General Motors a anunţat că închide producţia Holden din Australia, modelele mărcii urmând să fie importate şi rebranduite
Ziua şi vestea proastă din partea celor de la General Motors în ultima săptămână. De această dată, sub ghilotină intră fabricile australiene ale mărcii Holden, care vor fi închise până în 2017.
Luna decembrie 2013 este una plină de frământări şi decizii radicale pentru General Motors. După ce gigantul american a anunţat acum o săptămână faptul că marca Chevrolet va părăsi piaţa din Europa din cauza rezultatelor slabe, preferând să se concentreze pe Opel, şi după ce ieri a venit vestea plecării directorului Dan Akerson, înlocuit cu Mary Barra în cea mai înaltă funcţie a companiei, grupul american plusează cu o nouă veste, care vine de această dată de la Antipozi. Astfel, GM va renunţa complet la producţia de maşini din Australia până în 2017, urmând ca vânzările de pe aceste pieţe să fie conduse printr-o reţea coordonată de un importator.
Chevrolet părăseşte piaţa din Europa la finalul anului 2015
Decizia celor de la GM este pe alocuri surprinzătoare, pentru că marca Holden rămâne una dintre cele mai iubite din această zonă a Globului, iar modelul Commodore este unul dintre simbolurile vii ale acestui brand. În condiţiile în care Commodore nu va mai fi produs aici, este foarte probabil ca modelul să fie importat din gama pe care GM o deţine Europa sau Statele Unite şi rebranduit cu sigla Holden.
Holden se află în administraţia GM încă din anul 1931, iar decizia General Motors înseamnă că 2900 de locuri de muncă din Australia şi Noua Zeelandă vor dispărea în următorii doi ani. GM deţine două fabrici în această zonă: una în Elizabeth, unde se produc Commodore şi Cruze, cealaltă în Victoria, acolo unde se produc motoare.
"Decizia de a opri producţia la fabricile noastre din Australia reflectă furtuna de influenţe negative pe care industria auto o întâmpină în această ţară, implicând aici aprecierea susţinută a dolarului australian, costurile mari de producţie, piaţa internă modestă şi faptul că vorbim despre una dintre cele mai competitive şi fragmentate pieţe auto din lume", se arată în comunicatul oficial al mărcii.
GM nu uită să precizeze faptul că vânzările şi activitatea after sales, implicit garanţiile, nu vor suferi modificări de niciun tip, toţi dealerii continuând să lucreze în aceleaşi condiţii. "GM Holden va rămâne o parte importantă a comunităţilor şi un angajator de top atât direct, cât şi indirect", anunţă cei de la General Motors.
via GM
http://www.acaresearch.com.au/australian-market-research-blog/bid/320971/Australian-Auto-Market-Research-2013-Trends-in-Passenger-Car-Sales vad acolo un constructor (nu spun care sa nu aiba palpitatii "ai nostrii ca brazii) ce detine de 2 ori mai mult decat...GM +vorbim despre una dintre cele mai competitive şi fragmentate pieţe auto din lume....adica nu ne tin balamalele (in traducere libera). Ciudat ca aceleasi cuvinte trase parca la indigo le-a folosit si Bob Graziano (sef executiv a lui ...Ford Australia) justicandu-si inchiderea a doua fabrici. Asta era undeva prin primavara anului. Ca fapt divers. Costurile de productie in Australia sunt (cica) de 2 ori mai mare fata de Europa si de 4 ori mari fata de zona Asiei.