GM Europa: 1.16 milioane unitati vandute in S1
Vanzarile Grupului GM in Europa au crescut cu 2.8% in primul semestru al anului fata de aceeasi perioada din 2007.
General Motors a anuntat rezultatele vanzarilor in prima jumatate a anului curent. Astfel, GM a inregistrat o crestere a vanzarilor in Europa cu 2.8 procente in ianuarie-iunie 2008 fata de aceeasi perioada a anului trecut. Grupul american a atins un volum total de 1.160.935 de autovehicule, atingand o cota de piata de 9.5% cu toate marcile disponibile in Europa.
Cea mai spectaculoasa crestere a fost consemnata in Rusia, cu 60%, unde GM a reusit sa obtina o cota de piata de 11.3% cu 181.138 de unitati. In toate pietele de Europa de Est, vanzarile au fost in medie cu 58% mai mari fata de prima jumatate a anului trecut, depasind cu mult cresterea de 35% a industrie de profil. Volumul total al vanzarilor Grupului au fost de 220.400 unitati in Europa de Est.
In Romania, marcile GM au inregistrat cresteri considerabile in prima jumatate a anului. Astfel, vanzarile Opel au crescut cu 18.2%, iar divizia de autovehicule utilitare Opel cu 107 procente. Pe langa crestere vanzarilor cu 4.8% a Grupului GM, anumite modele au fost numarul unu in topul vanzarilor in categoria lor: Chevrolet Spark in segmentul mini, Opel Astra si Astra Classic in segmentul compact la importuri si Opel Zafira in clasa monovolumelor.
Marca Chevrolet a cunoscut, de asemenea, o crestere semnificativa a vanzarilor de 24%, reusind sa comercializeze 268.200 de autovehicule in Europa in primele sase luni ale anului. Chevrolet a reusit sa castige teren considerabil pe piata europeana, obtinand o cota de piata de 2.2 procente. Modelele care au impulsionat cel mai mult vanzarile Chevrolet au fost Aveo, cu o crestere de 58% si 42.120 unitati, si Captiva care s-a comercializat in 22.320 de exemplare, cu o crestere de 11.3%.
Opel este in continuare marca GM cu cel mai mare volum a vanzarilor in Europa cu 848.300 de autovehicule vandute impreuna cu divizia britanica Vauxhall. De asemenea, cota de piata de 7% in Europa a fost realizata printr-o crestere semnificativa a vanzarilor Opel in Europa Centrala si de Est care au compensat declinul general de pe pietele vest-europene, precum Spania si Italia. Astfel, in Europa de Est, Opel a inregistrat o crestere impresionanta de 81.4%, iar in pietele din Europa Centrala o crestere de 17.2 procente. Modelul Meriva a fost din nou lider in segmentul monovolum mic, Zafira si Meriva ocupand primele locuri la nivelul intregii clase monovolum.
Alte marci americane care au contribuit la vanzarile GM in Europa au fost Cadillac si Hummer care au obtinut cresteri de 9.5%, respectiv 29% in prima jumatate a anului fata de aceeasi perioada din 2007. Saab, marca GM cu origni europene a comercializat 39.418 de unitati in primul semestru din 2008 pe batranul continent, inregistrand o crestere semnificativa de 80.5% pe piata ruseasca.
Via | GM