Grupul Volkswagen va folosi o singură platformă electrică pentru toate modelele sale viitoare
Constructorul german de automobile tocmai și-a prezentat planul de marketing pe următorii 10 ani. Volkswagen intenționează ca toate modelele Grupului să fie dezvoltate pe o platformă electrică unică.
Producătorul din Wolfsburg și-a prezentat, în urmă cu puțin timp, planul de marketing pe următorii 10 ani. Așa cum era de așteptat, accentul cade pe electrificare, sustenabilitate și scădere de costuri.
Înainte de toate, Volkswagen vrea ca marja operațională să crească de la 7-8% cât este în prezent, la 8-9% până în 2025. Cu aceste fonduri în plus, germanii intenționează ca, pe viitor, toate modelele Grupului să fie dezvoltate pe o arhitectură electrică unică, denumită SSP (Scalable Systems Platform).
Primul model construit pe această arhitectură ar urma să fie succesorul cu zero emisii al lui Audi A8, anunțat de conceptul Grand Sphere. În prezent, Volkswagen utilizează nu mai puțin de cinci platforme. Numărul lor va scădea inițial la două și în final la una. Acea SSP de care pomeneam mai sus.
Totodată, mașinile dezvoltate pe arhitectura SSP vor împărți același sistem de operare inteligent și axat pe condusul autonom.
În următorii patru ani, Volkswagen vrea să ofere primul său serviciu de mobilitate autonomă în Europa. Acesta va ajunge, ulterior, și pe teritoriul Statelor Unite ale Americii.
Nu în ultimul rând, gigantul german se gândește la un design unic pentru baterii, costurile urmând să fie reduse cu 50% din această cauză. De producția lor se vor ocupa șase giga-uzine din Europa, a căror capacitate va ajunge la 230 GWh până în 2030.
Volkswagen nu a uitat de reciclarea acestor baterii, pentru ca impactul lor asupra mediului înconjurător să fie unul minim.
via Volkswagen
Mândră-i corabia, iscusit cârmaciul și luminos viitorul - cântau aplaudacii acu +3 decenii. Deși nu credeau o iotă. Unică-i e-platforma, verde salvarea și dulce electrocuția - lălăie urmașii lor, abia acum convinși că albu-i negru.