Franta: prize pentru masini electrice in parcarile cladirilor pana in 2015

Publicat vineri, 02.10.2009 14:31 de Mircea Meșter

Guvernul francez a pus la punct un plan de dezvoltare a modelelor electrice in Franta. Planul contine 14 puncte si revolutioneaza obliga cladirile de birouri sa implementeze prize de incarcare pana in 2015.

Masinile electrice tind sa devina o realitate din ce in ce mai apropiata, iar guvernul francez dovedeste ca putina vointa face ca lucrurile sa nu mai para atat de dificile ca implementare. Marea problema actuala de care se lovesc producatorii de modele de acest tip, reteaua de incarcare, va fi rezolvata de Franta prin aplicarea unui plan format din 14 puncte prin care guvernul va sprijini constructorii care planuiesc dezvoltarea unor astfel de modele.

Printre elementele care sunt vizate de viziunea francezilor se numara implementarea unui numar de un milion de puncte de incarcare pentru masinile electrice pana in 2015 la nivel national si dezvoltarea unei uzine de baterii litiu-ion care va fi detinuta de Renault. Conform autoritatilor din Franta, numarul de modele electrice si hibride care vor circula in Franta in 2020 se va ridica astfel la doua milioane.

Unul dintre cele mai interesante puncte ale planului vizeaza constructorii de cladiri din Franta, care vor fi obligati sa includa in proiect si spatii special destinate incarcarii masinilor electrice. Desi obligativitatea va intra in vigoare in 2012, guvernul francez incearca sa impuna aceasta regula inca de acum prin acordarea unor facilitati catre constructorii de cladiri (case si birouri). Pentru cladirile de birouri deja construite in Franta, obligativitatea implementarii unui sistem de incarcare pentru modelele electrice intra in vigoare in 2015.

Un alt element interesant al planului prezentat de francezi este cel conform caruia autoritatile, companiile si oficialitatile locale vor cumpara modele electrice ca masini de serviciu si protocol, numarul acestora urmand sa se ridice la 100.000 pana in 2015. Printre companiile mari care vor intra in programul de cumparare a modelelor electrice se numara Air France, GDF Suez, Bouygues, SNCF sau Vinci. Pe de alta parte, fiecare francez care decide sa isi cumpere o masina electrica va primi un bonus guvernamental de 5000 de euro la achizitionare, suma fiind cea mai mare intalnita intre sistemele de innoire si ecologizare a parcurilor auto din lume. Mai mult, modelele hibride care vor emite mai putin de 135 de grame CO2/km vor primi si ele un bonus de 2000 de euro.

Investitia pe care guvernul din Franta o va face doar in dezvoltarea unui sistem public de puncte de incarcare se va ridica la 1.5 miliarde de euro, in timp ce suma investita in ridicarea uzinei de baterii auto Renault va fi de 625 milioane de euro.

via | gouv.fr

  • Snatch, vineri, 02.10.2009 15:39
    ...

    Superb...felicitari francezilor. Rezolva 2 bube: injecteaza capital in economie si ecologizeaza in acelasi timp.

  • Florentin, vineri, 02.10.2009 16:05
    abia astept

    Eu cumpar si fara bonus guvernamental, ca e spre binele meu.

  • Mihai, vineri, 02.10.2009 16:17
    gramatica

    Planul contine 14 puncte si revolutioneaza obliga cladirile de birouri sa implementeze prize de incarcare pana in 2015. - nu e nimic gresit aici nu ?! :P

  • fny, vineri, 02.10.2009 16:57
    Gramatica asta

    Hai Mihai, la calitatea lor jurnalistica, te mai uiti la cateva verbe puse unul dupa altul? Ii destul de greu sa traduci un text din franceza, chiar si cu google translate care mai da rateuri uneori. Ce sa mai zic de conceperea unui articol original. Deja este o utopie pentru automarket....

  • AndreiRN, vineri, 02.10.2009 18:22
    In sfarsit

    O actiune de viitor care urmeaza deja directia luata de Mc Donalds si Wall Mart din US de acum 5 ani. Costul curentului pt bateri este banal in comparatie cu beneficiile unui astfel de sistem. Cand "combustibilul" va fi gratuit sa vezi cum se vor vinde modelele electrice.

  • shooter, vineri, 02.10.2009 22:32
    CE TAMPENIE!

    Fratilor treziti-va!!!! 90% din energie la nivel global e produsa din combustibili fosili (termocentrale). Treaba cu prizele e un mare bullshit menit sa ne pastreze dependenta indirecta de resurse neregenerabile. Daca faceau in loc niste HIDROGENARII era o solutie cu adevarat ecologica -lumea e de acord deja ca motorul cu hidrogen e viitorul, NU hibridele, NU baterioasele litiuioance. Nu mai haliti vrajeli de-astea !!! Ganditi cu un pas mai departe ! Oricum pana nu se consuma tot petrolul si carbunele din lume tot nu o sa ne lasam, dar macar nu mai ziceti bravo fara sa intelegeti implicatiile.

  • zulu, sâmbătă, 03.10.2009 10:55
    @shooter

    in sfarsit unul cu capul pe umeri:) Bravo!

  • Eu, sâmbătă, 03.10.2009 18:35
    Se poate...

    In Franta se poate deoarece cel putin 3 sferturi din energie este produsa nuclear. Nu prea are treaba cu petrolul.

  • roland_st, duminică, 04.10.2009 08:53
    @shooter

    esti (cel putin) aerian.....dar te poti intoarce la documentarele gen "teoria conspiratiei" si la OTV n-ai nici o treaba....

  • raduku, duminică, 04.10.2009 11:03
    si noi putem

    Si la noi sunt idei , dar nu au avut sprijin guvernamental. Acum este prea tarziu. Saracim pe zii ce trece si suntem nascuti numai pentru a ne uita la altii... Pacat ca guvernul nu lupta pentru a arata ca romanul este destept si ar putea face multe in tara.... si nu pe la altii. Mii de ingineri romani muncesc pe bani putini , fara a putea sa-si realizeze visurile ... pacat ...

  • zz, luni, 05.10.2009 11:58
    precizare

    @shooter@ zulu Bre, capu-i pe umeri dar se pare ca-i gol 1. doar in tarile cele mai sarace si poate nici acolo, 90% din energ electrica e produsa in termocentrale. Acele tari nu au nici un plan de incurajare a masinilor electrice, ca nu-si permit asa ceva. In tari ca Franta, Japonia, 90% din energie e produsa in centrale nucleare care nu polueaza, cel putin nu in felul in care dioxidul de carbon sa creasca. Chiar si-n Romania doar o treime din productia de energ electrica e asigurata de termocentrale, iar odata cu deschiderea primelor centrale eoliene, chiar la anul, prima avand o putere de 700 MW echivalenta cu jumatate din ce produce azi Cernavoda, vom avea un surplus de productie energie electrica exportabil sau folosibil chiar pt transporturi rutiere, de exemplu. Productia de energ electrotermo se va reduce usor dar nu va fi eliminata total prea curand din ratiuni de echilibru energetic national/regional( termocentralele pot creste sau scadea usor productia in caz ca celelalte unitati de productie au probleme) Ca si concluzie, de retinut pt voi si cei ca voi: consumul crescut de energie electrica pt masinile electrice sau hibride ale viitorului apropiat, NU se va face pe baza unei eventuale cresteri a productiei termocentralelor care polueaza! De "hidrogenariile" tale, mai shooter, nu mai vorbesc, se pare ca nu stii cum e produs hidrogenul...

  • zz, luni, 05.10.2009 13:14
    erata

    scuze, pt exactitate, centrala eoliana din Dobrogea va avea 350 MW, echivalenta cu jumatate din puterea unui grup de la electronucleara de la Cernavoda, care produce 700 MW.

  • a, luni, 05.10.2009 13:21
    se poate si mai bine

    Shooter invata un pic ce inseamna sa stochezi hidrogenul de aici http://ro.wikipedia.org/wiki/Stocarea_hidrogenului, tine cont ca el se lichefiaza la -253 C si e foarte usor inflamabil, este suficient sa intre in contact cu oxigenul, eu unul nu as vrea sa calatoresc cu o bomba cat despre modul de producere, el se produce din gaz metan CH4 sau din apa H2O prin electroliza care utilizeaza energie electrica in proces. Se presupune ca 20 de minute de radiatie solara pe suprafata pamantului contine suficienta energie pentru a alimenta planeta 1 an de zile cu energie electrica, deci problema o reprezinta echipamentul (panoul solar) cu care captam aceasta energie si o stocam, ca sa nu mai vorbim de celelalte surse: vant, hidro, valuri, maree si curentii oceanici. Deci ce motiv am avea sa mai ardem combustibil fosil, pentru a produce energie electrica? .

  • HA HA HA, miercuri, 07.10.2009 08:35
    ha ha ha

    -"a"-CORECT.

  • immortal, miercuri, 07.10.2009 16:54
    HIDROGEN la toata lumea !

    Motivul pentru care hidrogenul va fi impus ca si combustibil al viitorului este simplu... TAXELE !!! Pretul actual al benzinei sau motorinei de la pompa contine peste 60 % taxe la stat de genul taxa de drum. Cate state din lume credeti ca isi pot permite sa piarda o asemenea sursa de venit ? Daca bagi masina in priza nu ai cum sa ceri pentru 1 KW cu 60% in plus. In schimb pentru hidrogen POTI !!! Ideea de combustibil ieftin si din abundenta pentru toata lumea mai are de asteptat !