General Motors pregătește cel mai mare test cu mașini autonome: câteva mii de unități Chevrolet Bolt vor fi pe străzi în 2018
Câteva mii de unități Chevrolet Bolt electrice și autonome vor fi testate pe străzile din Statele Unite în 2018 de către serviciul de transport Lyft.
Mașinile autonome vor apărea pe piață în producție de serie cel mai devreme în anul 2021, însă constructorii au început deja să efectueze teste cu astfel de vehicule.
Pentru moment, proiectele celor de la Volvo, BMW, Ford sau ale Grupului Fiat-Chrysler vizează doar câteva zeci de unități de mașini autonome, însă General Motors are planuri mult mai ambițioase.
Constructorul american intenționează ca anul viitor să testeze pe străzile americane câteva mii de unități Chevrolet Bolt electrice și autonome, în ceea ce va deveni practic primul test de amploare cu astfel de vehicule.
Informațiile au fost dezvăluite de surse din cadrul General Motors pentru agenția de presă Reuters, iar GM s-a limitat să afirme că nu este încă momentul să anunțe când vor începe testele. "Nu oferim detalii specifice despre produse viitoare sau planurile legate de tehnologii. Am spus că tehnologia noastră pentru mașini autonome va apărea într-o rețea de ride-sharing mai devreme decât vă imaginați", precizează compania într-un comunicat de presă.
Sursele au mai precizat că versiunea autonomă a lui Chevrolet Bolt nu va fi disponibilă la vânzare în faza inițială a proiectului, întrucât vă fi dedicată exclusiv testelor. General Motors testează deja circa 40 de unități Bolt autonome in San Francisco împreună cu Lyft, companie în care a investit anul trecut 500 de milioane de dolari.
Volvo și Google efectuează de asemenea teste cu mașini autonome, în timp ce BMW, Ford și Fiat-Chrysler se numără printre ceilalți constructori care au anunțat proiecte de acest gen.
Via Reuters
Hm, doar ce afirmasem că arta afacerilor este al doilea nume al lui RC. Se pare că americanii vor să le vândă francezilor Opel-ul contra a “doar” două miliarde de dolari! Dar cum? Un miliard cash și un miliard convertiți ȋn…ghici! acțiuni preferențiale. Adică acestea nu pot fi tranzacționate pe piața bursieră și produc dividende fixe, indiferent de rata profitului. Sau pot fi acțiuni preferențiale de tip cumulativ; depinde care vor fi clauzele contractului care se va semna. Valoarea reală de piață a lui Opel este mult mai mare, evident, dar lui PSA ȋi va “lua ochii” chilipirul ȋn numerar pe care va trebui să-l plătească. Déjà vu? Dar, pe cât sunt GM-iștii de isteți “pe partea economică” (vorba lui Becali), pe atât de tâmpiți sunt d.p.d.v. tehnic – din partea mea, pot să scoată electrice și autonome până la suprasaturație. Nu mă interesează, nu mă pasionează. Never ever. Punct.