GM vrea să recupereze energia pierdută pe evacuare

Publicat vineri, 26.11.2010 17:08 de Sebastian Toma

General Motors lucreză la un sistem care va recupera energia calorică pierdută de motoarele termice prin sistemul de evacuare pentru a reduce consumul de carburant cu 5 până la 10 procente.

Inginerii General Motors au semnat un parteneriat cu cercetătorii de la Universitatea Purdue din Statele Unite ale Americii. Împreună, cele două părţi vor să realizeze un sistem de recuperare şi reutilizare a energiei calorice pierdute de vehicule prin intermediul sistemului de evacuare. Cercetătorii vor să realizeze microgeneratoare termoelectrice, care să transforme căldura provenită de la sistemul de evacuare în energie electrică, care va fi utilizată pentru încărcarea bateriei şi angrenarea sistemelor electrice, reducând semnificativ sarcina aplicată motorului.

Echipa de ingineri are mai multe probleme în faţă, printre care se numără găsirea unor materiale care să reziste la temperaturile ridicate ale sistemului de evacuare. Odată găsite materialele respective, inginerii trebuie să găsească o soluţie de introducere a tehnologiei în producţie şi eficientizarea costurilor. În cazul utilizării metalelor rare, cum probabil se va întâmpla într-un final, costurile vor duce la implementarea sistemului doar pe modelele de top, al căror consum de carburant este doar o unealtă de marketing, deoarece puţini clienţi sunt cu adevărat interesaţi de costul carburantului.

GM are deja un material care generează curent electric atunci când este încălzit pe o parte şi răcit pe cealaltă parte. Materialul respectiv se numeşte Skutterudite şi este făcut din cobalt, nickel sau fier şi arsenidă (un anion al arsenicului cu sarcină negativă 3). Respectivul material este amestecat cu alte materiale mai preţioase în interiorul unui furnal pentru a forma învelişul convertorului catalitic special al viitoarelor modele GM. Primul prototip va reduce consumul de carburant cu 5%, în timp ce al doilea va prezenta o reducere de 10% a consumului. Cei de la BMW testează şi ei tehnologii similare, care vizează soluţii de încălzire mai rapidă a motorului şi de conservare a temperaturii motorului.

Via | TheGreenCarWebsite

  • andrey11, vineri, 26.11.2010 20:05
    Tehnologii verzi

    orice noua inventie....cercetare in domeniul acesta este binevenita

  • mAru, vineri, 26.11.2010 21:40
    ENERGY

    http://www.youtube.com/watch?v=ICi6mbod_1A&feature=related ...........sa ia energie de la Juke

  • ccp, sâmbătă, 27.11.2010 22:08
    ha?

    eu va recomand o metoda ce sigur va reduce consumul chiar si cu 50%:mai lasati dracu motoarele de 5 l si faceti si voi ceva mai decent..stiu si eu de 2l..chestia aia cu site pe evacuare''hahaiala pt cine-i crede

  • kumite, duminică, 28.11.2010 20:11
    Ha,ha !

    ccpule,stii cat consuma un 5.7 litri V8 de pe un c300?Mai putin decat un 2 l de pe subaru!

  • ccp, luni, 29.11.2010 01:00
    @kumite

    m-as mira ...sefu are bmw cu motor 3l si ia 15 cind merge la ''consum''....stiu o camioneta adusa de la americanosi pt niste pocaiti...nu stiu sce capacitate are ,dar cind le-a zis aia ca nu ia decit 7 galoane /100 s-au ingalbenit pocaitii ...eu vad practic ce se-ntimpla banuiesc ca tu citesti din carti..apropo ai acel motor v8 de 5.7??..si apropo de cititul din carti am o masina la care producatorul zice ca ia 4.8 ''afara''..iti zic eu 100 km facuti afara cu tot confortul asigurat(climatronic) nu ia decit 7.5/100...daca imi spui ca ai acel motor si ai ''facut tu consumul ''la el te cred ,daca nu, povesti de adormit pustanii pe la coltul blocului

  • kumite, luni, 29.11.2010 10:43
    ccpeule

    Nu citesc din carti,deoarece lucrez cu ele.Motorul asta de care iti spuneam consuma 11,7 l la suta.Afara si in oras.Lucrez si cu subi.STI-ul (2l)ia 14 la suta.Am schimbat EGR-ul la un 5,7 V8.Dupa ce am schimbat-o a trebuit ca computerul masinii sa"invete"motorul.Asta dureaza cam o ora.Forjat masina la 100 si ceva de km,oprit ,umblat din nou pe la computer,bla,bla bla,ca nu intru in amanunte.Si uite asa ,i-am adus consumul la 11 si ceva.Daca nu stii,motorul asta,la drum intins merge doar cu 4 cilindri.Inca o chestie:sunt plecat de mult din romanica,am familie ,copil,si nu dau 2 bani pe mucosii care vin din urma(si aici ii la fel).Daca astia sunt viitorul,atunci suntem FUTATI. Daca nu stiu ceva,nu ma bag!

  • Thor, luni, 29.11.2010 11:09

    Foarte multi aici isi dau cu parerea din filme, nici macar filmu' ala bun. La GM se numeste "active fuel management", adica cand nu este nevoie jumatate din cilindrii sunt deactivati.

  • AdrianosFidi, luni, 29.11.2010 14:26
    @kumite

    in mediu , 300C 5.7 HEMI V8 Touring consuma 12.3% iar Subaru , daca te refereai la impreza , 8.4% , ambele pe benzina

  • kumite, luni, 29.11.2010 19:54
    @adrianosfidi

    Ce-i asa de greu???????Eu lucrez cu masinile astea!!!!!!!! Ma refeream la STI(impreza,forester,outback...)Subaru Tecnica International,adica divizia sport a lui subaru.Daca ai sti cat decat ceva ai sti ca nu-i vorba numai de impreza.Din nou:daca nu stiu nu vorbesc.Da,impreza cu motor de 1,5 l fara turbina ia 8,4%.

  • ccp, joi, 02.12.2010 00:45
    @kumite suparaciosu

    nu inteleg de ce te aprinzi asa...eu sint toma necredinciosul..iar mai demult mi-am dat seama ca piata nu este decit scena unor imense manipulari si reclame deplasate sau mai putin deplasate,iar la romani prosteala asta prinde la greu(nu ma refer numai la domeniul auto)...si eu am umblat mult dincolo(e adev nu locuiesc dincolo si sincer nici nu stiu daca mi-ar placea) in interes de servici sau turism si nu prea am fost dat pe spate(e adevarat sint mai smecheri ca noi ,iar noi punem botul prea usor)....asa ca ma scuzi ca am indraznit sa pun la indoiala cele afirmate de gm (parca)

  • kumite, joi, 02.12.2010 08:50
    @ccp

    Nu sunt suparacios,dar cand stiu ce vorbesc,si vine unul si spune ca el stie mai bine,ca asa scrie in nu stiu ce revista..... De 10 ani traiesc departe de romanica,si nu regret nici un pic.Sa stii ca nu sunt mai smecheri ca noi.Ai realizat ca muncesc?Ai realizat ca nu stau cu mana intinsa?Ai realizat ca lucrurile sunt normale?Ai realizat ca poti sa-ti treci masina pe nume in CINCI minute,si sa platesti doar CINCI euro? Din pacate nu prea vine nimic bun din urma!Am ucenici la mine la munca care se uita ca boii in teava la un motor.Habar nu au sa tina o cheie dinamometrica in mana(Sa o si mai regleze,nici nu are rost sa te mai gandesti),dar imediat pun mana pe lap-top sa faca o diagnoza.Cand ii apere codul(de exemplu P3105 la subi)vin si ma intreaba ce este.Asta-i viitorul! Toate cele bune!