Franţa scoate diesel-ul de pe lista celor mai ecologice maşini. Asociaţia Producătorilor Auto contraatacă: "O decizie fără sens"
Maşinile din Franţa vor fi clasificate din 2016 în funcţie de nivelul eco pe care-l ating. Conform normelor de aplicare, niciun motor diesel nu se va putea califica în cea mai înaltă categorie destinată motoarelor termice.
După ce autorităţile franceze au anunţat că maşinile care circulă în Hexagon vor fi împărţite pe categorii de poluare şi că motoarele diesel, indiferent de cât de "curate" sunt, nu vor avea acces în cea mai înaltă astfel de categorie, Asociaţia Producătorilor de Automobile din Europa (ACEA) a reacţionat printr-un comunicat în care decizia Franţei este considerată una "surprinzătoare şi dezamăgitoare".
Conform planurilor franceze, maşinile vor primi un rating ecologic evidenţiat printr-un sticker de diferite culori. Niciun motor diesel - chiar dacă îndeplineşte criteriile Euro 6 - nu va avea acces în această zonă. "Nu există absolut niciun motiv pentru care tehnologia diesel trebuie discriminată. Această decizie nu are sens din punctul de vedere al protecţiei mediului sau din cel al sănătăţii şi va avea un efect negativ asupra mobilităţii urbane şi al business-ului", se arată în comunicatul semnat de Erik Jonnaert, Secretar General ACEA.
Ce probleme au motoarele diesel?
Motoarele diesel sunt în general mai eficiente şi produc mai puţin dioxid de carbon per kilometru, acesta fiind unul dintre principalele criterii de diferenţiere în cazul maşinilor aflate pe stradă în 2015. Totuşi, aceste propulsoare emit particule fine suplimentare care au potenţialul de a genera boli pulmonare. Conform ACEA, motoarele diesel de nouă generaţie au scăpat de această problemă: "De la 1 septembrie 2015, toate maşinile care se vând în Europa trebuie să atingă standardele Euro 6, cele mai stringente de până acum. Aceste vehicule sunt cele mai "curate" dintre cele produse în toată istoria. Iar tehnologia diesel actuală este una de ultimă generaţie, în care filtrele de particule controlează emisiile (implicit emisiile de particule fine) până la nivelul zero la ţeava de eşapament", se arată în comunicatul organizaţiei.
Ce a anunţat Franţa?
Conform noilor reguli, maşinile din Franţa vor avea lipite pe parbriz abţibilduri colorate care indică nivelul de poluare al fiecăreia. Vor exista 7 astfel de culori, una dintre ele - cea albastră - fiind destinată exclusiv maşinilor electrice. Foarte interesant este faptul că această etichetă va fi gratuită şi opţională în primele şase luni, însă cei care nu vor avea sticker colorat pe parbriz vor beneficia de aceleaşi drepturi şi condiţii pe care le au cele mai poluante maşini de pe stradă. "Primăriile vor putea să procedeze aşa cum doresc pentru a le oferi drepturi şi avantaje diferitelor clase de poluare", anunţă Segolene Royal, Ministrul Mediului din Franţa. "Trebuie să ne obişnuim deja cu viaţa de după era diesel", spune înaltul oficial francez.
"Afară cu motoarele diesel!"
Reglementările anunţate în Franţa nu sunt surprinzătoare, ele făcând parte dintr-o serie de măsuri care vor avea ca scop final eliminarea tuturor maşinilor diesel vândute în această ţară în următorii cinci ani. În acest moment, maşinile diesel sunt încă cele mai populare în Europa într-un clasament al cotei de piaţă, iar Franţa se află printre ţările care au cele mai bune vânzări de maşini diesel pe continent.
via ACEA
Mi se pare corecta decizia luată de autoritatile franceze, cineva trebuia sa ia taurul de coarne si in privinta asta.....nu a CO2 ca asta are un efect nesemnificativ in privinta incalzirii globale (se stie.... ce si cum suntem manipulati).....ideea este de a limita cat mai mult particulele care in marea lor majoritate sunt cancerigene..............masinile diesel nu vor ajunge la casare peste noapte.....le vor lua est europenii - probabil la noi se vor aplica mai tardiv legile de acest gen....sau nord africanii - magrebienii Problema va fi la dube dar astea vor avea regim special probabil......si la OFF-roadere/ suv-uri si masini de clasa mare/lux, monovolume.....dar nu le plangem de mila pana la urma ca vorba aia au cu ce.......... Si mie mi-ar placea motor de cel putin 3 litri si sa ocup doua locuri de parcare cu o sandrama dar nu ma lasa buzunarul asa ca desi voi fi acuzat de frustrare (nu ma intereseaza) reorientati-va baieti luati-va mastodonti pe benzina sau hibrizi daca sunteti smecheri - ca sa nu mai stati cate o juma de ora cu motorul pornit iarna sa bage caldura, vara racoare pana coboara pitipoanca din apartament, vreau sa va doara, vorba lui Berceanu (el a si nominalizat un model anume) pe astia cu motoare mari ha, ha, ha........ Semnat: un fustrat cu motor sub 1,4l benzina, euro 3 ....... din pacate :)