GM pregateste un hibrid diesel-electric pentru Opel-uri

Publicat miercuri, 06.01.2010 18:20 de Sebastian Toma

In urmatorii cinci ani, Opel va beneficia de un hibrid echipat cu un motor diesel. Pentru moment, cei de la GM nu au hotarat inca ce tip de hibrid vor sa dezvolte exact.

General Motors vrea sa lanseze un tren de propulsie hibrid diesel-electric pentru modelele Opel. Acest sistem este studiat de catre inginerii GM Europe la centrul din Torino, iar acesta ar putea fi introdus in productie in termen de cinci ani. Pentru moment, cei de la GM analizeaza toate posibilitatile, acestia luand in vedere atat sistemul implementat pe Chevrolet Volt, cat si hibridele asistate sau hibridele full.

Inginerii GM ar putea crea o versiune diesel a trenului de propulsie implementat pe Chevrolet Volt. Diesel-urile sunt mai potrivite decat hibridele actuale pentru rularea in mediul extra-urban, in timp ce hibridele pot sa ofere un consum de carburant mai scazut in mediul urban. Noul sistem va fi implementat pe Insignia sau pe Astra, ar trebui sa coste cu 1.000 de euro mai mult decat un hibrid conventional alimentat cu benzina, diferenta similara cu cea dintre motorizarile otto si diesel disponibile astazi. Pentru moment, diferenta de 1.000 de euro pe care incearca sa o obtina cei de la GM este o tinta dificila de atins.

Pe langa pretul mai mare, hibridele diesel-electric vor avea si o masa mai mare decat cea a omologilor alimentati cu benzina. Aceasta problema este clasica pentru toate modelele diesel si nu poate fi rezolvata momentan. Totodata, cei de la GM vor trebui sa izoleze si mai bine motorul diesel al hibridului, pentru a face eventuala comutare dintre propulsie diesel si propulsie electrica aproape insesizabila – la fel ca in cazul unui Toyota Prius.

Primul hibrid diesel din lume va utiliza un motor diesel de 1.6 litri, supraalimentat cu o turbina. Motorul respectiv este dezvoltat la centrul din Torino si va inlocui actualele propulsoare de 1.7 si 2.0 litri incepand cu anul 2012. Primele prototipuri ale acestui motor sunt deja testate in conditii de laborator de catre cei de la General Motors. Propulsorul diesel de 1.6 litri dezvoltat de inginerii GM va oferi un cuplu motor mai mare decat actuala unitate de 2.0 litri si o putere mai mare, care vor putea fi exploatate optim pentru un consum cat mai scazut de carburant alaturi de o transmisie cu rapoarte ceva mai lungi. Electronica noului motor este compatibila cu sistemele hibride, ceea ce va usura conversia acestui propulsor la viitoarea sa utilizare.

Via | Autocar

  • MCD, miercuri, 06.01.2010 20:06
    foarte bn

    hibrid - diesel nu prea se leaga, insa benzina-hibrid in mediu urban, acolo unde o benzinara consuma cel mai mult combustibil este bine venit

  • yoyo, miercuri, 06.01.2010 21:41

    nu mai publicati nimic despre dakar???? care este clasamentul general, castigatorii etapei??

  • Gica, miercuri, 06.01.2010 21:49

    Strutocamila ... de ce nu fac transmisia strict electrica, baterii ca buffer pt 50-100km si dieselul sa faca ce stie el mai bine - sa invirta generatorul ? scapa si de cutia de viteza, cind stai la stop daca dieselul merge incarca bateriile si la drum intins din baterii iei curent numai cind ai un virf de consum/putere ... parerea mea

  • Castravetele, miercuri, 06.01.2010 22:38
    @mcd

    de ce nu se leaga? de ca sa combini ineficienta unui motor otto cu un motor electric cand se paote folosi un motor diesel? sa nu uitam de eficienta...

  • MCD, miercuri, 06.01.2010 23:11
    :)

    nu se lega deoarece un motor diesel consuma in mediu urban mai putin decat un benzinar , si o masina cu motor diesel este intodeauna mai scumpa decat una pe benzina, si daca mai adugam si un sistem hibrid la un motor diesel va rezulta un pret mare. Plus ca pana acum nu am vazut un sistem hibrid pe o masina diesel, sau poate exista dar nu stiu eu

  • MCD, miercuri, 06.01.2010 23:34
    @ Gica

    e imposibil ce zici tu, crezi ca ingineri nu sau gandit la asa ceva? cel mai bun sistem este acesta hibrid, in momentul in care rulezi pe autostrada cu 80-120 km/h se incarca bateriile si cand intri in oras, locul in care se consuma ce mai mult, si locul in care este si cea mai mare poluare, si cei mai multi oameni care inhaleza noxe daunatoare sanatatii, rulezi numai electric pana la o viteza de 40-50km/h pe o anumita distanta, si acest fel reduci si noxele si consuma, DAR ca intodeauna exista un dar bateriile masinii tr schimbate la anumiti nr de km si tr reciclate pt ca si acestea contin substate periculoase precum plumb care polueaza mai mult decat polezi tu cu masina,la un schimb de baterii NU exista lucru perfect orice avantaj are si dezavantaje, uneori dezavantajele sunt mai mari decat avantaje, daca nu sunt calculate corespunzator

  • avatar, joi, 07.01.2010 08:22

    pai Daniel Popescu publica despre dakar doar daca etapa este castigata de bmw ...logic!

  • castravetel, joi, 07.01.2010 08:28
    gm

    da o sa scoata Gm in 2020 hibride pe Astra si Corsa , din fericire in 2011 renault va iesi pe piata cu Fluence Full Electric si va rupe piata auto , pt gm nu se intrevede decat un nou Faliment si asta merita deoarece nu au facut decat masini scumpe si proaste !!

  • Q, joi, 07.01.2010 11:43
    .

    1.6 Diesel la centrul din torino, asta imi miroase a MULTIJET :) fara suparare, deci nu sunt asa prosti italienii ....

  • Castravetele, joi, 07.01.2010 12:46

    mda... a nu se confunda toti ametitii cu adevaratul "castravete":. Eu postez mereu logat. @MCD cam uiti de pretul de revanzare sau... ai de gand sa pastrezi masina pana va crapa? Calculezi diefernta de pret dintre modelele noi, mai pui la socoteala econmia obtinuta din consum dar mai trebuie sa calculezi si diferenta de pret in momentul vanzarii. Se cam inclina balanta in favoarea dieselului nu?