Germania: Angajaţii Daimler vor primi primi câte 4.100 de euro fiecare

Publicat joi, 09.02.2012 16:00 de Sebastian Toma

Pentru că a înregistrat un profit record în 2011, Daimler a decis să-şi răsplătească angajaţii din Germania cu o primă de 4.100 de euro.

Deşi Mercedes-Benz nu a fost primul constructor premium în 2011, concernul Daimler, deţinătorul acestei mărci, a atins un profit record în decursul anului precedent, totalul fiind de aproape şase miliarde de euro. Nemţii au anunţat că vor premia angajaţii din Germania cu 4.100 de euro pentru realizările din anul precedent. La nivel global, Daimler are 271.370 salariaţi, cu 11.270 mai mulţi faţă de anul 2010. Dintre aceştia, doar 167.684 lucrează în Germania, unde Daimler avea cu 3.658 mai puţini salariaţi în 2010. Dieter Zetsche s-a declarat încântat de rezultatul din 2011 şi a anunţat că acţionarii vor primi dividende record de 2.20 euro per acţiune pentru rezultatele din anul precedent.

Mercedes-Benz a avut cea mai mică creştere a vânzărilor în 2011, de opt procente faţă de anul precedent, înregistrând 1.26 milioane de maşini. Cei de la Audi i-au depăşit pentru prima dată în istorie în materie de vânzări, graţie faptului că au vândut 1.3 milioane de maşini în 2011. BMW a fost liderul pieţei auto premium şi în 2011, deoarece a vândut 1.38 milioane de maşini şi a înregistrat o creştere de 12.8 procente în raport cu anul 2010.

Pentru întregul grup Daimler, vânzările de automobile înregistrate în 2011 se ridică la 1.35 milioane de unităţi. Dieter Zetsche vrea să păstreze poziţia întâi la profitabilitate în continuare, dar doreşte să atingă şi primul loc la vânzări de automobile premium la nivel mondial până în 2020. Cei de la Audi au aceeaşi ţintă de vânzări până în 2015, iar conaţionalii lor de la BMW vor să-şi păstreze poziţia de lideri.

Via | Automobil-produktion.de

  • Carlos, joi, 09.02.2012 16:08

    "Dieter Zetsche (...) doreşte să atingă şi primul loc la vânzări de automobile premium la nivel mondial până în 2020." Eu am incredere ca vor reusi :)

  • isa.t, joi, 09.02.2012 16:33
    ?...cea mai mare varietate din segmentul premium....no.1

    Clasa A Clasa B Clasa C Clasa CL Clasa CLS Clasa E Clasa G Clasa GL Clasa GLK Clasa M Clasa R Clasa S Clasa SL Clasa SLK SLS AMG

  • NDY, joi, 09.02.2012 18:06

    Puteti sa spuneti si ce profit record au atins in 2011?! 4100 Euro prima x 167.684 Angajati = 687.504.400 Euro... aproximativ 2,5% din PIB-ul Romaniei..

  • t, joi, 09.02.2012 18:53

    "pt ca a inregistrat un profit record" mesaj pentru toti cocalarii care se scalda in mercedes sa se simta ca platesc cu varf si indesat sigla si NU calitatea. aia se poate obtine mult mai ieftin.

  • unckle, joi, 09.02.2012 20:54

    mergi ma tu cu loganu' ca are calitate suficienta la un raport calitate-pret excelent ... lasa cocalarii si priveste oglinda dimineata ;)

  • Carlos, vineri, 10.02.2012 00:38
    @unckle

    Da ma rog ce problema ai cu Logan? Nu poti sa-i raspunzi fara sa arunci cu noroi aiurea in Dacia? Te pomenesti ca tu oi avea bani de Mercedes nou :)) Pana la urma cine are cascavalul, 8.000-10.000 euro poate sa-si ia ori un logan, ori un c class. Unul nou, celalalt second-hand. Fiecare isi ia ce crede ca i se potriveste. Nu inseamna neaparat ca ala cu Mercedes second-hand e mai avut sau mai cu bun gust. Inseamna doar pretuieste mai mult calitatea premium si imaginea, decat costurile de exploatare...

  • unckle, vineri, 10.02.2012 11:38

    am folosit loganul pentru ca "teoretic" se afla la capatul celalalt al relatiei "calitate-sigla-țăran" .. nici o alta implicatie ... putea la fel de bine sa fie in locul loganului orice alta masina ai caror "posesori" o apreciaza pentru pragmatismul zicalei "orice masina te duce sin A in B" sa inteleg ca si tu esti un posesor de gloan? care-i problema ta cu faptul ca pomeneste cineva de dacia si in alte moduri decat mult-iubitul "Bravo Daciaaa!! Traiasca Roamaniaaaa!!" ... si ce? nu apreciez ce a facut Dacia cu gama sa de modele; nu apreciez faptul ca, desi ar fi putut sa creeze o masina, au creat o cutie pe roti care arata un pic mai bine ca berlina comunista; nu apreciez acel "suv" pentru ca jupoaie clientii oferind "reductor inclus in treapta 1-a" si nimic altceva .. si tot asa .. se poate spune ca am ceva cu dacia ... dar ce ai tu cu mine pe tema asta ?

  • daniel, vineri, 10.02.2012 12:06

    Foarte tare, astia dau prime la angajati tot bugetul sanatatii in Romania. :)) Cat despre pret-oferta si discutia despre Logan, pot sa spun cu mana pe inima si in deplina cunostinta de cauza, ca in pretul cerut pe un Mercedes de orice fel primesti mult mai multa masina decat atunci cand platesti un Logan. Pe mine, unul, m-a ingrozit cat de prost este facut Logan-ul atunci cand am studiat unul desfacut in bucati impreuna cu niste amici cunoscatori intr-ale reparatiilor de masini. Aua vut dreptate initial, este fix o masina de 5000 E, asta incluzand si un profit baban, restul pana la 8-9-10.000 fiind furaciune pe fata.

  • xss, vineri, 10.02.2012 12:46
    @daniel @unckle

    Primesti mai multa masina, dar nu sunteti in stare sa dati un singur exemplu de masina care sa indeplineasca aceleasi functii ca logan la pret asta (masina noua, spatiu, fiabilitate, echipamente, performante etc) Dacia nu are nici acum o concurenta directa. Oricum cea mai mare cretinitate posibila e sa compari un low-cost cu o masina premium. http://www.automarket.ro/stiri/sondaj-dacia-mai-fiabila-decat-fiat-toyota-si-opel-42854.html http://www.automarket.ro/stiri/dacia-duster-este-masina-4x4-a-anului-in-franta-38118.html

  • john_range, vineri, 10.02.2012 13:12
    Lupta e grea pentru ei impotriva celor de la BMW

    Vanzarile spun tot....care depind de cumparatori de pe tot globul!!!

  • daniel, vineri, 10.02.2012 13:24

    @xss Cititu' se face liniar, nu pe diagonala. Adica, citeste bine ce am zis noi, de la cap la coada, si intelege asa cum un om normal la cap ar trebui sa inteleaga. Daca-i noua, nu ma ploua, am volan ca sa virez si buton sa degivrez, asta inseamna ca merita sa dau aproape 10.000 E pe o coaja ambulanta cu motoare din 1900 vara, din care un 1.4 care consuma cat un 2.4? Daca cerebelu' tau de bibilica n-a inteles ideea, o mai explic ca la prosti. Nu s-au comparat in mod direct mere cu Swarovski, ci s-a spus asa: daca unii imi dau mere cu adaos 100% fata de cat fac si altii imi dau Swarovski cu 30% fata de cat fac, cine-i cel mai mare nesimtit, ala cu mere sau ala cu Swarovski? Umila mea parere de "parlit" este ca cel cu mere. Pt ca merele sunt un bun de larg consum si se numeste japca atunci cand le dai la mega suprapret doar pt ca vezi ca merge si prostii inghit vrajeala. Swarovski cumpara numai cine vrea sa mai epateze si acolo poti sa-ti pui adaos mai mare fara sa superi pe nimeni, pt ca aia de au bani de asa ceva oricum ii vor da. Intelegi acum, o detectoare de parliti?

  • Carlos, vineri, 10.02.2012 13:36
    @xss

    Ba cum n-ai realizat, danut asta-i mai destept decat sutele de mii de posesori Dacia din 2004 incoace! Ce-s aia jurnalisti auto care apreciaza Dacia...? asta-i ingenunchiaza pe toti :)))))))))))))

  • unckle, vineri, 10.02.2012 13:43

    poate nu-i destept ca sutele de mii de posesori de dacia ... dar poate-i la fel de destept ca zecile de milioane de posesori de mercedes ... cinestie...

  • dan_grc, vineri, 10.02.2012 13:50

    @xss Printre calitatile enumerate de tine, la sfarsit se afla si..."performante etc.." trebuia sa te opresti inainte sa amintesti de performante etc, restul sunt in regula, ai si tu dreptate @Carlos Duci la extrem aceasta chestiune, daca unii subevalueaza Dacia si o iau in derizoriu tu te duci in cealalta directie.Sutele de mii care si-au luat Logan nu sunt prosti, au facut un compromis mai degraba, masina noua rezonabila pt Romania si atat

  • cosmin, vineri, 10.02.2012 14:00
    inca o data ...@unckle.

    internautii vad ca , inca n au inteles ca vremurile s au schimbat si odata cu ele si modul sau viziunea cumparatorilor. a trecut vremea fitzelor pentru multa lume, multi au pierdut tot, multi au pierdut si ce nu aveau, dacia doar a speculat aceasta nista tot mai crescanda si s a dovedit a fi profitabila. logic ca i o masina care consuma mult...logic ca i o masina fara dotari..logic ca i o masina fara pretentii..DAR era exact ce aveau nevoie atatea milioane de oameni. PUNCT. apropo..si eu am avut logan din 2006 pana in 2008, si in 184 000 de km n am schimbat decat consumabilele si 4 becuri de far. sa fim seriosi cu masina proasta . este total neperformanta dar nu e proasta .

  • xss, vineri, 10.02.2012 14:08
    @dan_grc

    Ma refeream la raport performante PRET ca parte integranta a pachetului oferit de Dacia. Si prosti i-a facut "daniel"pe posesorii Dacia, nu Carlos. Citeste tot, nu doar ce-ti convine. Pe ünckle"o sa-l las sa abereze mai departe cu paralela Dacia- Mercedes

  • dan_grc, vineri, 10.02.2012 14:14

    @xss Pai si la partea cu prosti nu am specificat ca i-am raspuns lui Carlos? Eu am citit f bine, de aia am dat raspuns separat, se pare ca tu nu citesti bine

  • Carlos, vineri, 10.02.2012 14:19
    @dan_grc

    Ma rog, ce ti se pare "dus la extrem" in primul meu comentariu la articolul asta?

  • SaabCuantic, vineri, 10.02.2012 16:17
    Nostalgie...

    Mi se pare extraodinara poza care insoteste articolul...Parca ar fi un cadru incremenit in timp al istoriei militariste a Germaniei. Mustata lui Zetsche are alura cea mai prusaca posibil, amintindu-mi instantaneu de nemuritorul si autoritarul Bismarck... O casca Pickelhaube, din aceea cu tepelus, ii mai trebuia in imagine boss-ului lui Daimler si chiar ai fi avut impresia ca ne-am transbordat inapoi in timp cu 100 de ani... Cand Daimler era un nume la fel de impunator. Bravo, Automarket, nota 10 cu plus pentru inspiratia de a prezenta fotografia! Pana la urma, de ce nu s-ar baga si Daimler AG pe fir pentru preluarea lui SAAB?... Aceasta n-ar putea tine loc de Maybach, nu incape indoiala, dar putin lux mai sofisticat ar fi in stare sa zamisleasca, nicht war?

  • iulianiulianb, vineri, 10.02.2012 18:41
    bai saab...

    ...o tii lant omule ..., ne-ai zapacit, cred ca ai si masina de spalat tot SAAB...

  • mowgli, vineri, 10.02.2012 19:50
    @iulian

    Bravo lui ma baiatule, noroc ca nu e ca 90% sa intre pe un forum de 2 lei sa intrebe "ce masina sa-mi iau".Omu are o pasiune, tine la ea, iubeste o marca si stie ce vrea cand pune mana pe niste bani "vreau un saab".foarte corect! Toata aprecierea pentru astfel de oameni. Iuliane, sigur ca poate sustii o echipa de football, poate steaua, si eu zic ca steaua e naspa, si tu zici sa ma duc in ... Ai vazut? asa suntem si noi cu "masinili".E greu pentru roman sa inteleaga ca sunt oameni care vad peste fotbal si manele.Nu-i bai, trec si vremurile astea.

  • iulianiulianb, vineri, 10.02.2012 20:20
    mowgli

    asa este, dar sa mai tina pt el daca are pasiune, are niste discursuri mai ceva ca Geo Bogza..., e ca si cum as face si eu pasiune pt un trabant si o tin lant cu comenturi interminabile...

  • vlad, sâmbătă, 11.02.2012 22:19
    marja de profit

    De unde stiti cat la suta castiga mercedes si cat dacia?! Cu cat profitul e mai mare cu atat aia baga mai mult in pret. Ce e greu de inteles? Doar multi inapti de au gasit Dacia cea mai "umflata" marca!

  • bob, luni, 20.02.2012 14:37
    stire falsa

    Tin sa va anunt ca stirea cu premierea angajatilor este adevarata dar cea cu Bmw si Audi numarul de unitati vandute este gresita. Plus la mercedes nu se calculeaza autoutilitarele numai segmentul premium un coleg a specificat mai jos modelele. Iar Daimler se bucura de profit pe care Audi si Bmw nu il vor avea nici o data +sa nu bagam la socoata gama autoutilitare.

  • bob, luni, 20.02.2012 14:59
    ...

    Revin cu o corectare segmentul premium nu contine AMG sau BRABUS.

  • AndreiRN, luni, 20.02.2012 20:19
    MBZ

    MBZ candva facea masini excelente si acuma face masini fff bune. Spun asta deoarece de 17 ani canduc MBZ si sunt convins ca voi conduce tot restul vieti dar ........ din cele clasice si renovate nu din noua generatie. Acum 30 - 40 de ani MBZ proiecta si construia masini care sa functioneze 30/40 de ani fara probleme. Au fost "certati" pt asta si acum fac masini cu mai putina fiabilitate decat candva dar si mai ieftine ca sa faca fata concurentei.