Germania vrea să reducă valoarea subvențiilor pentru mașinile electrice

Publicat luni, 18.04.2022 11:33 de Tiberiu Safta, Foto:Depositphotos.com

Potrivit Ministerului Economiei din Germania, subvențiile pentru mașinile electrice vor fi reduse semnificativ începând din 2023. Mai mult, guvernul german dorește să elimine subvențiile pentru mașinile hibride cu încărcare la priză (PHEV) până la sfârșitul acestui an.

În prezent, Germania oferă subvenții de 6000 de euro clienților care doresc să-și cumpere o mașină electrică nouă. Cei care doresc o mașină hibridă cu încărcare la priză, primesc un bonus de 4500 de euro din partea statului german.

Însă, acest lucru ar putea deveni istorie în curând. Potrivit Ministerului Economiei din Germania, subvențiile pentru mașinile electrice vor fi reduse cu 33% începând din 2023. Astfel, valoarea subvenției va scădea de la 6000 la 4000 de euro în 2023. Aceasta va continua să scadă până la 3000 de euro în 2024 și în 2025. Mai mult, subvențiile pentru mașinile PHEV vor fi eliminate complet până la sfârșitul acestui an.

Germania a dorit de mai multă vreme să elimine gradual subvențiile pentru aceste mașini. O astfel de decizie a fost întârziată ca urmare a presiunilor impuse de experții din industria auto pentru a nu renunța la această inițiativă deocamdată. Guvernul german dorește să redirecționeze subvenții noi pentru protejarea climei.

“În opinia noastră, mașinile hibride cu încărcare la priză sunt vandabile și nu mai necesită finanțare publică”, a declarat Robert Habeck, ministrul economiei german. „Dorim să ne concentrăm pe susținerea noastră pentru mașinile electrice și să ne concentrăm și mai mult pe protejarea climei”.

Aceste declarații au fost contrazise de Hildegard Muller, șeful grupului de lobby pentru automobile VDA. El a precizat că „mașinile hibride cu încărcare la priză reprezintă mijlocul pentru tranziția către mobilitatea electrică”. Muller a adăugat că eliminarea subvențiilor „va pune în pericol creșterea mobilității electrice și va ignora realitățile consumatorilor în Germania”.

Bernd Reuther, purtătorul de cuvânt al politicii de transport pentru Partidul Liber Democrat din Germania, a precizat că „trebuie să realizăm o tranziție cât mai atrăgătoare posibil către aceste mașini și trebuie subvenționate cum se cuvine”. În același timp, el a mai spus că actuala coaliție de guvernare nu trebuie să se distanțeze de planul inițial, deoarece vehiculele PHEV contribuie semnificativ la protejarea mediului.

În statul central-european, subvențiile sunt dependente de timpul de livrare al vehiculelor. Asta înseamnă că clienții ar putea economisi mai puțini bani în funcție de timpul de așteptare. Din cauza problemelor de furnizare a componentelor și a opririi temporare a producției de mașini, mulți clienți ar putea să nu mai beneficieze de pe urma subvențiilor.

via Carscoops

  • dan_grc, luni, 18.04.2022 11:45

    Foarte bine, Germania nu-și mai permite aceste subvenții, spre deosebire de România, cea mai mare subvenție, ecologie se poate face și fără pomeni.

  • Seriff, luni, 18.04.2022 11:54

    Sa vezi ce se vor duce in cap vanzarile atunci, oricum nu sunt nici 25% din total, tot termicele sunt majoritare, corect, cine vrea eco sa marce banu' nu sa stea la pomana porcului.

  • Al Bundy, luni, 18.04.2022 12:09

    Susțin măsură Germaniei, e logică si rațională. Astfel trebuie procedat si in România sărăcită, e inadmisibil să subventionezi cu aproximativ 10.000 de euro cumpărarea unei mașini electrice in condițiile in care există atâtea probleme si neajunsuri in țară. Cine are bani sa cumpere, sa o facă fără pomană...

  • rov, luni, 18.04.2022 12:52

    Subventie sau nu, DAR MACAR STATUL ROMAN SA-SI RESPETE LEGILE SI SA CURETE STRAZILE DE FUMIGENE. ASA NE PROTEJEAZA SI PE NOI

  • Seriff, luni, 18.04.2022 13:15

    Pai daca statul ar fi interesat de poluare ar verifica fabricile si uzinele care polueaza de rup 24 din 24, ar cumpara peste tot autobuze noi, nu ar mai da autorizatii de constructie pe spatii verzi, blocuri in mijlocul parcurilor etc Ultima grija a statului ar trebui sa fie masina proprietate personala.

  • Seriff, luni, 18.04.2022 14:31

    Am uitat sa mentionez si arderile de deseuri care se fac bine mersi cu acordul autoritatilor, se polueaza la greu din arderi de deseuri, dar na, important e sa nu mai aibe nea gheorghe din deal golf 4 diesel, acolo e problema poluarii.

  • rov, luni, 18.04.2022 14:59

    @Seriff: Deci simplu fapt ca exista industrie poluanta si arderi ilegale ne dau dreptul sa anulam catalizatoare si sa folosim masini cu probleme incalcand legea? Scuza-ma dar nu-i mare diferenta in gandire fata de propaganda moscovei...e o boala zonala se pare. Hai sa furam si noi ca nu sunt suficienti hoti.

  • Seriff, luni, 18.04.2022 15:51

    Ce zic eu si ce intelegi tu, am scris eu undeva ca e ok sa dam jos catalizatoare? Acolo e strict problema ITP-ului ca da accept unor masini care nu au asa ceva montat. Eu ma refer ca inainte sa interzica masinile NOI termice diesel/ benzina, pentru ca e clar ca asta vor, ar trebui sa faca ceva cu principalele surse de poluare si dupa sa vina sa interzica diesel euro 6 pe motiv ca polueaza de nou.

  • CCA, luni, 18.04.2022 17:00

    Probabil o sa le si suprataxeze, daca le scumpeste Putin pretul la carbunele pe care il folosesc in termocentralele care produc curent sa functioneze eco, la moda.

  • Dutz, luni, 18.04.2022 21:17

    Nimic imprevizibil. In China anul acesta subvenția a scăzut cu 50% pentru electrice si se va elimina complet de la anul. Cât de nesimțit sa fii sa subvenționezi masini de peste 50.000 de euro??? Subvenții dacă tot se acorda ar trebui sa fie pentru o masina electrică sub 25.000 de euro nu pentru avioane care trec si de 100.000. Cine vrea lux, 120 + CP, accelerație de avion, ecrane si sub fund intr-o masina nu trebuie subvenționat… este incredibil ce se întâmpla!!!

  • Kap, marţi, 19.04.2022 10:18

    Mai bine să subvenționeze mai mult panourile solare și atât. Un val favorabil auto-producerii de curent pentru consum personal ar fi benefic din mai multe puncte: ar crește producția locală regenerabilă și ar reduce dependența de sursele mai poluante sau de import. Plus că mulți proprietari ajutați să-și instaleze panouri instalate ar putea avea impulsul natural de a folosi surplusul de energie pentru mobilitatea proprie în loc să-l introducă în rețea, și poate ar vedea mai bine rostul unei electrice sau hibride. Și ar fi utilizați mult mai bine banii aruncați acum pe electrice exagerat de scumpe.

  • r, marţi, 19.04.2022 11:09

    În România subvențiile de 10.000 euro vor rămâne eterne ca și pensiile speciale . Ce mă fascinează însă este faptul că un Șef Mare a stabilit la noi o subvenție aproape dublă față de Locomotiva Europei. În afară de interesul personal (motivat de ticăloșie sau prostie sau amândouă) nu văd alt criteriu de stabilire a unei astfel de sume.

  • @Kap, marţi, 19.04.2022 11:15

    Mai bine sa subventioneze statul fabricarea masiva de panouri solare si invertoare si sa incerce sa le produca aici si sa creeze in felul asta o industrie cu multe locuri de munca mai ales pe orizontala. Si mai ales ar crea know-how local. Ne-am obisnuit sa nu mai fim interesati unde se produce bunul desi de cele mai multe ori e mai important decat bunul in sine. Am ajuns o tara de vanzatori si montatori pentru produsele altora. Si mai ales am ajuns sa avem aceasta mentalitate incepand de la cel mai inalt nivel. Daca te uiti la un discurs al unui lider neamt ai sa vezi preocuparea pentru productie si locuri de munca si mai putin pentru a cumpara produse de la altii. In ce priveste subventionarea electricelor, ea ar trebui eliminata si toate fondurile redirectionate catre productia de panouri solare. Programul rabla ar trebui sa ramana doar un program social de subventionare a achizitiei unei masini ieftine pe cat posibil din productie interna. In nici un caz nu ar trebui subventionata achizitia unei masini de peste 20k euro. @Kap, mesajul nu ti-e adresat tie direct dar porneste de la ideile mesajului tau.

  • Kap, marţi, 19.04.2022 12:15

    De acord, sigur că producția locală ar trebui încurajată, fie ele echipamente de producție energie ori mașini. Eu aș grăbi și creșterea capacității nucleare, unde lucrurile se mișcă mult prea greu. A propos de cum ajută statul un producător român: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/energie/exclusiv-plina-frenezie-subventionarii-regenerabilelor-fabrica-panouri-solare-giurgiu-executata-silit-vanduta-licitatie-fisc-dupa-i-s-impus-restituie-ajutor-stat-incasat-acum-8-ani-update-reactia-20238051