Geely va folosi platforma lui XC90 pentru un SUV chinezesc de lux

Publicat vineri, 18.05.2012 13:34 de Bogdan Mirică

Constructorul chinez Geely, proprietarul celor de la Volvo, va prelua platforma actualului XC90 pentru a dezvolta propriul său SUV de lux.

Geely începe să se bucure de beneficiile preluării Volvo. Chinezii au anunţat că vor prelua platforma modelului XC90 pentru a construi propriul SUV de lux, mutare pe care lumea auto o anticipa de ceva vreme. Un model premium este primul pas pe care Geely îl face în încercarea sa de a da naştere propriului brand de lux, aşa cum a făcut Toyota cu Lexus şi Nissan cu Infiniti.

Platforma lui XC90 este la rândul său o adaptare a unui model american, vechiul Ford Taurus, reminiscenţă a vechiului mariaj dintre Volvo şi Ford. Geely va recicla practic platforma SUV-ului suedez şi va reduce astfel costurile de dezvoltare ale viitorului model de lux. Metoda este una des întâlnită în China, majoritatea constructorilor apelând la această soluţie pentru a reduce preţul final al modelelor, cunoscute deja ca foarte accesibile.

La rândul său, Volvo va avea nevoie de o platformă nouă pentru cel mai mare model din gama sa. XC90 se va alege însă cu un agregat nou, la care scandinavii lucrează deja. 

via l indiansautoblog

  • Gigi camatarul, vineri, 18.05.2012 13:43

    In final chinezii impreuna cu Volvo vor face special pentru voi dragi cocalari, masini de fitze.Dupa SAAB urmeaza Volvo.Cand? Poate in 4 ani. Cum asa? Pai se duce pe mama dracului suedezii dupa de hotii cu ochi de orez i-au preluat. ps nu va obositi sa imi dati voturi rosii deoarece cum ca prind, o sa vedeti voio ce patiti

  • teo, vineri, 18.05.2012 13:55
    ciudat

    pai credeam ca geely are deja o marca de lux pe volvo, mai vor una?

  • RIP Volvo, vineri, 18.05.2012 14:02
    silogism

    Geely facea frigidere. Platorma XC90 e detinuta de Geely. Deci vom vedea frigidere Volvo XC90. Halal marca "premium"

  • agoox, vineri, 18.05.2012 14:26
    era logic

    era clar de la bun inceput ca asa va fi, doar nu vin chinezii si baga bani sa scoata Volvo din faliment doar pentru amorul artei, era clar ca au nevoie de tehnologia suedeza,si nu vad nimic in neregula cu asta atat timp cand nu imprumuta Volvo platforme si piese Geely.

  • ScorpyonVAG, vineri, 18.05.2012 15:29
    @

    Mai nou cocalarii, care se feresc de acest lucru si nu mai vor VW,AUDI,BMW,MERCEDES ,,ca au toti cocalarii" se refugiaza la VOLVO. Daca nu ma credeti, avem si aici pe forum un astfel de om.

  • SaabCuantic, vineri, 18.05.2012 16:07
    Manie(re)

    Am eu halucinaţii sau a căpiat toată lumea auto, lasându-se pradă orbeşte acestui curent consumist al SUV-urilor "de oraş"? Parcă s-ar fi vorbit toţi la comandă s-o dea în SUVeici. Păi melteanul a devenit o specie universală acum, iar simplele şi frivolele lui pretenţii "trebuie" transpuse în literă de lege, altfel este jale! Aşa că de ce să nu se urce în intersecţie, cu "scula" lui 4x4, peste "rabla" ta amărăşteană, ca să te revelezi finalmente ce "avansat înainte" este dânsul (în dotări şi flatulenţe, doar nu în muncă). Sincer, înainte avusesem numai cuvinte de laudă la adresa lui Geely, dar m-am răzgândit odată cu lansarea la apă a unei asemenea gafe manageriale (ba chiar o consider o aberaţie umană). @agoox, să sperăm că nu se va întâmpla şi în sens invers, că altfel vom constitui fan-clubul SAAB-Volvo, în care vom plânge reciproc unii pe umerii celorlalţi. @Scorpyon, încă nu se manifestă strident tendinţa de care pomeneşti, dar n-ar fi exclus teoretic! Oricum, hai recunoaşte în faţa moşului că n-ai regreta dacă niscaiva coca&piţi ar părăsi Audi pentru Volvo, ca să te simţi şi tu mai "degajat", dacă nu şi niţeluş "exclusivist" :D

  • LauCalin, vineri, 18.05.2012 16:49

    Intrebare pentru cei de mai sus: si ce treaba are asta cu Volvo? Masina aia va avea sigla Gelly, va fi cu totul altceva si i se va adresa altui target decat Volvo. Va fi pentru cei care vor lux la putini bani. Volvo se va duce in jos? Da, cum sa nu... ma uit la S60, la noul S40, la sistemele de siguranta pe care le-au lansat dupa ce au scapat de Ford, la cele 11 miliarde de dolari pe care Gelly i le da lui Volvo pentru cercetare. Pfai, ce prostie! Tot mai bine a dus-o Volvo cand apartinea de Ford. Asa cum au dus-o si Jaguar, si Land Rover...

  • Geely CK, sâmbătă, 19.05.2012 08:42
    @LauCalin

    Sa presupunem ca ai avea un Mercedes S Class. Tie ti-ar placea sa stii ca in alta parte a globului se vinde o masina exact ca a ta, numai ca are o sigla low-cost? Pana la urma Geely a pornit de la fabricat frigidere la fabricat masini lo-cost. Acum vad ca ii omoara talentul cu masini "premium"...

  • Stiati ca..., sâmbătă, 19.05.2012 08:47

    cei care au dat >8.200 de euro pe Geely CK le vand acum la 30.000 km cu 2000 euro? De rasu' lumii !!

  • LauCalin, sâmbătă, 19.05.2012 11:43
    @Gelly CK

    Nu au cum sa construiasca o masina exact ca XC90 la un pret de 3-4 ori mai ieftin. Faptul ca se va folosi motorul si tehnica nu inseamna ca se vor folosi aceleasi materiale la interior, de aceiasi calitate, probabil nu se vor oferi aceleasi sisteme de siguranta (sau eventual oferite de furnizori la preturi mult mai mici-ghici consecintele), nu va avea acelasi confort, aceiasi izolare fonica etc. etc. Va fi ceva precum in cazul lui Martin Motors cand modelul Ceo avea fata de Landcruiser, lateral si spate de BMW X5 si tehnica de Mitsubishi L200. Dar toate astea erau pe hartie, pentru ca in nicio privinta masina aia nu amintea de niciuna din cele 3 dpdv mecanic. De-asta costa si mult mai putin. Cam asa va fi si acum cu XC90. Deci no stress. Si chiar daca s-ar pune problema asa, propun sa vindem toti masinile ca mai toate sunt clone prin China :))

  • @LauCalin, sâmbătă, 19.05.2012 12:26

    Ai citit articolul? "SUV de lux" ... iti spune ceva exprimarea asta? PS: oricum Volvo nu e premium.

  • LauCalin, sâmbătă, 19.05.2012 18:58

    Nu ai inteles. Gelly nu ia modelul XC90 si il face ieftin. Ia doar platforma masinii si o adapteaza politicii proprii (multe dotari, pret redus, calitate slaba) dupa care ii pune sigla Gelly. Practic vorbim de doua masini care pana la urma sunt diferite, NU vorbim de o involutie a lui Volvo si implicit XC90. Atata tot! Pe de alta parte era de asteptat ca cei de la Gelly sa foloseasca ceva de la Volvo pentru masinile lor. Important e ca Volvo este tot Volvo, nu s-au bagat la calitatea Volvo. Din contra, investesc in continuare in marca asta ca sa fie la nivelul concurentei. Si cel putin pana acum Gelly si Volvo au facut treaba buna. Si pentru carcotasi: "XC90 se va alege însă cu un agregat nou, la care scandinavii lucrează deja. " Scandinavii, da? ;)

  • BMW, luni, 21.05.2012 03:19
    @alde lau si saabcuantic

    Nu mai luați atât apărarea lui Volvo si Saab ca e unul e chinezarie dar altul e îngropat deja de mai bine de un an. De ce nu deschideti ochii si priviti real cum se îngroapă Volvo in China .?!! Saab e in sicriu si cu părere de rău de bine asta e realitatea. Volvo va suferi la imagine enorm pentru ca sau legat cu galbejitii si nu cu puternicul VAG-grup sau BMW AG. Va asigur ca Volvo chiar dacă o a înregistreze vânzări mai multe vor fi doar in China . Europeanul nu cumpara chinezarie.

  • SaabCuantic, luni, 21.05.2012 13:02
    Precizare

    Lau, tu subliniezi o realitate uşor constatabilă, însă eu mă tem să nu-i tenteze vreodată pe cei de la Geely să se amestece în specificul tehnic şi constructiv al subsidiarei suedezei, atât! Iar ceea ce vor gălbejiţii cu acest SUV este o insultă la adresa consumatorului obişnuit de Volvo, însă, prin prisma priorităţilor comerciale, poate chiar aşa trebuia procedat :D Deh, ştii tu, eternul conflict dintre pasiune şi raţiune. Cât despre gâscanul care mai scoate şi el "capul" din mâl şi gâgâie elucubraţii, nu mă stresez prea tare: (*)

  • AndreiRN, luni, 21.05.2012 17:54
    Puterea Chinei

    Europeanu nu cumpara chinezarie !!!!!!!!!!!!!!!!!! Hahahahahaha .......... Pai dupa 20 de ani in care europeanul a cumparat chinezarii sa ajuns acuma ca sa se ceara sa cumpere chinezi europa. Computerul la care scri unde este facut? Dar VW de unde are piesele? Ca sa nu mai vb de interiorul de la BMW sau MBZ. Oricum chinezi muncesc pe branci pt un pumn de orez si pun banii la saltea cu nemiluita si au ajuns pe o pozitie economica care ii favorizeaza. Numai o revolutie a maselor muncitoare va mai redresa situatia. Pana atunci ori va cumparati lucruri noi Made In China ori va orientati la calitatea din trecut de mana doua.

  • Catalin, marţi, 22.05.2012 11:01
    China si restul lumii

    Cum puteti fii ata de naivi. La ora actuala 2 din 3 produse de pe globul asta se fac in China. In 5-10 ani o sa domine total lumea. E doar e chestiune de timp pana o sa ingenuncheze "marile firme" europene. Si o vor face fie prin copiere, fie prin cumparare, fie prin constrangeri. Oricat ai fi de performant, cand vine un "GIGI" care are de 10 ori mai multi bani ca tine te va cumpara sau te va distruge. E simplu.

  • LauCalin, vineri, 01.06.2012 21:45

    @BMW, discutiile din trecut ma fac sa cred ca nu are rost sa ma intind la discutii interminabile cu tine ca sa-ti explic ceva. Iti spun doar ca Volvo in privinta fiabilitatii este fara probleme la nivelul lui BMW, anul trecut Volvo a fost cea mai apreciata marca din Germania, iar JD Power Anglia claseaza Volvo in fata lui BMW. Daca nu ma crezi citeste site-ul asta si inca 20 de prestigiu care spun acelsi lucru si mediteaza la chestia asta cautand informatii si incercand sa-ti raspunzi la intrebarea "de ce?". Si apoi mai vorbim de ochi deschisi sau inchisi si realitate. Pana atunci hai sa nu ne bagam in seama doar de dragul de a scrie. Iti doresc succes! PS: poate vei crede ca e un mesaj ironic... chiar nu e.