GENEVA 2016 LIVE: Volvo s-a dedicat familiei cu cel mai frumos break al momentului: V90
Volvo a expus la Salonul de la Geneva noul V90, varianta break a modelului S90. Modelul se va lupta cu BMW Seria 5 Touring și Audi A6 Avant. Tot la Geneva am putut vedea și V40 facelift.
Suedezii și-au făcut temele pentru ediția din acest an a Salonului Auto de la Geneva. În centrul atenției au fost V40 facelift și V90, două modele deja anunțate, dar care au fost expuse aici în premieră mondială.
A fost agitație mare la standul Volvo, chiar și clasicul 1800ES, mașina cu care suedezii au început aventura în segmentul break-urilor, fiind intens fotografiată de către jurnaliștii prezenți.
Volvo V40, compacta nordică responsabilă cu atacurile asupra rivalilor germani BMW Seria 1 și Audi A3 avea nevoie disperată de un facelift. Acesta a venit, dar a adus modificări estetice minore, vizibile clar doar la nivelul blocurilor optice. Acestea au primit o nouă semnătură LED, celebrul ciocan al lui Thor, inaugurat de noua generație XC90 în urmă cu un an.
Familiștii au avut ce vedea la standul Volvo. Noul V90 s-a aflat în centrul atenției, chiar dacă luminile nu au picat fix cum ar fi trebuit pentru a pune în valoarea designul spectaculos, principalul atu al scandinavilor în lupta cu rivalii germani.
Volvo V90 este un break mai arătos decât BMW Seria 5 Touring și Audi A6 Avant. El pare și foarte lung, favorizând ceva mai mult spațiu pentru pasageri.
Eu nu-l văd “cel mai frumos” din lumea break-urilor actuale (apropo, opinia lui Bogdan este…subiectivă; n-aș fi avut nimic de obiectat, dacă ar fi fost emisă de cineva din afara presei). Ȋn schimb, configurația blocurilor optice spate mi se pare uimitoare; ȋn acest caz, Volvo a căpătat oarece experiență cu alte modele, dar desenul propus de noul V90 ȋl socotesc cel mai reușit, chiar excelent. Dacă mă ȋntrebați pe mine, break-ul suprem al istoriei automobilului sunt, de fapt, două: http://blog.hemmings.com/index.php/2012/09/18/hemmings-find-of-the-day-1977-oldsmobile-custom-cruiser/ http://www.stationwagonfinder.com/2011/11/1977-oldsmobile-cutlass-vista-cruiser/ Artă, pur și simplu artă. De ce a pierit de pe fața pământului? – mă ȋntreb zi și noapte.