5 argumente cretine ale celor care nu folosesc centura de siguranță și explicațiile simple care le demontează din fașă
Cu toții avem prieteni care consideră că centura de siguranță este un moft. De câte ori nu am auzit explicații puerile inspirate din filmele cu supereroi în care șoferul scapă dintr-un accident pentru că a sărit prin parbriz tocmai fiindcă nu purta centura? Ei bine, avem o listă de argumente cretine și demontarea pe foarte scurt a fiecăruia.
Centura de siguranță salvează milioane de vieți anual pe șoselele din toată lumea, însă acest simplu accesoriu obligatoriu în mașină este încă văzut de mulți șoferi din România ca un impediment în calea confortului la volan chiar și la aproape 60 de ani de la inventarea sa.
Evident, cultura populară a dezvoltat chiar și argumente care mai de care mai idioate legate de efectele negative pe care centura de siguranță le-ar putea avea asupra pasagerilor în cazul unui accident, iar americanii de la Consumer Reports au făcut o scurtă listă pe care o preluăm integral și în care sunt demontate toate motivele pe care le-ai putea avea pentru a evita cuplarea centurii atunci când urci în mașină ca șofer sau ca pasager, indiferent dacă stai pe scaunele din față sau pe cele din spate.
Argumentul cretin numărul 1: "Dacă voi fi implicat într-un accident, am mai multe șanse să supraviețuiesc fără centură, pentru că voi fi aruncat în afara mașinii".
Răspuns: Dacă vei fi aruncat din mașină într-un accident, șansele de a fi rănit grav sau de a muri sunt majore. În 2014, 80% dintre pasagerii care au fost ejectați din mașină în timpul accidentului au murit. Centurile de siguranță sunt construite special pentru a te fixa de scaun în siguranță în timpul unui accident. Ideea de a fi aruncat din mașină și de a ateriza ușor pe o zonă cu iarbă moale este o fantazie pură. În schimb, este extrem de probabil să fii aruncat prin parbriz, să te târăști pe asfalt sau chiar să fii zdrobit de propria mașină sau de alta din trafic.
Argumentul cretin numărul 2: "Nu am nevoie să-mi pun centura când conduc câteva sute de metri. Când ajung pe șosea o voi face, pentru că accidentele au loc la viteze mari".
Răspuns: Cele mai multe accidente au loc la viteze de sub 60 de kilometri pe oră, iar cele mai multe accidente soldate cu decese au loc la mai puțin de 40 de kilometri de casa victimelor. Centura trebuie purtată indiferent de distanța pe care o parcurgi cu mașina și indiferent de viteză. Chiar și dacă te afli pe străzile din jurul casei tale și nu ai viteză mare, dacă lovești cu mașina un obiect solid la 50 km/h, pasagerii și obiectele neancorate vor continua să se miște prin mașină până când se vor lovi de o parte solidă a mașinii.
Argumentul cretin numărul 3: "Mașina mea are airbag-uri, deci nu am nevoie (și) de centură".
Răspuns: Airbag-urile sunt construite pentru a funcționa în combinație cu centurile, nu să le înlocuiască. Acestea se umflă într-o fracțiune de secundă și îți pot lovi fața și corpul cu viteze de până la 350 de kilometri pe oră. Într-un accident în care nu porți centura de siguranță, ai șanse mari să fii aruncat înspre airbag exact când acesta se umflă, iar acest lucru poate cauza răni grave sau chiar decesul pasagerului.
Argumentul cretin numărul 4: "Dacă voi cădea cu mașina într-un lac, nu vreau să mă înec prins în centură".
Răspuns: Acest tip de incident are loc în mai puțin de 0.5% din totalul accidentelot rutiere. Posibilitatea de a fi blocat pe scaun de o centură care nu se poate desface este mult mai mică decât cea de a fi rănit grav pentru că nu erai ancorat și ai zburat prin mașină (sau în afara ei).
Argumentul cretin numărul 5: "Sunt îndeajuns de puternic încât să mă țin de volan sau să mă proptesc în bord în cazul unei coliziuni".
Răspuns: Nu, nu ești. Decelerația bruscă a unei mașini la o viteză de doar 50 de km/h va transforma pentru câteva fracțiuni de secundă forța care apasă asupra unei persoane de 70 de kilograme în 12 tone. În plus, nu poți să prezici dinamica unui accident în care de cele mai multe ori ai la dispoziție mai puțin de o secundă pentru a acționa.
via Consumer Reports
-
bantula, vineri, 05.08.2016 13:44
Foarte bun articolul! Simplu si concis. Referitor la caderea in apa cu masina (o fobie a mea si a multora), cine poate da sfaturi despre cum se iese din masina? Stiu ca masina nu se umple imediat cu apa si banuiesc ca ai destul timp sa desfaci centura, dar apoi ce faci? Astepti sa se umple masina de apa ca sa poti desface vreo usa? Daca ai si copii in masina cum se procedeaza?
-
luNGU, vineri, 05.08.2016 13:49
@MIKE nu cred ca se referea la prietenii tai. Crede-ma ca exista asemenea specimene chiar daca tu si eu nu ii avem in cercul de prieteni. De obicei astia care gasesc aceste scuze sunt si cei care conduc periculos, punandu-ti si viata ta in pericol, asa ca trebuie sa ii ai in vedere chiar daca tu nu ii cunosti pentru ca nu sunt "prietenii tai".......
-
Chuck Norris, vineri, 05.08.2016 13:52
Nu sunt deacord la faza cu centura in zonele urbane deobicei aglomerate unde se circula cu viteze mici...acolo nu ai nicio nevoie de centura daca de abia se merge cu 40 km/h...
-
ctincristi, vineri, 05.08.2016 14:07
"Cretin" este un cuvant ce are loc in titlul unei stiri Automarket?
-
mircea, vineri, 05.08.2016 14:10
@ctincristi În contextul ăsta vorbim de cel mai cuminte termen pe care îl puteam alege. De eficiența cuvintelor moi pe subiectul centurilor ne-am lămurit.
-
raduvlase, vineri, 05.08.2016 14:13
Cand mi-am cumparat masina anul trecut, cel care o folosise inainte avea niste centuri de siguranta false (doar acele capete) introduse in locasul special, ca sa minta senzorii si sa poata folosi masina linistit fara sa-si puna centura. Nu mai trebuie sa spun ca imediat ce m-am urcat la volan, chiar si pentru drive test, am dat prostiile alea jos si mi-am pus centura. Eu am inceput sa port centura inainte sa apara obligatia purtarii acestora. Ramane in schimb o foarte mare problema cu purtarea centurilor la locurile din spate. Foarte multe persoane nu o fac. Am prieteni care se uita la mine crucis cand ii rog sa isi puna centurile in spate. Cand am circulat cu taxiul, de multe ori am gasit centurile de siguranta din spate ascunse, iar de alte ori taximetistii se minunau ca imi pun centura si imi spuneau ca nu e nevoie, ca nu ne opreste nimeni. Este vorba in primul rand de recunoasterea vulnerabilitatii noastre in fata pericolelor din jurul nostru. Cunosc un caz, in care o cunostinta de-a mea nu a purtat centura, a avut un accident foarte grav, a fost aruncat din masina si a supravietuit, desi a ajuns in coma la spital si mai apoi a suferit multe operatii. El spune ca daca avea centura murea iar de atunci nu si-a mai pus niciodata centura. Eu nu sunt de acord cu logica asta si cred ca este iresponsabil, dar poate ca experienta traita l-a facut sa aiba convingerea asta. Oricum, un alt subiect interesant legat de centuri. Ce ne facem ca sunt magazine (si online) unde se gasesc "centuri false". Cat de legale sunt acestea? Doar o simpla cautare pe google si gasim imediat. Oare nu pot fi ele confiscate de autoritati?
-
adrian_r5, vineri, 05.08.2016 14:39
"Decelerația bruscă a unei mașini la o viteză de doar 50 de km/h va transforma pentru câteva fracțiuni de secundă masa unei persoane de 70 de kilograme în 12 tone" - grea fizica asta !!!
-
Alex, vineri, 05.08.2016 14:40
@bantula iti poti cumpara acest dispozitiv de supravietuire si o sa stai un pic mai linistit http://www.servicetutorials.com/ro/2016/05/01/brelocul-2-in-1-care-va-poate-salva-viata/
-
clarkson, vineri, 05.08.2016 14:44
Am luat o doamna cu masina, sa o duc de la Rm. Valcea la Sibiu, era in spatele meu. N-am pornit bine masina, ca a inceput o rugaciune cu voce tare, vreun minut nu cred ca s-a oprit, cum ca sa ajunga bine la destinatie. Ei, cu 2 minute inainte numai ca nu m-am certat cu ea sa isi puna centura, "Ce, trebuie si aici in spate?". Da trebuie, mai ales ca ma omori si pe mine in caz de accident.
-
mircea, vineri, 05.08.2016 14:50
@adrian_r5 Păi hai să vedem. If not wearing seatbelt, stopping distance determined by nature of collision with windshield, steering column, etc. : stopping distance 0.2 ft. Deceleration = 4836 ft/s2 = 1474 m/s2 = 150 g's Force = 24068 lb = 107059 N = 12 tons!!
-
Florin, vineri, 05.08.2016 14:52
Prin urmare, ca sofer, a intra sau nu in categoria idiotilor depinde si de capacitatea de de a te proteja. Ducand ideea mai departe, motociclistii in ce categorie se incadreaza?
-
ilariom, vineri, 05.08.2016 15:11
Argumentele lui peste... de unde le-ati scos? Multi nu-si pun centura din comoditate, pentru imagine.. ca au pile la politie, ca-s prea smecheri ca sa o poarte..
-
iuliohir, vineri, 05.08.2016 15:27
Lumea prefera sa pupe oase in loc sa se ingrijeasca de preventie si siguranta. Totul merge pe mana hazardului...cu o cruce reusim sa evitam orice necaz posibil...neam de traista ce suntem !
-
carcotasu, vineri, 05.08.2016 15:56
wow .. tot articolul si sectiunea de comentarii e ca o aventura dar sa fiu on topic, da sunt argumente cretine dar nu cred ca am auzit pe cineva sa zica chestiile astea (in afara de argumentul al doilea) nici cel mai meltean meltean .. asta e mai mult ca o analiza de ce ar fi bine sa ai centura de siguranta in general ca sa-i descurajeze si pe cei caracterizati de pct 2
-
mircea, vineri, 05.08.2016 16:20
@Chuck Norris Practic tu nu ești de acord cu fizica. Not bad.
-
coco, vineri, 05.08.2016 17:14
La majoritatea masinilor airbagul nu se activeaza daca centura nu este cuplata, tocmai ca sa nu-ti zboare capul de pe umeri...
-
Sandu al-III-lea, vineri, 05.08.2016 19:29
Purtarea centurii de siguranta e esentiala.Daca patesti ceva grav nu vei putea da timpul inapoi.Niciodata.N-as vrea sa-mi puna mana pe umar Sf.Petru si sa-mi zica:Tu azi vi cu mine.Nu ne mai intoarcem.
-
Lui, vineri, 05.08.2016 19:42
fapt, acum 2 zile in presa locala (Arad ) a fost prezentat un accident , in care a murit o femeie care statea pe locul din spate . nu purta centura , a zburat prin geam si a decedat. Langa ea era fetita de 5 ani in scaun de copil, cu centura, care a avut doar leziuni minore , desi din masina s-a ales praful.
-
inexorabil, vineri, 05.08.2016 20:52
Mă declar solidar cu utilizatorul @ctincristi. AM, observ la voi tendința (pardon, trendul) de a insera niște titluri demne de bloggeri ofuscați de viață și dornici de “imagine” cu orice preț – ce s-o fi ȋntâmplat cu acea conduită temperată și cu acea atitudine rezonabilă a jurnalistului de odinioară? Oare mai putem vorbi despre obiectivitate și deontologie? “Ups, eroare!” – ce-i cu fandoseala asta “de efect”, ȋn manieră Click, Libertatea etc. ? Să ȋnțeleg că ȋncercați să le inoculați cititorilor modul “corect” de a reacționa? Mă rog, acum sunt ȋn vogă curentul “life coaching” și generația “woops!”. Mai aveți să adoptați ticul verbal “Uite…”, caracteristic presei tabloidizate. Nu vreau să vă dau eu sfaturi, dar puteți să treceți drept “spumoși” fără să vă străduiți a vă pune de acord cu “noile vremuri” (ȋn fond, ce mi-e cretin, ce mi-e “nașpa”). Arătați-vă personalitatea și afirmați-vă voi ȋnșivă prin conservarea…verticalității, ținând la distanță novlimba atât de dragă Noii Ordini Mondiale, așa cum reușește, de pildă, maestrul Ovidiu Ioanițoaia – și nu numai. La urma urmei, dacă ați iubi adevărul, atunci ați preciza – măcar o dată – că centura de siguranță cu prindere ȋn trei puncte este o invenție…americană, pe care suedezii s-au grăbit s-o aplice “primii”. Dar, din păcate, nu mă aștept de la voi, așa cum credeam, ȋn urmă cu doi ani, că veți consacra un articol omagial ȋmplinirii a 75 de ani de la introducerea primei transmisii integral automate (pe Oldsmobile – Hydramatic, mai ales că evenimentul a fost unul remarcabil, pilduitor, Oldsmobile acceptând riscul și chiar sacrificiul de a se expune unui eventual fiasco ȋn ochii opiniei publice, pentru a proteja marca de superlux, Cadillac, vizată inițial pentru experimentare), ceea ce chiar eu vă sugerasem dinainte – ȋn mod expres, nu aluziv. Totuși, nu emit pretenții ȋn privința multora dintre concetățenii mei – ador patria mea natală, dar, strict d.p.d.v. automobilistic, m-am născut pe tărâmul nepotrivit… Ȋmi pare rău pentru tonul critic, dar trebuie să vă obișnuiți cu mine, așa cum și eu m-am obișnuit cu faptul că, uneori, pe negândite, băgați (moto)coasa prin iarba textelor mele – măcar de-ar fi niște motive “strong” (hă-hă-hă, m-am aliniat și eu), dar ele ȋmi par puerile… Hm, ce zici, Mircea? "Not bad".
-
mircea, vineri, 05.08.2016 21:04
@inexorabil Ai observat tu ceva, dar nu foarte corect. O schimbare există, dar e departe de a fi în stilul publicațiilor pe care le-ai amintit aici, ci în stilul magazine, care relaxează titlurile și le scoate din cămașa de forță a platitudinii - vezi revistele americane sau orice altă abordare de acest tip din online-ul european de calitate. Vremurile se schimbă, răbdarea cititorilor la fel, iar mesajul trebuie să ajungă în continuare în mintea oamenilor. Că altfel strigăm în gol către nimeni, iar scopul e departe de a fi ăsta. De exemplu, acest articol trebuie să ajungă nu la cei care poartă deja centurile, ci la cei care nu o fac. Iar academicienii și profesorii (sper că) o fac deja. Nu mă interesează Ioanițoaia, mă adoarme. Deși am fost și sunt un fan al hârtiei, vremurile în care oamenii citesc articolele lungi așezați relaxați cu ziarul în mână pe o bancă din parc au dispărut. Și când astea dispar, ai două variante: te relaxezi și transmiți mesajul diferit (evitând în continuare clickbait ordinar și titluri eliptice care nu-ți spun nimic) sau dispari. Așa că relaxează-te, privește cerul, citește informația și observă diferențele, că-s majore. Deci da, not bad. Fizica rămâne fizică și în vremuri rapide, dar trebuie predată diferit.
-
inexorabil, vineri, 05.08.2016 22:35
Mircea, cum poți să afirmi că un mesaj cu adresă generală și compus după cutume trebuie perceput ca “boring” ? De aceea se vrea “mazilirea” ȋn școli a marilor clasici ai literaturii?! De aceea se cer acum, la examene, “eseuri” despre “modelele de reușită” ale momentului, iar tinerii se opresc asupra unui Mutu, Becali ș.a. ? De fapt, nu mai ajung la sufletul omului standard accelerat decât profanul, facilul, brizantul, sintetizând: iluzia clipei. Dar de ce m-aș mira? “Destinul lumii este veacul; destinul Ortodoxiei este veșnicia”…Nu vreau să mă ȋnțelegi greșit și nici să te simți ofensat: ȋmi place și chiar socotesc imperioasă abilitatea pentru a “răzbi ȋn viață”, dar, totodată, sunt convins că granița dintre aceasta și compromis a devenit tot mai subțire, adică tot mai greu de observat…La o adică, dacă ești botezat cu apă și duh, ar fi imposibil să nu cunoști acest avertisment de valabilitate perpetuă: “Să nu vă potriviţi cu acest veac, ci să vă schimbaţi prin înnoirea minţii, ca să deosebiţi care este voia lui Dumnezeu, ce este bun şi plăcut şi desăvârşit” (Romani 12:2). Prin urmare, nesupunându-ne ȋndemnului divin, rătăcim parcă la nesfârșit, mai grav că ȋn necunoștință de cauză, și mai ales ne străpungem singuri cu angoase, incertitudini, dureri și nefericire, pe care – nostim – le diagnosticăm drept…stres. A, da, Scriptura n-are ce căuta aici și pe nicăieri, deși genii pe care le admirăm la unison, precum Blaise Pascal sau J.W. Goethe, susțineau că n-aveau nevoie de nimic altceva decât de hrana duhovnicească…Bine, ăștia aparțin unor vremuri “diferite”, deci să rămână acolo, “why not?”. Pe mine, de exemplu, nu trebuie să mă abordezi “la ordinea zilei”, armonizat cu lumea “ȋn schimbare” – exprimă-te cu “platitudini” și vei constata că…old fashion-ul “prinde” la taica inexo, fixându-i ideile semnificative. Deci, nu-l invoc pe “vino-ncoa’ ”; ȋmi sunt suficiente chintesențele, alias nucile tari ale spiritului, nepieritoare prin definiție… Văd și eu că trăim ȋn secolul “supervitezei”, dar unde vom ajunge astfel…nimeni nu se ȋncumetă să ne explice. Dacă este ca, din sens “invers”, să se apropie ceva de noi cu aceeași repeziciune, atunci…mulți preferă instantaneu atitudinea care li se pare cea mai la ȋndemână și care, desigur, “nu-i costă nimic” : să-și acopere ochii minții, având oroare (din naștere?) să afle despre ce este vorba…ȋnțelegi tu la ce mă refer, căci te consider destul de isteț. A, și…atunci când numeralul cardinal propriu-zis ȋndeplinește funcția sintactică de atribut adjectival, se scrie ca cifre doar ȋn cazul ȋn care determină unități de măsură. Așadar, 5 metri și…cinci argumente. “Mai greșește omul”…da, plebeul; jurnalistului nu-i este admis, din moment ce se ȋnchipuie un demiurg al conștiinței publice, dar și un poli-exemplu, deși acum el este doar o noțiune…vandabilă (companii străine au cumpărat redacții cu tot cu “conținut”). Excepțiile…ȋncearcă și ele să supraviețuiască online, semnând pactul cu…Zeus Publicitarius, căci ziarul / revista de hârtie…o tempora! Stai liniștit, Mircea, căci nu veți “dispărea” (din peisajul mediatic); sunteți și voi cuprinși de panica zilei de mâine, ca noi toți, de altfel – splendidele ȋntrebări “fundamentale” (drace, de-a dreptul “filosofice”…dar n-am zis ȋntâmplător “drac”, căci astea sunt atuurile lui minunate, pe care, cu inegalabilă măiestrie, le ȋntoarce ȋmpotriva noastră…fiindcă ȋi permitem!!!) ce mâncăm? cu ce ne ȋmbrăcăm? unde dormim? cu ce ne creștem copiii? ce cred ceilalți despre noi? au dominat dintotdeauna (rezistând…Potopului, focului Sodomei, ȋntrupării Domnului și epocii Bisericii, deci iată niște diamante neprețuite!) și vor muri doar odată cu omenirea. Toate cele bune!
-
mircea, vineri, 05.08.2016 22:44
#băibăiatule, ce-am citit mai sus?
-
LR, sâmbătă, 06.08.2016 10:41
Sunt "un pic cam consternat"... Unde dai și unde crapă!
-
LR, sâmbătă, 06.08.2016 13:41
Nu observ prea des șoferi care conduc fără centura de siguranță. Dar marea masă a cretinilor din România susțin, cu tot felul de argumente imbecile, că nu este obligatorie purtarea centurii pe locurile din spate. Îi vezi și îi auzi zilnic: colegi, vecini, neamuri proaste etc. O parte din ei, cum spunea cineva mai sus, își fac cruce și rugăciuni la fiecare plecare de pe loc, de parcă ei nu sunt deloc responsabili pentru viața și sănătatea lor.
-
Paduraru Radu, sâmbătă, 06.08.2016 18:47
Am avut o colega de servici ,in Franta... O femeie deosebita ,cu o familie extrem de faina si cu care am avut relatii de serviciu deosebite... A suferit un accident cu masina... Autoturismul condus de ea ,a scapat de sub control in urma unui derapaj nefericit si s-a rasturnat intr-un sant de colectare de la marginea drumului... Dumneaei e decedat insa din cauza strangularii mecanice cu centura de siguranta, conform documentelor emise de Politia si Medicina Legala Franceza. Se intampla rar asa ceva dar iata ca sunt si situatii in care centura inclina balanta catre moarte.
-
jos centura!, duminică, 07.08.2016 10:07
eu n-am purtat-o niciodata, am permis din 2004 si conduc mai tare si mai "serpentinic" decat toti. tot orasul natal ma stie ca racer. ;) am avut accidente, bine ca n-am purtat-o! n-am avut nici macar praf de airbag pe mine(ca nu se deschide fara centura!!!). cine stie, cunoaste! :/
-
hmm, duminică, 07.08.2016 16:40
Cu purtatul centurilor pe locul din fata total deacord mai ales cele reglabile pe inaltime insape locurile din spate este putin mai complicat. Sa dau un exemplu F.F 2002 turnir centurile spate ies din scaun iar la inaltimea mea 1.73 si 90kg centura imi vine jumatate pe gat ceea ce la un accident mi se pare foarte periculor chiar fatal daca centura atinge carotida...
-
LR, duminică, 07.08.2016 18:44
Prostul, dacă nu-i fudul...
-
Dan, duminică, 07.08.2016 21:31
Cel mai bun argument pentru purtarea centurii de siguranta se gaseste in raportul accidentului aviatic produs de "marele pilot" Iovan in care singurul ce purta centura era doctorul Zamfir, singurul ce a scapat nevatamat. Apropos, Aurelia Ion statea langa Zamfir, pe ultimul rand de scaune, al cincilea. A zburat pana in spatarul unui scaun din randul 2 si si-a fracturat coloana. Restul e istorie.
-
cineva@bantula, luni, 08.08.2016 15:14
Din cate stiu, daca masina se scufunda sufficient, forta exercitata de apa te va impiedica sa deschizi geamul sau usa. Deci, cu cat mai rapid incerci sa deschizi usa, cu atat ai mai multe sanse sa reusesti.
-
Oana, marţi, 29.09.2020 20:19
Felicitări pentru articol. Lucrez în aviație. Tot timpul le spunem pasagerilor : “Pentru siguranța dumneavoastră și a celor din jur.” Un alt lucru important oe care oamenii nu-l înțeleg. Eu port centura de siguranță în mașina , însă în situația în care atlt pasager n-o face , am și eu de suferit. Să nu mai zic de obiecte grele aruncate peste tot prin mașină. Obiecte care la impact , zboară și primești un laptop în cap...
-
Paul, luni, 22.07.2024 17:28
Centura de siguranță trebuie să fie obligatorie peste tot și în oraș și în afara orașului nu contează distanța parcursă și nici nu contează locul care îl ocupăm
Citeste si
-
SIGURANTA | joi, 14 noiembrieNoi teste Euro NCAP: 3 stele pentru Ford Tourneo Courier, produs în RomâniaEuro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. Citeste tot
-
SIGURANTA | marţi, 12 noiembrieNoua Dacia Duster, rechemată din cauza unei probleme electriceNoua generație Dacia Duster este supusă unei campanii de rechemare în service. Campania de rechemare, prima pentru noua generație Duster, a fost inițiată din cauza unei posibile defecțiuni la circuitul electric al mașinii. Citeste tot
-
SIGURANTA | sâmbătă, 9 noiembrieVolkswagen: 115.000 de mașini rechemate în service, în SUA, din cauza airbag-urilor TakataConstructorul german de automobile recheamă în service circa 115.000 de mașini, în SUA, din cauza airbag-urilor Takata. Sunt afectate inclusiv modele Passat din 2006-2007. Citeste tot
-
SIGURANTA | marţi, 5 noiembrieEpopeea Takata continuă: 6 milioane de mașini Opel, rechemate pentru înlocuirea airbagurilorMilioane de mașini Opel produse în ultimii 21 de ani sunt supuse unei rechemări de amploare pentru înlocuirea airbagurilor. Cele mai multe exemplare afectate ar putea fi dotate cu airbaguri Takata defecte. Citeste tot
-
SIGURANTA | joi, 10 octombriePeste 20.000 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere în Uniunea Europeană, anul trecutPotrivit unui nou raport realizat la nivelul Uniunii Europene, peste 20.000 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere, în 2023. Deși numărul accidentelor a scăzut în România, țara noastră are în continuare o rată ridicată de accidente rutiere mortale. Citeste tot
Argument 6: Imi pare rau automarket, dar eu nu am prieteni asa „cretini” sa emane asemenea ineptii :D. Voi aveti asemenea cunostiinte care sa fi emis asemenea scuze?