GM pregateste un hibrid diesel-electric pentru Opel-uri
In urmatorii cinci ani, Opel va beneficia de un hibrid echipat cu un motor diesel. Pentru moment, cei de la GM nu au hotarat inca ce tip de hibrid vor sa dezvolte exact.
General Motors vrea sa lanseze un tren de propulsie hibrid diesel-electric pentru modelele Opel. Acest sistem este studiat de catre inginerii GM Europe la centrul din Torino, iar acesta ar putea fi introdus in productie in termen de cinci ani. Pentru moment, cei de la GM analizeaza toate posibilitatile, acestia luand in vedere atat sistemul implementat pe Chevrolet Volt, cat si hibridele asistate sau hibridele full.
Inginerii GM ar putea crea o versiune diesel a trenului de propulsie implementat pe Chevrolet Volt. Diesel-urile sunt mai potrivite decat hibridele actuale pentru rularea in mediul extra-urban, in timp ce hibridele pot sa ofere un consum de carburant mai scazut in mediul urban. Noul sistem va fi implementat pe Insignia sau pe Astra, ar trebui sa coste cu 1.000 de euro mai mult decat un hibrid conventional alimentat cu benzina, diferenta similara cu cea dintre motorizarile otto si diesel disponibile astazi. Pentru moment, diferenta de 1.000 de euro pe care incearca sa o obtina cei de la GM este o tinta dificila de atins.
Pe langa pretul mai mare, hibridele diesel-electric vor avea si o masa mai mare decat cea a omologilor alimentati cu benzina. Aceasta problema este clasica pentru toate modelele diesel si nu poate fi rezolvata momentan. Totodata, cei de la GM vor trebui sa izoleze si mai bine motorul diesel al hibridului, pentru a face eventuala comutare dintre propulsie diesel si propulsie electrica aproape insesizabila – la fel ca in cazul unui Toyota Prius.
Primul hibrid diesel din lume va utiliza un motor diesel de 1.6 litri, supraalimentat cu o turbina. Motorul respectiv este dezvoltat la centrul din Torino si va inlocui actualele propulsoare de 1.7 si 2.0 litri incepand cu anul 2012. Primele prototipuri ale acestui motor sunt deja testate in conditii de laborator de catre cei de la General Motors. Propulsorul diesel de 1.6 litri dezvoltat de inginerii GM va oferi un cuplu motor mai mare decat actuala unitate de 2.0 litri si o putere mai mare, care vor putea fi exploatate optim pentru un consum cat mai scazut de carburant alaturi de o transmisie cu rapoarte ceva mai lungi. Electronica noului motor este compatibila cu sistemele hibride, ceea ce va usura conversia acestui propulsor la viitoarea sa utilizare.
Via | Autocar
hibrid - diesel nu prea se leaga, insa benzina-hibrid in mediu urban, acolo unde o benzinara consuma cel mai mult combustibil este bine venit