GERMANIA: TUV a prezentat lista celor mai puţin fiabile maşini uzate
Nemţii de la TUV au făcut o listă a celor mai puţin fiabile automobile testate în 2010. De data aceasta, Dacia Logan se clasează şi ea în "top", fiind pe locul şase de la coadă în materie de fiabilitate pentru vehiculele cu o vechime de 2-3 ani.
Organismul german TUV a prezentat o listă a celor mai puţin fiabile autoturisme testate în 2010. De data aceasta, nemţii au vizat modelele cu o vechime situată între 2 şi 11 ani şi le-au clasat în funcţie de vechime şi rata de defect la 1.000 de unităţi. În cazul automobilelor cu o vechime situată între 2 şi 7 ani, Kia Carnival s-a dovedit a fi cel mai puţin fiabil model, având o rată de picare a examenului TUV situată între 23.8 şi 35.5 unităţi la mia de vehicule testate. Pe locul doi stau modele precum Hyundai Atos – în cazul categoriei 2-3 ani vechime, Renault Espace şi Laguna în cazul categoriei 4-5 ani şi Seat Alhambra şi Volkswagen Sharan (fraţi de platformă) în cazul categoriei 6-7 ani vechime.
O apariţie nouă în acest clasament este reprezentată de Dacia Logan. Modelul a prezentat o rată de defect de 11.0 unităţi la mie, egală cu cea a lui Peugeot 407. În schimb, modelul din Mioveni a reuşit să fie mai fiabil decât Volvo XC90, Fiat Doblo, Hyundai Atos şi Kia Carnival, toate având o vechime situată între doi şi trei ani. Bineînţeles, termenul de fiabilitate se referă aici la rata de picare a Inspecţiei Tehnice Periodice.
Modele cu o vechime de 2-3 ani | Rată defect | Modele cu o vechime de 4-5 ani | Rată defect | Modele cu o vechime de 6-7 ani | Rată defect |
119. Peugeot 307 | 9.9 | 108. Seat Arosa | 16.3 | 87. Renault Clio |
23.7 |
120. Citroen C5 | 10.0 | 109. Peugeot 307 | 17.4 | 88. Renault Espace |
24.5 |
120. Renault Espace | 10.0 | 110. Mercedes-Benz ML | 17.8 | 89. Renault Kangoo |
24.8 |
122. Citroen C2 | 10.1 | 111. Renault Kangoo | 18.9 | 90. Renault Laguna |
26.2 |
123. Dacia Logan | 11.0 | 112. Nissan Primera | 19.3 | 91. Alfa Romeo 147 |
26.6 |
123. Peugeot 407 | 11.0 | 113. Fiat Doblo | 20.1 | 93. Ford Galaxy |
27.0 |
125. Volvo XC90 | 11.2 | 114. Fiat Stilo | 20.7 | 94. Fiat Stilo |
28.3 |
126. Fiat Doblo | 11.8 | 115. Renault Laguna | 20.8 | 95. Volkswagen Sharan |
29.0 |
127. Hyundai Atos | 12.2 | 116. Renault Espace | 23.1 | 96. Seat Alhambra |
30.0 |
128. Kia Carnival | 23.8 | 117. Kia Carnival | 30.2 | 97. Kia Carnival |
35.5 |
Experţii TUV au făcut 7.253.709 inspecţii obligatorii în perioada iulie 2009- iulie 2010. În comparaţie cu anul 2009, rata defectelor a crescut între 1.9% şi 19.5%. Vehiculele mai vechi de 9 ani au prezentat o rată de defect de 21.4%, iar modelele mai vechi de 11 ani inclusiv au prezentat defecte severe în proporţie de 26%. Din toate cele 7.253.709 unităţi testate, 52.2% nu au avut niciun defect, în timp ce 28.2% au avut defecte minore. La fel ca în cazul autoturismelor cu o vechime maximă de doi ani, inspectorii TUV au motivat starea proastă a automobilelor din Germania pe fondul crizei financiare şi a situaţiei materiale problematice a cetăţenilor care au venit la inspecţie.
Modele cu o vechime de 8-9 ani | Rată defect | Modele cu o vechime de 10-11 ani | Rată defect |
68. Mercedes-Benz ML | 28.0 | 61. Volkswagen Sharan |
30.7 |
69. Ford Ka | 29.3 | 62. Renault Twingo |
31.0 |
69. Alfa Romeo 156 | 29.3 | 63. Fiat Bravo |
31.5 |
71. Ford Galaxy | 30.2 | 64. Citroen Berlingo |
32.1 |
72. Alfa Romeo 147 | 30.2 | 65. Ford Galaxy |
32.9 |
73. Renault Laguna | 30.5 | 66. Alfa Romeo 156 |
34.1 |
74. Volkswagen Sharan | 31.1 | 67. Seat Alhambra |
35.0 |
75. Seat Alhambra | 31.7 | 68. Skoda Felicia |
35.7 |
76. Renault Kangoo | 33.1 | 69. Ford Mondeo |
36.3 |
77. Fiat Stilo | 35.9 | 69. Ford Ka |
38.9 |
Principalele defecte descoperite au fost la instalaţia de iluminare, la puntea faţă sau puntea spate şi la conductele de frână. Toate aceste puncte de control sunt verificate şi la Inspecţia Tehnică Periodică din România, iar o problemă la oricare element poate cauza picarea inspecţiei şi revenirea în termen de 30 de zile la respectiva unitate. După trecerea a 30 de zile de la picarea ITP-ului la o unitate autorizată, şoferul poate să meargă la oricare altă unitate, dar necesită o document care să ateste picarea inspecţiei tehnice la unitatea respectivă. În schimb, dacă un autovehicul este depistat în trafic cu o defecţiune tehnică evidentă, acesta va fi trimis la Registrul Auto Român pentru efectuarea inspecţiei ITP, odată cu suspendarea temporară a certificatului de înmatriculare şi aplicarea unei sancţiuni contravenţionale.
Via | Automedia.bg
Fii atent ... o mare bucata din Franta (Peugeot , Renault , Citroen ... Dacia) se afla in top. Daca mai adaugi la asta pretul mare practicat de reprezentanta la piese + manopera ajungi sa iti faci o imagine clara asupra posesorului de "frantuzesti".