Hamilton a câștigat cursa de la Silverstone! Bottas și Leclerc au completat podiumul, iar Vettel l-a acroșat din spate pe Verstappen
Lewis Hamilton a câștigat cursa de la Silverstone după ce l-a depășit pe Valtteri Bottas la boxe. Charles Leclerc a urcat pe podium, în timp ce Sebastian Vettel l-a acroșat puternic din spate pe Max Verstappen.
Circuitul de la Silverstone a găzduit duminică una dintre cele mai spectaculoase curse din acest sezon, în care au avut loc numeroase dueluri spectaculoase între piloții de top, inclusiv pe linia standurilor. În plus, cursa a oferit și un acroșaj între Sebastian Vettel și Max Verstappen care a influențat lupta pentru podium.
Startul nu a produs nicio schimbare în plutonul fruntaș, în contextul în care Valtteri Bottas a plecat excelent din pole position. Lewis Hamilton s-a menținut însă în imediata sa apropiere și a încercat de mai multe ori fără succes să-și depășească coechipierul, în timp ce Charles Leclerc a rămas pe poziția a treia în fața lui Max Verstappen.
În schimb, Pierre Gasly a ratat startul și i-a permis lui Sebastian Vettel să promoveze o poziție până pe 5. Insistențele lui Hamilton au dat în cele din urmă roade în turul 4, când britanicul l-a depășit pe Bottas pe exterior, însă finlandezul a revenit spectaculos și și-a recuperat prima poziție la capătul liniei de start-sosire.
În turul 11, Vettel s-a apropiat amenințător de Verstappen și a lăsat senzația că va iniția un atac, însă Gasly se afla de asemenea imediat în spatele său și a profitat de o aparentă neatenție a germanului pentru a reveni pe locul 5 câștigat în calificări. De altfel, Vettel nu a schițat niciun gest de apărare. Un singur tur mai târziu, Gasly a intrat însă la boxe pentru un set de pneuri hard.
Verstappen îl depășește pe Leclerc la boxe
În scurt timp, Leclerc și Verstappen au intrat simultan la standuri despărțiți de numai câteva miimi de secundă, iar mecanicii Red Bull s-au mișcat marginal mai bine în schimbarea pneurilor. Olandezul a ieșit cu un sfert de monopost în fața monegascului și a câștigat astfel o poziție chiar pe linia boxelor.
Totuși, doar câteva tururi mai târziu, Verstappen a comis o greșeală care i-a permis lui Leclerc să-și recâștige poziția.
Hamilton profită de Safety Car pentru a deveni lider
În turul 16 a fost rândul lui Bottas să schimbe setul de pneuri, în timp ce Hamilton a rămas pe circuit până în turul 21, când o ieșire în decor a lui Antonio Giovinazzi a generat intrarea Safety Car-ului pe circuit.
Britanicul a înlocuit pneurile medium cu cele hard și a profitat de Safety Car pentru a deveni noul lider al cursei în fața lui Bottas, care urma să efectueze o oprire suplimentară, după ce la prima trecere a mizat tot pe medium.
Vettel a profitat și el de Safety Car pentru a renunța la soft-uri în favoarea pneurilor hard și a revenit pe circuit pe locul 3, în fața lui Gasly și a lui Verstappen, care a intrat de asemenea pentru a trece pe harduri. Leclerc a regresat în pluton până pe locul 6 după ce a fost nevoit să intre din nou la boxe tot pentru pneuri hard.
Acrosaj intre Vettel si Verstappen
După ieșirea Safety Car-ului de pe circuit, Gasly i-a permis lui Verstappen să treacă, iar ulterior a fost depășit și de Leclerc. Între timp, Verstappen s-a apropiat de Vettel și, cu numai 15 tururi înainte de final, l-a depășit fără emoții pe pilotul Scuderiei Ferrari. Imediat după această manevră, Verstappen a avut o scurtă ezitare, a ieșit ușor pe bordură, a revenit pe circuit, iar Vettel a frânat prea târziu și l-a lovit din spate pe pilotul Red Bull.
Ambii piloți au ieșit în decor în urma impactului, iar Leclerc și Gasly au urcat pe locurile 3 și 4. Verstappen a putut continua cursa pe locul 4, în timp ce Vettel a ajuns foarte lent la boxe, a schimbat aripa față și a revenit pe circuit pe ultima poziție.
Între timp, Bottas a efectuat a doua oprire la boxe cu 6 tururi înainte de final și a revenit pe circuit tot pe locul doi, datorită avansului generos avut în fața lui Leclerc.
Ultimele tururi nu au adus surprize majore, iar Hamilton a trecut primul linia de sosire și a obținut a șasea victorie din carieră pe circuitul de la Slverstone. În plus, britanicul a câștigat și punctul suplimentar pentru cel mai bun timp în cursă.
Pilotul Mercedes a fost acompaniat pe podium de Bottas și Leclerc, în timp ce Gasly și Verstappen au încheiat pe următoarele două locuri în fața lui Carlos Sainz (McLaren), Daniel Ricciardo (Renault), Kimi Raikkonen (Alfa Romeo) și Daniil Kvyat (Toro Rosso). Ultimul punct pus în joc a fost obținut de Nico Hulkenberg (Renault).
Marea Britanie - Rezultate Cursă:
-
GrosJan, duminică, 14.07.2019 17:40
1000h de simracing 'penalizare' pentru Vettel. Generatia iRacing a facut iarasi spectacol. Deci nu regulamentul tehnic era de vina pentru lipsa spectacolului ci pilotii. :))
-
go leclerc, duminică, 14.07.2019 17:44
bravo leclerc vettel out si alonso in locul lui.. forzza ferrari
-
FanF1, duminică, 14.07.2019 17:50
Da, "sus manutele" pentru un Leclerc ce-i mai lipsește o mașină Mercedes și nu te mai întreb ce s-ar întâmpla dacă ar avea în mână volanul ei de teamă să nu faci spume și păcate subestimându-l cu tot felul de minciuni. O cursă fantastică făcută de pilotul ăsta atât d.p.d.v. al felului de a se apăra cât și depășirea făcută pe exterior. Mi-a plăcut sesizarea făcută de prezentatori în legătură cu personalitatea lui Ham. Cine a urmărit cursa știe la ce mă refer.
-
kim, duminică, 14.07.2019 17:53
@FanF1 Ar face ce face Bottas.
-
JJ, duminică, 14.07.2019 18:03
Ador pe comentatorii de la Digi cand le cade vocea cand se intampla ceva cu cei de la Ferrari. Auzi ca dupa parerea lor e vina impartita la acrosajul Vettel Verstappen :))
-
go leclerc, duminică, 14.07.2019 18:05
Alonso e out de multa vreme, mai mult de un an
-
kim, duminică, 14.07.2019 18:06
Si fetita e out de mult.
-
Joker, duminică, 14.07.2019 18:22
Jos palaria Mercedes Felicitari pt Leclerc. Bravo RBR Vettel un pilot talentat dar f slab pshihologic,poate si din cauza echipei. Dezamagire totala Ferrari,care ramane ca in ultimi 10 ani,in a doua parte a sezonului pierde teren.
-
Alex, duminică, 14.07.2019 18:31
Vina pentru accident as zice ca e impatrtita cu un plus de partea lui Vettel, Max a schimbat iar traiectoria de 2 ori! Insa Vettel, plin de nerabdare s-a bagat iar ca berbecul! Nu stie sa se apere, Lecrerc i-a aratat aceeasi fata lui Max, acea fata care l-au facut remarcat pe Max, doar ca a facut-o legal, fara schimbare de directie de 2 ori ci pur si simplu schimband directia pe final. A zis ca va proceda la fel daca se doreste racing, foarte buni ambii, sa aiba mereu masini egale ca sa avem si noi ce vedea! Cu un Norris, cu un Kvyat, cu un Albon cu masini egale, mama mama ce campionat am avea! Vettel nu e in stare sa faca asta, are psihic jos de tot, Lecrerc talent+curaj. Imi place cum ii cearta mereu pe cei de la Ferrari! Pacat ca si in cursa asta au vrut sa il fenteze sa iasa iar Vettel in fata! I-au schimbat pneurile abia in al teilea tur de SC. Pacat, mare pacat! 2 depasiri fenomenale asupra lui Max, Max se plange mereu cand nu ii reuseste ceva, ba ca penuri, ba ca frane, a fost mai bun Lecrerc in momentele alea. Cred ca Max se si plange intentionat!
-
Alex, duminică, 14.07.2019 18:32
Si...Lewis nu a putut trece jumatate de cursa de Bottas, foarte mare spectacol datorita lor dar nu asa se face strategia, trebuia sa il lase pe Bottas sa se bata de la egal la egal, oricum campionatul e al lui Lewis. Ferrari+Mercedes, strategii in favoarea pilotilor nr 1! Ma rog, la RBR la fel, s-a dat la o parte Gasly.
-
Alex, duminică, 14.07.2019 18:36
A....si unde sunt penalizarile alea pentru unsafe release la Max?Mama ei de treaba...daca Max a iesit prin lateral si Lecrerc era pe centrul caii de rulaj, inseamna ca daca nua r fi franat, in curba de la iesirea de la boxe, Max ar fi fost maturat de zid... insa i-a aratat in curbe cum sta treaba. Cursa spectaculoasa, in sfarsit, fara ploaie!
-
kimi, duminică, 14.07.2019 19:06
mercedes i-au dat locul 1 lui ham, rusine!! la fel si ferrori au incercat cu vetel..teapa again! vetel la wiliams! mclaren super start.. ricci si kimi iar performanta cu niste martoage...asa e cand nu mai esti sabotat!
-
ZZZ, duminică, 14.07.2019 19:29
1.Hamilton a fost imperial dar a avut si noroc cu safety car-ul..Felicitari celor de la Mclaren pentru consecventa in rezultate.3 Eu cred ca Ferrari ar trebui sa -l faca pilot no.1 pe Leclerc.
-
THE SPINNING GERMAN, duminică, 14.07.2019 21:58
Deja e de cascadorii rasului ce face pe circuit fetel :)))).....m-a lasa fara replica.
-
lol, duminică, 14.07.2019 22:01
Leclerc nu msi trebuie facut nr 1...vetel se face singur nr 2. E jale. Alonso ar trebui reactivat pentru Ferari.
-
@kimi, duminică, 14.07.2019 22:07
stia mercedes ca va fi SC de ia dat cursa lui Hamilton? ce dreak performanta face kimi al tau? daca nu avea motor ferrari era vai steaua lui. ai probleme la cap. esti dilimache
-
Leo, duminică, 14.07.2019 22:18
Într-adevăr, deși sunt fan Vettel si Ferrari, Vettel este istorie, nu mai poate... Dar lasati-o moale cu Alonso, vin lupii tineri din spate
-
AyrtonSenna1991, duminică, 14.07.2019 22:58
Alonso la Ferrari e o utopie deocamdată.Vettel are contract semnat pentru sezonul viitor , iar la ce decizii proaste i-a Ferrari în ultima vreme , nu m-ar mira ca germanul să fie împins în față în continuare în detrimentul lui Leclerc. Ca fan Alonso mi-aș dori din tot sufletul să revină la Ferrari si sa vad un final glorios de cariera pentru el , încununat poate cu un titlu mondial , însă părerea mea este că Ferrari nu va renunța la Vettel.
-
lol, duminică, 14.07.2019 23:16
Tot utopie e si acel "deocamdata" pentru ca lasa sperante desarte pentru viitor.
-
The Dot, duminică, 14.07.2019 23:16
Lantisor v-a dat-o la dintisor.....din nou.....mai asteptati inca doua saptamani poate mai aveti vreo bucurie si atunci, cine stie poate i se desprinde lantul de la gat.
-
mobius, duminică, 14.07.2019 23:18
Ferarri "i-a" decizii proaste? Mars inapoi la scoala mai Senna.
-
es, duminică, 14.07.2019 23:50
Alonso te asteptam ... Ferrari ... si noi toti ....
-
FlorinSilviu1977, duminică, 14.07.2019 23:59
Buna seara! O cursa spectaculoasa! Un lucru e cert. Daca Leclerc ar fi la Mercedes i-ar invinge pe Hamilton si Verstappen de cele mai multe ori. Pacat ca va ramane la Ferrari unde pute a incompetenta crasa pe bani multi. De la aceasta echipa ar trebui dati multi oameni afara in frunte cu acest Binotto care nu prea are treaba cu F1. Poate la carturi s-ar descurca bine. F1 e o palarie mare pentru el.
-
VitelulCabrat, luni, 15.07.2019 00:02
O cursa foarte spectaculoasa, atat in fruntea plutonului, cat si la mijlocul lui. Duelul dintre Bottas si Hamilton a fost superb, aveam senzatia ca masina britanicului e prinsa cu o ata invizibila de cea din fata. Din fericire a existat un duel si mai frumos, si anume cel dintre Leclerc si Verstappen. Formula1 are un viitor ce ei doi, si de ce nu, cu Norris, Albon si Russell. Observ si ma amuz ca nimeni nu are de data asta nicio problema ce Leclerc si Verstappen s-au atins si ca ultimul a trebuit sa iasa afara de pe pista. Nu mai e "maFIA", nu mai e "sfarsitul Formulei1"? Hamilton probabil ca nu castiga astazi daca nu intra SC, dar si norocul face parte din sport. Nu pot sa nu remarc ca partea de garaj a lui Leclerc a ramas inerta la intrarea SC-urului, de parca Vettel era pilotul fruntas in cursa. In ceea ce-l priveste pe Vettel, din punctul meu de vedere cariera lui s-a incheiat astazi. Omul nu mai rezista psihic, iar daca inainte credeam ca are o slabiciune doar vizavi de Hamilton, a reusit sa-mi schimbe parerea. Nu imi aduc aminte sa fii vazut un campion mondial sa greseasca atat de des ca el, si ma uit de o perioada buna la sportul asta. Sper, de dragul concurentei, ca Ferrari incepand cu anul urmator se vor aduna in spatele lui Leclerc. Si ca ultima observatie, se pare ca RBR i-au prins din urma pe Ferrari cu dezvoltarea masinii.
-
VJ, luni, 15.07.2019 07:38
A fost o cursa spectaculoasa. Cam de astfel de curse am avea nevoie de fiecare data, sau cum a fost si in Austria. Iar Vettel mi se pare cel mai slab campion mondial de cand ma uit eu la acest sport. Un pilot facut campion mondial de o masina buna, ca de pilotat din ce vad este slab. Face greseli multe si copilaresti. Cred ca din sezonul urmator ar trebui sa zboare de la Ferrari. Cu el, Ferrari nu va castiga nimic, si vor avea numai de pierdut daca se vor baza in continuare pe el ca pilot nr.1. Dpmdv cel mai bine ar fi, daca l-ar aduce pe Ricci in locul sau. El de mai multe ori a dovedit ca este un pilot foarte bun, iar daca ii dai o masina buna are sanse sa castige titlul mondial. Cred ca, cei de la Ferrari ar trebui sa-l ia in considerare daca vor sa castige titlul, macar la constructori. El cu Leclerc ar face o treaba buna, iar ei doi ar avea potentialul sa aduca titlul lui Ferrari. Varianta cu Alonso vehiculata de unii pe aici, mi se pare doar o fantezie. Alonso deja are o varsta, nu cred ca el ar fi omul potrivit pt a le aduce titlul celor de la Ferrari. Mai degraba Ricciardo. Ricciardo a si spus la un moment dat ca, cei de la Ferrari l-au dorit, insa cineva de acolo s-a opus... si ca stie cine e acel cineva. Bineinteles ca Vettel. Dar daca Vettel ar fi out din sezonul viitor, Ricci ar avea cale libera catre Ferrari. Sincer, mi-ar placea sa-l vad pe australian la Ferrari, sa-l vad ce poate... Cred ar putea multe, si deja am vazut asta la RBR, dar si acolo nu prea a fost lasat, pt ca era favorizat Max. In alte ordine de idei, as vrea sa-l vad si pe Ocon din sezonul urmator, la Mercedes, chiar in locul lui Bottas. Cred ca poate aduce mai multe decat finlandezul, si ar fi interesant un duel intre pilotii tineri, printre care: Leclerc, Max, Ocon, Norris. Din ce vad mai nou, pilotii astia tineri sunt mai agresivi, mai artagosi, produc mai mult spectacol, si tocmai de asta as vrea ca din sezonul urmator sa se intoarca si Ocon.
-
Senna Fan, luni, 15.07.2019 08:20
O cursa frumoasa. Dueluri, depasiri si un circuit frumos. Mercedes (daca mai era nevoie de mentiunea aceasta) este de departe cel mai bun monopost. Ferrari sta doar in Leclerc de doua etape. McLaren incet-incet se intoarce unde ii este locul. Haas cu probleme mari acum. Williams e o legenda in F1. Dar pentru moment doar atat. Verstappen e un pilot foarte bun, dar cateodata cam prea agresiv, iar federatia il cam iarta.
-
VJ, luni, 15.07.2019 08:40
@Senna Fan Ferrari sta doar in Leclerc chiar de trei etape, si anume: Franta, Austria, Anglia.
-
avocatu' lu' peste, luni, 15.07.2019 09:43
fetal, cel mai penibil campion cu multiple titluri din istorie. Si implicit cel mai penibil pilot ferari.
-
The Dot, luni, 15.07.2019 10:00
Vettel se duce dupa cursa sa-i ceara iertare lui Verstappen pentru incident, recunoscandu-si vina, ceea ce este de apreciat, ba mai mult isi cere scuze si celor de la boxele Ferrari, iar comentariul de mai sus a lui Alex care spune ca vina e impartita are deja 20 de degete verzi. Asta se numeste impartialitate. :)
-
kim, luni, 15.07.2019 10:15
Daca fetita-berbec nu intra in Max unde termina Max si unde Leclerc ?
-
Eu, luni, 15.07.2019 10:32
Intr-adevar Vettel este la un nivel psihic foarte scazut, dar totusi el este un pilot bun. Desi nu prea il agreez a dat dovada de respect in cursa asta, cerandu-si iertare de la max si echipa Ferrari. Personal cred ca de la grand prix-ul Germaniei, psihicul neamtului a avut de suferit din ce in ce mai mult. In plus, masina de anul asta nu ii ofera gripul pe spate necesar neamtului, sa nu uitam ca el este dependent de acest stil de pilotaj, cel putin asa s-a format in perioada Red Bull cand acel blown diffuser oferea acel extra grip. In circumstantele astea, psihic slab, la fel ca si grip-ul spate Vettel nu va face niciodata performanta. Cand ferrari ii va da o masina pliata pe stilul lui atunci isi va repara si psihicul. Culmea, anul trecut pilotul a dat-o de gard, anul asta masina. Toata stima pentru garajul Red Bull. Au adus masina pe langa perfomantele Ferrari si de aici spectacolul din ultimele 2 curse. De tinerii piloti nici nu are rost sa mai comentez, sunt super talente toti. Mercedes sunt in alta era, ar fi fost foarte frumos ca macar cele 3 echipe sa fie macar apropiate ca nivel de performante cu siguranta Hamilton daca er fi fost in frunte, gap-ul era de max 25 puncte. Sper ca in restul curselor masinile Red Bull si Ferrari sa ramana apropiate asta pentru a nu omori specatcolul
-
hakkinen, luni, 15.07.2019 10:36
@Vitelulcabrat "Hamilton probabil ca nu castiga astazi daca nu intra SC" Serios? pai si fara SC , Lewis ar fi iesit in fata lui Bottas de la boxe. Si daca nu, Bottas facea un schimb in plus. Pneurile medii au fost alegerea lui Bottas, nu a echipei. Iar ce a facut Lewis in ultimul tur....Fastest lap cu gume dure tocite in fata lui Bottas cu softuri proaspete...
-
boss, luni, 15.07.2019 10:43
Sunteti jalnici. De cate ori face Vettel vreo prostie apar gusterii cu Alonso in poala. Alonso a fugit de Norris iar voi vreti sa il puneti sa se ia la tranta cu Leclerc.
-
Senna Fan, luni, 15.07.2019 10:47
@VJ Corect. Ai perfecta dreptate.
-
kimi, luni, 15.07.2019 13:25
Bai, astia cu kimishor, baiatul ala doar se da pe circuit, in rest nimic ca performanta. S-a vazut asta la Ferrari. L-au rupt Alonso si Vettel cand era la Ferrari. Daca e cineva care nu mai are treaba cu f1 ala e kimi si kubica.
-
THE SPINNING GERMAN, luni, 15.07.2019 13:28
Vetel este un mare pilot. Ne arata asta aproape cursa de cursa. Este inegalabil in ceea ce face pe circuit. Inca niciun pilot Ferrari n-a reusit sa faca ce face el. La mai mare ii doresc, iar fanilor lui sa se bucure in continuare de aventurile sale.
-
THE SPINNING GERMAN, luni, 15.07.2019 13:31
PS-cat mai e in F1 acest Vetel nu pot decat sa ma delectez cu performantele de pe circuit. Apreciez ca si-a recunoscut vina. Sper sa mai aiba ocazii sa o faca la fel de principial.
-
kim, luni, 15.07.2019 13:36
@hakkinen Corect. Daca nu ma insel, cand Bottas a iesit prima data de la boxe, Hamilton avea un avans care ii permitea sa faca schimbul si sa iasa in fata lui Bottas. Iar cu medii (Bottas) sa nu te apropii de hard-uri (Hamilton), asta spune ceva, ca sa nu mai vorbesc de fastest-ul lui Hamilton facut pe hard-uri.
-
F1, luni, 15.07.2019 16:58
Ferrari vor fi in scurt timp depasiti in clasament de Red Bull. Au si masina dar mai ales au pilot. Ritmul de dezviltare este la cel mai inalt nivel, alaturi de Mercedes. Ferrari nu se prea regasesc, iar Vettel ar trebui schimbat. Cred ca Alonso e cel mai potrivit. Are tot ce-i trebuie ca sa lupte cu Lewis.
-
Eu, luni, 15.07.2019 17:24
@F1 La cati tineri talentati sunt, parerea mea e ca ar trebui sa ni-l scoatem pe Alonso din cap desi il agreez ca pilot, nu si caracter. Sunt sigur pe Alonso nu va mai pilota in F1 cel putin la o echipa de tot. Oricum era cel mai bine platit pilot din grila cand era la McLaren deci prost nu a fost. :) Eram ferm convins de faptul ca Ricii nu a fost luat de Ferrari a fost o greseala majora de strategie insa Leclerc e senzational. E drept ca toti s-au concentrat in jurul lui Vettel si totusi nu i-au livrat o masina pe stilul lui. Pacat. Actualii piloti cu masinile de anul trecut.... Leclerc era pe I
-
@eu, luni, 15.07.2019 17:36
Nu sunt neaparat un fan Alonso dar din ce vad eu acum pe grid nu e niciunul care sa aiba anvergura spaniolului. El s-a retras ca n-a mai vrut sa concureze in pluton nu ca nu mai putea. Ricci nu se ridica la nivelul lui Alonso. Leclerc e rapid dar....inca mult prea neexperimentat. Are sansa ca Vettel nu e in forma. Ceilalti tineri...eu sunt convins Alo va reveni. Depinde unde.
-
Popis, luni, 15.07.2019 17:59
Leclerc nu are nimic senzational. E doar un tanar pilot bun.
-
VitelulCabrat, luni, 15.07.2019 18:04
Alonso are deja o varsta. Nu mai suntem in perioada romantica a F1 cand pilotii luau titluri mondiale la 50 de ani. In plus, poate sa- l aduca Ferrari pe Alonso-ul de acum 10 ani, daca Mercedes isi pastreaza avansul fata de italieni este tot de pomana. Russell care in mod obisnuit in calificari e pe undeva pe la 3s in urma Mercedes, in testele de dupa Bahrain, daca nu ma insel, cand s-a urcat la volanul Mercedes, a fost la niste zecimi de Bottas/Hamilton. Si de ce l-ar aduce Ferrari pe Alonso? Ca de ajutat pe Leclerc nu-l vad sa-l ajute, Alonso nefiind in cariera lui tocmai un om de echipa. Mai bine il pastreaza pe Vettel caruia probabil daca i se va lua presiunea de pilot principal, nu va mai gresi asa mult si conteaza sa ai doi piloti care sa puncteze constant in clasamentul pe echipe.
-
BB, luni, 15.07.2019 19:19
Vettel, Alonso si Hamilton raman reperele. Chiar daca neamtu mai gafeaza, e din cauza presiunii de le Ferrari. In momentul in care se duce la Mercedes sau Red Bull isi revine. Daca se doreste competitie la cel mai inalt nivel ii tii pe astia 3 acolo. Faci niste reguli care sa incurajeze pilotajul. Leclerc e inconsistent inca, are mult de invatat. La fel Norris. E devreme sa-i responsabilizezi ca lideri. Max si Ricci sunt singurii care ar fi potriviti dar nici unul nici altul nu sunt la nivelul celor 3. Vrei spectacol faci ce trebuie sa ii tii pe astia in competitie. Norris mare revelatie, dar, are o masina cum n-a mai avut Mclaren de 6 ani. Chiar si asa Sainz are mai multe puncte.
-
BB, luni, 15.07.2019 19:21
As pune ramasag cu oricare de aici ca, daca Alonso prinde o masina de top se bate la titlu. La 37 de ani.
-
lol, luni, 15.07.2019 20:23
daca vine cu Toyota si Toyota ramane singura echipa din F1 poate mai pusca si Alonso un titlu ... dar nu va faceti iluzii ca va lupta pentru titlu - il va lua de pomana
-
VJ, marţi, 16.07.2019 03:18
@BB Alonso peste 2 saptamani va implini 38 de ani. Te intreb si eu, ce avantaj mare poate sa-ti aduca un pilot la 38-39 de ani?
-
oboy, marţi, 16.07.2019 10:20
Si Rosberg "se bate la titlu" dar nu il castiga. Eu va recomand sa judecati omul dupa actiunile sale. Hint: Alonso s-a retras!!!
-
@VJ, marţi, 16.07.2019 10:43
Alonso nu s-a retras din cauza varstei. Pilota la un nivel foarte bun. Ca n-a avut masina e alta poveste. La 40 va fi mult peste majoritatea din grila.Daca revine o sa te convingi singur.
-
Mercedes F1, marţi, 16.07.2019 10:45
Rosberg, spre deosebire de fetal s-a batut si l-a si luat. Apropos, Rosberg la Ferrari, in locul lui fetal al tau...cred c-ar fi mult mai bine.
-
oboy, marţi, 16.07.2019 11:27
Bottas am vrut sa zic, nu Rosberg. Rosberg a luat un titlu. Da, ar fi mult mai bine Rosberg decat Vettel. Dar totodata Rosberg ar fi o alegere mult mai buna si decat Alonso. Alonso nu va reveni pentru ca nu vrea sa demonstreze ca sunt intr-adevar altii mai buni. Cam in fiecare echipa de top da peste altul mai bun: Mercedes? Hamilton dar posibil si Bottas. Ferrari? Sigur Leclerc, posibil si Vettel. Da, si Vettel. McLaren? Norris si Sainz sunt peste Alonso. RBR? Nu trece de Verstappen. Renault? Il bate Ricci. Poate Williams si Alfa Romeo. Deci da, de asta s-a retras, ca nu mai are variante in F1 sa se afirme. La Toyota e pomana, asta e de el. Altfel il zvanta Conway sau Kobayashi. Pana si acolo are cine sa il bata. Dar voi aberati ca e gratis, ca daca ar fi sa pariati pe Alonso (si sa pierdeti banii) nu cred ca v-ati mai arunca asa ... Ei bine, nici echipele de F1 nu se arunca. Poate doar cu multi sponsori in spate ca Schumacher in 2010 dar nu pe valoare certa pe pista la 40 de ani.
-
lol, marţi, 16.07.2019 13:03
Ce adversari a avut Alonso in utimii multi ani? Massa accidentat, Raikkonen pe care l-a batut si Vettel (cu acelasi ajutor pe care l-a avut si Alonso), Vandoorne (un pilot care nu a confirmat). Cand a dat de Button (un alt pensionar F1) s-a poticnit. Este mai bun decat Hamilton, Verstappen sau Leclerc, ca sa putem spune ca merita titlul? Pai astia sunt piloti tineri si talentati pe care Alonso nu i-ar bate nici fiind in varf de forma - ori asta a expirat inainte de 2010.
-
BB, marţi, 16.07.2019 13:11
Raikkonen a fost batut pentru ca e sub nivelul celor 2. A, c-a mai intervenit echipa dar asta prea rar. De regula se batea singur. Alonso i-a dat dublul punctelor. Alonso l-a batut pe Button la fel de regulat. Da, in primul an a avut mai putin puncte pentru ca a terminat doar vreo 3 curse. In anul care a urmat Button n-a mai tinut pasul. Nici calificari nici cursa.
-
Radu, marţi, 16.07.2019 13:13
Ferrari ar trebui sa fie multumiti daca termina campionatul pe locul 2.
-
lol, marţi, 16.07.2019 14:45
Nu te-ai uitat la curse. Era cam egalul lui Button, cateodata mai in fata, ceteodata mai in spate. Nu cu mult, aveau acelasi pace. Si acum ce facem, nu mai conteaza punctele? Oricum, eu am vrut sa subliniez altceva, motiv pentru care l-am numit pe Button pensionar. Alonso nu a avut coechipieri puternici din 2007 incoace. Si tot din 2007 evita anumiti piloti, cam multi. De asta Alonso nu va mai reveni in F1 si voi stiti asta dar va place sa il bateti pe spate - despre morti numai de bine ...
-
The Dot, marţi, 16.07.2019 15:39
@hakkinen Strategia Mercedes pentru ambii piloti a fost cu doua opriri la boxe. Pneurile medii nu aveau cum sa reziste pentru a face doar o intrare la boxe, conform celor de la Pirelli. In momentul intrarii SC-ului, Hamilton nu avea timpul necesar pentru a iesi in fata lui Bottas. Daca nu esti convins, iti pot da link scris cat si video.
-
Mclaren_Mircea_1984, marţi, 16.07.2019 19:46
Ma simt onorat si privilegiat sa traiesc in era Lewis Hamilton... o calatorie fantastica inceputa in martie 2007.... va fi the absolute GOAT of all times... mai mare decat Michael Schumacher..
-
Radu, marţi, 16.07.2019 19:53
Cu tot ajutorul dat de Irvine, Barrichello si Massa lui Schumacher, tot nu l-as compara pe Hamilton cu el.
-
lol, marţi, 16.07.2019 21:07
Calatorule, ai inceput tarziu calatoria. Hamilton a avut doua sezoane excelente si inainte sa vina in F1. Am tinut cu Raikkonen in 2005 si cu Schumacher in 2007. Cand am vazut ca va da examen cu Hamilton in 2007 am stiut ca Alonso o sa si-o ia.
-
lol, marţi, 16.07.2019 21:08
cu Schumacher in 2006*
-
Costel, miercuri, 17.07.2019 09:12
Vettel e pe faras, toata media italiana il desfiinteaza. Binotto il mai sustine dar nu stiu pana cand.
-
@lol, miercuri, 17.07.2019 09:49
In doi ani, 2015-2016, Alonso vs Button a fost in calificari 22-11 pentru Alonso, iar curse 11-10 pentru acelasi Alonso. Dar te mai documentezi inainte sa debitezi tampenii.
-
lol, miercuri, 17.07.2019 10:17
Aveau acelasi pace in curse, de asta e doar 11 - 10 si asta obtinut pentru ca Button in ultimele curse din cariera (cand a aflat ca nu i-au mai prelungit contractul) nu a mai apasat acceleratia ... Dar i-a taiat vrajeala lui Alonso care se agata tare de faptul ca niciun coechipier nu a obtinut mai multe puncte decat el. Ei bine, pensionarul Button a obtinut. Pensionarul! Iti spune asta ceva? Apropo de documentare, in 2003 Button era pilot la Renault iar Alonso doar rezerva si nu se apropia de timpii lui Button S-au certat Button cu Briatore si asa a obtinut Alonso volan iar apoi cu Fisichella coechipier a putut lua doua titluri "de carton". Button daca nu ma insel e in al cincilea an la Ferrari. Cam atat tine rabdarea italienilor. Nu, nu te da afara dar iti ia vioara intai. Asa a plecat si Alonso cand a ramas fara vioara si trebuia sa lupte pentru ea cu Vettel daca ramanea. Vettel pateste ce a patit Alonso la McLaren in 2007. Cand te bate incepatorul in calificari si curse ce drac de statut de pilot nr. 1 mai vrei? Poti sa ai 2, 4, 100 de titluri. Momentul conteaza, restul e istorie.
-
lol, miercuri, 17.07.2019 10:19
Vettel daca nu ma insel e in a cincilea an la Ferrari...*
-
misto, miercuri, 17.07.2019 10:33
Ferrari e pe maini bune cu Leclerc. Acum si in viitor. La Alonso mai viseaza doar fanii lui, Ferrari a incheiat-o cu Alonso de multa vreme.
-
mosionroata, miercuri, 17.07.2019 11:06
Hamilton a prins trenul asta cu Mertz dominant ani in sir. Si chiar si asa a pierdut un titlu. Schumacher nu ar fi iertat nicio ocazie. A obtinut doua titluri cu masina mai slaba si a stat in coasta lor in urmatorii ani cu o masina si mai slaba. Aproape 15 ani in top in F1 pentru Schumacher (era ceva gen Schumacher vs restul lumii an dupa an). 15 ani aproape imposibil de egalat acum cand tinerii au simulatoare si uite ca bat veteranii din prima cursa. Dar 8 titluri sunt posibile.
-
mosionroata, miercuri, 17.07.2019 11:11
Ba sa am pardon, 12 ani: '94, '95, '96, '97, '98, '99, '00, '01, '02, '03, '04, '06. Plus ca nici in '91, '93 si '93 nu a aratat rau iar in '05 putea fi mai sus daca avea pneuri. Cu Schumacher cel mai mult seamana Verstappen. Depaseste si bate pe circuit campioni veterani cu masini mai bune. Leit Schumacher.
-
jugaru, miercuri, 17.07.2019 14:13
Va certati degeaba. Button n-are valoarea lui Alonso. A recunoscut la un moment dat singur cand erau impreuna la Mclaren. Alonso era superior la toate capitolele. Cu exceptiile cand avea probleme cu masina. De vetel nu se teme nimeni. Alonso a plecat de la Ferrari pentru ca in acel moment erau sub nivelul marii in primul an hibrid. Si Alonso a muscat teapa cu Honda. A venit in locul lui vetel si uite ce face. Un vetel care a fost batut de toata lumea mai putin de webber care era sabotat constant in acea vreme. Ricci apoi Leclerc i-au dat ceaiul desi era nr. 1 la ambele echipe. Doar pe amaratul de kimi l-a dominat ca deh....
-
Mclaren_Mircea_1984, miercuri, 17.07.2019 14:43
Da a prins un Mercedes dominant... dar a risipit mult prea multi ani la Mclaren... Masina dezastru ca si competitivitate in 2009 si 2011 cu doar cate doua victorii intr-un an, iar in 2010 a fost a doua sau a treia masina, si tot a castigat curse. Doar in 2012 a avut masina de titlu mondial la Mclaren, dupa 2007-2008. Plus atatea curse cu abandon mecanic cand conducea, ca sa nu mai vb de sarpele de Whitmarsh care ne explica ca Jenson Button e la feld e bun ca si Hamilton. Odata cu trecerea la Mercedes a inceput sa recupereze, dar era deja tarziu... avea 28 de ani. Verstappen ajunge la Mercedes la 23-24 de ani, si tot nu il va bate pe Lewis la statistica.
-
Mclaren_Mircea_1984, miercuri, 17.07.2019 14:49
Nu o sa il iert niciodata pe Whitmarsh cum nu l-a pus la punct pe Button sa isi vada lungul nasului. Button e doar un Bottas mai batran. Atat. In Canada 2011 cand l-a vazut pe Lewis dar l-a bagat inzid desi nu recunoaste sarpele, trebuia concediat de Mclaren sau pus la respect. Mare pilot si Jenson Button. Campioni de astia meteori, gen el si Rosberg vor fi mereu, dar ca Hamilton se nasc doar la 20-30 de ani distanta.
-
jaguaru, miercuri, 17.07.2019 16:04
Inventezi. Button a declarat ca nu se teme de Alonso pentru ca Alonso si-a dominat coechipierii (acolo unde i-a dminat) pentru ca a impus directia de dezvoltare a monopostului in echipa iar ei doi au aceleasi setari (stie din 2003 de la Renault) asa ca Alonso nu a re decat sa ceara ce masina vrea ca va fi buna si pentru el. Si surpriza, asa a fost. Chiar daca Button era mai batran si pe picior de plecare a fost in pace cu Alonso iar intr-un an i-a dat si bataie la puncte. Asa cum argumentati egalitatea de puncte din 2007 tot asa conteaza si acum punctele ca sa nu avem dublu standard, da?
-
Button, miercuri, 17.07.2019 17:53
Jenson Button was teammate at McLaren to both Lewis Hamilton and Fernando Alonso, he regards the pair as the fastest and toughest drivers he has ever come up against. Alonso and Hamilton are regarded by many as the preeminent drivers of this era, and Button was teammates with both. From 2010 to 2012 he partnered Hamilton at McLaren and from 2015 to 2016 shared a garage with Alonso also at McLaren. “I’d say that over the years Fernando had been one of – if not the – toughest competitors I’d faced, both as a team-mate and a rival at other teams,” Button wrote. “Lewis was unbelievably quick and could pull a lap out of the bag just like that; him and Ayrton Senna were the two quickest guys over one lap, maybe ever.” “But Fernando was the more rounded driver. I’d know, even if I out-qualified him, that he’d still be tough to beat in a race. “He’s nice on the outside, really affable and approachable, but beneath that he’s a very, very tough competitor who’ll do anything to beat you.”
-
lol si costel, miercuri, 17.07.2019 17:58
Alonso e cu o clasa peste Button. Haterii ce sa faca si ei...unii sunt fani Vettel.....e o perioada grea pentru ei, ce sa le faci. Alonso si Hamilton tot asa, cu o semiclasa peste Vettel. Dar el are 4 titluri. Nu s-a masurat nici cu Alonso, nici cu Hamilton nici cu Massa...l-a prins pe Kimi caruia i se rupe. Leclerc...il face nr.2 la Ferrari, rusinos. Costel, mare fan Vettel...nu te mai deghiza :)))))
-
Neutru, miercuri, 17.07.2019 19:39
Mircea, ar trebui sa stii daca esti fan Hamilton .Daca nu era fiica sefului nu se mai vorbea acum de el. Disparea de mult din F1.
-
jaguaru, miercuri, 17.07.2019 22:16
Button s-a retras cand l-a "prins" Alonso. Vandoorne in locul lui. Asta explica cat de nun mai era Button cand a facut echipa cu Alonso fata de cand a facut echipa cu Hamilton.
-
lol si cosstel, miercuri, 17.07.2019 22:18
ma nebunuleeeee, doar o semiclasa?
-
mobius, miercuri, 17.07.2019 23:08
Hamilton a cistigat in 2008 un campionat cu ajutorul lui Glok (facatura). In rest de cinci ani a prins o masina mai buna cu peste o secunda pe tur decat toate celelalte si cum ar putea sa nu cistige. Nu vad unde ii sunt meritele pentru toate cele cinci titluri (sase) in curand pe care le-a castigat. Meritele sunt ale monopostului Mercedes si ale echipei care are una dintre cele mai bune strategii. Daca am lua in considerare strict doar timpul si nu alte elemente, orice pilot care termina cursa la un interval in urma de sub un minut, cu o masina Mercedes ar putea sa faca acelasi lucru cu Hamilton, adica sa cucereasca titluri mondiale. Ar mai trebui luat in considerare si faptul ca echipa cu o masina de exceptie cum are, il mai si favorizeaza, in detrimentul lui Bottas. In momentul de fata (este parerea mea), Leclerc este cel mai bun pilot de pe grila si Ferrari ar face o mare gresala daca nu i-ar transfera statutul de nr. 1. In privinta accidentului dintre Vettel si Verstappen, primul a gresit flagrant (incident similar cu cel dintre el si Hamilton, provocat cu intentie) si eu cel putin, ma mir ca FIA nu a luat masuri drastice (as spune ca nu doar Mercedes este favorizata)
-
@mobius, miercuri, 17.07.2019 23:12
esti pe legale ? Lewis a demonstrat anul trecut, pentru a cata oara, ca pe ploaie nu prea are rival. Si vrei sa spui ca in 2008 l-a ajutat Glock, care era pe slickuri si Lewis nu il putea depasi pe bune cu cauciucuri wet ? Glock a optat sa nu schimbe pneurile si a terminat in puncte. Daca era masluit, cum spui, putea intra la boxe. Si in acel tur a fost mai rapid decat colegul Trulli.
-
haha, joi, 18.07.2019 00:18
Cu Glock a fost 100% regulamentar. E de rasul curcilor cu haterii,lui Hamilton (fanii lui Alonso) ii imputa chestia cu Glock cand de fapt buba a fost Singapore 2008.
-
biznis, joi, 18.07.2019 00:19
Ham a ajuns la Mert pentru ca Lauda era convins ca Ham e cel mai bun de pe grila.
-
Neutru, joi, 18.07.2019 03:40
Pe ploaie daca ai noroc faci o cursa buna. Daca masina nu este echilibrata sau ai ghinion si roata prinde o trasa alunecoasa petru o secunda.... Mai trebuie sa risti altfel nu castigi.Vetel nu are noroc pe ploaieGhinion da anul trecut in Germania,Asa-i viata.
-
Radu, joi, 18.07.2019 08:55
https://www.youtube.com/watch?v=IfyxNJvr6tY
-
joynt, joi, 18.07.2019 10:00
Vettel a fost magistral pe ploaie in Brazilia 2012 si Italia 2009 (cand nu avea cea mai buna masina). Verstappen a dat lectii pe ploaie in Brazilia. Nu stiu cand a fost Hamilton magistral pe ploaie dar nu se descurca prea rau. Button e(ra) cel mai bun pe o pista umeda dar cu trasa ideala uscata. El merge ca la manual pe trasa ideala, nu calca pe alaturi si asta ar fi explicatia. Despre Hamilton - deocamdata e pilotul care a iesit cel mai mult in evidenta dupa Schumacher. E la o echipa buna dar a meritat-o. Rosberg a plecat cu coada intre picioare cu un singur titlu iar altii stim noi cine a evitat sa fie iar nevoit sa lupte cu Hamilton. Asa ca ciocu mic, lucrurile astea nu vin pe aerele din cap ci pe munca si curaj si talent.
-
@neutru, joi, 18.07.2019 11:20
Vetel n-are noroc deloc. A uitat si ce stia din pilotaj. E mai rau decat Grosjean. Pilot nr. 1 Ferrari. Cica.
-
Neutru, joi, 18.07.2019 12:45
Cursa urmatore la el acasa va fi primul pe grila, va lua toate punctele.26
-
Radu, joi, 18.07.2019 12:51
Vettel a ramas dator cu cursa din Germania, asa ca motivatia exista; masina ii mai trebuie.
-
neutru, joi, 18.07.2019 13:08
Vettel a avut norocul lui, 4 titluri in buzunar. Acum e alt regulament tehnic, fara blown-difusser, motor turbo cu lag, etc. Nu va fi mai bun decat e acum pe acest regulament asa ca mai bine uitati de el. Leclerc e omul momentului si 'grije' mare ca daca nu ia un titlu macar doar trece prin F1 ca multi altii chiar daca au fost buni o perioada.
-
Neutru, joi, 18.07.2019 15:07
Vettel si Hamilton au venit in F1 in2007.Primul s-a chinuit 5ani sa iasa campion,Hamilton a fost flebetea fiicei sefului.Care a avut noroc si care a muncit din greu?
-
Costel, joi, 18.07.2019 15:21
fetita e mediocra in era hibrida. Rar se ridica la nivelul masinii. Niciodata nu trage de ea. De o vreme e chiar mult sub nivelul ei. Plus gafele de incepator. Nu vezi la Norris gafe ca la fetal. Champion de plastic. Cum spuneam.
-
@biznis, joi, 18.07.2019 15:56
Ham era singurul pilot de calibru disponibil atunci. Alonso la Ferrari Vettel la Red Bull un redbull castigator. Despre ce vorbim. Alonso la Mercedes avea inca 5 titluri. Cred ca si Vettel. Daca a fost Rosberg....Sa ne intelegem, Bottas nu e la nivel.
-
@biznis, joi, 18.07.2019 15:58
Ceea ce am vrut sa spun e ca desi bate toate recordurile Ham nu e neaparat la nivelul celor care bateau recorduri in urma cu 15-20 ani. Masina conteaza mai mult ca niciodata.
-
biznis, joi, 18.07.2019 16:10
Sau i-ar fi batut Rosberg si pe Vettel si pe Alonso la Mercedes. Vettel nu a avut ocazia sa ajunga la Mercedes insa Alonso a primit oferta in 2016. A refuzat. Hai sa nu mai dam credit de pomana cui nu merita. Alonso trebuia sa accepte si sa il bata pe Hamilton (sau Rosberg) pe pista si fara scandal daca pierde. Nu degeaba Hamilton are mult mai multe titluri. A ramas la McLaren in 2008 si a castigat. Asa daca o tot dai cu piciorul la ocazii (ocazia sa castigi sau sa te faci de ras) sigur nu castigi. Ciocu mic. ps: Lauda oricum credea ca Hamilton e cel mai bun de pe grila indiferent cine era disponibil pe piata.
-
Neutru, joi, 18.07.2019 16:30
Hamilton a venit laMercedes gonit de Ron. Fata a aflat ca La pomul laudat sa nu te duci cu sacul .Au aflat și altele și alții spre norocul viitorului campion Mercedes.Liniște sentimentala ,religioasa,are un singur țel,campion formula1.
-
Costel, joi, 18.07.2019 17:42
Mai biznis, Alonso voia si la Mercedes cu Hamilton si la Ferrari cu Vettel. Ce nu stii tu e ca cei doi s-au opus inclusiv prin declaratii oficiale, mai mult sau mai putin directe. Poti sa dai o simpla cautare pe net. Alonso a ajuns atat de disperat sa aiba o masina buna incat nu ar mai fi contat cu cine se bate. Dar....asta tu, si alti hateri alonso nu vreti s-o vedeti.
-
Neutru, joi, 18.07.2019 18:53
Vot contra?Lui Hamilton îi prieste.Fan mai mulți sponsor musulman Petronas .Așa s-a întâmplat și cu alții.Marele succes avenit după ce ș-au descoperit personalitatea.Clasis Clay a devenit Muhamad Ali,Ioan Luchian Mihalea .Și erau agresivi,aroganti, că asa-i câștigatorii.
-
Neutru, joi, 18.07.2019 18:55
Clasius Clay....scuze.
-
@Neutru, joi, 18.07.2019 19:07
Multiplica-te cu zero!
-
Neutru, joi, 18.07.2019 19:07
Alonso,Marc Market,Lorențo,au arogața iberică tipică.parcă ar fi olteni.E una din cauzele lipsei succesului de care suferă Alonso.
-
biznis, joi, 18.07.2019 20:13
Mai Costele, de cand pilotul angajat ca pilot ia decizii ce tin de treaba altora? Hamilton cel mult putea sa declare ceva dar el mereu a declarat ca e convins ca e cel mai bun deci orice coechipier nu ar fi o problema pentru el. Ca prefera cu Rosberg sau Bottas e de inteles, astia doi ii sunt prieteni, Alonso e doar un scandalagiu de presa. Alonso in schimb avea de luat o decizie. Decizie am spus nu discutii in presa. A refuzat motivand ca vrea sa iasa campion cu McLaren Honda ... In conditiile in care era clar pe unde e pe grila McLaren Honda ... Mai vrei alte explicatii? Nu iti este clar ca Alonso nu vrea? Sa fie sanatos, el ramane cu aerele si declaratiile in presa, altii cu lucrurile care conteaza.
-
@biznis, joi, 18.07.2019 23:17
Rosberg numai prieten nu este cu Hamilton. Cei doi nu isi mai vorbesc de cand....stim cu totii. Interesant este cand Niki Lauda a declarat intr-un interviu mai amplu care poate sa fie vizionat si pe youtube ca relatia dintre cei 2 era asa deteriorata pana la punctul in care nici macar nu se mai salutau dimineata in paddock.
-
biznis, vineri, 19.07.2019 11:15
Cel putin erau prieteni dar Hamilton nu a fugit ci Rosberg. Inca unul care se multumeste cu unul doua titluri si fuhe de Hamilton. Ce-i drept daca ramaneau nu insemna automat alte titluri, puteau sa se faca de ras. Ei stiu ce e mai bine pentru ei numai ca lumea nu intelege ca asta e de fapt maximul pentru ei si inventeaza scenarii. In realitate sportul la varf nu iarta.
-
Radu, vineri, 19.07.2019 16:13
Va fi si anul asta: https://www.youtube.com/watch?v=Bs_LIBPTAdg
-
@biznis, vineri, 19.07.2019 19:14
Ce crezi tu e una, ca asta ne spui, ce e cu adevarat e in alta parte, putin mai departe de tine. Uite, fetel e curajos, nu pleaca nicaieri desi isi umple titlurile de penibil. E un bun exemplu. Hamilton...n-are adversat. Poate sa mai ia inca 4 titluri. Cu conditia sa ramana unde e. Si sa nu-l accepte pe Max, Ricci in echipa. Ori pe Alonso. Pe fetel il poate lua. De scutier.
-
@radu, vineri, 19.07.2019 19:17
va si asta? https://www.youtube.com/watch?v=nU5HG14_1Sk
-
Radu, vineri, 19.07.2019 19:18
Nu.
-
mobius, vineri, 19.07.2019 21:49
Ferrari: vrem sa-l aducem pe Vettel, dar el nu vine daca nu pleci. Ce era sa faca Alonso daca Vettel nu l-a acceptat, a plecat "pentru binele echipei", asa cum a si declarat. Ar mai fi fost si varianta (Alonso avea inca contract valabil cu Ferrari), sa ramana, dar daca Ferrari l-a dorit pe Vettel si acesta ar fi venit totusi ar fi venit doar cu conditia sa fie nr.1 de neacceptat pentru Alonso (a se vedea actualmente cum Leclerc evident mai bun decat Vettel este tinut in spate de echipa). In 2016 a primit oferta de la Mercedes, dar asa cum se stie Hamilton s-a opus cu toate ca statutul de nr. 1 nu i-a fost asigurat lui Alonso, nici macar egalitate de sanse. Lui Hamilton, avand experienta de la McLaren, i-a fost frica sa-l aiba pe Alonso coechipier chiar si nr. 2. Pentru Alonso a fost din nou o oferta de neacceptat, avea si el experienta lui cu Hamilton la McLaren (in situatia de sustinut al echpei). De ce credeti ca a plecat Rosberg? Stia precis potentialul echipei si mai stia ca Hamilton e sustinut de echipa (mai ales in vremea lui Lauda) cu orice pret (acelasi lucru il stia si Alonso). A smuls un titlu dupa cativa ani de frecusuri cu coechipierul si echipa si a plecat pentru ca stia foarte bine ca la Mercedes nu ai voie sa calci alaturi (lucru pe care il stia si Alonso). Fara sustinerea lui Hamilton de catre echipa, Rosberg ar fi avut usor doua sau chiar trei titluri.
-
biznis, vineri, 19.07.2019 22:41
Poate ca pentru tine sa clampani de pe margine nu e de ajuns de penibil. Pune osu la munca si dovedeste ca esti bun sau nu. Si Raikko putea sa se retraga in 2013 si sa lase fraierii cu impresia ca e galactic dar uite ca pe testate e mai complicat. Ba ar fi fost si mai slab decat acum pentru ca acum macar se antreneaza. Bottom line: ia lasa tu gargara asta de spatele blocului gen Bruce Lee l bate pe Capitan Planet daca incearca. Fraierii vorbesc, oamenii care pot fac.
-
@mobiuse, vineri, 19.07.2019 22:43
Un mare of postarea asta a ta.
-
@mobius, vineri, 19.07.2019 23:06
Esti un caz pierdut.In perioada 2013 - 2015, echipa Mercedes a tratat pilotii egal si cel mai bun a castigat.In 2016 echipa l-a avantajat vizibil pe Rosberg. Desi a avut toata echipa in spate, neamtul abia a obtinut 5 puncte in plus.Acesta s-a retras pentru ca nu-i facea placere sa piloteze si pentru ca stia ca nu mai putea sa mai castige vreun titlu, iar echipa era satula de incidentele provocate de german.Fara sustinerea lui Rosberg de catre echipa in 2016, Hamilton avea deja titlu 6. Poate ne povestesti si cum au fost tratati Piquet jr.,Massa, Raikkonen si Vandoorne, cat timp au fost colegi cu Alonso.Nu neg, spaniolul este un mare pilot dar are fani prea frustrati si mincinosi.
-
@mobius, sâmbătă, 20.07.2019 10:01
Sa zicem ca e cum zici tu (nu e) ca Alonso a vrut dar Vettel sau Hamilton au putut sa se opuna si s-au opus. Dar atunci cum mai ramane cu chestia aia "Alonso cu cea mai mare cota pe piata transferurilor, specialistii F1 il doresc de nu se mai poate"? Ca daca ma uit la ce scrii tu, toti l-ar fi luat doar bun de locotenent nimic mai mult.
-
ion, sâmbătă, 20.07.2019 10:45
Alonso a zis altceva, a zis ca are contract cu McLaren Honda si ca vrea sa iasa campion cu McLaren Honda. Asta dupa ce declarase ca face echipa cu Hamilton in orice echipa in afara de McLaren. Cred ca a vrut sa spuna ca mai vine la McLaren doar daca e Hamilton la orice alta echipa :)
-
Neutru, sâmbătă, 20.07.2019 12:35
Greșeală fatală.Te recăsătoresti în aceiași familie,după un divorț urît.
-
Rossi, sâmbătă, 20.07.2019 16:13
Daca ma uit la "era vetel"....imi pare tare rau dupa Alonso. Asa, ca un vechi fan Ferrari. Chiar credeam ca Vettel va face ceva la echipa. E zero absolut. Sa plece. Poate sa vina si Mickey Mouse in locul lui dar sa nu-l mai vad in rosu.
-
rosii, sâmbătă, 20.07.2019 17:59
Ei lasa ca daca leclerc e mai bun decat vettel nu inseamna ca alonso ar face mai bine decat vettel; sa nu uitam cat bocea alonso la orice echipa ca nu are masina, inclusiv la ferrari ... mereu mereu motive ca nu ie rezultate pe aceeasi logica, daca ma uit la era norris nici ca imi pasa de alonso
-
liviu, sâmbătă, 20.07.2019 18:24
Hamilton e un pilot foarte bun intr-un singur tur. Acolo a facut de multe ori diferenta. Dar mi se pare o exagerare sa fie numit cel mai mare sau egalul altui pilot din alta era.Din pacate masina face, poate mai mult de 90% si nu pilotul. Se uita faptul ca Mercedes dezvolta motoarele hibride cu,daca nu ma insel, cu 2 ani inaintea celorlalti. Apoi sa cam limitat dezvoltarea,in special in timpul sezonului.
-
Mercedes F1, sâmbătă, 20.07.2019 22:42
Si ferrari au dezvoltat la fel, ei au si promovat ideea motorului hibrid. Dar au esuat lamentabil in 2014. Pur si simplu sunt peste Ferrari. Ca intreg. dar si pe compartimente.
-
gore, luni, 22.07.2019 12:04
Eu nu inteleg ce mai discutati atat de Alonso. Si nu stiu ce mare branza a facut el in afara de Renault 2005 si 2006. In rest se plangea ba ca nu are masina, ba ca e sabotat, ba ca e regulamentul tehnic aiurea. Si cand era vorba sa incerce si cu alti coechipieri, pleca. Dar rezultatele erau mereu sub asteptari.
-
Dan, luni, 22.07.2019 15:23
Alonso sub asteptari? Da...inteleg ca nu-l simpatizezi prea mult daca spui asta, dar,...Alonso mereu a excedat materialul de concurs pe care il avea la dispozitie. Are deficientele lui , legate mai ales de felul in care isi alege momentele in care isi schimba echipa dar...altfel...Alonso cu masina de anul trecut de la Ferrari iesea campion mondial. A plecat din F1 pentru ca nu mai avea masina. Sunt convins ca va reveni daca va avea ocazia sa prinda o masina de top.
-
Razvan Dumbraveanu, luni, 22.07.2019 17:07
Alonso a avut masina buna doar in 2010. Cat a stat la Ferrari n-a avut ce-a avut si ce are fetelica. Daca o avea.....avea 3-4 titluri, vreo 2 cu Ferrari. Asta a fost bafta lui. Fetelica are masina degeaba. Acum nici masina nu mai are, a ratat toate ocaziile cand Ferrari putea sa-i bata pe Mercedes. Degeaba, cartonul e carton. Mie imi place ca fetelica ofera show. Maxim.
-
gore, luni, 22.07.2019 19:44
Corect, rezultate sub asteptari. Pentru ferrari asteptarile sunt reprezentate de titluri. Vad ca trebuie sa "traduc" ce spun. De ce as crede ca Alonso a "excelat pe materialul de concurs" si sa nu cred ca a fost o prestatie mediocra? Am termen de comparatie? Massa, Piquet, Raikkonen, Vandoorne? De ce nu Hamilton? De ce nu Vettel? De ce nu Norris? Pai de aia, ca Alonso nu a ramas sa vedem ... ca sa veniti voi acuma sa spuneti ca ar manca jar daca ar avea.
-
lol, marţi, 23.07.2019 09:27
Inca nu s-a ratras corul bocitoarelor lui Alonso de pe blog? Va trebuie o petrecere de adio sau ce asteptati?
-
Fangio, marţi, 23.07.2019 10:18
niste procente seci despre Alonso. In rest loveri si hateri. https://www.motorsportmagazine.com/opinion/f1/beneath-alonsos-team-mate-dominance
-
popcorn, marţi, 23.07.2019 13:21
Mai seci decat titlurile nu exista.
-
GrosJan, marţi, 23.07.2019 13:41
"It’s also what allows him to drag much more from a difficult car than most drivers – and the key case study there is the 2014 comparison with Räikkönen in the awful Ferrari of that year, a car with a weak front end that simply refused to respond to Räikkönen's small steering angle/modulate the weight with brakes technique. Alonso was typically half-a-second or more faster. The gap would likely have been nowhere near that in a perfectly balanced car." Ei poftim, exact ce va tot spuneam si eu. Unii piloti au un stil de pilotaj care se preteaza mai bine pe diferite tipuri de masini iar altii sunt dependenti de o masina 'pe stilul lor'. Culmea e ca lumea credea ca Raikkonen e acela care piloteaza orice ii dai, credinta bazata pe o speculatie de presa si aia bazata pe altceva, pe faptul ca lui Raikkonen nu ii placea sa seteze si sa testeze. Oamenii care nu inteleg pilotajul ajung adesea sa traga concluzii gresite. Asa cum istoria F1 o arata, titlurile multe nu vin de la pilotii mai adaptabili ci de la aceia care exceleaza pe un anumit material de concurs. Daca il au fac prapad. Daca nu, se chinuie lamentabil. Vezi Raikkonen in 2005 (chiar daca nu a castigat era mult in fata celorlalti in termeni de viteza) iar cu aceeasi masina Montoya nu reusea nimic, apoi in 2015 el era cel care se chinuia. Vettel a defilat 4 ani cu masinile sale iar acum Hamilton e greu de oprit. Degeaba lupta Alonso pentru titlu cu un "monopost inferior". Ferrari daca i-ar fi dat lui Massa sau Raikkonen masina pentru ei ar fi fost mai profitabil pentru ei. Asa, tot ce au reusit a fost sa il impuna pe Alonso in fata lor iar el sa fie invins de alte echipe cu pachete masina+pilot mai potrivite pentru performanta. Acum dati cu rosu, realitatea nu se schimba si daca aveti suficienta dorinta sa intelegeti F1 acceptati lucrurile asa cum sunt aka invatati ceva. Bafta!
-
lol, marţi, 23.07.2019 13:48
Adica Alonso piloteaza mai bine decat altii masinile proaste dar altii piooteaza mai bine decat el masinile bune.... Pai titlurile vin cu masini bune.
-
gore, marţi, 23.07.2019 14:38
Pai daca citesti articolul ala integral, tragi concluzia ca Alonso a avut noroc de fapt avand carute pentru ca doar asa si-ar fi batut coechipierii. In special in 2015. Cred ca el stie asta. Deci nu mai visa la alte titluri, doar folosea ce era al lui, critica masina dar in sinea lui era multumit ca e asa.
-
gore, marţi, 23.07.2019 16:18
In logica comica a unora, unul care sofeaza mai bine masini proaste nu poate pilota mai bine o masina mai buna. Interesant punct de vedere, mai ales ca si concluzie...poate veniti cu analizele unora din sport si pricep... Alonso din acele statistici si-a intrecut la greu majoritatea coechipierilor. Pe orice masina, rele sau bune. Marele atu al lui Alonso e ca scoate max din masinile care i se pun la dispozitie. Nu conteaza cat de buna sau proasta e. Prostia asta ca o masina e facuta pentru pilotul X sau Y complet lipsita de fundament. Inginerii fac masini cat mai eficiente posibil din toate punctele de vedere. Alonso a castigat curse cu un Mclaren dezvoltat cu Raikkonen in 2007, la fel, cu un Ferrari in 2010 de Massa. Vettel a castigat cu un Ferrari in 2015. Ricci cu un Red Bull in 2014 pe un monopost "facut" pentru Vettel care a dat chix. Comparatia se face cu piloti pe acelasi monopost. Raikkonen a fost "ucis" de Alonso la Ferrari. Calificari si cursa.
-
gorica, marţi, 23.07.2019 16:23
Deci, daca Popescu se urca intr-o Dacie si il bate pe Ionescu in aceeasi Dacia nu inseamna ca e sofer bun. In logica unora. E bun doar daca il bate pilotand un Porsche. Pai stimabililor, orice sofer pus intr-un Porsche va fi mai rapid decat unul aflat intr-o Dacie. Ca sa produci un Porsche n-ai nevoie de pilot.
-
gore, marţi, 23.07.2019 17:19
DA, cititi articolul ala! Explica foarte clar, daca nu va bate nici engleza nici logica intelegeti ca: Alonso corecteaza mai bine o masina proasta. Cand supravireaza ii induce el un efect supravirator. Cand subvireaza prea mult ii induce el un efect supravirator. Asta il scoate in fata altor piloti care nu fac asta... pe masini proaste. Uite: If the balance is naturally oversteery into slow corners, he can induce an artificial understeer with the violence of his inputs. If it’s understeery, he can hustle it in with more than one bite of steering, upsetting the rear to get the initial response, modulating the brake pressure to help Dar chestia asta are si parti nasoale: miscari prea agresive de volan. Asa ca daca masina este buna, este mai eficient un stil de pilotaj mai fin si atunci pilotii mai fini precum Raikkonen Trulli sau Vettel sunt mai buni. Uite: It is not a pure style in the way of Button, Trulli or Räikkönen, and in a perfectly balanced car he can LOSE tiny fractions of speed to a more classic driver (see Button 2015). the 2014 comparison with Räikkönen in the awful Ferrari of that year, a car with a WEAK FRONT END that simply refused to respond to Räikkönen's small steering angle/modulate the weight with brakes technique. Alonso was typically half-a-second or more faster. The gap would likely have been nowhere near that in a perfectly balanced car. Same shit cu Vandoorne. Uite: Vandoorne was struggling with adapting his technique to it. Brought up in the ART team’s F2 school of set-up that works perfectly there but less so in current F1, he was trying to carry maximum entry speed and small steering input, but the front was surrendering on him. He would frequently be quicker into the corner than Alonso, but would then have to wrestle away too much momentum to make the corner and his mid-corner and exit speeds were invariably down. TINETI MINTE: small inputs (din volan) sunt cheia in pilotaj, dar trebuie ca masina sa fie neutra. Alonso face fix pe dos. De asta NU va excela vreodata pe o masina buna. Acolo exceleaza altii. Dar el ii poate bate pe masini proaste. Dar cu masini proaste nu iei campionate. Asa ca lasati aerele astea de specialisti de curse de pe strada din spetele blocului. Sau lasati F1 ca nu e pentru voi. La alegere.
-
THE SPINNING GERMAN, marţi, 23.07.2019 17:49
Doar Alonso si Hamilton dupa Schumacher pot pilota masini diferite la un nivel foarte inalt. In rest...pisicute care asteapta masina "ideala". Chestia cu "tineti minte" si concluzia romanului cititor de limba engleza e savanta.
-
gore, marţi, 23.07.2019 19:50
Ia nu mai incerca tu sa il ridici pe Alonso prin asocierea cu Hamilton. Titlurile lui Hamilton nu ii dau valoare lui Alonso. In afara de asta, ce trebuia sa intelegi tu e ca specializarea e cheia. Degeaba pilotezi mai bine ceva prost (deci cu care nu poti castiga oricum) daca pilotezi mai prost masina castigatoare. Si daca te uiti in urma asta observi: Vettel a dominat F1 iar Alonso si-a dominat doar coechipierii.
-
GrosJan, marţi, 23.07.2019 20:03
Chestia aia are un nume in limbajul pilotilor anume "smooth". Trebuie sa pilotezi smooth. Unde ai cea mai mare viteza? In linie dreapta. Cum e volanul acolo? Centrat. Cum sunt rotile? Au cea mai mare suprafata de contact cand sunt drepte, deci aderenta mai mare. Cand virezi prea mult e ca in cazul barcilor cu motor, franezi masina. E adevarat ca un pilot smooth pe o masina neutra (pentru el ca si asta e alta discutie) merge mai bine decat unul agresiv. In contradictie cu ceea ce cred cei mai multi de pe aici, Hamilton piloteaza foarte smooth. Alte exemple mai recente sunt Button si Raikkonen.
-
moding, miercuri, 24.07.2019 09:38
Pilotajul e pentru tineri. Mental devii mai lent pe masura ce imbatranesti. Pune-l pe Alonso cu Leclerc, Norris sau Verstappen si o sa se vada imediat asta. Schumacher a fost desfiintat de Rosberg si v-am spus de atunci ca pe Alonso nu o sa il prinda varsta de 40 de ani tot in F1 ca el tine la imagine.
Citeste si
-
F1 TOP | joi, 14 noiembrieFormula 1: Monaco va rămâne în calendar până în 2031Formula 1 a anunțat un acord nou cu Monaco pentru a găzdui Marele Premiu de la Monaco până în 2031. Începând din 2026, etapa din principat va avea loc în primul weekend din iunie. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 13 noiembrieF1: Eveniment special de lansare pentru toate echipele în 2025Formula 1 va organiza, pentru prima dată în istorie, un eveniment special de lansare pentru toate echipele. Evenimentul va marca 75 de ani de la înființarea campionatului mondial de Formula 1. Citeste tot
-
F1 TOP | marţi, 12 noiembrieF1: Alpine va trece la motoare Mercedes din 2026Echipa de Formula 1 Alpine a anunțat oficial că va trece la motoare Mercedes începând din sezonul 2026. Anunțul vine la o lună după ce Renault, actualul furnizor de motoare al echipei franceze, și-a anunțat retragerea din Formula 1 la finalul lui 2025. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 6 noiembrieF1: Gabriel Bortoleto, pilot Kick Sauber în 2025. Bottas și Zhou părăsesc echipa la finalul lui 2024Gabriel Bortoleto va fi noul pilot al echipei Kick Sauber în Formula 1, începând din sezonul 2025. Debutantul brazilian îl va avea coechipier pe Nico Hulkenberg. Totodată, actualii piloți Sauber, Valtteri Bottas și Zhou Guanyu, vor părăsi echipa la finalul sezonului actual. Citeste tot
-
F1 TOP | luni, 4 noiembrieFormula 1: Max Verstappen, victorie spectaculoasă în Brazilia. Alpine, pe podiumMax Verstappen a câștigat Marele Premiu de la Sao Paulo într-un mod spectaculos. Triplul campion mondial este acum la un pas de cel de-al patrulea său titlu mondial, după ce rivalul său principal, Lando Norris a încheiat pe locul 6. Surpriza cursei a fost un dublu podium pentru piloții Alpine. Citeste tot
Sus manutele rosii !