, duminică, 11.05.2014 17:07
@Schumi: de ce spui asta ?
-
redbull, duminică, 11.05.2014 17:16
Acum se vede potentialul lui SUZZIE RB10.Cred ca daca Vettel nu pleca de pe p15 poate el era pe podium nu Ricciardo , Rosberg din nou ghinionist, pacat merita mai mult.
-
andrey_1293, duminică, 11.05.2014 17:19
Cu exceptia ultimelor 10 tururi, unde au fost dueluri interesante, si cursa de recuperare a lui Vettel, m-am plictisit teribil in fata televizorului. Concluzia zilei - GP2, GP3 si Supercupa Porsche sunt mult mai atragatoare decat F1 (competitia regina cica). La inceputul cursei o masina de F1 scotea 1.33.5-1.34 iar o masina de GP2 in conditii optime 1.33.9 (cel mai bun timp) - 1.34 chiar 1.35. Cifrele astea spun tot; mi se pare jenant felul in care se desfasoara cursele de F1 din ziua de azi. Usor-usor spectacolul este omorat (daca nu cumva chiar a murit) si nimeni nu pare sa ia o decizie sa schimbe acest lucru. Cu parere de rau o zic, nu prea mai exista satisfactii in a sta 2 ore in fata TV-ului, ca sa vad 2 Mercedes-uri cum pleaca si termina pe primele 2 pozitii fara nicio greseala. Imi place Hamilton, dar nu imi place maniera in care a ajuns sa castige curse. Imi place Vettel, dar nu mi-a placut modul in care a castigat titlurile din 2011 si 2013, ba chiar e o placere sa-l vad cum pleaca de pe 15 si ajunge pe 4 dupa atatea depasiri frumoase. Anul asta (din ce se vede pana acum), se va termina urat, titlul la constructori va fi adjudecat clar de Mercedes la sfarsitul sezonului european iar la piloti, se bat Lewis cu Rosberg - cu castig de cauza Lewis ca are mai mult tupeu. Ne-am plans de maniera lui Vettel de a castiga curse in anii trecuti, si uitati peste ce am dat :))) Sansa de a se reveni la motoare mai mari este mica asa ca ar trebui sa se faca ceva urgent cu situatia actuala, altfel tribunele vor fi din ce in ce mai goale. Numai bine!
-
ferr1, duminică, 11.05.2014 17:27
Voi va auziti? Ce rost are ca Ferrari sa-si faca oamenii din strategie? Pur si simplu uneori mecanii schimba in 2 sec, alteori in 3 sec. Sunt oameni, nu roboti s-o faca mereu la fel. Plus ca mai conteaza si intrarea/iesirea lui Raikkone, poate Alonso a facut-o mai bine. La ce va incalzeste? Oricum baietii de la Mercedes l-au trimis pe Raikkonen dupa sampanie. Raikkonen a fost sicana pentru Mercedes. Mare noroc pe Alonso ca a scapat de umilinta asta. Neoficial si Alonso a luat un tur. Diferenta fiind uriasa. Nu stiu cum mai suporta sa stea la echipa asta. Nici la Renault in 2008 si 2009 nu avea masina atat de slaba. RIP Ferrari! Macar o mica satisfactie mai am si eu, ca verisorii mei de la McLaren sunt la mama naibii in clasament. Restul e cancan...
-
ferr, duminică, 11.05.2014 17:39
magnifico Bottas, depaseste posibilitatile monopostului, masina este acolo unde se claseaza Massa .... (parca am mai auzit asta odata)
-
@andrei_1293, duminică, 11.05.2014 17:40
Sunt total de acord.Chiar pana anul trecut toti spuneau ca Vettel are cea mai buna buna masina si in cursa avea 10-15 sec dar nu 40-50.E ridicol deja.Cand erau calificarile Vettel mai iesea pe 5,6,7,8 si asa mai departe dar nu lua pole la o sec si ceva, e prea mare diferenta dar toti au vrut sa scoata v8 , alte regulamente sa opreasca dominatia.Ati primit ce ati vrut dar tot de Vettel va luati dar astia sunt Romanii.
-
sipca, duminică, 11.05.2014 17:42
ba, voi va plictisiti la asa cursa pentru ca sunteti tampiti. Mergeti dreaq de va uitati la altceva ca F1 nu e de voi. Mereu, mereu va bociti ca nu e destul spectacol. Problema e la voi ca nu intelegeti nimic din ce vedeti si aveti asteptari fantasmagorice
-
@@andrei, duminică, 11.05.2014 17:44
exact, asta le spuneam si eu anul trecut, ca Vettel nu are un avans asa de mare incat sa spui sigur ca masina e de vina in primul rand
-
@ferr, duminică, 11.05.2014 17:49
tu te auzi? tu citesti ce scrie? nu era vorba de sec per schimb nici de "iesire mai buna". Era vorba de nr de opriri optim: 3 pentru toata lumea. Plus ca a avut harduri pe final ... Dar bine ca asta e ultima problema la Ferrari. Acum trebuie sa lupte cu Williams pentru locul 3
-
sunci, duminică, 11.05.2014 17:52
MOAAMA CE POATE SA FACA BOTTAS CU O MASINA DE LOCUL 13. bravisimo, culmea pilotajului, a scos totul din masina. Si nici macar nu ia bani cat ia Alonso de la Ferrari
-
Dracu, duminică, 11.05.2014 17:55
No bun, Mercedes joaca in alta liga si asta foarte clar, RBR incepe sa recupereze dar tot in liga secunda ramane...... Curiozitatea mea este cand vor incepe cei de la Ferrari sa construiasca masini ca de carute deja ni plin carul.......
-
c, duminică, 11.05.2014 17:56
vedeti bai alonsistilor cum sta de fapt treaba? Ziceati ca Massa care il batea pe Schumacher e prastie fata de Alonso si nu admiteati ca dupa accidentul din 2009 nu mai e acelasi Massa. Uite ca e prastie si fata de Bottas si bag mana in foc ca fata de oricine din F1. Asta e, ghinionul ala cand era pe val
-
iceman, duminică, 11.05.2014 17:59
frumoasă cursa, mercedes încă departe, red bull par best of the rest, o surpriză plăcută lotus, clasamentul cursei spune tot
-
andrey_1293, duminică, 11.05.2014 17:59
Atitudinea tuturor este ceva in gen - hai sa terminam sa plecam toti acasa. Cursa asta i-am ascultat foarte atent pe comentatorii Dolce - tristi, plictisiti, parca i-a fortat cineva sa comenteze F1. Nu neg cunostintele lor despre motorsport, dar ar fi frumos macar sa arate putin entuziasm. Din nou, pe vremea cand TVR transmitea F1, toti se luau de MIki ca nu stie sa lege 2 cuvinte - asa e, in calitate de om care comentezi un eveniment transmis public, trebuie sa ai un vocabular adecvat dar, el macar mergea la fata locului, vorbea cu pilotii, mai spunea picanterii din padock, era altfel. Atmosfera la fiecare cursa era alta, toti entuziasmati, abia asteptau cursa, era intr-adevar un eveniment; in schimb, acuma totul pare formalitate, rutina, plictiseala. Pe langa asta, regulamentele nu mai permit spectacol. Depasirile sunt facute artificial, DRS, "overtake button" si alte vrajeli dinastea. Pilotii nu mai lupta pentru pozitia lor, indiferent ca aceasta e 1,2,5,10,13; DRS - linie dreapta si depasire, fara pic de sicanare. In GP2 si GP3 azi, tot felul de incidente, iesiri in decor, accidente, impingeri de la spate - astea toate sunt istorie in F1. Masinile nu mai sunt o provocare pentru piloti astfel ca i-a transformat in robotei: aceeasi trasa in fiecare tur, pe linia dreapta plictiseala (datorata vitezelor mici), nici o greseala timp de 2 ore, la finalul cursei pot sa alerge si la maraton ca nu se vede oboseala pe chipurile lor. Si nu cred ca pilotii din ziua de azi sunt cu mult mai pregatiti fizic si mai buni decat cei din anii 90-00 incat sa nu comita greseli. E trista directia luata de F1, dar daca tot se urmeaza trendul industriei auto, ok - downsizing, dar masinile de strada din ziua de azi au motoare mai mici si sunt mai rapide decat cele din 2004, in F1 de ce se urmeaza doar downsizing-ul si viteza tot scade?
-
ferr1, duminică, 11.05.2014 18:03
Stie cineva cati spectatori au fost in tribune la cursa? Acum o saptamana, la Jerez, au fost 120 000 de oameni la cursa de MotoGp.
-
andrey_1293, duminică, 11.05.2014 18:07
@sipca - probabil ca pentru tine spectacol e sa vezi scantei iesind de sub masini pe pista. FIecare interpreteaza spectacolul cum vrea, dar din ce am citit, vazut, ascultat, multa lume (nu spargatori de seminte) zice ca F1 din anii 2000 era mult mai captivanta, si pe motivele enumerate de mine mai sus, si eu consider acelasi lucru. 2-3 depasiri la start si 2-3 catre finalul cursei, in mare parte datorate uzurii cauciucurilor, din punctul meu de vedere nu prea se numeste spectacol.
-
articulatul, duminică, 11.05.2014 18:11
alonsita iarasi ia dat na-na lui kimi...eu cind va ziceam....ca,alcoolul dauneaza sanatatii....si inca ceva...cind nu te antrenezi si nu participi la teste si mai ales simulatoare...vrei sa-l bati pe alonsita...care se antreneaza si in somn?trist dar asta este valoare pilotilor-ANTRENAMENTUL
-
jan, duminică, 11.05.2014 18:15
Am observat ca aripa fata R&B seamana tot mai mult cu cea Mercedes. Lamelele pe unde circula aerul 3 la numar pe fiecare parte sunt la fel.
-
@sandu, duminică, 11.05.2014 18:25
Chestia cu opririle la boxe o stabileste impreuna cu pilotul. Mai tii mintein Australia cand Kimi era la Lotus si il invingea pe Alonso prin 2 opriri nu 3 ca Alonso. Probabil a crezut s aici ca o sa ii faca fata. Nu mai fiti ofticati. Este clar Hamilton mai bun ca Rosberg si Alonso ca Kimi, au masini egale. Nu putem sa comparam Alonso vs Vettel can Vettel avea o masina superioara. Vettel vs Riccardo da, eu cred ca Ricciardo este la fel de bun ca Vettel.
-
sipca, duminică, 11.05.2014 18:32
F1 era captivanta in 2000, a fost in 2013 si ESTE si in 2014. In special pentru cei care mai au habar de cate ceva si nu spargatorii de seminte din tribune sau din fata televizorului. A spus Mika odata ca spectatorii nu vad spectacol in F1 pentru ca nu inteleg F1. Cum sa te plictisesti la asa cursa?? Aaaa, e plictisitor ca nu-ti castiga idolul ... cauta alt cuvant, "frustrant" etc. nu "plictisitor"
-
GrosJan, duminică, 11.05.2014 18:40
poate sa nu fie nicio depasire, poa' sa castige unu la 2 ture avans, etc.. Pentru mine va fi mereu captivant. Sunt mult mai multe lucruri de urmarit intr-o cursa. Cu cat mai multe tv cam onboard cu atat mai bine. Oricum, in cursa asta am avut o lupta pentru prima pozitie pana in ultimul tur si au fost cativa piloti care au facut curse de recuperare doarte bune. Ce nu vreau sa vad sunt yellow flag, safety car etc., lucruri ce distrug cursele si strategiile pilotilor. Atunci e plictisitor, da' nu mai intra odata safety carul ala. In plina cursa toata lumea se grabeste .... te ia somnul??!! Incearca la biliard, poate e mai alert/spectaculos pt tine :)
-
dany, duminică, 11.05.2014 19:00
@ sipica de acord @ferr1 & the rest Nu cred ca Ferrari l-a facut pe Raikkonen pt ca a avut doar 2 opriri. Pur si simplu au incercat strategii diferite cu cele 2 monoposturi (si Mercedes a mers pe 2 opriri iar daca vreunul din cei 2 piloti opta pt strategia cu 3 opriri castiga in fata celuilat. Mercedes au fost conservatori). Insa cu siguranta cand doi coechipieri ruleaza in cursa unul in in fata celuilat prioritatea la schimb de pneuri o are pilotul din fata deoarece cel ce schimba primul e avantajat de pneurile noi cu care va iesi! Azi insa Ferrari a ales ca la primul schimb sa il favorizeze pe Alonso... desi tot Kimi a rams in fata si dupa aceea...
-
JugaruGabi, duminică, 11.05.2014 19:08
Sipca, nu mai face lumea habarnista pentru ca tu vezi altfel cursa. Nu mi s-a parut nimic spectaculos in a avea 10 secunde diferenta fata de urmaritori in primele 5 tururi si sa o tii landa pana la sfarsitul cursei. Inainte de 2000 au fost anii 90 in care pilotii se bateau pentru pozitii si aveau mana libera in a inchide usile ori de cate ori era nevoie pentru a se apara. Daca tu consideri spectacol in a ceda pozitia din cauza ca ai facut o manevra de blocare si nu mai ai dreptul la alta, daca tu consideri ca spectacolul e generat de depasirile ce se fac la pit, sau spectacol generat de strategii, atunci clar avem pareri diferite si nu are rost sa ne jignim. In orice caz, dpmdv, depasirile si luptele pentru pozitii trebuie sa se faca PE traseu, nu la pit sau nu din cauza ca nu mai avem benzina sau cauciuc.
-
sipca, duminică, 11.05.2014 19:41
nu Jugare, eu nu comparam 2014 cu 2000. Dar surse de spectacol in F1 este si acum. Nu gasesti tu? Sa fii sanatos, drum bun! Eu am criticat noile sisteme (kers, drs, etc.) care au fost puse acolo (sa dea un plus momentan pentru pilotul din spate) tot din cauza unor plangaciosi ca tine care nu gaseau spectacol in anii 2000. Acum cica nu suna motorul destul de tare si ne ia smnul si nu de asta am platit bilet. Facepalm, e turbo, e altceva, e in continuare motorsport, nu e musai sa fie la fel, nu e musai nici macar sa fie tare - nici pilotajul nici tehnologia nu se impiedica in sunet. Intotdeauna aceiasi critici habarnisti ofticati ca nu le castiga adulatul
-
sipca, duminică, 11.05.2014 20:04
Isi aduc multi aminte de luptele pentru pozitii si depasirile din trecut. Lumea cere depasiri si lupte pentru pozitii ca in trecut. Boon. Mika Hakkinen spune ca oamenii nu vad spectacol in F1 din ziua de azi pentru ca nu inteleg F1. Sa explic eu despre ce vorbea Mika. In trecut erau masini puternice si rapide, dar nu atat de rapide in viraje ca astazi. In F1 de azi, aerodinamica este foarte evoluata, daca sunt doua masini relativ egale pilotul nu poate face diferenta pentru ca daca incearca sa depaseasca pierde forta deportanta si primeste multa instabilitate pe partea frontala a masinii din cauza turbulentelor aerodinamice generate de masina din fata, si tot nu poate depasi. A explicat si Kimi odata asta. Asa ca sunt trei solutii: 1) se renunta la aerodinamica si se revine la ceva mai apropiat de tehnica de curse din trecut. Solutia asta a fost de neacceptat pentru cei care conduc F1. Pentru ca ar veni la pachet cu o mare pierdere de performanta, lumea s-ar orienta spre alte formule mai tehnologizate. 2) se educa lumea sa inteleaga mai bine F1. Greu de pus in practica. Prea putini sunt dispusi sa invete, majoritatea se cred ca s-au nascut destepti, prima idee ce le vine in minte e si cea mai buna pentru ei, punct. 3) se introduc sisteme si reguli astfel incat sa favorizeze depasirea. Si uite asa au aparut DRS, Kers. Regula cu o singura schimbare de directie in cazul depasirilor are si o motivare in legatura cu securitatea, dar si aia a fost pusa acolo tot pentru depasiri. In legatura cu lupta pe circuit si nu din strategie si la boxe ... spune-i asta lui Kimi care a fost chemat al doilea desi era in fata. Pilotul care e in fata se cheama primul daca vrem sa fim corecti, pentru ca cine schimba primul are pneuri neuzate. Dar Kimi e primul care a inteles "politica" din F1. Asa ca nici nu se mai streseaza, scoate cat de multi bani poate si da-i dreacu
-
fgt, duminică, 11.05.2014 20:49
@andrey_1293 Sunt total de acord cu Adrei, pana si moto gp-u este mult mai interesat decat f1 . Omu curse a fost Vettel care, cu o masina modesta a reusit o clasare destul de buna si a demonstrat ca nu si-a pierdut talentu.
-
Test Driver 01, duminică, 11.05.2014 21:43
Nu vreau sa neg dar imi "place" ce spune baiatul asta sipca, pentru ca sincer, iti dai seama cat de prosti sunt anumiti doar citindu-le comentariile. Incepe cu in trecut erau masini rapide.. dar nu rapide ca acestea... in viraje... evident masinile din trecut erau mai rapide si pe linia dreapta si in viraje pentru ca altfel nu reuseau sa scoata un tur de pista mai rapid decat cele din prezent. Plus faptul ca au tot combustibilul la bord... conteaza. Dar faptul ca discuta despre o forta care nu exista si numita "forta deportanta" este cel putin prea distractiv. Bine, nu-i bai nu stie ce zice, dar ce-l opreste din a scrie ceva nu-i asa? Ce conteaza ca scrie prostii, este si el bucuros ca scrie ceva. Dupa care da si trei solutii, evident gandite fiecare, el fiind un mare specialist, probabil un ingineri care a lucrat in Formula 1 pentru o echipa si nu un nestiutor ca mine sau ca altii. Nu-i plac nici DRS-ul, nici KERS-ul, nimic. Putini sunt dispusi sa invete, dupa cum el insusi spune, probabil se referea la dansul in primul rand, dar ce conteaza. Cea mai comica chestie este frustrarea lui ca Kimi, nu a fost chemat primul la boxe... daca este sa fim corecti, primul piot se cheama primul, stie el mai bine. Este greu sa-i explici cuiva care nu vrea sa asculte sau sa gandeasca, ca fiecare echipa decide o strategie cum crede mai bine in acel moment, evident ca si la alte echipe au fost chemati la pitstop pilotii secunzi, pentru ca ori pierdeau timp degeaba, ori au fortat prea mult si au consumat pneurile, dar astea sunt explicatii irelevante, pentru o persoana ignoranta si frustrata. Ce argumente sa folosesti, ce idei sa aduci in discutie cand aceea persoana o va tine intotdeauna pe a lui? Traim intr-o societate in care ignoranta este o bucurie si o "calitate" a multora, dar nu facem nimic sa schimbam acest lucru. Prostia, ignoranta, sunt "calitati" pe care le incuram, in fiecare zi, multi inconstient si altii pentru ca le place. El este unul din fanii Mercedes care in anii trecuti era trist ca echipa lui favorita nu castiga nimic, tipa de frustrare si injurat tot ce putea, scuipand seminte pe ecranul televizorului. In anii trecuti altii se bateau la titlul, cu alte masini, iar sansa nu le-a suras celor de la Mercedes. Au aminentat ca se vor retrage, era singura lor solutie, erau impotenti in a dezvolta un monopost capabil, chiar si cu bugetul lor si realmente nu aveau o alta solutie. Oricum se vor retrage pentru ca Mercedes nu-si permite o astlfe de cheltuiala, dar macar vor castiga titlurile din acest sezon. Este posibil sa le castige si pe cele din 2015 cine stie, dar Mercedes nu va mai concura in 2016 si mai departe pentru nu isi permit sa cheltuile camioane de bani fara sa castige ceva. Formula 1 nu-i reprezinta, nu le aduce nici un beneficiu si nici macar nu au fost interesati de asa ceva, ani buni. Dar, in acest moment este sansa lor, si cred ca vor castiga ambele titluri cu o foarte mare diferenta de puncte :). Da-i bine sau nu pentru sport, shit happens. Nu este vina lor ca cei de la Red Bull si Ferrari s-au batut in ultimii ani, nu este vina lor ca cei de la Ferrari nu se trezesc la realitate si realmente nu fac nimic pentru a schimba situatia din clasament. Cei de la Mercedes si-au dorit sa castige si uite, acuma asta o fac. Cei de la Ferrari sunt experti in declaratii epustuflante, cu rezultate pe pista zero. Cei de la Red Bull, au fost evident dezavantajati de prestia motorului Renault si... o sa fie foarte greu sa recupereze. Dar macar fac ceva in privinta asta. McLaren, Williams, Force India, concureaza in Formula 1 asa de amorul artei la fel ca Toro Rosso si Sauber, nu au nici echipe mari de dezvoltare si nici rezultate pentru moment. Si unele nu vor avea niciodata, pentru ca realmente nu au niciodata un puzzle complet, ci numai piese imprastiate. Realitatea din teren este cruda pentru fanii Red Bull, Ferrari si McLaren dar shit happens. Pasiunea pentru o echipa incepe cu "Forta xxxx" si se termina cu shit happens cand nu le merge bine. In rest ne uitam doar ca niste telespectatori sau spectatori si atat. Nu avem cum sa-i ajutam atata timp cat ei nu doresc sa se ajute pe ei insusi. Asta nu inseamna ca trebuie educatii fanii sa gandeasca intr-un fel pentru ca asa vrea cineva ci inseamna doar ca este un sport, intr-o societate umana... imperfecta, foarte foarte foarte departe de perfectiune si nu prea perfectibila. Sunt multe de spus, dar oamenilor nu le place sa aud adevarul, pentru ca doare.
-
non german, duminică, 11.05.2014 21:48
Toti care tineti cu vitelul sa mancati polele lui toto wolf si lu vijay maria :))) haha
-
dany, duminică, 11.05.2014 21:53
@Test Driver 01 Mai da ce le stii tu pe toate! Pazea sa nu te recruteze aia la Sky Sports sa faci analiza... doar esti in posesia adevarului...
-
sebvettel, duminică, 11.05.2014 22:20
Ce pot spune ! Felicitari Lewis Hamilton,Rico Rosberg si echipa Mercedes AMG pentru perfomantele din acest sezon.Ricciardo a facut o cursa buna de consolidare a locului trei,Vettel omul cursei si Ferrari... RUSINE !!! In top 7 Kimi si depasit cu un tur de Lewis si Nico.Noroc de Alonso ca daca mai erau 2-3 tururi si el era despist cu un tur. P.S: Anti-fani Vettel voi nu tineti cu o echipa ! Tineti cu orice echipa din top, in afara de RedBull.Nu va place Sebastian Vettel deoarece este cel mai bun pilot,dar nu are un material bun,cel putin in comparatie cu Ricciardo si Mercedes.Sper ca in Monaco sa se rupa blestemul victoriilor Mercedes si sa inceapa seria lui Seb.
-
Test Driver 01, luni, 12.05.2014 00:00
@dany: Nu-ti fa griji de ce stiu eu ci ce faptul ca tu nu stii nimic. Spor la frustrare si scuipatul semintelor pe televizor, la asta esti expert. In rest... liniste pe toata linia. Si nu te stresa sa postezi pe aici, daca erai destept, taceai de mult.
-
Dragon, luni, 12.05.2014 00:42
Ricciardo are un talent fantastic dupa Hamilton e cel mai talentat pilot de pe grila sezonului 2014 parerea mea ! Raikkonen a fost sabotat la boxe . Kimi are un stil foarte curat de pilotaj daia a reusit doar 2 intrari la boxe dar si asa lau sabotat in detrimentul lui Alonso !
-
@testdrivu, luni, 12.05.2014 01:54
"evident masinile din trecut erau mai rapide si pe linia dreapta SI in viraje pentru ca altfel nu reuseau sa scoata un tur de pista mai rapid decat cele din prezent" serios? Nu se poate sa fie mai lente in viraje dar destul de rapide pe liniile drepte (motoare mai puternice, acceleratii mai bune) incat sa scoata timpi mai buni? Ia uite aici http://www.youtube.com/watch?v=uj0ZyQhROBE McLarenul de serie era mai rapid pe liniile drepte, atingand o viteza mai mare de top inainte defranare dar masina BTCC scotea timp mai bun fiind mai rapida in viraje. E doar un exemplu dar suficient ca sa demontreze ca ai turuit degeaba 100 de randuri. Mai bine mancai semintele alea de care vorbesti
-
pffff, luni, 12.05.2014 05:03
pfff toti neavenitii vb de sabotaj...ba cum sa-l saboteze pe KIMI FERRARI?se lupta un pilot pentru campionat-se lupta Alonso pentru locul unu si nu stiu eu?Ba nu mai vb cacaturi pe site daca nu cunoasteti fenomenul!Asta e valoarea pilotilor dar mai ales a masinilor.Ce dracu nu se vede clar-se vede de pe luna ca ,spaniolul este mai rapid decit finlandezul-si eu sunt fan F1 dar nu sunt atit de cretin incit sa vb aiureli de sabotaj sau altceva-fiecare pilot are strategia lui-unul cu 2 schimbari-altul cu 3 schimbari-Alonso cu 3 schimbari l-a ajuns din urma pe kimi-kimi a fost lent in ultimele tururi-prea lent-kimi a fost si incurcat de o masina intirziata-etc-sunt multe alte motive-dar pina la sabotaj...numai unul cu IQ redus poate sa spuna asta-toti priceputii vb pe aici -kimi este iesit din forma-poate pe la jumatea sezonului o sa-l vedem cit de cit-in rest PACE-lasati sabotajele
-
malasorte, luni, 12.05.2014 06:47
e grav....azi maine o sa ne uitam doar cum defileaza masinilea astea: "lasa 2 sec intre tine si el", "nu forta, ai grija la pneuri", "asteapta, imediat va intra la boxe" etc...e penibil.
-
malasorte, luni, 12.05.2014 06:50
era sa uit...cine draq sunt aia 2 papagali ce incearca sa comenteze formula in direct? vai de steaua lor...am impresia ca au fost pusi cu forta acolo...
-
gogu, luni, 12.05.2014 08:03
F1 a ajuns o competitie de maidan ! masini de tot rasul , cu zgomot ce imita cerbii in calduri , piloti care tin de interesele obscure ale echipelor , tehnologie nelasata a fi dezvoltata , comentatori de tot rasul care tipa doar * ALONTZO-ALONTZO* ..... un mare PARTZ !!!!!
-
DRS11, luni, 12.05.2014 08:54
Vettel isi revine. O sa-l bata si pe Ricciardo.
-
fandositu, luni, 12.05.2014 10:09
@pfff stii de ce il saboteaza ferrari pe kimi? Pentru ca fandositul de alonso se oftica foarte tare daca termina colegul de echipa inaintea lui.Si atunci da fuga la banca sa planga si sa se vaite la aia ca nu-l lasa colegul sa fie el inainte.Iar aia de la "banga" ii suna pe aia de la ferrari si le spune sa il saboteze pe "colegu" si sa termine fandositul falcos inaitea colegului Cam asa sta treba cu marele pilot dezvoltator simulator si talent innascut in jocuri de culise.Hai pa...
-
fandositu, luni, 12.05.2014 10:16
La fel a fost si cu Massa...
-
coca cola, luni, 12.05.2014 10:19
fetel il bate pe Rici doar daca echipa ii va schimba si lenjeria. Ceea ce nu e chiar imposibil.
-
bernie, luni, 12.05.2014 10:21
La fel a fost si cu Hamilton la Mclaren pentru ca alonsitei nu-i place concurenta la fel ca vitelul rasfatat.Ei vor sa fie ca primadonele alea la opera.Ei sunt miejii din dodoasca...
-
JugaruGabi, luni, 12.05.2014 11:41
@sipca, Prietene (nu te superi ca te fac prieten, ca tot ma faci plangacios, nu?), eu sunt fan depasiri si antipatic cand vine vorba de MGU-K, ERS, DRS si toate mizeriile astea care produc "spectacol" artificial. Ma doare pe mine in cot de aerodinamica, de sunetul motorului si de viteza de top. Pe mine ma intereseaza cel mai mult 2 piloti care incearca toate zonele unui circuit sa depaseasca, in care se bat la greu (Bahrain 2014 - Ham vs Ros, ca exemplu de spectacol in 2014), decat sa stau sa fac calcule de secunde si... wow... o depasire pe linie dreapta ca avem DRS si fraierul din fata a executat deja o manevra de a ma bloca... Formula1 a devenit sah in cursa si tehnologie in afara circuitului, pe baza unor regulamente stupide: DRS/(k)ERS/MGU/o singura manevra de aparare/pneuri de toata jena/o singura cutie de viteze la 5 mari premii/penalizari pentru schimbul cutiilor de viteze/lipsa de setari la masina dupa sesiunile de antrenamente libere/penalizari pe grila de start din cauza accidentelor din spate si alte mizerii ordinare marca Ecclestone si actuala FIA.
-
@fandositu, luni, 12.05.2014 11:52
nu fuge Alonso sa se planga la banca. Pentru ca nu e nevoie. Chiar banca are interesul de a pastra iluzia "Fenomenalului", aduce multi bani imaginea. Si nci macar banca nu are nevoie sa stea ciopor tot timpul pe capul scuderiei ca sa ii dea indicatii. Stie scuderia mai bine cum sta treaba cu sponsorizarea si se mai si pricepe sa aplice. Dar eu am vazut un Kimi care incepe sa mearga cum mergea in trecut, fin, fluid, fara 1000 de corectii. O sa iasa scandal mare daca Kimi va avea pretentii
-
gogu, luni, 12.05.2014 15:08
pt cei care se plang de faptul ca mercedes domina prea autoritar, ar trebui sa constate ca exista lupta in cadrul echipei si neamtul e usor favorizat...ca e neamt. deci nu e plictiseala ca in anii dominatiei ferari si redbul cand ordinele de echipa au creat super campioni de carton si spectacol zero. dar cand esti fan...devii orb
Citeste si
-
F1 TOP | joi, 14 noiembrieFormula 1: Monaco va rămâne în calendar până în 2031Formula 1 a anunțat un acord nou cu Monaco pentru a găzdui Marele Premiu de la Monaco până în 2031. Începând din 2026, etapa din principat va avea loc în primul weekend din iunie. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 13 noiembrieF1: Eveniment special de lansare pentru toate echipele în 2025Formula 1 va organiza, pentru prima dată în istorie, un eveniment special de lansare pentru toate echipele. Evenimentul va marca 75 de ani de la înființarea campionatului mondial de Formula 1. Citeste tot
-
F1 TOP | marţi, 12 noiembrieF1: Alpine va trece la motoare Mercedes din 2026Echipa de Formula 1 Alpine a anunțat oficial că va trece la motoare Mercedes începând din sezonul 2026. Anunțul vine la o lună după ce Renault, actualul furnizor de motoare al echipei franceze, și-a anunțat retragerea din Formula 1 la finalul lui 2025. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 6 noiembrieF1: Gabriel Bortoleto, pilot Kick Sauber în 2025. Bottas și Zhou părăsesc echipa la finalul lui 2024Gabriel Bortoleto va fi noul pilot al echipei Kick Sauber în Formula 1, începând din sezonul 2025. Debutantul brazilian îl va avea coechipier pe Nico Hulkenberg. Totodată, actualii piloți Sauber, Valtteri Bottas și Zhou Guanyu, vor părăsi echipa la finalul sezonului actual. Citeste tot
-
F1 TOP | luni, 4 noiembrieFormula 1: Max Verstappen, victorie spectaculoasă în Brazilia. Alpine, pe podiumMax Verstappen a câștigat Marele Premiu de la Sao Paulo într-un mod spectaculos. Triplul campion mondial este acum la un pas de cel de-al patrulea său titlu mondial, după ce rivalul său principal, Lando Norris a încheiat pe locul 6. Surpriza cursei a fost un dublu podium pentru piloții Alpine. Citeste tot
Bravo Lewis! Cu ceva probleme tehnice,cu o strategie proasta,cu 4.3 secunde la boxe si tot invingator !