Gordon Murray lansează un supercar special T.50 Niki Lauda: 725 CP și producție limitată

Publicat joi, 25.02.2021 20:40 de Florin Ardeleanu

Gordon Murray Automotive a prezentat lumii întregi noul T.50 Niki Lauda. Mașina este destinată exclusiv circuitului, iar producția va fi limitată la doar 25 de exemplare.

Gordon Murray este geniul din spatele unor mașini precum Brabham BT46 "Fan Car" sau McLaren F1. Britanicul și-a înființat propria companie, iar primul model din noua eră este T.50.

Acum, ca un omagiu adus lui Niki Lauda, Gordon Murray Automotive a anunțat lansarea unei ediții speciale, bazată pe T.50 și denumită după celebrul pilot austriac. Anunțul a venit chiar în ziua în care Lauda ar fi împlinit 72 de ani.

T.50 Niki Lauda va fi replicat în doar 25 de exemplare, toate destinate exclusiv circuitului. Noul model va intra pe linia de asamblare cel mai devreme în 2023, imediat după ce vor fi finalizate toate cele 100 de unități T.50 standard.

ELEMENTE AERODINAMICE ȘI MASĂ PROPRIE DE 852 KG

Din punct de vedere estetic, ediția specială vine cu un splitter frontal supradimensionat, aripă spate fixă, difuzor nou de aer, priză de aer pe plafon și alte câteva elemente aerodinamice. Panourile de caroserie sunt confecționate special din fibră de carbon, tocmai de aceea masa proprie a scăzut la 852 de kilograme (-134).

La viteze mari, apăsarea aerodinamică ajunge până la 1.500 de kilograme. Pentru o manevrabilitate îmbunătățită, suspensia a fost coborâtă cu 87 de milimetri în față și cu 116 milimetri în spate.

Habitaclul a suferit și el câteva modificări. Poziția centrală de condus a fost păstrată, dar scaunul din dreapta șoferului a fost eliminat. În locul lui a fost instalat un extinctor și un panou de comandă. La cerere, T.50 Niki Lauda poate veni și cu un singur scaun.

V12 ASPIRAT, CAPABIL DE 752 CP

La fel ca și în cazul versiunii normale, sub capotă avem un propulsor V12 aspirat. Valvele sunt acum din titan, iar galeria de admisie și cea de evacuare au fost revizuite, astfel că greutatea motorului a scăzut cu 16 kilograme.

Unitatea de 4.0 litri dezvoltă 725 de cai putere (+71) și 485 Nm cuplu, iar linia roșie a fost împinsă la 11.500 de rotații pe minut.

Transmisia automată cu șase trepte este disponibilă în două configurații: una standard (viteză maximă de 322 km/h) și una cu rapoarte mai scurte, caz în care viteza de top scade la 274 km/h.

Prețul unui T.50 Niki Lauda pornește de la 3.1 milioane de lire sterline, sau 3.6 milioane de euro.

via Gordon Murray Automotive

  • Baile Sodoma si Govora, joi, 25.02.2021 21:21

    Misto masinuta cu toate ca tot nu se compara cu vechea creatie,McLaren F1,cea mai misto masina sport din punctul meu de vedere. La T.50 de fata mi se pare ca volanul este inspirat de avioane (google imagini,interior P-38 Yoke) iar spatele parca e motorul de la un F-16,de fapt ,doar spatele nu-mi place deloc la ea. Ma rog,e geniala masina per total dar ce conteaza parerea mea,mi-a zis mie un mare inteligent cu un mare caracter cand am comentat la o stire cu un rols plin de beculete ca daca nu iti permiti sa iti iei o masina scumpa,n-ai dreptul de a comenta partile negative,trebuie sa taci din gura,musca sa nu se auda,0 pareri :)))

  • mircea badea, joi, 25.02.2021 21:56

    daca ii turezi motorul in loc de claxon la adormiti, se poate lua politia de tine? cred ca ii lipseste un buton de oras sa o ridice.

  • Kirotractor, vineri, 26.02.2021 10:58

    AM, vă lipsește un ”S” din titlu, că-i zice T.50S sculei destinate exclusiv circuitelor. A fost dezvoltată în paralel cu T.50-ul ”civil” cu care nu are practic piese comune, nu-i vreo frumusețe (părerea mea doar poate), dar funcția pare să fi creat formele aici. Supranumele Niki Lauda omagiază marele pilot, dar și faimoasa Brabham F1 BT46B ”fan-car” cu motor Alfa Romeo V12, cu care austriacul a câștigat cursa de debut din Suedia, în 1978... după care a fost imediat interzisă de FOCA. A rămas însă unicul monopost din istoria F1 cu 100% victorii. :-P OK, și BT46B pare a fi fost inspirată de revoluționara ”cutie” cu două ventilatoare Chaparral J2 (CANAM) din 1968 (care atingea 65 km/h doar cu ventilatoarele pornite :-)) - și ea exmatriculată :-) rapid. Forța deportantă a extremistei T.50S a depășit 1,9 tone în teste, dar fiindcă implică un stil de pilotare special n-aș recomanda-o amatorilor cu mai mult bănet decât reflexe. :-)

  • Kirotractor, vineri, 26.02.2021 11:02

    P.S.-erată: BT46B avea motor Alfa Romeo cu 12 cilindri boxer, nu V12 - alte vremuri...

  • @Kirotractor, vineri, 26.02.2021 11:47

    Iar eu credeam ca a fost inspirata de un avion F-16 nu de Brabham F1 BT46B,adevarata inspiratie,vorba lu' Postelnicu,"I was an idiot". Cateva randuri scrise de dumneavoastra fac intotdeauna cat zece site-uri auto luate la un loc.

  • io, vineri, 26.02.2021 12:41

    pai cum bro cutie automata pe versiunea de circuit??? nu era vorba ca doar manuala este pentru soferii adevarati, pentru pilotii pur sange, ca sa simta masina, sa fie una cu bestia pe roti cu fum si urlete? ntz ntz ntz unde e barbatia hadevarata?? circuitele profesioniste au ajuns sa fie azi pline de domnisoare. ncsf ....daca pana si pe masini dedicate exclusiv circuitului se pun automate, e clar, sfarsitul lumii e foarte aproape

  • someone23, vineri, 26.02.2021 12:41

    partea faina la masina asta, pe lamga altele , este ca la viteze mari, din cauza fluxului de aer mult mai ridicat, puterea creste la 750 cai .

  • @io, vineri, 26.02.2021 12:53

    Pentru asta McLaren-ul F1 a ramas cea mai iubita masina sport,cutia de viteze manuala fiind una dintre cauze.Bine,cand mai nou baietii poarta toc si se epileaza pe picioare,iti dai seama ca de frica unghiilor rupte manualele nu prea mai au cautare printre ei.PS. O manuala care sa tina asemenea putere ar costa de 10 ori mai mult ca o automata,asta in cazul in care faci ceva gresit,automata nu te lasa sa schimbi chiar ce treapta vrei,cand vrei.