GALERIE FOTO: Imagini cu mașina lui Elvis, recondiționată total după ce a fost descoperită într-un hambar
BMW Classics a finalizat recondiționarea exemplarului BMW 507 care i-a aparținut lui Elvis. Mașina a fost descoperită într-un hambar, într-o stare deplorabilă.
Cu toții suntem obișnuiți să vedem că BMW lansează modele noi sau concepte. Prin urmare, când germanii publică o galerie foto cu o mașină clasică, proaspăt scoasă din cuptor, suntem ușor surprinși.
La numai câteva zile de la prezentarea procesului de restaurare pentru vechiul BMW 507 care i-a aparținut lui Elvis, germanii au publicat un set oficial de imagini cu mașina în stadiu final. Ea fost recondiționată în cel mai mic detaliu de către inginerii și mecanicii BMW Classics, departamentul dedicat mașinilor cu poveste.
Iar exemplarul BMW 507 are o poveste frumoasă, care începe în anul 1957, odată cu expunerea sa în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Decapotabila este folosită apoi ca mașină pentru testele de presă și a fost condusă chiar de Hans Stuck, unul dintre piloții legendari BMW, care a evoluat și în Formula 1.
Abia apoi ajunge la Elvis Presley, ca mașină second hand. Tânărul soldat american primește numere de înmatriculare militare în fiecare an, iar mașina devine foarte greu de urmărit de-a lungul istoriei. Elvis începe să iubească mașina și o ia cu el dincolo de Ocean, în Statele Unite. Aici chiar îi schimbă motorul V8 de 150 de cai putere cu un alt V8 de origine Chevrolet.
Pentru că mașina era albă (culoarea se numea Feather White), iar fetele își scriau numărul de telefon cu ruj pe caroserie, Elvis a decis să o vopsească roșie.
BMW a readus însă mașina la culoarea sa inițială, dar cu eforturi fantastice și după o descoperire norocoasă. În 2006, Jack Castor, un colecționar de mașini clasice din Statele Unite, a citit un articol despre povestea unui BMW 507 cu numărul de caroserie 70079. A realizat că deține mașina în garajul său și l-a apelat pe autorul articolului, Jackie Jouret.
BMW Classics a intrat atunci pe fir și a pornit pe lungul drum al restaurării. Un drum lung pentru că mașinii îi lipseau instrumentele de bord, motorul, podeaua era plină de rugină, iar puntea spate nu era originală, fiind înlocuită de-a lungul anilor.
Inginerii s-au pus pe treabă, au reconstruit motorul V8 de 3.2 litri din mai multe componente, au retapițat scaunele pe baza unor fotografii și au creat cu ajutorul unor imprimante 3D accesorii care nu mai existau: mânerele de deschidere a geamurilor și instrumentele de bord.
Bijuteria care i-a aparținut lui Elvis va fi expusă în cadrul Concursului de Eleganță de la Peeble Beach, Statele Unite, unde ar putea primi cu ușurință premiul pentru cea mai bună restaurare de anul acesta. BMW nu a dat detalii despre prețul la care ar putea fi estimat exemplarul 507.
Minunat, la cât mai multe restaurări de genul acesta, bravo Bmw.